contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 feb 2006 12:18

Sommige mensen zoeken nu eenmaal overal wat achter. Verstandige mensen laten die eigenschap achter zich als ze de puberteit gehad hebben

precies,

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 feb 2006 12:29

mystery schreef:Het ligt dan waarschijnlijk meer aan die meiden dat de sfeer met hoogverwachtende spanning op komt draven dan aan jou, tenminste zo lees ik het uit jouw verhaal. Ik denk dat je je er in dat geval minder van moet aantrekken, ookal is dat heel lastig. Want de sfeer voel je toch. Bespreekbaar maken lijkt me ook erg lastig, omdat je niet zeker weet of die meiden meer verwachten van jou. Het is vaak zo dat er meer (ook vanuit omgeving) verwacht wordt als je als jongen met een meisje omgaat of andersom. Daarom is het belangrijk dat je ook met jongens vriendschappen opbouwt. Je zou ook in groepsverband uit kunnen gaan, een paar jongens, een paar meiden. Dat maakt de sfeer meer ontspannen. Heb je hier iets aan?

Bedankt voor je reactie. Altijd prettig om iets van iemand anders hierover te horen.
Bespreekbaar maken is inderdaad erg lastig. Dan ben je al snel veel te direct.
Wat vrienden betreft. Ik heb een vriend waar ik steevast mee omging, maar die woont nu ergens anders. En een andere vriend heeft verkering gekregen, en liep gisteren gelijk al van de kerk weg. Dan blijft er wel eens erg weinig over. Dan praat ik wel met andere mensen, al zijn dat dan geen soortgenoten van mij.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 feb 2006 12:33

Lalage schreef:Sommige mensen zoeken nu eenmaal overal wat achter. Verstandige mensen laten die eigenschap achter zich als ze de puberteit gehad hebben ;)

Dat antwoord ken ik van buiten.
En ja, er zit waarheid in. Je moet daarmee inderdaad erg oppassen. (En zoals jij het verwoordt is het zelfs voor 100% waar.)
Maar ik ervaar het wel als een halve waarheid. Want ik zie soms echt dingen gebeuren die niet helemaal gemiddeld zijn, en die ik tussen andere dames en heren zo niet zie gebeuren.
Dat een meisje een keer met een jongen praat is niks bijzonders. Ook niet als ze heel spontaan doet. Ik bekijk dat graag van zijn gewone kant.
Maar als je allerlei emotionele reacties daarbij ziet tussen dames, die er best wel heftig uitzien...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 14:09

Hm, wat moet ik me bij die reacties voorstellen dan?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 feb 2006 14:17

Zaken in de trant van: dat het gezelschap van een dame een enorme emotionele invloed blijkt uit te oefenen op een andere dame.
Zo heb ik het een aantal jaren eens beleefd dat toen ik met een bepaald meisje gewoon stond te praten in een heel goede sfeer, dat een ander meisje daar emotioneel van leek te breken op dat moment. (Daar speelde toen ook wel iets meer omheen.)
Het kan natuurlijk in allerlei vormen gaan. Ik vind het wel eens wat lastig zo even een voorbeeld te noemen. Maar iets dergelijks dus.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 14:18

Klinkt wel vaagjes ja.. :)

Nouja, zolang je zelf gewoon nergens wat achter zoekt en je niets van dat soort dingen aantrekt moet het wel goedkomen lijkt me.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 feb 2006 20:48

contacten leggen...

Wat mij betreft iets om uitsluitend in het echt te doen. In het echt zie je elkaar, en is er al contact zodra je in elkaars oogbereik bent.
Contacten leggen via de computer... het schijnt erg in te zijn, maar mij ligt het geloof ik niet erg. Ik kan mij er bar weinig succesvols van herinneren. In het echt gaat het mij toch stukken gemakkelijker af.

Hoe die mensen dat dan doen, die wel via hun computer contacten leggen, weet ik niet. Ik vind dat je er zo weinig gevoel bij hebt, door via toetsenbord en beeldscherm met elkaar te communiceren.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2006 20:49

Het spijt me boekenlezer, ik kwam ook maar toevallig in de chat van refoweb terecht en ontmoette daar iemand die me wel erg aantrekkelijk leek. Het kan je zo overkomen, daar hoef je niet voor op zoek te zijn! ;)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 21 feb 2006 22:23

Contacten via de computer leggen kan goed aflopen natuurlijk. Maar wel enorm oppassen. Je gaat jezelf zo gauw een beeld bij iemand scheppen wat niet altijd klopt met de werkelijkheid.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 feb 2006 08:39

Dus moet je die ander zo snel mogelijk irl ontmoeten en niet pas na een jaar. Maar dat doe je ook wel als je smoorverliefd geworden bent.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 feb 2006 09:31

jip_86 schreef:Contacten via de computer leggen kan goed aflopen natuurlijk. Maar wel enorm oppassen. Je gaat jezelf zo gauw een beeld bij iemand scheppen wat niet altijd klopt met de werkelijkheid.

Tja, maar is dat irl vaak niet precies hetzelfde als je iemand net leert kennen?

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 22 feb 2006 09:49

contacten leggen kan soms echt een drama zijn!!!
Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen, maar ik zal nooit op een vreemde jongen afstappen!!! Het komt wel eens voor dat een vriendin van mij een jongen kent (ik dus niet) en dat ik daar ook mee in gesprek raak.... maar zelf brrrr :mrgreen: maar goed, ik hoef me daar gelukkig niet druk meer om te maken!!!
Geef mij maar gewoon vakantie!!

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 22 feb 2006 10:27

Aragorn schreef:
jip_86 schreef:Contacten via de computer leggen kan goed aflopen natuurlijk. Maar wel enorm oppassen. Je gaat jezelf zo gauw een beeld bij iemand scheppen wat niet altijd klopt met de werkelijkheid.

Tja, maar is dat irl vaak niet precies hetzelfde als je iemand net leert kennen?

Volgens mij niet. Want dan heb je gelijk de persoon voor je die je anders pas na een tijdje irl ziet.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 22 feb 2006 10:33

Soms is het juist beter om elkaar eerst via de pc te leren kennen.

Als je elkaar direct i.r.l. ontmoet, kunnen vooroordelen over uiterlijk sneller tot uiting komen dan wanneer je elkaar eerst beter leert kennen via het internet.
- Home is in my head -

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 feb 2006 17:02

Lalage schreef:Dus moet je die ander zo snel mogelijk irl ontmoeten en niet pas na een jaar. Maar dat doe je ook wel als je smoorverliefd geworden bent.

Verliefd worden vanachter je computertje... [:]| :8> ... dat is knap!!
Dat is mij dus echt nog noooooit gebeurd. En ik geloof er ook niet in dat het erg realistisch is.

Terug naar “Archief”