Wij hebben het in de les over zelfbevrediging gehad. Daarin kwam naar voren dat er op verschillende neutrale instellingen voor gehandicapten prostituees worden ingehuurd of de begeleiding word gevraagd om de cliënt te bevredigen om de behoefte van gehandicapten te bevredigen. Gebeurt dit niet, dan is er een reële kans dat ze seksueel agressief worden op hun omgeving. Mag je dus als begeleider je cliënten bevredigen of een prostituee regelen?
Zelf werk ik momenteel in een psychiatrisch ziekenhuis. Op de afdeling waar ik werk krijgen we ook steeds meer te maken met seksualiteit.
Pas geleden hoorde ik van collega's dat zij clienten begeleiden naar prostituees. Dit vooral om te voorkomen dat clienten seksuele uitspattingen maakten naar mede-clienten. Dit was ook al een aantal keren voorgekomen en van daar uit zijn te tot de conclusie gekomen om clienten naar prostituees te begeleiden, maar dan alleen op verzoek van de client.
Zorgverleners die daar niet aan mee wilden werken, waren dit niet verplicht. Clienten moeten hier ook zelf voor betalen.
Wat vinden jullie hiervan? Is dit een oplossing voor het probleem of kun je dit beter op een andere manier oplossen? Ben wel benieuwd naar jullie meningen, het is namelijk een actueel thema binnen onze instelling!