Optimatus schreef:Als Christus ons opdraagt om alle volkeren het evangelie te brengen, dan ga ik er vanuit dat Hij Israel niet als enige wil bevoorrechten.
Dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. De vraag was: Kun je bijbels aantonen dat Ismael in dezelfde belofte deelt dan Izaak?
Ach man, kijk toch eens om je heen in plaats van alleen naar de zendtijd van het NIK
Ik kijk om me heen en, klinkt misschien wat arrogant, maar heb me redelijk verdiept in zowel de theologische als politieke aspecten rond Israel. Overigens heb ik van m´n lang zal z´n leven nog niet een uitzending van het NIK gezien/gehoord. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Waar ik me echter zeker niet door laat beïnvloeden is het linkse journaille waardoor de Ned. media gestempeld worden. Ik laat me overigens wel informeren door diezelfde media alleen probeer ik alles wel te verifiëren.
Welke profetieën bedoelt ge?
Hoeveel wilt ge er hebben? 10, 20 of 100? Laat ik voorzichtig met een bloemlezing van 5 beginnen:
Num 24:14-19 Kennelijk speelt Israel toch nog een rol in de laatste dagen.
Hos. 3:4-5Zach. 2Zach. 8Zach. 14Het zou aardig zijn als Israel dan ook eens alle resoluties van de VN zou naleven in plaats van alleen de zaken te behartigen die in het straatje van Israel passen.
Je draait weer om de kern van de vraag heen. Het ging me om het feit dat Israel binnen de VN wel een volk is en niet of ze zich al dan niet aan de resoluties houden. Zonder deze topic een politieke te laten worden, zou ik je toch even willen wijzen op het feit dat de meeste VN-resoluties betreffende Israel resoluties achteraf zijn en als zodanig geen bindende resoluties zijn. En voordat je je verdiept in al die resoluties, zou je je eerst moeten verdiepen in "San Remo", "Sevres" enz.
We hebben het dan over het geestelijke Israel, niet over het huidige.
Hoezo onversneden springlevende vervangingstheologie. V.w.b. het geestelijke karakter van Israel in
Rom. 11:
Is Paulus in vs 1 een geestelijke Israeliet uit de geestelijke stam van Benjamin?
Spreekt, in vs 2, een geestelijke Elia tegen een geestelijk Israel?
Gaat het in vs 4 over een geestelijke 7000 mannen?
Heeft het geestelijke Israel een geest van diepe slaap?
Wie zijn dan de heidenen in vs 13?
Is "hun" in vs 15 dan ook het geestelijke Israel?
Is (tegenwoordige tijd) het geestelijke Israel (de kerk volgens jou) in vs 28 vijand aangaande het evangelie?
En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.