Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 jul 2006 10:26

Cybercurse schreef:God heeft de mens perfect gemaakt (dus niet als homoseksueel), dat is duidelijk.

Zo duidelijk vind ik dat echter niet. Ik vind dat je hier een behoorlijk kwetsende uitspraak doet, een uitspraak die de kloof tussen mensen echt niet helpt dichten.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 27 jul 2006 10:32

We zijn wel wat gewend van Cybercurse :wink:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 jul 2006 11:27

Quote:
Maar natuurlijk hoor je geen homo over het niet-accepteren van hetero's. Ze willen zelf juist zo graag geaccepteerd worden.

Dat lijkt me een vrij logisch vervolg als je niet geaccepteerd wordt. Maar stel dat het andersom was? Dat is wat Optimatus hier m.i. duidelijk wil maken.

Is idd een vrij logisch gevolg. Als het andersom was: ik heb weinig zin in een heteroparade of rode zaterdag ;)

Quote:
Mensen met een homoseksuele geaardheid zijn zo geschapen, ofwel: zo ben je. Dit betekent niet dat de homoseksueel z'n lusten maar moet botvieren.

Een hetero mag dat wel?

Ja. Dat wil zeggen, liefde, seks.

Cybercurse schreef:
Homofilie wordt in de bijbel met niet misverstane bewoordingen afgekeurd.

Ik ben niet iemand die snel op de man speelt, maar om zo'n opmerking kan ik nou echt boos worden!!! Doen we al heel veel pagina's ons best om iets uit te leggen, komt Cybercurse ineens aan dat ook homofilie wordt veroordeeld!

Met homofilie bedoel ik in deze homoseksualiteit. Als je homo bent, kun je daar niks aan doen. Wat niet wegneemt dat ik homoseksualiteit 100% afkeur.

Cybercurse schreef:
Mensen met een homoseksuele geaardheid zijn zo geschapen, ofwel: zo ben je. Dit betekent niet dat de homoseksueel z'n lusten maar moet botvieren.

Tjonge, jij zal volle kerken trekken zeg! Je pakt mij echt persoonlijk als je zulk soort dingen schrijft. Er is verschil tussen oprechte liefde en 'lusten botvieren'. Als jij liefde wilt reduceren tot platte seks, zegt dat wel erg veel over jou

Laten we elkaar geen mietje noemen. Ik hoef geen volle kerken te trekken. Ook hoef ik je niet te 'pakken' (ik ga er even vanuit dat je het woord pakken in z'n juiste context zet ;))

Verder zie ik niet in waarom ik een platonische homorelatie zou moeten afkeuren, het vorige topic is dus ook voor mij leerzaam geweest. Iedere niet-platonische homo(seksuele) relatie is wat mij betreft fout.

Natuurlijk besef ik dat de gem. heterorelatie ook beter zou kunnen, echter, een heterorelatie, zo is het wel bedoeld.

Cybercurse schreef:

God heeft de mens perfect gemaakt (dus niet als homoseksueel), dat is duidelijk.

Zo duidelijk vind ik dat echter niet. Ik vind dat je hier een behoorlijk kwetsende uitspraak doet, een uitspraak die de kloof tussen mensen echt niet helpt dichten.

Probeer me eens te overtuigen dat ik fout zit dan..?

Kan het me voorstellen dat de gemiddelde homoseksueel zich op z'n voetjes getrapt kan voelen door bovenstaande uitspraak. Het raakt echter wel de kern. Ik weet dat ik het hard/rigoreus breng, ik sta er dan ook helemaal achter.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 27 jul 2006 12:17

Optimatus schreef:Om het eens even heel anders te stellen: zijn homoseksuele medemensen niet ook geschapen door God met al hun eigenschappen en geaardheid en weet ik veel wat?

Zou God die mensen bewust zo hebben gemaakt dat zij een leven lang ellende moeten doormaken of zou God ze zo hebben gemaakt dat zij elkaar ook liefhebben en die liefde kunnen bedrijven zonder dat anderen zich daar steeds tegenaan moeten bemoeien? Immers, homo's hoor ik ook nooit zeggen dat heteroseks verkeerd is.

Laten we het demografisch bekijken: wees blij dat vijf procent (zoiets is het toch?) homo is. Dat betekent dat vijf procent van de bevolking geen kinderen zal krijgen. Dat scheelt alweer een grote hoeveelheid bevolkingsoverschot. De aarde kent zes miljard mensen en die zes miljard mensen

ZIJN NIET TE VOEDEN

met de huidige stand van zaken. Daarom mag je blij zijn dat vijf procent van de wereldbevolking zich niet voortplant.

Misschien zeg ik het erg hard, maar ik ben God stilaan dankbaar dat vijf procent zich niet voortplant - dat betekent dat er voor mijn en voor vele andere mogelijk toekomstige kinderen nog enige plaats is.

Ik neem aan dat je het laatsgezegde, over het demografich bekijken, met een kwinkslag bedoeld. Zover je het serieus bedoeld vind ik het best wel ernstig. Zo spreek je naar mijn idee niet over de scheppingsorde. Bovendien leg je het geheel wel heel technisch uit. Het krijgen van kinderen gebeurd nog altijd, of behoort in ieder geval, uit een daad van liefde. Én word geboren in liefde. Dan behoor je dus niet te spreken over kinderen in de zin van bevolkingsoverschot. Het krijgen van kinderen is toch nog altijd een zegen van God? Tenminste zo zie ik dat.

Over het eerste. God heeft de mens geschapen, alle mensen dus. Vervolgens spreekt de bijbel volgens mij duidelijk over de scheppingsorde, dat betekent dat God man en vrouw heeft geschapen om samen te zijn, één vlees te worden. Ik kan je dan ook niet volgen dat je spreekt dat God ook man en man, of vrouw en vrouw, geschapen heeft om de liefde te bedrijven. Dat druist regelrecht in tegen mijn geloofsopvattingen.
Je argument dat homo's heteroseks ook niet afkeuren is in die zin voor mij dan ook onzinnig, omdat naar mijn idee seks ook tussen man en vrouw bedoeld is.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 jul 2006 12:41

Cybercurse schreef:Probeer me eens te overtuigen dat ik fout zit dan..?

Waarom zou ik? Je maakt vrij duidelijk dat je erg blij bent met je standpunt en je er absoluut niet vanaf laat brengen. Ik heb wel wat beters te doen dan mensen overtuigen die niet overtuigd willen worden.

Kan het me voorstellen dat de gemiddelde homoseksueel zich op z'n voetjes getrapt kan voelen door bovenstaande uitspraak. Het raakt echter wel de kern. Ik weet dat ik het hard/rigoreus breng, ik sta er dan ook helemaal achter.

Dan hoop ik dat je nooit homoseksuele kinderen zult krijgen. Of dat er ineens goede vrienden van je "uit de kast" komen.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 27 jul 2006 12:43

Cybercurse schreef:
Optimatus schreef:Om het eens even heel anders te stellen: zijn homoseksuele medemensen niet ook geschapen door God met al hun eigenschappen en geaardheid en weet ik veel wat?

Zou God die mensen bewust zo hebben gemaakt dat zij een leven lang ellende moeten doormaken of zou God ze zo hebben gemaakt dat zij elkaar ook liefhebben en die liefde kunnen bedrijven zonder dat anderen zich daar steeds tegenaan moeten bemoeien? Immers, homo's hoor ik ook nooit zeggen dat heteroseks verkeerd is.

Laten we het demografisch bekijken: wees blij dat vijf procent (zoiets is het toch?) homo is. Dat betekent dat vijf procent van de bevolking geen kinderen zal krijgen. Dat scheelt alweer een grote hoeveelheid bevolkingsoverschot. De aarde kent zes miljard mensen en die zes miljard mensen

ZIJN NIET TE VOEDEN

met de huidige stand van zaken. Daarom mag je blij zijn dat vijf procent van de wereldbevolking zich niet voortplant.

Misschien zeg ik het erg hard, maar ik ben God stilaan dankbaar dat vijf procent zich niet voortplant - dat betekent dat er voor mijn en voor vele andere mogelijk toekomstige kinderen nog enige plaats is.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Voeding lijkt me een randzaak die de kern niet raakt. Homofilie wordt in de bijbel met niet misverstane bewoordingen afgekeurd.

Maar natuurlijk hoor je geen homo over het niet-accepteren van hetero's. Ze willen zelf juist zo graag geaccepteerd worden.

God heeft de mens perfect gemaakt (dus niet als homoseksueel), dat is duidelijk. De mens heeft zich van God afgekeerd. God weet wat we allemaal fout doen, hoe fout we als zondaren zijn. Het bestaan van homoseksualiteit is dus een direct gevolg van de zondeval.

Het bedrijven van liefde tussen homoseksuelen onderling, zoals je het benoemd, is bijbels zeer afkeurenswaardig. Ook jij weet dat.

