afstand:

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Berichtdoor topkok » 10 aug 2006 10:08

maar dat was niet echt mijn vraag is het een probleem als de afstand tussen je vriend of vriendin bijvoorbeeld 500 kilometer is??? want 200 is idd nog wel te over brugen.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 10 aug 2006 11:35

55 km
1.41 uur met de trein
45 minuten met de auto

Probleem?? Soms 8) als je snel bij elkaar wilt zijn... :cry:

Mijn vriend was een paar weken geleden ziek dus had ik me voorgenomen om het weekend naar hem te komen. Maar dat eventjes duurt snel al anderhalf uur. En ophalen ging niet, net zo min als thuisbrengen dus ik moest weer met de trein terug :?

Maar ik heb niet te klagen, sommige wonen nog verderweg! (mijn ex-collega heeft een vriendin op de Dominicaanse Republiek wonen) :shock: :shock:
Afbeelding

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 10 aug 2006 11:55

bij mij is het vanuit dirksland 225 km rijden is iets langer dan 2 uur rijden met de auto. Vanuit sliedrecht is het 165 km dan doe je er zo'n 1,5 uur over.

het is best te doen hoor, je went er vanzelf aan. Toen ik nog weekenden moest werken zagen we elkaar door de weeks ook nog eens een keer. Nu zien we elkaar elk weekend.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 aug 2006 12:29

Wij wonen kwartiertje fietsen uit elkaar,
en dat is al lang zat. :redface:

500 km uit elkaar lijkt me niets.
Ik had eens een vriend in Oostenrijk wonen,
maar dat hield ik niet echt lang vol.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 aug 2006 19:11

topkok schreef:maar dat was niet echt mijn vraag is het een probleem als de afstand tussen je vriend of vriendin bijvoorbeeld 500 kilometer is??? want 200 is idd nog wel te over brugen.

Ik denk dat dat er heel erg aan ligt wát voor relatie het is... Een vakantieliefde houdt (mede door de afstand) vaak geen stand, heb je al langere tijd een intensieve relatie en gaat 1 v.d. 2 dan voor kortere of langere tijd naar het buitenland, dan is het natuurlijk nog niet makkelijk, maar is de kans dat 't 'aan' blijft (veel) groter.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 aug 2006 19:35

Het ligt vast ook aan de leeftijd. Als je allebei op jezelf woont en een baan hebt, zal het meer kans van slagen hebben.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 aug 2006 19:51

Precies. En aan je financiële situatie wellicht: zeker als de afstand voor langere tijd zo groot is en je wilt graag 'ns een keer bij elkaar op bezoek...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

topkok

Berichtdoor topkok » 15 aug 2006 21:34

en het word alleen nog maar moeilijker, ik kreeg vandaag een brief van dat meisje dus uit Frankrijk, 490 kilometer, ver met een een halve liefdesbetuiging, maar mijn verstand zegt gewoon keihard nee, en mn hart ja. Wat moet je doen!! egt ik word bijna gek

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 15 aug 2006 21:43

rustig rustig, je komt bijna door het forum heen.

zoals je hier boven hebt kunnen lezen: afstand doet er blijkbaar weinig toe in de liefde

ik zou zeggen: laat je daar niet vooral door tegenhouden.

veel belangrijker is of jij van dat meisje houdt en zij van jou, of ze in God gelooft en of jullie bij elkaar passen.

is ze francaise of komt ze ook nog wel eens in een ander land?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 aug 2006 22:31

Pfoe....Ik begrijp dat dit erg moeilijk voor je is. Ik weet even geen tips te geven aan je, want ik zou het zelf ook echt niet weten.
Bid iig om kracht en wijsheid.
Verder wil ik je sterkte wensen om een eventuele "keus" te maken.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 aug 2006 07:21

Het ligt er aan hoe goed je diegene kent natuurlijk. Als het iemand is die je supergoed kent, waar je gewoon straalverliefd op bent, die je ook in real life echt kent, dan heb je het er denk ik wel voor over. ALs je zeker weet dat je de ander kunt vertrouwen.
Is het iemand die je een beetje kent enzo, dan zou ik er niet zo snel aan beginnen eigenlijk.
Mijn vriend en ik wonen 5 minuten met de auto van elkaar vandaan. Vroeger zelfs 2 minuten met de auto, toen ik nog in RHenen woonde.
In het begin vond ik het niet echt geweldig, we zagen elkaar soms elke dag, waar ik toen nog niet zo'n zin in had. Nu zien we elkaar ook elke dag, en nu is het heerlijk. Nu zijn we gewoon zo ver dat dat prim gaat, elkaar niet zat worden enzo. Een jaar geleden had ik dat echt wel eens :)

Ik heb een vriend op 100 km verder gehad, maar die zag ik echt alleen het weekend, dan vind ik dit toch beter :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 16 aug 2006 22:43

Kan maar een paar dingen verzinnen topkok;

-Bidden.
Vraag de Here wat Hij er mee wil. Als het van Hem komt is niets onoverbrugbaar. Bid er beiden over -en voor-.

-Schrijven. Houd contact, blijf schrijven, mailen, bellen.

-Follow your heart...

Heel veel succes. Uit ervaring weet ik dat er ook op dit gebied voor de Here niets onmogelijk is...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 16 aug 2006 23:35

Mn 19-jarige broertje heeft een Argentijnse vriendin waarvan de ouders in Italië wonen, en zij tijdelijk bij haar oma in Madrid ( :mrgreen: hoe ingewikkeld)
Hebben al bijna een jaar een relatie, en dat gaat eigenlijk heel goed.
Zodra ze geld en vrije tijd hebben nemen ze het vliegtuig. Zij is nu bijvoorbeeld meer dan een maand hier.
En verder bellen ze elkaar heel vaak, msn-en, sms-en, webcammen. Je bent wel een beetje afhankelijk van dat soort dingen.
Maar het kan dus wel. Alleen ligt het wel aan de opstelling van beiden.
Je moet er tegen kunnen denk ik :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 21 aug 2006 23:15

98 km dat is 58 minuten met de trein en dan 10 min met de auto of in 1x 1 uur en een kwartier met de auto. Op dit moment zien we elkaar alleen in de weekenden en de vakanties.. Soms moeilijk maar het is enorm goed te doen :wink: Khou het al 8,5 maand vol dus de volgende ?? maanden kunnen dr ook nog wel bij :mrgreen: :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 22 aug 2006 16:35

Gisteren gecontroleerd met de dagteller van de auto...

De afstand tussen Esra en mij is -als ik in belgie zit- 160 km-.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Terug naar “Archief”