Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 jul 2006 14:45

idd een gevaarlijke gek vraagt niet naar het nut van zijn handelen, maar naar het bereiken van zijn doel ten koste van alles (in dit geval nog steeds de vernietiging van israel). En de vernietiging van Israel is nog steeds het hoofddoel van die terroristenbendes Hamas en consorten. Lees er hun handveten maar op na.

Als de haat tegen je vijand (Israel) groter is dan de liefde voor je eigen kinderen (kinderen opgeofferd als zelfmoordterrorist) zal er ook nooit en te nimmer vrede komen.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jul 2006 14:49

Optimatus schreef:Hezbollah en Hamas staan al tijden op de zwarte/rode/groene lijst en er zijn maatregelen getroffen door de EU. Nu Israel indirect bezig is onze belangen te schaden, lijkt het mij niet meer dan logisch dat Israel ook wordt aangepakt.

Ben je werkelijk zo egoistisch dat het je enkel interesseert in evt. geschade belangen en paar centen meer betalen aan de pomp?
(kzou zeggen pak de fiets :mrgreen:).
D'r wonen 2 miljoen Israelisch in het Noorden die allemaal beschoten kunnen worden door Hezbollah.
Beweer je btw. nog steeds dat je neutraal en enkel kritisch tov. Israel bent...? Omdat je nl. geen slecht figuur zou slaan op Maroc.nl. :roll:

Dat land heeft geen enkel recht meer of minder dan welk ander land dan ook, dus ook de inval in Libanon is verwerpelijk.

Opereert het leger dan al op Libanees grondgebied? Volgens mij zit men nog steeds in het grensgebied. Verders is Libanon begonnen, niet Israel.

Als dit tot een zoveelste oorlog in het Midden-Oosten gaat leiden, is Israel verantwoordelijk.

Het is oorlog.

Een oorlog om drie ontvoerde soldaatjes is natuurlijk volslagen idioot.

Het is idioot te stellen dat Israel zulke dingen maar moet toe laten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jul 2006 14:51

dalethvav schreef:
Serenity schreef:maar je moet als intelligent mens wel erg wanhopig zijn om kernwapens te gebruiken.

En ik betwijfel of ze dat aandurven.

Of een gevaarlijke gek zoals Ahmadinejad, en daar ben ik toch wel wat huiverig voor.
Ach, gevaarlijke gek Bush is dan ook opeens wel beschikbaar voor een kernoorlogje hoor.. (of gewoon het afgraven van Iran tot een 17 meter diepe kuil).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 14 jul 2006 14:53

eerst waren het er twee, toen 1, en afgelopen woensdag nog een aantal plus 7 anderen dood.
In het verleden al burgers. Gedood, beschoten, gegijzeld.
Geen oorlog omdat je kind niet meer in lijn 12 kan stappen, geen oorlog omdat je niet meer rustig kunt feestvieren op een trouwerij, een broodje kan eten in de plaatselijke snackbar, niet meer kan eten in een restaurant.

Ik denk dat Israel's lange adem nu eindelijk op is en ze eens flink de bezem door Hezbollah in Libanon wil halen.
what the soul hides, blood tells

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 jul 2006 14:59

Hoezo simplificatie van het probleem...
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 jul 2006 16:48

Othello schreef:Niet heel Libanon wordt platgegooid, 'slechts' het vliegveld, Al Maran, en een aantal specifiek doelen.

Ja, maar met de blokkades van de havens, het wegbombarderen van wegen en bruggen, en het verwoesten van het vliegveld wordt het land wel volledig van de buitenwereld afgesneden, en daar heeft uiteindelijk heel Libanon last van.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 14 jul 2006 18:04

het ontvoeren en vermoorden van Israelische militairen, het afvuren van raketten en het opblazen van bussen, daar hebben veel families, steden, dorpen in Israel ook last van.

Het is het een of het ander. Jarenlange beschietingen al dan niet met AK's ofwel met raketten. Israel heeft het altijd geslikt (of vaak moeten slikken). Nu is de maat vol blijkbaar. Nu zijn ze het zat, en gaan ze over de streep om hun mensen heelhuids terug te brengen en preventief te handelen.

En Gretta Duisenberg is woedend. Ondanks het feit dat ze op bepaalde punten gelijk heeft: kan dat mens nu niet eindelijk eens voor 1 keertje relativerend nadenken?????
Arme Palestijnen, nee dat is allemaal slecht. Nee, Israel is agressief.
Tja, Israelische (burger)slachtoffers van aanslagen, nee dat mag allemaal wel. Dat zou het goed recht zijn van de Palestijnen.

Ik snap haar echt niet.
what the soul hides, blood tells

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 14 jul 2006 18:21

Serenity schreef:Ik denk dat Israel's lange adem nu eindelijk op is en ze eens flink de bezem door Hezbollah in Libanon wil halen.

Israel heeft altijd al gezegd dat wanneer Haifa zou worden aangevallen door Hezbollah, Israel op hun beurt Beirout zouden aanvallen. Hezbollah wist wat ze uitlokten door toch raketten op Haifa af te vuren!
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 jul 2006 18:37

En Gretta Duisenberg is woedend

Oef dan zou ik pas echt bang worden :mrgreen:

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 14 jul 2006 18:43

dalethvav schreef:

ze zullen nu wel stoppen met de aanvallen. anders gaat Gretta zich weer als levend schild manifesteren. :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 19:01

Van neutraliteit kan natuurlijk geen sprake meer zijn, temeer daar mijn eigen belang getroffen is - wellicht is het een relatief belang, maar het is mijn belang en degene die niet voor zijn eigen belangen wil opkomen is ofwel dogmatisch altruïstisch ofwel niet verstandig bezig.

Wat mij betreft wordt Israel eindelijk eens, zoals dat zo mooi heet, in die Schränken verwiesen - de Schränken van voor 1967.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 14 jul 2006 19:08

T. Lindeman schreef:
dalethvav schreef:

ze zullen nu wel stoppen met de aanvallen. anders gaat Gretta zich weer als levend schild manifesteren. :wink:

dan is dat zelfmoord van haar kant, en dus eigen schuld als er wat gebeurt...
maar goed met onze euthanasie wetten en dergelijke mag ze dat ook zelf weten.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 jul 2006 19:10

Wel zielig dat het je alleen maar om de centen gaat. Het treft je verder op geen enkel punt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 19:23

Zoals ik al zei: ik ben geen altruïst.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 20:05

Aanpakken die handel. Met terroristen kun je niet onderhandelen want dan gaat het ontvoeren namelijk door.

@Optimatus: Simpel denken is genoeg jongen. Je kan wel met allerlei onzin aan komen dragen, maar zoals er hier al gezegd werd: Ga je onzin ventileren op Maroc.nl ofzo want het raakt kant noch wal wat je weer klaarmaakt.

Terug naar “Archief”