Optimatus, je persoonlijke mening lijkt belangrijker dan de waarheid. Niet enkel inzake dit topic. Punt van kritiek, ik hoop dat je er wat mee doet.

ik geef Optimatus op zich wel gelijk met zijn gedachte. Ik denk er ook wel eens aan.
20% van de wereldbevolking verbruikt 80% van de grondstoffen. 6 miljard mensen zijn niet te voeden met de huidige omstandigheden. De mensheid is een soort insect geworden die haar eigen planeet aan het verbruiken is. Wat gebeurt er als er niks meer is? Dan zal de mensheid uitsterven. De mensheid verbruikt haar eigen toekomst.

Zoveel procent is homo. Die kunnen alleen maar adopteren in feite, en/of zaaddonor zijn met een draagmoeder.

heteroparade

je haalt iets leuks aan, namelijk mijn vraagtekens bij zoiets als een "homoparade". Waar is dat in hemelsnaam goed voor? Ik ben zelf geen homo, maar accepteer ze wel. Maar nu gaan z'n voor m'n deur langstrekken, dansend op een kar, in hun onderbroek.

Sorry hoor, maar ik vind dat geen uiting van "geaccepteerd willen worden".
Een hetero-parade is dan ook niet nodig. Waarom een homoparade wel?
what the soul hides, blood tells

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 jul 2006 21:45

Dan hoop ik dat je nooit homoseksuele kinderen zult krijgen. Of dat er ineens goede vrienden van je "uit de kast" komen.

Ik deel je hoop.

Trouwens, ik heb goede bekenden, zeg maar vrienden via het werk, die homo zijn, en die ik ook als mens erg waardeer.

Specifiek gedrag, homoseksueel gedrag, keur ik af.

Een homofiele vriend of zoon zal ik niet verstoten, die gevoelens heb je nu eenmaal. Ik zal wel m'n uiterste best doen ze te beinvloeden (geen homoseks, dat soort zaken).

Mijn vrienden hebben zich overigens qua dames meer dan genoeg bewezen, vandaar dat ik er blind op vertrouw dat ze geen homo zijn ;)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 27 jul 2006 22:08

Een homofiele vriend of zoon zal ik niet verstoten, die gevoelens heb je nu eenmaal. Ik zal wel m'n uiterste best doen ze te beinvloeden (geen homoseks, dat soort zaken).

En als dat niet lukt? Dan accepteer je je eigen zoon niet meer?

Ja. Dat wil zeggen, liefde, seks.

"Lusten botvieren" klinkt nogal negatief. Dat mogen hetero's net zo goed niet als homo's.

Is idd een vrij logisch gevolg. Als het andersom was: ik heb weinig zin in een heteroparade of rode zaterdag

Dit heeft toch totaal niets te maken met de "normale" homosexuelen die je in de christen wereld tegen komt? Ik betreur het ook ten zeerste dat er roze zaterdagen en gay prides zijn, dat vind ik niet nodig. Zo bereiken ze juist vaak het tegenovergestelde.
Jammer dat je dit voorbeeld noemt, terwijl het er niets mee te maken heeft.
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 27 jul 2006 22:09

Cybercurse schreef: Mijn vrienden hebben zich overigens qua dames meer dan genoeg bewezen, vandaar dat ik er blind op vertrouw dat ze geen homo zijn ;)

Wat een mazzelaar ben jij zeg: je vrienden hebben zich qua dames 'behoorlijk bewezen'! Toe maar! Lekker haantjesgedrag laten zien? Stoer man! Wees er maar trots op! Je gedraagt je hier behoorlijk homofoob!
Denk je dat de vrienden van Jezus zich ook zo moesten bewijzen of zou Hij ze gewoon zo hebben geaccepteerd zoals ze zijn?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 27 jul 2006 22:21

Serenity schreef: Een hetero-parade is dan ook niet nodig. Waarom een homoparade wel?

Op koninginnedag vieren de meesten al lang niet meer de verjaardag van de koningin. Dat zelfde geldt voor de 'homoparade' zoals je dat noemt. Het heet officieel 'gay pruide en heeft een oorsprong.

Op 29 juni 1969 vond er in Christopher Street, New York een opmerkelijk
incident plaats, dat grote invloed zou hebben op de liberalisering van de
Tegennatuurlijke Liefde.
Het zou de geschiedenis ingaan als ‘de Stonewall rellen’. Wat gebeurde er?

Na tijdenlang te hebben gezucht onder het schrikbewind van politie-invallen, vernederingen en arrestaties waren de bezoekers van Gaybar Stonewall Inn het beu.
Met name de aanwezige travestieten namen het voortouw in het verzet toen de politie de bezoekers in busjes wilde laden. De inval leidde tot grote commotie en velen sloten zich aan bij de protesten. De politie werd bekogeld met stenen, flessen & kleine huisraad.

