Man man man.... wat een reacties

Ik moest gewoon 8 pagina's door worstelen om hier uit te komen. Wat ik zie, is wat ik zelf ervaard en gevoeld heb.
Dippie, jij leest de Bijbel vanuit een gereformeerde blik, en het is heel moeilijk om daar los van te komen. Wat ik vermoed bij jou, is dat jij, net als ik verwacht dat een bekering iets heel aparts is met allerlei mystieke ervaringen (bevinding in onze kerken). Ik heb mij doodgestaard en gewacht, ik voelde mij te slecht om tot God gebracht te mogen worden. Ik had weet ik wat allemaal uitgevreten en wist dat ik daar God elke dag mee vermoorde.
Maar wat doe je er mee, daar gaat het om. Ga je dan depressief zijn en alleen het eerste stuk van psalm 13 lezen? of lees je ook de laatste paar verzen? Lees hem maar eens. Niemand kan zomaar tot God komen, dat weet jij, ik en alle refowebbers. Jezus zegt zelf dat gezonde mensen de Dokter niet nodig hebben. Jij bent doodsbang om zonder reden tot God te gaan c.q. gebracht te worden.
Terwijl ik duidelijk proef dat je God zo intens nodig hebt.. hoe weet jij dat? Hoe voel je dat? Doordat je naar de kerk gaat, waar de Geest altijd aanwezig is en altijd tot jou komt en waar JIJ de verantwoordelijkheid hebt. God vraag in heel zijn Bijbel nergens dat je moet afwachten maar Hij roept het van elke pagina dat je Hem moet zoeken, en Hem zult vinden, je gezicht naar Hem op moet heffen.
En ik denk dat de ervaring van elke refowebber en christen is dat als jij weet dat Jezus ook voor jou stierf, dat je ziet dat niet jij naar Jezus ging. Ookal dacht je dat 'ik voor Jezus koos' of 'dat ik tot Jezus ging', het is God s Geest die jou dan heeft gebracht, zonder dat jij lopen kon, zonder dat jij iets aanpakken kon nam Hij jou hand vast en bracht jou over de rug van Jezus tot God de Vader...
Vertrouw op God, dat doe je nu niet, God haat jou niet.