Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 07 mei 2006 21:41

een tip, wat ik zelf overigens nog steeds es moet doen, maar waar een vreidn laaiend enthousiast over was, een rijvaardigheids trainign met je eigen motor, het schijnt dat je verbaasd staat tot welke extreme obstakels er veilig te nemen zijn.

qua verzekering, ik heb gewoon Unive, maar goed mijn fietsjes zijn qua nieuwprijs een fractie van de gemiddelde anderen :)
Een goedgekeurd slot moet wel van de verzekering, maar dat heeft de motorzaak je vast al uitgelegd.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 mei 2006 12:16

Mooie motor hoor, Boekenlezer.
Nice!
Boekenlezer schreef:En als je iemand hebt om samen mee te rijden, dat is nog gezellig ook. Maar daar zijn wel motorclubs voor, om aan de sociale contacten te komen.

Mijn vriend en ik gaan altijd met een christelijke motorvereniging mee.
Laatste keer waren met een stuk of 90 mensen!
Er is dan 1 keer per maand een tocht ergens door Nederland.
Erg leuk altijd.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 08 mei 2006 13:12

hmm aparte topic, welk leuk dat jullie zo enthousiast zijn.

Maare helaas is motorrijden in Nederland veel te gevaarlijk. Weet jullie hieveel keer meer kans je met de motor op een dodelijk ongeluk hebt in vergelijking met de auto?

(sorry, stomme bijdrage, maar het lijkt me wel dat je dat moet weten)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 mei 2006 14:49

Goed dat je het zegt, dat wist ik nog niet.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mei 2006 15:02

tweetietwee schreef:hmm aparte topic, welk leuk dat jullie zo enthousiast zijn.

Maare helaas is motorrijden in Nederland veel te gevaarlijk. Weet jullie hieveel keer meer kans je met de motor op een dodelijk ongeluk hebt in vergelijking met de auto?

Met een auto kun je ook dodelijk verongelukken. Dus dan ook maar niet meer autorijden?
Sorry, motorrijden is gewoon te leuk om het na te laten. Dan maar extra voorzichtig en alert, en veiliger leren rijden met rijvaardigheidstrainingen. Prima. Maar niet de motor laten staan.
En ik wil mij ook niet laten veroordelen tot een metalen kist op wielen. Dat rijdt gewoon te saai. Ik zou er niet aan moeten denken om daarmee iedere dag naar mijn werk te moeten. Je valt toch gewoon in slaap in zo'n ding?!

Binnen de bebouwde kom vind ik een motor bepaald niet verkeerd, vergeleken met een brommer. Op een motor voel ik me dan veel veiliger.
Op een brommer wordt je niet voor vol aangezien door de automobilisten, maar wordt je gezien als een slome sta-in-de-weg, die ze liefst zo snel mogelijk passeren. Dus lekker dicht achter je rijden. Nee, dat is geen erg veilig gevoel. (En daarbij nog de regelmatig terugkerende nare ervaring, dat ze je de bocht afpakken, door vlak voor de bocht je nog even in te halen en dan af te remmen voor de bocht. En dan kon ik niet meer lekker de brommer plat leggen in de bocht. Nee, dan werd het weer gedegradeerd tot een saai bochtje waar niks aan te beleven valt, dankzij de automobilist die het beter denkt te weten dan ik, omdat mijn voertuig zwaar vermogen tekort komt. Oh, daar heb ik wat vervelende herinneringen bij van die stomme koekblikbestuurders die niet eens weten wat adrenaline is!! :frown: )
Op een motor heb je dat niet. Je hebt een zwaarder voertuig met veel meer vermogen. Het voelt allemaal veel robuuster, en je wordt door de automobilisten voor vol aangekeken. Ze gaan niet dicht achter je kleven, en proberen je niet in te halen. Want ze weten best wel dat een motor veel sneller is dan een auto.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 08 mei 2006 20:35

haha, als ik dit topic lees, krijg ik spontaan zin om ook motorrijder te worden :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

André

Berichtdoor André » 08 mei 2006 20:55

Napoleon schreef:haha, als ik dit topic lees, krijg ik spontaan zin om ook motorrijder te worden :)
Doen! :P
Je bent 24 dus je hoeft niet eerst op de beginners fiets.
Het is mij 5 jaar terug gelukt in 8 lessen, dus neem een 'proef' les zou ik denken. :)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 08 mei 2006 21:18