De verraste Overheid zag zich genoodzaakt de Tactical Patrol Force in te
zetten, een eenheid die oorspronkelijk was getraind om anti-Vietnam
demonstranten te weerstaan.
Zij slaagden er aanvankelijk ook niet in de groeiende menigte uiteen te
drijven, die leuzen schreeuwde als “Gay Power” en hen bleef bekogelen met projectielen.

Op de derde avond van de rellen waren er meer dan 1000 man op de been om uiting te geven aan hun woede over de behandeling die homoseksuelen al sinds jaar en dag moesten ondergaan.

De Stonewall rellen trokken wereldwijd de aandacht, en worden beschouwd als de basis van de Gayrights movement & Gay Pride.

Het gaat nu heel erg te ver, maar anderzijds kan ik het begrijpen. In het beste geval worden homo's geduld. Meer niet, behalve dan in een koeind deel van de seculiere wereld. En repressie uit zich in expressie. Niet mijn ding maar wel begrijpelijk...

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 27 jul 2006 22:22

Denkertje21 schreef:
Cybercurse schreef: Mijn vrienden hebben zich overigens qua dames meer dan genoeg bewezen, vandaar dat ik er blind op vertrouw dat ze geen homo zijn ;)

Wat een mazzelaar ben jij zeg: je vrienden hebben zich qua dames 'behoorlijk bewezen'! Toe maar! Lekker haantjesgedrag laten zien? Stoer man! Wees er maar trots op! Je gedraagt je hier behoorlijk homofoob!
Denk je dat de vrienden van Jezus zich ook zo moesten bewijzen of zou Hij ze gewoon zo hebben geaccepteerd zoals ze zijn?

heeft dat er ook maar iets mee te maken? laat staan dat "Jezus"-verhaal wat ineens uit de lucht komt vallen?

Lees eerst eens waar hij op reageert met zijn reactie voordat je zelf gaat speculeren. Datgene waar hij op reageert verduidelijkt de intentie van zijn uitspraak behoorlijk:
Of dat er ineens goede vrienden van je "uit de kast" komen.

hij verklaart slechts dat zijn vrienden relaties hebben gehad met vrouwen, waarmee dus de kans dat zijn vrienden "uit de kast komen" erg verkleind wordt.
what the soul hides, blood tells

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 27 jul 2006 22:44

ach Serenity, wees reëel! Hij 'vertrouwt er blind op' en 'bewijzen' enz. Ik lees niet tussen de regels door, maar hallo, wat dan nog als iemand van je vrienden wél homo blijkt te zijn? Veel homo's proberen zich te 'bewijzen' als hetero om daarmee in het refowereldje staande te blijven en niet ineens al je vrienden te verliezen!
Al eens een hand op de schouder van een homo gelegd??

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jul 2006 06:01

Denkertje21 schreef:Al eens een hand op de schouder van een homo gelegd??

Ik zal de keren niet meer kunnen tellen!

De homoparade vind ik ook echt te ver gaan. Zeker als je ook nog is kijkt naar hoe de mensen er dan bijlopen! Dan ben ik idd diegene die zegt: gelukkig gaan de homo's waar ik mee bevriend ben daar niet heen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 28 jul 2006 06:21

Gerdien B. schreef: De homoparade vind ik ook echt te ver gaan. Zeker als je ook nog is kijkt naar hoe de mensen er dan bijlopen! Dan ben ik idd diegene die zegt: gelukkig gaan de homo's waar ik mee bevriend ben daar niet heen!

Ben ik helemaal met je eens. Het is ook jammer dat dit soort uitwassen er o.a. voor zorgen dat homo's te veel over één kam worden geschoren. Dít is wat het grote publiek te zioen krijgt en niet die 'gewone' homo die op zondag gewoon in de kerk zit en samen met God probeert om z'n leven vorm te geven op een manier die tot eer van God is...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 28 jul 2006 19:04

Denkertje21 schreef:ach Serenity, wees reëel! Hij 'vertrouwt er blind op' en 'bewijzen' enz. Ik lees niet tussen de regels door, maar hallo, wat dan nog als iemand van je vrienden wél homo blijkt te zijn? Veel homo's proberen zich te 'bewijzen' als hetero om daarmee in het refowereldje staande te blijven en niet ineens al je vrienden te verliezen!
Al eens een hand op de schouder van een homo gelegd??

Ik zou het wel een mooie grap vinden, als 1 van m'n vrienden opeens 'uit de kast' zou komen. De kans lijkt me erg klein, zo heb ik bijvoorbeeld nog geen handtasjes gezien, ook word ik nooit te intiem aangeraakt.

Zo'n vriend zal ik absoluut niet aan de kant zetten. Wel zal het in het vervolg 'mevrouw' in plaats van 'meneer' zijn ;)

Terug naar “Archief”