Ik vond een heel aardig stukje over christen-zijn en roken.
Dat gaat wat dieper en is minder zwart wit dan dat ik het stel...
klik hier!
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Ik vond een heel aardig stukje over christen-zijn en roken.
klik hier!
Vooral die laatste tekst is wel raakrosalie83 schreef:Denkertje21 schreef:Ik vond een heel aardig stukje over christen-zijn en roken.
klik hier!
Mooi gezegd daar in die link!
André schreef:Vooral die laatste tekst is wel raakrosalie83 schreef:Denkertje21 schreef:Ik vond een heel aardig stukje over christen-zijn en roken.
klik hier!
Al hoe wel je natuurlijk ook door misselijk te zijn het 1 en ander uit je mond kunt spugen, maar dat kan natuurlijk ook weer van het roken komen.rosalie83 schreef:André schreef:Vooral die laatste tekst is wel raakrosalie83 schreef:Denkertje21 schreef:Ik vond een heel aardig stukje over christen-zijn en roken.
klik hier!
Inderdaad, dat is iets wat op dit forum ook wel eens vergeten wordt volgens mij...
André schreef:Al hoe wel je natuurlijk ook door misselijk te zijn het 1 en ander uit je mond kunt spugen, maar dat kan natuurlijk ook weer van het roken komen.rosalie83 schreef:André schreef:Vooral die laatste tekst is wel raakrosalie83 schreef:Denkertje21 schreef:Ik vond een heel aardig stukje over christen-zijn en roken.
klik hier!
Inderdaad, dat is iets wat op dit forum ook wel eens vergeten wordt volgens mij...
Dippie schreef:Ik weet dat roken slecht is, maar dat zijn zoveel dingen. Je moet goed voor je lichaam zorgen, maar ook voor je geest. Dus zou bijvoorbeeld uitgaan net zo slecht zijn als roken. En slechte muziek, dus net zo slecht als roken, enz...
*Is christen en rookt*![]()
Denkertje21 schreef:Dit gaat niet eens zo zeer over hoe schadelijk roken wel niet is. Maar ik herinner me dat ik met mijn oom in Engeland was en hij stak na de dienst in een Strict Baptist Church buiten een sigatret op. Net als thuis.
De verbaasde blikken kwamen van alle kanten! En christen die rookt? Een christen die willens en wetens zijn lichaam beschadigt en dus meewerkt aan een vervroegde dood?
Ben benieuwd wat jullie mening of excuus is!
hermanmulder schreef:
Beetje vage vraag. Het zou moeten zijn mag een christen rokenMaar je gaat er niet eerder van dood. Want alles heeft zijn bestemde tijd.
Maar aan de ander kant je lichaam is een tempel. Dus ik zou zeggen roken mag wel zolang het maar met mate is. En dat het dus geen verslaving wordt.
Wíl je het echt niet zien? Alsof 'bekeerde' mensen niet meer zondigen! En een dominee die rookt, vind ik vanuit zijn voorbeeld functie helemaal erg!!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten