Napoleon schreef:Petertje schreef:
Over wiskundeles gesproken. Het verschil tussen jouw en mijn uitleg is dat jij het van de menselijke kant bekijkt. Jij als mens denkt dit, wil dat, kan dit wel, etc. Weet je, geloven is de Bijbel geloven, het Woord van God geloven. Dus geloven wat er staat, en niet alles beredeneren. Ga op je knieen voor God en leg Hem al je twijfels en vragen voor. Geef je leven aan Hem, bekeer je tot Hem en je zult zien dat alle twijfels wegvallen. Dan zul je God's vrede ervaren die elk verstand te boven gaat!!!
juist. maar sommige mensen weten niet precies wat ze moeten geloven. zoals parsifal zegt, kunnen er toch vragen komen. dat jij daar immuun voor bent, is heel erg gelukkig, maar anderen zijn dat helaas niet. Als ik in de Bijbel lees,komen daar soms vragen boven. dan is het heel makkelijk om te zeggen: "dat is niet goed, vragen stellen, je moet het gewoon geloven", maar ik neem aan dat God mij niet voor niets een verstand heeft gegeven, en als mijn verstand mij helpt te geloven, of als ik daar anderen mee kan helpen, is het mijn plicht dat te gebruiken. geloven doe je met heel je hart, heel je ziel en heel je verstand.
Waarom zou je niet gewoon je leven geven aan de Heer? Vertel Hem dat je Hem wilt volgen in je leven (het voorbeeld van de rijke jongeling, maar dan niet iets willen vasthouden) en kijk wat er gebeurd!!