Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 16 mei 2006 13:18

Poesje schreef:
marina87 schreef:En dan je hoofd omdraaien en je tongetje uitsteken ::))

Heb me wel omgedraaid, en dr even goed aangekeken..maar geen tong uitgestoken.. Zo kinds ben ik ook weer niet! :mrgreen:

Das juist leuk, dan krijgen ze lekker een rood kleurtje op de wangetjes 8)

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 16 mei 2006 13:23

LeChat schreef:Ah, zo'n vrouw zit er bij ons ook 3/4 banken achter ons. Als er dan iemand de kerk in komt lopen in kleren die zij onacceptabel vindt, hoor je "Tssss..." Weet iedereen ook weer hoe zij erover denkt. :)

'k Moet er meestal wel om glimlachen (ze zijn niet wijzer), maar waar bemoeien ze zich eigenlijk mee hè?

Hehe idd, elke zondag horen we haar mening! :)
Door zulke bemoeials krijg je uiteindelijk alleen mensen met 'zwarte gewaden'..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 16 mei 2006 13:27

LeChat schreef:
Poesje schreef:Geen van beiden. Ze fluisterde het, (had het wsl tegen haar man)..maar ze was nogal goed te verstaan. Hoorde letterlijk "Zo'n daagse rok trek je toch niet naar de kerk aan'.. Waar bemoeit zo'n mens zich mee.. Zelf loopt ze in't zwart, dat zal ze wel kerk-kleding vinden..
Dacht ik het juist eens goed te doen om een lange rok te dragen.:)

Ah, zo'n vrouw zit er bij ons ook 3/4 banken achter ons. Als er dan iemand de kerk in komt lopen in kleren die zij onacceptabel vindt, hoor je "Tssss..." Weet iedereen ook weer hoe zij erover denkt. :)

'k Moet er meestal wel om glimlachen (ze zijn niet wijzer), maar waar bemoeien ze zich eigenlijk mee hè?

Meen je dat???? 8-[
Ongelofelijk...die mensen snappen dus echt niet meer de reden waarom je naar de kerk gaat... :shock:

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 16 mei 2006 13:33

Dat snappen ze zeker niet.. Zo zijn er in onze kerk wel meer! Je hoort hun mening over alles, over hoeden, over de dominee. Ze hebben overal wat over te 'zeuren'. Ik was in m'n felgroene rok net zo netjes in Gods huis als zij in d'r zwarte kleren! 8)

Herman Finkers

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 mei 2006 13:34

marina87 schreef:
LeChat schreef:Ah, zo'n vrouw zit er bij ons ook 3/4 banken achter ons. Als er dan iemand de kerk in komt lopen in kleren die zij onacceptabel vindt, hoor je "Tssss..." Weet iedereen ook weer hoe zij erover denkt. :)

Meen je dat???? 8-[
Ongelofelijk...die mensen snappen dus echt niet meer de reden waarom je naar de kerk gaat... :shock:

Ik verzin het niet hoor (zou bijna zeggen: helaas niet). En 't is inderdaad triest om zo in de kerk te zitten. (Al zit ik er eerlijk gezegd ook niet altijd met de juiste stemming/motivatie/bedoelingen :oops: )

@ Poesje: gelukkig trekt niemand zich er -voorzover ik weet- wat van aan, 'k zie iig niet steeds meer zwarte gewaden verschijnen. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2006 13:39

Hm tja... lekker christelijk allemaal ja :D Komt een beetje farizees op me over ... :?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 16 mei 2006 13:42

Ons gedrag bedoel je? :)

@ LeChat..gelukkig is dat bij ons ook niet het geval! Dan zou het maar een somber boeltje worden/zijn..

Herman Finkers

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mei 2006 13:57

Waar ga je in vredesnaam voor naar de kerk??????????
Kunnen ze bij jullie beter een catwalk maken, dan heb je nog wat te zien, even een show onder de collecte ofzo. Is iedereen tevreden.
Wat een gezanik wat je aan hebt zeg!!!!!!!!!!

Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2006 14:18

Haha nee Poessie, van die mensen die gaan zeuren... of van mensen die gaan pronken met de mooiste hoeden :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mei 2006 14:28

Ik vind persoonlijk:
je kan beter in makkelijke kleren en een open hart voor God naar de kerk gaan dan dat je moet denken:
wat trek ik aan, wat zal achterbuurvrouw zus er van zeggen en is mijn rok nog wel in de mode en zal dat "tutje" niet dezelfde kleren als ik aan hebben.

Eigenlijk is het triest dat mensen er zo opletten. Je hoeft idd niet gekleed als hoer of in je ouwe kloffie te gaan, maar eenvoud is ook belangrijk! En dat wordt toch vaak vergeten als ik deze topic overlees. Duur.. duur duur en in Afrika verrekken ze van de honger!!!!!
Mag het dan een gewoon iets zijn en geef wat meer aan een goed doel!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 16 mei 2006 17:12

pol schreef:Ik vind persoonlijk:
je kan beter in makkelijke kleren en een open hart voor God naar de kerk gaan dan dat je moet denken:
wat trek ik aan, wat zal achterbuurvrouw zus er van zeggen en is mijn rok nog wel in de mode en zal dat "tutje" niet dezelfde kleren als ik aan hebben.

Eigenlijk is het triest dat mensen er zo opletten. Je hoeft idd niet gekleed als hoer of in je ouwe kloffie te gaan, maar eenvoud is ook belangrijk! En dat wordt toch vaak vergeten als ik deze topic overlees. Duur.. duur duur en in Afrika verrekken ze van de honger!!!!!
Mag het dan een gewoon iets zijn en geef wat meer aan een goed doel!

maar je vergeet: stijlvol :o want dat is belangrijk

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2006 18:20

Stijlvol is relatief.

Daarnaast kanje een hoop symboliseren. Zoals mensen in het zwart hun ellendekennis symboliseren kan ik ook wel in ouwe zooi binnenkomen om uit te beelden dat wij "allen bedelaars" zijn :P

Of witte kleren als teken van verlossingskennis.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 mei 2006 18:26

Of in zak en as. We zijn immers allen gebrokenen van hart...
pobody's nerfect

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mei 2006 18:26

Marnix schreef:Stijlvol is relatief.

Daarnaast kanje een hoop symboliseren. Zoals mensen in het zwart hun ellendekennis symboliseren kan ik ook wel in ouwe zooi binnenkomen om uit te beelden dat wij "allen bedelaars" zijn :P

Of witte kleren als teken van verlossingskennis.

En zo kunnen we nog uren doorgaan wat wel wat niet. Maar ik denk dat iedereen dit voor zichzelf moete weten. Iedereen weet wel wat netjes is en wat hem of haar het beste staat. Als je bijv. door de week altijd in fleurige kleding loopt is het een beetje raar om op zondag diep in het zwart te gaan. en heb je door de week veel casual stijl aan geloof ik niet dat je je erg happy voelt in bijv. college style.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2006 00:07

daarom heb ik ook in hawaii-blouse belijdenis gedaan :)

Terug naar “Archief”