afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 20 apr 2006 15:38

ik ben vandaag minstens 2 kg aangekomen.... help.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 20 apr 2006 21:51

Veel respect voor alle mensen die zo goed bezig zijn met gezond eten en sporten.

Mijn BMI of hoe dat ook heet zit op 24,9 dus dat is errrg dicht tegen de grens. Eigenlijk moet ik gewoon af gaan vallen... ja, misschien moet ik dat toch maar gaan doen.

k Moet eigenlijk ook gaan sporten. Afvallen misschien nog niet eens, maar ik ben zooo ongezond aan het leven > niet sporten, elke dag hetzelfde eet-ritueel:

- Ontbijt: één boterham met hagelslag + een cracker met suiker + kop thee
- Tussendoor: ontbijtkoek + thee + thee + thee
- Lunch: thee + 1 boterham met kaas, 1 boterham met ham, 1 boterham met hagelslag en 1 boterham met pindakaas (die eet ik ook in die volgorde op) :)
- Avondeten: wat de pot schaft (van bloemkool tot spaghetti)
- Avond: koekje of twee + thee

M'n ma heeft nu zo'n dieet-boekje. Is van een voedingsconsulente (Sonja Bakker) die zelf ook ... blalbla...blalblablala.... En dat schijnt dus te werken: zeggen ze
Nu gaat m'n ma daaraan beginnen, ik heb beloofd mee te doen. Dus dat doe ik dan maar.

Ooit, tijdens m'n afstuderen, (dat weten sommige mensen hier nog wel) heb ik het befaamde "10 dagen dieet" gevolgd. Schijnt dat je dan na 10 dagen 5 kilo kwijt zou moeten zijn. Ik dus niet!!! En ik heb geen kruimel meer gegeten dan in dat dieet stond. Pijn en hongergeleden. Resultaat: GEEN GRAMMETJE AFGEVALLEN!!! Dat is pas frustrerend...

Tjah...

Succes iedereen!! d:)b

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 apr 2006 15:19

Na een week van minder streng lijnen, dus wel af en toe een stukje kaas, een dropje ect...ben ik vanmorgen weer eens op de weegschaal gaan staan:

-0,8!!!!! Yeaah :D Dus dat brengt me op -9,8. Nog 1,2 minimaal!
Maar het geeft wel moed. Ik eet nu dus gewoon 5 x per dag, drie maaltijden en tussendoor een keer een appel en een keer een plakje ontbijtkoek, blijkbaar is dat het beste ;)
En ik beweeg nu echt best veel...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 apr 2006 16:15

S-je schreef:
M'n ma heeft nu zo'n dieet-boekje. Is van een voedingsconsulente (Sonja Bakker) die zelf ook ... blalbla...blalblablala.... En dat schijnt dus te werken: zeggen ze
Nu gaat m'n ma daaraan beginnen, ik heb beloofd mee te doen. Dus dat doe ik dan maar.

dat werkt inderdaad ontzettend goed!! ik zit op een ander forum en daar zijn veel mensen bezig dat te volgen!! en dat werkt goed! het is niet echt een dieet.. maar meer de combinaties die ze maakt....!

ik wil, als ik gestopt ben met borstvoeding geven, dit ook gaan volgen...

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 21 apr 2006 17:19

trijntjejohanna schreef:
S-je schreef:

dat werkt inderdaad ontzettend goed!! ik zit op een ander forum en daar zijn veel mensen bezig dat te volgen!! en dat werkt goed! het is niet echt een dieet.. maar meer de combinaties die ze maakt....!

ik wil, als ik gestopt ben met borstvoeding geven, dit ook gaan volgen...

Goed om te horen :D Misschien dat het toch een keer werkt dan...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 apr 2006 17:40

Hm, ik probeer ook een beetje uit te kijken wat ik eet, maar dat is vrij lastig..
Ten eerste werk ik bij een bakker :P
Zoals MissF 3 maaltijden per dag en 2 tussendoortjes, ga ik sowieso niet redden. Ik begin smorgens om 5 uur, ben om 5 uur smiddags klaar en als ik de volgende dag vrij ben, blijf ik gerust tot 2 uur snachts op. Dan redt je het dus nooit met 5 maaltijden.

Dus behalve een gezond eetpatroon, is ritme ook een belangrijke factor denk ik :)

Goed, het wordt zomer, dus dat betekent minimaal 3,5 liter water per dag. Dát haal ik dan weer wel, in tegenstelling tot vele andere mensen volgens mij.

Mensen, moedig me aan, ik wil er 4 kilo af. Nee, ik ben niet te dik, maar wil wel voorkomen dat ik het wordt. Voorkomen is beter dan genezen :wink:

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 21 apr 2006 19:03

Smurffie schreef:Hm, ik probeer ook een beetje uit te kijken wat ik eet, maar dat is vrij lastig..
Ten eerste werk ik bij een bakker :P
Zoals MissF 3 maaltijden per dag en 2 tussendoortjes, ga ik sowieso niet redden. Ik begin smorgens om 5 uur, ben om 5 uur smiddags klaar en als ik de volgende dag vrij ben, blijf ik gerust tot 2 uur snachts op. Dan redt je het dus nooit met 5 maaltijden.

Dus behalve een gezond eetpatroon, is ritme ook een belangrijke factor denk ik :)

Goed, het wordt zomer, dus dat betekent minimaal 3,5 liter water per dag. Dát haal ik dan weer wel, in tegenstelling tot vele andere mensen volgens mij.

Mensen, moedig me aan, ik wil er 4 kilo af. Nee, ik ben niet te dik, maar wil wel voorkomen dat ik het wordt. Voorkomen is beter dan genezen :wink:

Smurffie :shock:

Ik doe mee, 8 kilo 8)

Hey, waar is Smurffie? Even tussen die klapdeuren kijken hoor.
Laatst gewijzigd door mini op 21 apr 2006 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2006 19:06

Als je wilt voorkomen moet je natuurlijk niet gaan lijnen maar op voorhand je leefstijl aanpassen. Anders voorkom je niks en zit het er zo weer aan.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 apr 2006 19:31

Ja, klopt. Maar de afgelopen tijd heb ik ongelooflijk veel gevreten om onverklaarbare redenen :) Met een beetje goede wil kan ik dat wel laten hoor. Ik hoef geen dieet te volgen, gewoon minder snoepen :wink:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 21 apr 2006 19:38

Smurffie schreef:Mensen, moedig me aan, ik wil er 4 kilo af.
Geef maar hier 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2006 19:50

Smurffie schreef:Ja, klopt. Maar de afgelopen tijd heb ik ongelooflijk veel gevreten om onverklaarbare redenen :) Met een beetje goede wil kan ik dat wel laten hoor. Ik hoef geen dieet te volgen, gewoon minder snoepen :wink:

Ja precies, dat bedoelde ik. :)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 21 apr 2006 23:52

Smurffie schreef:Ja, klopt. Maar de afgelopen tijd heb ik ongelooflijk veel gevreten om onverklaarbare redenen :) Met een beetje goede wil kan ik dat wel laten hoor. Ik hoef geen dieet te volgen, gewoon minder snoepen :wink:

Tochtstrip.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2006 08:53

Smurffie, kijk maar uit, anders moet je straks nog uitkijken dat je niet door het putje spoelt tijdens het douchen... :mrgreen:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 22 apr 2006 09:16

Collateral schreef:Smurffie, kijk maar uit, anders moet je straks nog uitkijken dat je niet door het putje spoelt tijdens het douchen... :mrgreen:

douchen heeft dan geen zin meer, de stralen kunnen smurffie niet vinden 8)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2006 12:38

Hohoho! allereerst was het niet mijn bedoeling om deze reacties uit te lokken, daarom zei ik dus al dat ik niet te dik ben. :)

Ten tweede wil ik het alleen voorkomen(a)

Bovendien kwam ik erachter dat ik bár weinig fruit eet, dus te weinig vitaminen binnekrijg. Kun je mooi combineren dus; Fruit in plaats van een koek 8)

(*Heeft vanmorgen heel demonstratief 15 kiwi's gekocht 8) *)

Terug naar “Archief”