Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mei 2006 14:10

t kan zijn dat het in is, maar het is mijn kleur niet. Strakke shirtjes zijn ook al jaaaaaaaaaaaren in maar draag ik ook niet. Ik heb de mazzel gehad dat ik 2 zomers zwanger was zodoende kon ik lekker wijde shirts aan en wat heb ik nu aan: juist een zwangerschapshempie dat een beetje om me heen floddert

Hm, ik draag juist wel graag strakke kleding, maar dat schijnt vaak ook goddeloos te zijn, want je staat er in uitgetekend :roll: Ik ben blij dat mijn ouders dáár iig niet moeilijk over doen. :)

Andere vraag: voor de domineesvrouw: mag zij spijkerkleding aan?

Moet ze zelf maar weten :P Is ook per gemeente, per kerkverband weer verschillend.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 mei 2006 14:25

Mag een domineesvrouw los haar hebben of moet het opgestoken zijn?

*benadrukt hiermee dat hij het dikke onzin vind hoe domineesvrouwen, dominees en domineeskinderen er uit zien*
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mei 2006 14:29

Raido schreef:Mag een domineesvrouw los haar hebben of moet het opgestoken zijn?

*benadrukt hiermee dat hij het dikke onzin vind hoe domineesvrouwen, dominees en domineeskinderen er uit zien*

Juist :)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 13 mei 2006 15:46

Raido schreef:Mag een domineesvrouw los haar hebben of moet het opgestoken zijn?

En scheert voor het gemak alles en iedereen over een kam. :roll:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2006 15:56

En terecht... allemaal uiterlijk schijnvertoon :)

Smurffie, van mij mag je ook strakke kleding aan hoor ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mei 2006 15:58

Marnix schreef:En terecht... allemaal uiterlijk schijnvertoon :)

Smurffie, van mij mag je ook strakke kleding aan hoor ;)

Jájá 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 mei 2006 16:20

de vrouw en kinderen van de dominee zijn niets meer of minder dan de andere vrouwen en kinderen in de gemeente. Zie niet in waarom zij aan extra regels overgeleverd zouden moeten zijn omdat nu net prompt hun man en vader dominee is.
Ik kan er toch ook niets aan doen dat mijn vader chauffeur is? of moet ik me nu ook daar naar gaan kleden?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 mei 2006 18:29

Gerdien B. schreef:de vrouw en kinderen van de dominee zijn niets meer of minder dan de andere vrouwen en kinderen in de gemeente. Zie niet in waarom zij aan extra regels overgeleverd zouden moeten zijn omdat nu net prompt hun man en vader dominee is.
Ik kan er toch ook niets aan doen dat mijn vader chauffeur is? of moet ik me nu ook daar naar gaan kleden?

kvind dat jij een spijkerbroek aan moet met een houthakkersbloes en een paar klompen van geitehaar of wat voor haar is dat. :D .

Nee zonder gein, maar er wordt enorm op domineesvrouwen en kinderen gelet hoor, wat hebben ze aan en wat doen ze

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 mei 2006 20:32

pol schreef:
Gerdien B. schreef:de vrouw en kinderen van de dominee zijn niets meer of minder dan de andere vrouwen en kinderen in de gemeente. Zie niet in waarom zij aan extra regels overgeleverd zouden moeten zijn omdat nu net prompt hun man en vader dominee is.

kvind dat jij een spijkerbroek aan moet met een houthakkersbloes en een paar klompen van geitehaar of wat voor haar is dat. :D .

Nee zonder gein, maar er wordt enorm op domineesvrouwen en kinderen gelet hoor, wat hebben ze aan en wat doen ze

hahaha... ze zien me al aankomen in thuis en/of de kerk :P

ik weet dat er erg op gelet wordt, ook op gezinnen van kerkenraadsleden, maar daarom vind ik nog niet dat dat reeel is!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 mei 2006 09:55

De eisen die iemand aan de kleren van het domineesgezin stelt, moet hij of zij evenzeer aan zichzelf en zijn/haar evt. eigen gezin stellen. (Dit geldt overigens niets voor de ambtskleding, dat is een verhaal/discussie apart.)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2006 10:27

Hehe. Gelukkig maar dat ik geen eisen aan ze stel dan :D
(wat gij niet wil waar men u in ziet, eis dat ook van een ander niet :D)

pol schreef:

Hehe laatst stond in de Visie een leuk artikel over domineeskinderen, het schijnen vaak "aparte gevallen" te zijn. Misschien komt dat wel daardoor... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 mei 2006 21:59

Ik doe het nu niet meer, spijkerkleding aan op zondag, maar voorheen wel vaak.
Heb er niks op tegen ofzo, maar nette kleding is misschien wel gepaster.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 mei 2006 09:03

Wullimpie schreef:

En scheert voor het gemak alles en iedereen over een kam. :roll:
Het maakt voor niet uit, voor geen enkele domineesvrouw, kind of dominee zelf. Dus ja ik scheer ze allemaal over dezelfde kam. Of is er onderscheid in dominee en dominee?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 mei 2006 09:27

de ene is nog al zwaarder dan de ander (in het brengen van de leer dan he ;) ) :lol:

Verder kan ik geen verschil ontdekken. Zelfs niet tussen de dominees en ons 8)

PeterD

Berichtdoor PeterD » 16 mei 2006 09:33

Misschien dat er toch enig verschil is tussen de dominee en ons? Dominee is toch een "knecht van God"? Door God geroepen tot het ambt?

Terug naar “Archief”