Optimatus schreef:Van neutraliteit kan natuurlijk geen sprake meer zijn,
Dat je, als je dat al ooit was, niet neutraal (meer) bent, was zeker de laatste tijd wel te merken.
temeer daar mijn eigen belang getroffen is - wellicht is het een relatief belang, maar het is mijn belang en degene die niet voor zijn eigen belangen wil opkomen is ofwel dogmatisch altruïstisch ofwel niet verstandig bezig.
Op welke manier is jouw belang getroffen dan? Heb je familie/vrienden in Libanon wonen? Of gaat het enkel om geld?
Israel doet nu eigelijk wat Libanon zelf had moeten doen. De Hizbollah hard aanpakken.
Wat mij betreft wordt Israel eindelijk eens, zoals dat zo mooi heet, in die Schränken verwiesen - de Schränken van voor 1967.
Je hebt blijkbaar totaal geen meegevoel met de Israelisch.
Maar goed blijkt wel weer dat het concept land voor vrede niet werkt.
Israel is al 6 jaar weg uit Libanon en dan opeens wordt je grondgebied geschonden met een onnodige aanval. En dan jammeren als Israel dat niet pikt.
Anyway, het zal misschien wat cru overkomen, maar Israel heeft nu mijn sympathie toch echt verspeeld - niet dat dit heel veel uit zal maken. Ik hoop dat dit land nu eindelijk eens een keer klop krijgt en zal weten dat het geen enkel voorrecht heeft ten opzichte van welk ander land dan ook.
Als je al ooit een greintje sympathie had voor Israel. Maar inderdaad zullen ze er in Israel niet wakker van liggen dat je dat nu definitief verloren hebt.
Israel kan zich niet veroorloven op zn falie te krijgen, of een oorlog te verliezen, omdat ze dan simpel weg in de zee verdwijnt.