Alcohol drinken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 mei 2006 15:27

Acire schreef:
Poesje schreef:
MissF schreef:maar ik ben nog steeds een beetje van het oude stempel en vind een vrouw die in het openbaar aan een brieflesje lurkt echt ordinair ;)

Vind ik ook! :) Mij zul je er dus ook niet mee zien..
Mij zie je er sowieso niet mee, ik drink nooit alcohol!:wink:

ow helluppie, jullie vinden mij dus echt ordinair... hmm... :roll: Wat moet ik daar nu mee? *denkt*

Bier drink je nou eenmaal uit een fluitje liefje :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mei 2006 14:08

ik drink zelf heel weinig alcohol maar gister avond heb ik wel een biertje op maar wel gewoon uit een glas :lol:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 mei 2006 15:43

bij een weekendje Antwerpen vind ik het echt heerlijk om zoveel keus uit zoveel onbekend bier te hebben, dat je bij de ongeopende fles al denkt, goh hoe zou deze smaken... :P :D

thuis moet ik alleen wel oppassen dat ik het bier niet als frisdrank of dorstlesser ga gebruiken :mrgreen:
moet er ook wel es vraagtekens bij zetten als ik een keer in de zoveel tijd het glaswerk weer ga inleveren bij de supermarkt, je voelt de mensen achter je bij de flessenband ongeduldig worden, want tja bij speciale sixpacks neem je geen leeg krat mee, tenminste niet als je maar 1 of 2 sixpacks per keer koopt :oops:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mei 2006 15:52

spacy: bier is ook geen goede dorstlesser, want het zorgt er juist voor dat je lichaam vocht verliest, hoe maf het ook klinkt... net als bij koffie.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 19 mei 2006 16:03

Klopt, je lichaam heeft extra vocht nodig om de alcohol af te breken. Vandaar ook een kater in de ochtend, je slaapt lekker, maar intussen in je lichaam hard bezig met het afbreken. Daarvoor haalt je lichaam vocht weg uit je hersenen, waardoor je hersenen tegen de schedel aan liggen. En dus hoofdpijn. Remedie: veel water drinken, ook voor het slapen gaan. Moet je er 's nachts misschien een keer extra uit, maar scheelt een kater in de ochtend.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 mei 2006 18:10

Katlheen schreef:Klopt, je lichaam heeft extra vocht nodig om de alcohol af te breken. Vandaar ook een kater in de ochtend, je slaapt lekker, maar intussen in je lichaam hard bezig met het afbreken. Daarvoor haalt je lichaam vocht weg uit je hersenen, waardoor je hersenen tegen de schedel aan liggen. En dus hoofdpijn. Remedie: veel water drinken, ook voor het slapen gaan. Moet je er 's nachts misschien een keer extra uit, maar scheelt een kater in de ochtend.... :mrgreen:

Of het gewoon uitkotsen 8)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 19 mei 2006 22:24

Ik drink vrijwel nooit alcohol. In tegenstelling tot 'vroeger'. Doordeweeks drink ik niet omdat ik dan moet werken. Heb er meestal 's morgens nog last van, dat ik niet zo goed mijn bed uit kan enzo. Ook heb ik snel hoofdpijn de dag erna. Kan overigens wel aardig wat hebben. Een fles wodka ofzo drink ik met gemak op. Voel m dan wel hangen natuurlijk maar ben niet ladderzat zeg maar.
Bier zit ik al snel zo vol van. Heb toevallig trouwens afgelopen middag na werktijd een flesje bier op. Gebeurd niet vaak, maar doe het dan meer uit gezelligheid. Wordt er altijd wel lollig van :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2006 23:28

Je wordt lollig van één biertje, maar als je een hele fles wodka leegdrinkt ben je niet zat.. :roll:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 20 mei 2006 01:15

Ja ja, wat klopt hier niet...hahahaahah
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 20 mei 2006 01:54

essieee schreef:
Acire schreef:
Poesje schreef:
MissF schreef:maar ik ben nog steeds een beetje van het oude stempel en vind een vrouw die in het openbaar aan een brieflesje lurkt echt ordinair ;)

Vind ik ook! :) Mij zul je er dus ook niet mee zien..
Mij zie je er sowieso niet mee, ik drink nooit alcohol!:wink:

ow helluppie, jullie vinden mij dus echt ordinair... hmm... :roll: Wat moet ik daar nu mee? *denkt*

Bier drink je nou eenmaal uit een fluitje liefje :wink:

ow help, ik zit nu whisky uit de fles te lurken :shock: 8)

overigens vind ik bier drinken uit een fles ook ordinair, pils drinken uit de fles mag dan weer wel (hoewel het drinken van pils op zich al een reden is om je wenkbrauwen te fronsen).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 20 mei 2006 10:00

Aragorn schreef:Je wordt lollig van één biertje, maar als je een hele fles wodka leegdrinkt ben je niet zat.. :roll:

En? Wat is daar mis mee dan? Misschien ben ik na een fles wodka nog wel lollig ofzo?

Ik weet dat sommige in elke zin dingen proberen te ontdekken die anders geinterpreteerd kunnen worden.
Jij gaat echter wel heel ver :wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 mei 2006 10:09

Tja, waar ligt de grens he :D

En waarom wel harddrugs, alcohol, gebruiken en principieel tegen softdrugs zijn?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mei 2006 14:44

Markie schreef:
Aragorn schreef:Je wordt lollig van één biertje, maar als je een hele fles wodka leegdrinkt ben je niet zat.. :roll:

En? Wat is daar mis mee dan? Misschien ben ik na een fles wodka nog wel lollig ofzo?

Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar ik vind het sowieso al ongeloofwaardig als je zegt na een hele fles wodka nog niet zat te zijn, en al helemaal als één biertje al wel een merkbare invloed heeft.

Ik weet dat sommige in elke zin dingen proberen te ontdekken die anders geinterpreteerd kunnen worden.

Nou, hier hoefde ik niet lang voor te zoeken hoor.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 mei 2006 23:10

Aragorn schreef:
Markie schreef:

Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar ik vind het sowieso al ongeloofwaardig als je zegt na een hele fles wodka nog niet zat te zijn, en al helemaal als één biertje al wel een merkbare invloed heeft.

Ik heb volgens mij gezegd dat ik niet 'ladderzat' ben na een fles wodka... Dit wil voor alle duidelijkheid dus niet zeggen dat ik er niets van merk...
Schrijf ik nou zo onduidelijk of lees jij zo slecht?
Ik heb ook niet gezegd dat ik van 1 biertje lollig wordt. Wel dat ik van alcohol áltijd lollig wordt. Dat is wat anders dan merkbaar onder invloed raken van 1 biertje.

Misschien had je op het moment dat je reageerde teveel gras op, gezien je onderschrift zou dat zomaar kunnen...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2006 01:26

Markie schreef:
Aragorn schreef:
Markie schreef:

Ik heb volgens mij gezegd dat ik niet 'ladderzat' ben na een fles wodka... Dit wil voor alle duidelijkheid dus niet zeggen dat ik er niets van merk...
Schrijf ik nou zo onduidelijk of lees jij zo slecht?

Dat heb je inderdaad niet gezegd, maar dat word je wel, aangezien een fles wodka van 1 liter gelijk staat aan zo'n 24 flesjes bier. En volgens deze site zou je bij 15-20 glázen al laveloos moeten zijn. Alleen doorgewinterde alcoholisten houden zich dan op de been, en aangezien jij altijd lollig zegt te worden van alcohol (dus ook bij 1 consumptie) en het niet dagelijks gebruikt kun je dat niet zijn.

Terug naar “Archief”