Kan een christen roken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 30 aug 2006 09:10

Ik vond een heel aardig stukje over christen-zijn en roken.

Dat gaat wat dieper en is minder zwart wit dan dat ik het stel...

klik hier!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 09:34

Denkertje21 schreef:Ik vond een heel aardig stukje over christen-zijn en roken.

klik hier!

Mooi gezegd daar in die link!

André

Berichtdoor André » 30 aug 2006 12:41

rosalie83 schreef:

klik hier!

Vooral die laatste tekst is wel raak :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 13:27

André schreef:
rosalie83 schreef:

klik hier!

Inderdaad, dat is iets wat op dit forum ook wel eens vergeten wordt volgens mij...

André

Berichtdoor André » 30 aug 2006 13:54

rosalie83 schreef:
André schreef:
rosalie83 schreef:

klik hier!

Inderdaad, dat is iets wat op dit forum ook wel eens vergeten wordt volgens mij...
Al hoe wel je natuurlijk ook door misselijk te zijn het 1 en ander uit je mond kunt spugen, maar dat kan natuurlijk ook weer van het roken komen.
Herman Finkers zegt: Als je te lang ergens over nadenkt, kom je altijd op het verkeerde uit. :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 13:56

André schreef:
rosalie83 schreef:
André schreef:
rosalie83 schreef:

klik hier!

Al hoe wel je natuurlijk ook door misselijk te zijn het 1 en ander uit je mond kunt spugen, maar dat kan natuurlijk ook weer van het roken komen.

Grijnssss :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 30 aug 2006 18:00

*Is christen en rookt*

:mrgreen:

Ik weet dat roken slecht is, maar dat zijn zoveel dingen. Je moet goed voor je lichaam zorgen, maar ook voor je geest. Dus zou bijvoorbeeld uitgaan net zo slecht zijn als roken. En slechte muziek, dus net zo slecht als roken, enz...
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 aug 2006 18:01

En, ga jij uit en luister je slechte muziek?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 aug 2006 18:22

Dippie schreef:Ik weet dat roken slecht is, maar dat zijn zoveel dingen. Je moet goed voor je lichaam zorgen, maar ook voor je geest. Dus zou bijvoorbeeld uitgaan net zo slecht zijn als roken. En slechte muziek, dus net zo slecht als roken, enz...

Wat een redenatie zeg. :biggrin:
Het goedpraten door te zeggen dat er ook andere dingen slecht zijn.

*Is christen en rookt*
:mrgreen:

En nog trots zijn ook, dat je van die kankerstaafjes rookt. Goed zo meid! Steek er nog een op!

hermanmulder

Re: Kan een christen roken?

Berichtdoor hermanmulder » 30 aug 2006 20:46

Denkertje21 schreef:Dit gaat niet eens zo zeer over hoe schadelijk roken wel niet is. Maar ik herinner me dat ik met mijn oom in Engeland was en hij stak na de dienst in een Strict Baptist Church buiten een sigatret op. Net als thuis.
De verbaasde blikken kwamen van alle kanten! En christen die rookt? Een christen die willens en wetens zijn lichaam beschadigt en dus meewerkt aan een vervroegde dood?

Ben benieuwd wat jullie mening of excuus is!

Beetje vage vraag. Het zou moeten zijn mag een christen roken :? Maar je gaat er niet eerder van dood. Want alles heeft zijn bestemde tijd.
Maar aan de ander kant je lichaam is een tempel. Dus ik zou zeggen roken mag wel zolang het maar met mate is. En dat het dus geen verslaving wordt.

Denkertje21

Re: Kan een christen roken?

Berichtdoor Denkertje21 » 30 aug 2006 22:26

hermanmulder schreef:
Beetje vage vraag. Het zou moeten zijn mag een christen roken :? Maar je gaat er niet eerder van dood. Want alles heeft zijn bestemde tijd.
Maar aan de ander kant je lichaam is een tempel. Dus ik zou zeggen roken mag wel zolang het maar met mate is. En dat het dus geen verslaving wordt.

Over vage vraag gesproken!!! Alles heeft een bestemde tijd? Als jij morgen op je fiets zit en je gooit je stuur om, vlák voor een vrachtauto? Wie heeft het dan gedaan???

En roken met mate??? Iedere sigaret is toch slecht???

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 aug 2006 22:55

Ik vind het wel een lastig onderwerp hoor. Ik geloof best dat dit dingen je geen goed doen enzo.
Mijn vriend rookte tijdens dabar af en toe een sigaretje met de jongens van de camping. Daardoor had hij goede aansluiting bij hen, die anderen minder vonden. Zo''n sigaretje doet serieus wonderen.
Maar daarmee is het nog niet goedgekeurd, maar ik weet niet zo, als mijn vriend geniet van zijn ene sigaartje in de week, en ik van een middag bakken in de zon (wat even slecht is), zijn we in principe even slecht. Bij wijze van.
Oke, roken is fout. Maar ik vind het niet goed om het af te koppelen van andere ongezonde dingen.
Je lichaam rein bewaren is 1 onderwerp, roken is een subonderwerp. Maarja, ik blijf het lastig vinden
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 aug 2006 22:59

wat mij hier opvalt: de topicstarter vraagt gewoon iets over roken.

Gelijk beginnen mensen te steigeren en andere dingen erbij te halen die kant nog wal raken. Wat heeft slechte muziek, ongezond eten, enz enz met roken te maken? Vrij weinig.

Geef gewoon antwoord op de vraag: kan een christen roken, ja of nee en waarom.

Ik vind van niet...en nu ik die link van denkertje gezien heb word ik daar nog meer in bevestigd
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 aug 2006 08:22

al die andere mensen hebben hun mening daar ook al over gegeven mw, en zijn er vervolgens over uitgepraat, maar denken verder... en dan kom je wel op nevengeschikte onderwerpen uit, met meer raakvlakken en voorbeelden. Niets vreemds en offtopics aan. In feite juist een verdieping van het onderwerp, en wat wil je nog meer op een forum :)
what the soul hides, blood tells

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 aug 2006 19:32

Wíl je het echt niet zien? Alsof 'bekeerde' mensen niet meer zondigen! En een dominee die rookt, vind ik vanuit zijn voorbeeld functie helemaal erg!!!

Ow ja? Waarom? Omdat jíj van mening bent dat roken een zonde is? We kunnen bezig blijven zo. Er zijn zoveel slechte dingen. Als jij een papiertje op straat gooit, bevuil je daarmee het millieu en indirect heeft je medemens er last van. Dat ik rook, heeft niemand last van. Ik ga er zelf aan dood tenslotte, en ik houd zoveel mogelijk rekening met mensen die er een hekel aan hebben.

Terug naar “Archief”