André schreef:
Napoleon schreef:haha, als ik dit topic lees, krijg ik spontaan zin om ook motorrijder te worden :)
Doen! :P
Je bent 24 dus je hoeft niet eerst op de beginners fiets.
Het is mij 5 jaar terug gelukt in 8 lessen, dus neem een 'proef' les zou ik denken. :)

haha, het lijkt me wel leuk ja. ik moet toch eens gaan kijken of hier zoiets in de buurt zit. zo'n papiertje is tenslotte ook niet weg 8)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 09 mei 2006 11:55

tweetietwee schreef:hmm aparte topic, welk leuk dat jullie zo enthousiast zijn.

Hier in Drenthe kennen we de zogenoemde dodenwegen, erg gevaarlijke autowegen, waarbij bijna wekelijks dodelijke ongevallen zijn, dit gaat dan vaak over auto's, afgelopen week nog is de man van een collega van mij overleden, 43 jaar, omgekomen met de auto, dit terwijl hij ook motorliefhebber was...

Het is een wrang verhaal, maar op welke manier je nu aan het verkeer wil deelnemen, ongevallen blijven onverwacht en onvoorspelbaar.

Daarnaast is het aantal dodelijke ongevallen met de motoren lichtjes afgenomen, terwijl het aantal motoren in Nederland nog steeds sterk steigende is.

Iedere bestuurder van een motor is zich bewust van de risico's waarvan automobilisten vanwege de kreukelzone's en airbags vaak niet meer bij stil staan, het nadeel blijft alleen wel de maar 2 wielen en de snelle acceleratie voor een ieder die zijn eigen beheersing niet kent.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 09 mei 2006 12:32

ik heb het juiste antwoord nog niet gehoord/gelezen.

de vraag was: een hoeveel grotere kans heb je op een dodelijk ongeluk met de motor in vergelijking met de auto?

(en dan gaat het uiteraard over gemiddelden in nederland)

ik hoop dat jullie dat nooit overkomt. Maar de getallen weet je toch wel? je weet toch wel risico je neemt.

tweetie

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 12:36

tweetietwee schreef:je weet toch wel risico je neemt.

Er zijn motorrijders die minder ongevallen zijn over komen dan autorijders ;)
Het is maar net hoe jezlef met de motor om gaat in het verkeer, net als met auto en fiets.
Juist fietsers zijn vaak de dupe in het verkeer. Moeten we dan ook maar niet gaan fietsen? Ik stap iig zo weer op mijn fiets naar het werk 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 09 mei 2006 12:43

Gerdien B. schreef:

Het is maar net hoe jezlef met de motor om gaat in het verkeer, net als met auto en fiets.
Juist fietsers zijn vaak de dupe in het verkeer. Moeten we dan ook maar niet gaan fietsen? Ik stap iig zo weer op mijn fiets naar het werk 8)

jij werkt toch ook in de zorg?

ken je niet het spreekwoord over motorrijders?

André

Berichtdoor André » 09 mei 2006 12:43

tweetietwee schreef:ik heb het juiste antwoord nog niet gehoord/gelezen.

de vraag was: een hoeveel grotere kans heb je op een dodelijk ongeluk met de motor in vergelijking met de auto?

(en dan gaat het uiteraard over gemiddelden in nederland)

ik hoop dat jullie dat nooit overkomt. Maar de getallen weet je toch wel? je weet toch wel risico je neemt.

tweetie
Als je 'defensief' rijdt maak je een goede kans om op tijd in te grijpen.
De meeste ongevallen onstaan namelijk dat je als motorrijder over het hoofd wordt gezien.
En val je er toch vanaf (met hoge snelheid) dan ben je afhankelijk van wat je wel of niet in je val 'tegenkomt'

André

Berichtdoor André » 09 mei 2006 12:46

tweetietwee schreef:ken je niet het spreekwoord over motorrijders?
Neej, vertel?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 12:50

tweetietwee schreef:
Gerdien B. schreef:

jij werkt toch ook in de zorg?

ken je niet het spreekwoord over motorrijders?

ja ik werk in de zorg, maar ken het spreekwoord niet
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Algemene Zaken”