Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat mensen een plaatselijke gemeente niet snel de rug toe keren, en ook daar door God geplaatst kunnen zijn. Maar om te zeggen dat je door God in een kerkverband bent geplaatst, vind ik te ver gaan. Met een kerkverband heb je toch niets te maken? Ik denk dat een kerkverband hooguit een praktisch samenwerkingsverband mag zijn van een aantal plaatselijke gemeenten, maar het moet niet zo zijn dat het behoren bij een kerkverband betekent dat alle neuzen dezelfde kant op moeten staan, of dat plaatselijke gemeenten vanwege hun behoren bij een kerkverband, aan bepaalde regels moeten worden onderworpen. Door de zeer uiteenlopende situaties van plaatselijke gemeenten vind ik het eerlijkgezegd zelfs waanzinnig en onverantwoord om op een 'dwingende' manier kerkverband te zijn.
Ik heb zelf, hoewel ik lange tijd dooplid van de GerGem ben geweest, helemaal nooit een band gevoeld met de GerGem als kerkverband, wel met een plaatselijke gemeente. Ik heb het idee dat de kreet 'God heeft je in een kerkverband geplaatst', alleen maar wordt gebruikt om mensen maar bij de club te houden. Niemand heeft mij in elk geval kunnen vertellen waar die wijsheid vandaan kwam.