Horen schroot als 'Chris en Jorieke' en oorlogshelden-van-12-jaar-oud-boekjes daar ook bij?
Moderator: Moderafo's
Stefanus schreef:brrr, jeugdboeken...
Horen schroot als 'Chris en Jorieke' en oorlogshelden-van-12-jaar-oud-boekjes daar ook bij?
Stefanus schreef:'oorlogshelden-van-12-jaar-oud-boekjes' zijn boekjes waarin een of andere hansworst van rond 12 jaar (kinderlijk dus) zeer risicovolle dingen onderneemt, om met het geluk van duizend werelden als oorlogsheld (van het dorp, maar het komt naar voren als oorlogsheld van het land) uit de oorlog de komen. Kortom: een boek met belachelijke extremen waarin een ieder in het verzet 'go(e)d' is, en een ieder buiten het verzet een laffe schijtluis is. Een samenklontering van clichés en aliterair gezever. (tot zover de tirade)
tja, ik lees niet zoveel, behalve dan nu 'Misschien wisten zij alles' van Toon Tellegen (en ja, ik heb em nog lang niet uit en dat duurt ook wel even)
FV schreef:Nijntje is gaaf. Toon Tellegen overigens ook, alhoewel ik hem niet direct zou classificeren als 'jeugdboekenschrijver'.
Overigens, qua jeugdliteratuur moeten W.G. van de Hulst en C.S. Lewis natuurlijk genoemd worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten