Sinds kort lees ik mee op dit stukje van het forum. Veel vragen / problemen komen me bekend voor en ik vind het interessant om alle reacties te lezen.
Ik twijfelde steeds of ik zelf ook zou posten, maar vandaag doe ik het toch maar… Ik vraag me namelijk af of ik de enige ben die voor het oog van de mensen alles lijkt te hebben, maar zich toch niet helemaal happy voelt.
In het kort de situatie: ik ben een meid van 28 jaar met een leuke baan (waar ook toekomstmuziek in zit) met aardige collega’s en een prima salaris. Ik woon in een leuke buurt en binnenkort hoop ik in een eigen huis in een heel mooi stukje Nederland te gaan wonen. Ik ben niet getrouwd en heb geen kids, heb wel vrienden die getrouwd zijn en kinderen hebben. Die vrienden wonen helaas niet heel dichtbij (overal verspreid in Nederland) en ik woon een beetje in het midden, maar goed, aan autorijden heb ik geen hekel. Zo kom je ook nog ‘ns ergens.
Zoals je leest heb ik niets te klagen en alle reden om gelukkig te zijn. Toch voel ik me niet zo. Ik ben, vooral de laatste tijd, niet echt vrolijk; alles lijkt heel veel energie te kosten en ik vind het moeilijk om iets echt leuk te vinden. Ook merk ik dat ik me zorgen maak over ‘later’: ik ben best een beetje bang om helemaal alleen over te blijven als mijn ouders er niet meer zijn. (Ik weet dat het wat bot klinkt, mij kan ook heel snel wat overkomen, maar ik schrijf nu even over mijn angst.) Het lijkt me vreselijk om als enige over te blijven met alleen maar mensen die je wel kent, zoals je buren, maar waar je verder ook weinig mee hebt. Die mensen hebben hun eigen gezin met bijkomende problemen… Ik heb nl. heel weinig familie (naast m’n ouders) en die familie woont ook nog eens ver weg.
Veel mensen vinden dat ik een makkelijk leven heb; geen partner om rekening mee te houden, geen gezin om voor te zorgen of je zorgen over te maken. Ik kan gaan en staan waar en wanneer ik wil en hoef daarover aan geen mens verantwoording af te leggen. Vrienden spreek ik regelmatig, hoewel de gesprekken meer-en-meer over de kinderen gaan; een onderwerp waar ik niet over mee kan praten. Langzamerhand voel ik dat we uit elkaar groeien, hoewel ik heel erg mijn best doe om dat niet te laten gebeuren en steeds probeer geïnteresseerd te zijn in hun levens en op de hoogte wil blijven van het wel-en-wee van de kids.
Enkele keren heb ik een vriend gehad, maar na een paar maanden hielden we het één van twee weer voor gezien, het klikte gewoon niet goed genoeg om het leven zeg eens vijftig jaar met elkaar te delen.
Ik heb me dan ook afgevraagd of dát de reden kon zijn dat ik me niet zo happy voel, maar ik kan nu niet echt zeggen dat ik om een relatie zit te springen; maar misschien spelen daar te veel de vorige negatieve ervaringen mee?!
Herken je dit? Hoe kan ik me wél weer happy gaan voelen? Het klinkt zo ontevreden allemaal, als ik dit lees. Alles hebben. En nog niet vrolijk.