Reformatorische Omroep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jun 2006 12:18

Ik heb zojuist een artikel in de GezinsGids van 8 juni gelezen. Dit artikel ging over de RO, in de nabije toekomt, zoals ze zelf zeggen, hopen ze ook via de ether uit te gaan zenden. Er komt dan niet meer alleen muziek en kinderprogramma's, maar er zullen dan ook praatprogramma's, bijbelstudies en meditaties komen.
Afbeelding

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 21 jun 2006 12:44

nog niet gelezen.. maar als dat zo is wordt ik volgens mij ook lid :)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jun 2006 13:05

Mariaa schreef:nog niet gelezen.. maar als dat zo is wordt ik volgens mij ook lid :)

24 euro per jaar. :wink:
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 jun 2006 14:01

Buiten is het …… graden, binnen zitten dominee X, dominee Y en dominee Z en het laatste item is kerkscheuring Q

*ds X veroordeeld ds Y omdat hij uit kerkverband G is gestapt en Y vind dat X zich van G heeft afgescheiden, dominee Z vind het allemaal maar onzin*

Bij het programma 'met het oog op de wereld' zijn experts J en P om de ware informatie te verschaffen over popmuziek, EOJD, alle partijen behalve de SGP...

Kortom... wat voor praat programma's met wat voor inhoud waar je voor gaat zitten wil de RO gaan uitzenden? Cultuur? Muziek? Actualiteit? Daar heb ik Radio1 wel voor... (Opium, met het oog op morgen...)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 21 jun 2006 14:10

Maar op radio 1 vind je geen bijbelstudies / meditaties. En wat weet jij nou van de inhoud van iets wat nog komen moet. Vooroordeel misschien..?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 jun 2006 14:12

Mariaa schreef:Maar op radio 1 vind je geen bijbelstudies / meditaties. En wat weet jij nou van de inhoud van iets wat nog komen moet. Vooroordeel misschien..?
Nope, ik vroeg mij gewoon af wat ze dan wel niet zouden gaan uitzenden en wat het nut is van een reformatorische omroep.

Bijbelstudies op de radio.... heb je ook echt nodig, je hebt websites vol, boeken vol, mp3's vol.... waarom dan in de ether?

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 21 jun 2006 14:21

handig toch. ben je hard aan het werk voor school ofzo, kun je ondertussen luisteren naar wat een interessantdoende iemand wil vertellen, meditatie aanhoren of whatever :D
En ik vind het zowieso meer relaxed om te luisteren dan te lezen.. :oops:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 jun 2006 14:24

Mariaa schreef:handig toch. ben je hard aan het werk voor school ofzo, kun je ondertussen luisteren naar wat een interessantdoende iemand wil vertellen, meditatie aanhoren of whatever :D
En ik vind het zowieso meer relaxed om te luisteren dan te lezen.. :oops:
Hoeveel denk je van een meditatie op te steken tijdens het maken van je huiswerk? Lees je ook boeken in de kerk en hoeveel zou je dan opsteken?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jun 2006 14:30

Raido schreef:
Mariaa schreef:Maar op radio 1 vind je geen bijbelstudies / meditaties. En wat weet jij nou van de inhoud van iets wat nog komen moet. Vooroordeel misschien..?
Nope, ik vroeg mij gewoon af wat ze dan wel niet zouden gaan uitzenden en wat het nut is van een reformatorische omroep.

Bijbelstudies op de radio.... heb je ook echt nodig, je hebt websites vol, boeken vol, mp3's vol.... waarom dan in de ether?

Ik denk omdat veel reformatorische mensen/ouderen geen internet (en mp3's) hebben en op deze manier wel naar de meditaties kunnen luisteren.
Afbeelding

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 21 jun 2006 14:31

Hmm.. als ik een tekening aan t maken ben, kan ik ondertussen met gemak luisteren.
trouwens.. ik heb wel eens gehoord dat vrouwen meerdere dingen tegelijk kunnen in tegenstelling tot mannen :P

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jun 2006 14:32

Mariaa schreef:Hmm.. als ik een tekening aan t maken ben, kan ik ondertussen met gemak luisteren.
trouwens.. ik heb wel eens gehoord dat vrouwen meerdere dingen tegelijk kunnen in tegenstelling tot mannen :P

Idd :P Mij lukt dat ook wel, luisteren en voor school wat doen tegelijkertijd.
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 jun 2006 14:35

Ik denk omdat veel reformatorische mensen/ouderen geen internet (en mp3's) hebben en op deze manier wel naar de meditaties kunnen luisteren.
Die kunnen al 10 (?) jaar lang voorgelezen saambinders, preken, meditaties etcetra bestellen kortom waar een wil is, is een weg. Ook daar is een reformatorische omroep niet nodig voor.

Mij lukt dat ook wel, luisteren en voor school wat doen tegelijkertijd.
Mij ook wel; maar hoeveel steek je er van op? Een meditatie is wat anders dan een slap zemelverhaaltje ;)

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 21 jun 2006 14:39

Mariaa schreef:Hmm.. als ik een tekening aan t maken ben, kan ik ondertussen met gemak luisteren.

Moderator, er gaat hier iemand offtopic!! :mrgreen:

Maar dat heeft niks met het verschil tussen jongens en meisjes te maken!

Zo hier en daar hoor ik nog wel eens wat over het omhoog houden van de refozuil! Nou ik vind dit een erg sterk staaltje daarvan!

MAar goed, het helpt wel om de werkeloosheid terug te dringen (is het toch nog ergens goed voor), weet je, als iemand daar behoefte aan heeft. Tja dan moeten ze maar luisteren maar ik ga er niet naar luisteren, iedereen is daar vrij in!
What a wonderfull girl!!

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 21 jun 2006 14:40

Het is volgens ons een grote vergissing om de mogelijkheden van de moderne media volledig onbenut te laten. Daarmee gaan we allereerst voorbij aan de Bijbelse opdracht om te bouwen en te bewaren (zie Genesis 3), alsook om nieuw ontdekte mogelijkheden tot ontwikkeling te brengen. Veel urgenter is echter dat we tegenwicht dienen te bieden aan de vele goddeloze en godslasterlijke programma's en dat we de moderne techniek positief gebruiken om de Bijbelse boodschap van verzoening uit te dragen

Even van de site geplukt.. Er staat nog veel meer hoor :D

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 21 jun 2006 14:42

peentje schreef:

Moderator, er gaat hier iemand offtopic!! :mrgreen:

Maar dat heeft niks met het verschil tussen jongens en meisjes te maken!

Sorry...
Tuurlijk wel verschil, probeer ik juist duidelijk te maken..

Terug naar “Archief”