Jij hebt geen oplossing, en mag je mening zeggen, ik heb geen oplossing, maar mag m'n mening niet zeggen, da's vreemd.
Natuurlijk mag je een mening hebben, maar ik mag je mening toch wel proberen bij te stellen

Moderator: Moderafo's
Jij hebt geen oplossing, en mag je mening zeggen, ik heb geen oplossing, maar mag m'n mening niet zeggen, da's vreemd.
Serenity schreef:en dat gebeurt op scholen in Gaza en Westbank. Schoolboekjes. Bezoekjes en spreekbeurten van Hamas en Hezbollah strijders, gemaskerd en al. De kinderen mogen zelfs even zijn kalashnikov vasthouden!!!
maar dat komt zelden in beeld he...
aan Israelische zijde wordt volgens mij hier en daar wel een soort van "haat" en "afstandelijkheid" gepreekt trouwens.
Hier en daar??? Het is daar net zo gemeengoed als in Libanon hoor. Israel heeft een behoorlijke bevolkingsgroep met extreme religieuze ideeën, en uit een poll van een aantal jaar geleden bleek ook dat een schrikbarend hoog percentage het een goed idee zou vinden alle Palestijnen maar gewoon uit te roeien. Je zou toch denken dat de Joden of all people zich verre van een nieuwe Endlosung zouden houden.
Mrsokkie schreef:Hier en daar??? Het is daar net zo gemeengoed als in Libanon hoor. Israel heeft een behoorlijke bevolkingsgroep met extreme religieuze ideeën, en uit een poll van een aantal jaar geleden bleek ook dat een schrikbarend hoog percentage het een goed idee zou vinden alle Palestijnen maar gewoon uit te roeien. Je zou toch denken dat de Joden of all people zich verre van een nieuwe Endlosung zouden houden.
reform schreef:Mrsokkie schreef:Hier en daar??? Het is daar net zo gemeengoed als in Libanon hoor. Israel heeft een behoorlijke bevolkingsgroep met extreme religieuze ideeën, en uit een poll van een aantal jaar geleden bleek ook dat een schrikbarend hoog percentage het een goed idee zou vinden alle Palestijnen maar gewoon uit te roeien. Je zou toch denken dat de Joden of all people zich verre van een nieuwe Endlosung zouden houden.
Mag ik die bron even, want hier geloof ik echt helemaal niets van. Ik denk dat ze de Hezbollah willen uitroeien, niet de bevolking.
Serenity schreef:Wat zou jij doen als je "buurvolkje" zichzelf opblaast in jouw restaurants en buslijnen, en elke poging die er gedaan wordt om vrede te krijgen (heeft Israel de Gazastrook en Westbank in feite niet afgestaan aan de Palestijnen?) de grond inboort omdat een aantal extremistische organisaties het nogsteeds op hun programma hebben staan dat Israel de zee in moet?
Ik kan me er iets bij voorstellen dat aan beide zijden inmiddels haat leeft.
MrSokkie schreef:Het komt in ieder geval uit Holy War, The Crusades and their Impact on today's Wrld van Karen Armstrong. Het boek is echter ruim 500 pagina's en ik kan je het citaat niet zo 1-2-3 geven. Ik zal er nog wel naar zoeken. Het ging in ieder geval over het gevolg van Ultra-orthodoxe partijen in de israelische regering en dat die ideeën toch langzaam doorsijpelen (of is het invreten) in de bevolking.
MrSokkie schreef:MrSokkie schreef:Het komt in ieder geval uit Holy War, The Crusades and their Impact on today's Wrld van Karen Armstrong. Het boek is echter ruim 500 pagina's en ik kan je het citaat niet zo 1-2-3 geven. Ik zal er nog wel naar zoeken. Het ging in ieder geval over het gevolg van Ultra-orthodoxe partijen in de israelische regering en dat die ideeën toch langzaam doorsijpelen (of is het invreten) in de bevolking.
Gevonden:
"Even in 1988, 59 percent of the adult Israelis questioned in his survey supported the project of "transfer'; 58% would deny all Arabs the right to vote in parlementary elections in Israel; 74% were for active discrimination against the Arabs population in all walks of life."
Holy War, Karen Armstrong, pag 316.
Je hebt misschien gelijk dat exterminatie niet aan de orde is, maar een zeer groot deel zag discriminatie en zelfs deportatie als iets wenselijks.
Serenity schreef:Die muur is een gevolg van de eindeloze stroom aanslagen. Zonder al die aanslagen zou die muur er NIET geweest zijn. Het is een wanhopige poging om de aanslagen te voorkomen. Kan je nagaan dat Israel na al die tientallen jaren pas de afgelopen jaren heeft besloten om die muur neer te zetten.
Graag oorzaak en gevolg meenemen in je uitspraken.
En Israel heeft niets gedaan waardoor de palestijnen zich genoodzaakt voelden die aanslagen te plegen? Geïsoleerd en onderdrukt door een superieure legermacht, met als enige wanhoopswapen je eigen lichaam en een paar kilo explosieven.
Ik ben bang dat er in mijn leven nog geen vrede zal zijn in het Midden Oosten.
MrSokkie schreef:Het komt in ieder geval uit Holy War, The Crusades and their Impact on today's Wrld van Karen Armstrong. Het boek is echter ruim 500 pagina's en ik kan je het citaat niet zo 1-2-3 geven. Ik zal er nog wel naar zoeken. Het ging in ieder geval over het gevolg van Ultra-orthodoxe partijen in de israelische regering en dat die ideeën toch langzaam doorsijpelen (of is het invreten) in de bevolking.
Op sommige momenten ontpopt Karen Armstrong zich echter tot een apologete van Mohammed. Wanneer ze het verhaal doet van de uitroeiing van een joodse stam door moslims of het invoeren van de sluier voor de vrouwen van de profeet, beperkt de schrijfster zich niet tot het plaatsen van deze feiten in respectievelijk de gerechtvaardigde praktijk van een tribale samenleving en de invloed van het Byzantijnse rijk, maar wordt haar verontschuldigende toon storend voor de lezer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten