Moderator: Moderafo's
rosekapje schreef:@ Zuss, dat misbruiken schiet bij mij ff in het verkeerde keelgat, of het huishouden runnen, voor de kinderen zorgen iets weerzinwekkends is.
Javaca schreef:@ Zuss:
Je schreef dat niets makkelijker is dan liefhebben.
Wat paulus schrijft over dat mannen hun vrouw lief moeten hebben is het vangnet voor wat hij eerder schreef over onderdanigheid.
De Liefde houd alles in. Alle aspecten van het leven en samenleven komen er in terug. Alles wat de man voor zijn vrouw doet en van haar vraagt moet uit liefde zijn... Als je iemand liefhebt buit je die persoon niet uit. De 'onderdanigheidstekst' wordt/werd vaak gebruikt om vrouwen onder de duim te houden. Mensen die dat doen zijn vergeten verder te lezen...
Esra en ik hebben het hier over gehad, en ik moet zeggen, ik had er meer moeite mee dan zij. Dacht ook dat het was om mensen onder de duim te houden... Het ligt er maar net aan hoe je het zelf invult, er over nadenkt en leest.
@ Lalage;
Dat verschil merk ik ook. Esra is zorgzamer dan ik, ook ziet ze huishoudelijk werk gewoon liggen, terwijl ik het gewoonweg niet (over)zie. Dat is gewoonweg een verschil tussen man en vrouw. Maar dat betekent niet dat ik het niet wil/hoef te leren en doen...
Javaca schreef:M'n kamer is een t*ringzooi maar ik weet vreemd genoeg vrijwel alles te vinden..........
esra schreef:wat is de bijbelseinvulling van het huwelijk en hoe geven we daar in de tijd van vandaag een praktische invulling aan.
Zuss schreef:Dat is 1 van de redenen waarom ik ook heel bewust geen kinderen heb.
Jort schreef:Zuss schreef:Dat is 1 van de redenen waarom ik ook heel bewust geen kinderen heb.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar er zijn weinig vrouwen levenslang zonder kinderwens. Sterker, ik heb me ooit door een deskundig iemand laten vertellen dat dat niet gezond is (en dat was geen chr. iemand).
Wat rotzooi betreft: ik denk dat ik huishoudelijk preciezer en smettelozer ben dan de meeste vrouwen, maar gezellig zou mijn huishouden niet zijn qua inrichting enzo. Ik denk dat een vrouw in het algemeen het huishouden meer 'versiert'.
Maar goed, om om topic terug te komen: je vrouw lief hebben zoals Christus Zijn gemeente, is niet zo makkelijk. Maar dat moet wel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten