Moderator: Moderafo's
rafaell schreef:Wat je moet doen om behouden te worden? Niet je aan alle geboden houden want uit de wet zul je niet meer rechtvaardig worden, je kunt je er niet aan houden. Het enige wat je kunt doen is in Jezus geloven en op Hem vertrouwen! En dat is dan ook wat je moet doen! In hoeverre je de wet wel of niet houdt is in dat opzicht dan ook niet relevant, het veranderd namelijk niets aan wat je wel moet doen!
Maar uw wil geschiedde, trouwens, God hoort ieder gebed en verhoord wsl ook ieder gebed, maar dan wel op de manier en tijd die wij niet kennen, als je daar je vertrouwen opstelt ben je m.i. een dankbaar christen.Gerdien B. schreef:mw schreef:je doet hele gewaagde uitspraken over het gebed...
bid en het zal u gegeven worden!
André schreef:Maar uw wil geschiedde, trouwens, God hoort ieder gebed en verhoord wsl ook ieder gebed, maar dan wel op de manier en tijd die wij niet kennen, als je daar je vertrouwen opstelt ben je m.i. een dankbaar christen.Gerdien B. schreef:mw schreef:je doet hele gewaagde uitspraken over het gebed...
bid en het zal u gegeven worden!
Aragorn schreef:Poesje schreef:Aragorn schreef:Dat klinkt mij bijzonder roomsch in de oren..
Uhh..Hoezo dat?
Omdat je kennelijk zelf nog van alles zou moeten doen om je zaligheid te bewerkstelligen.
rafaell schreef:Het is helemaal geen voorwaarde om naar de geboden te leven. Je kunt beter bidden dat je dat niet kunt en dat je ook niet oprecht kan bidden en of Hij in je leven wil komen om je te leiden.
Poesje schreef:Aragorn schreef:Poesje schreef:Aragorn schreef:Dat klinkt mij bijzonder roomsch in de oren..
Uhh..Hoezo dat?
Omdat je kennelijk zelf nog van alles zou moeten doen om je zaligheid te bewerkstelligen.
Volgens jou dus een typisch roomse uitspraak.. Afijn, ik denk er idd zo over! Ik kan/ mag er niet vanuit gaan dat God me zomaar als Zijn kind aanneemt, als ik daar zelf niets voor doe! Ik moet/ we moeten dat zelf doen, maar..daarmee wil ik niet zeggen dat we het kunnen verdienen!
Ik weet niet of het je aanspreekt, wij leerde dat geloven is je hand ophouden. (in ontvangst nemen)Poesje schreef:Aragorn schreef:Poesje schreef:Aragorn schreef:Dat klinkt mij bijzonder roomsch in de oren..
Uhh..Hoezo dat?
Volgens jou dus een typisch roomse uitspraak.. Afijn, ik denk er idd zo over! Ik kan/ mag er niet vanuit gaan dat God me zomaar als Zijn kind aanneemt, als ik daar zelf niets voor doe! Ik moet/ we moeten dat zelf doen, maar..daarmee wil ik niet zeggen dat we het kunnen verdienen!
Dippie schreef:Om nog heel even op Debora terug te komen, hoe kan je beloven bij de doop om je kinderen godzalig op te voeden en hun de leer van de kerk waar je lid van bent, toe te brengen, terwijl je dat zelf niet kan?
En waarom zou je je huwelijk kerkelijk willen bevestigen, als je zelf de leer van je kerk niet aan kan nemen en voor de waarheid houdt? Waarom wil je dan kerkelijk bevestigd worden?
Dippie schreef:Ik denk dat ze bedoeld dat ik zei: dat als je gebed niet verhoord wordt, ik denk dat je dan niet oprecht heb gebeden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten