Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Suggesties

Berichtdoor Pcrtje » 02 aug 2018 14:25

Johan100 schreef:Ben ik ook, een echte refo. Lid van de SGP en het blad ter bevordering van de zondagsrust krijg ik ook. Ik woon in de biblebelt, in Dordrecht, de stad van onze vaderen. Ik heb een bril op, scheiding in de midden, driedelig kostuum en ik verdedig de Dordtse leerregels met verve.
Verder heb ik geen t.v. (echt niet) en een filter op mijn internet, ben ik lid van een rechts reformatorische kerk (het lijkt wel of we in het politieke spectrum beland zijn) en ben ik zeer behouden in mijn opvattingen. Op zondag praat ik niet over Christus op refoweb, maar zit ik een goed boek te lezen. Verder ga ik lopend naar de kerk. Voldoe ik niet? Oh ja, en ik ben zaterdags voor 24.00u binnen en geen minuut later.
Verrek! Dan ben ik al jaren refo zonder het te weten!
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Suggesties

Berichtdoor coby6 » 02 aug 2018 15:19

Johan100 schreef:Ben ik ook, een echte refo. Lid van de SGP en het blad ter bevordering van de zondagsrust krijg ik ook. Ik woon in de biblebelt, in Dordrecht, de stad van onze vaderen. Ik heb een bril op, scheiding in de midden, driedelig kostuum en ik verdedig de Dordtse leerregels met verve.
Verder heb ik geen t.v. (echt niet) en een filter op mijn internet, ben ik lid van een rechts reformatorische kerk (het lijkt wel of we in het politieke spectrum beland zijn) en ben ik zeer behouden in mijn opvattingen. Op zondag praat ik niet over Christus op refoweb, maar zit ik een goed boek te lezen. Verder ga ik lopend naar de kerk. Voldoe ik niet? Oh ja, en ik ben zaterdags voor 24.00u binnen en geen minuut later.

Dit was natuurlijk onzin. Behoudend maar ook behouden? Zijn we door het bloed van Christus gereinigd en delen we in Zijn lieve Geest?

:lol: Hip! Zo'n scheiding in het midden.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Suggesties

Berichtdoor pindas83 » 02 aug 2018 15:46

coby6 schreef::lol: Hip! Zo'n scheiding in het midden.


Scheidingen komen dus ook bij refo ‘s voor Coby6, je staat niet alleen hierin :!:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Suggesties

Berichtdoor coby6 » 02 aug 2018 15:54

pindas83 schreef:Scheidingen komen dus ook bij refo ‘s voor Coby6, je staat niet alleen hierin :!:

Ah gelukkig. Mijne is opzij.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 02 aug 2018 16:37

pindas83 schreef:Scheidingen komen dus ook bij refo ‘s voor Coby6, je staat niet alleen hierin :!:

Afscheidingen ook. De refo bestaat helemaal niet. Er is niet zoiets als 'de refo'.
Dat zit bij Chaya in het hoofd. :wink: Achter dat knotje :-D

Wat was het nu ook al weer? Ecclesia reformata semper reformanda?!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Suggesties

Berichtdoor Chaya » 02 aug 2018 17:06

Johan100 schreef:Dat zit bij Chaya in het hoofd. :wink: Achter dat knotje :-D

Lekker hoor met die warmte, een blote nek. :lol:
Haren omhoog dus.
Johan100 schreef:De refo bestaat helemaal niet. Er is niet zoiets als 'de refo'.

Ja zeker wel, er zijn zelfs ex-refo's!
Binnenkort is er een 'lotgenotendag' voor ex-refo's.
Reformatorische christenen die hun kerk hebben verlaten, worstelen vaak met hun achtergrond. Contacten met 'andersdenkenden' hadden ze als kind amper. Sinds kort zijn er lotgenotendagen voor ex-refo's. 'Vanaf het moment dat je nadenkt gaat het over leven en dood.'
JE HAALT DE KERK NIET UIT DE REFO

En wat serieuzer:
Ben jij een refo?
Ben jij een 'refo'?! Wil je dat ook werkelijk zijn of roept die naam eigenlijk verzet op in je leven? Omdat deze aflevering verschijnt in een nummer dat bij je in de bus rolt een week voor de dag van de Reformatieherdenking, wil ik graag eens even nadenken over jouw 'refo' zijn. Wat is de inhoud van jouw 'refo' zijn? Want: 'Een echte refo is iemand met een Schat in zijn hart'.
BEN JIJ EEN REFO?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 02 aug 2018 17:08

Dat zijn ook maar artikelen Chaya. Niemand van de refo's is exact hetzelfde. Tis niet zoals jij eerder schetste. Je noemde bijvoorbeeld de GB (Gereformeerde Bond binnen de Hervormde kerk) niet, maar die zijn ook reformatorisch. Maar jij hebt een beetje m.i. een benepen criteria lijstje in je hoofd boven die blote nek. :wink: Vind ik dan! Maar ja, wie ben ik.

Jij hebt misschien vanuit je kindertijd een beetje een stereotiep beeld ontwikkeld van een bepaalde slag mensen met een knotje en een ruitjesjurk of een lange vlecht, etc. dat zijn dan de echte refo's, een beeld wat je niet los kan laten. Een beetje de Amish van het westen die je er om hun uiterlijk gelijk uitpikte. Allemaal uiterlijkheden. Maar dan heb je het over de vijftig of zestiger jaren. (tot mijn jonge jaren ook nog wel, de tachtiger jaren.) Ik weet niet hoe oud jij bent? Maar dat zie je niet veel meer volgens mij.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Suggesties

Berichtdoor coby6 » 02 aug 2018 17:50

Johan100 schreef:Afscheidingen ook. De refo bestaat helemaal niet. Er is niet zoiets als 'de refo'.
Dat zit bij Chaya in het hoofd. :wink: Achter dat knotje :-D

Wat was het nu ook al weer? Ecclesia reformata semper reformanda?!

Ik heb een knot! Ik ben ook refo!!!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Suggesties

Berichtdoor MoesTuin » 02 aug 2018 20:54

Chaya schreef:Lekker hoor met die warmte, een blote nek. :lol:
Haren omhoog dus.

Ja zeker wel, er zijn zelfs ex-refo's!
Binnenkort is er een 'lotgenotendag' voor ex-refo's.
Reformatorische christenen die hun kerk hebben verlaten, worstelen vaak met hun achtergrond. Contacten met 'andersdenkenden' hadden ze als kind amper. Sinds kort zijn er lotgenotendagen voor ex-refo's. 'Vanaf het moment dat je nadenkt gaat het over leven en dood.'
JE HAALT DE KERK NIET UIT DE REFO

En wat serieuzer:
Ben jij een refo?
Ben jij een 'refo'?! Wil je dat ook werkelijk zijn of roept die naam eigenlijk verzet op in je leven? Omdat deze aflevering verschijnt in een nummer dat bij je in de bus rolt een week voor de dag van de Reformatieherdenking, wil ik graag eens even nadenken over jouw 'refo' zijn. Wat is de inhoud van jouw 'refo' zijn? Want: 'Een echte refo is iemand met een Schat in zijn hart'.
BEN JIJ EEN REFO?


Die artikelen zijn wel een beetje diep uit de knot getoverd (2002) het laatste artikel...
Het begrip Refo is net zo achterhaald reeds.....
Vraag in 2018 maar eens op straat of iemand weet wat een Refo is, of een Christen
Het begrip Refo vind ik een soort scheldnaam, het verschuilen achter een groep.
Een Christen staat midden in de samenleving....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Suggesties

Berichtdoor MoesTuin » 02 aug 2018 21:02

mona schreef:Waarom behouden? Ik vind het geen recht doen aan het forum. Wel aan de vragenrubriek.

Er brokkelen veel steentjes af van de refozuil. Dat vind ik niet erg. We zijn niet bedoelt een zuil te zijn (...)
In de vragenrubriek mag je op de meeste vragen niet meer reageren, men is waarschijnlijk bang dat de dominee, die de vraag beantwoord heeft, de reacties leest (denk ik). En als die niet aan sluiten op het antwoord, of het onderwerp is 'gevaarlijk', dan wordt de reactiemogelijkheid afgesloten.

Ik denk dat veel refo's bij RF posten.
Als ik heel eerlijk ben, weet ik niet of ik hier pas. Maar op RF pas ik ook niet. En ik weet niet waar dan wel.
Dus zit ik in een "forum-identiteitscrisis" :D
Vroeger had je ook nog een ander forum, daar ben ik even de naam van kwijt (Rehoboth-forum? Wie weet het nog?)


En zo is dat.
Refo Forum is voor de echte Refo s, ben daar ooit begonnen te Forummen, maar kwam van een koude kermis thuis en ben daar zelfs vanaf geknikkerd :lol: (dus daar pas ik niet :mrgreen: )

Rehoboth forum ken ik nog wel, kwam ik daarna, veel meer respect en Reformatorisch ook en warmer.
Jammer dat het stopte daar.

Refoweb weet ik ook niet of ik hier pas, maar de veelzijdigheid spreekt me zeker aan.
Maar al dat gedoe met berichten die je plaatst en die weer zomaar verdwijnen, ach....misschien ontstaat zo wel een forum identiteitscrisis bij mij ook soms :lol: :lol: :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Suggesties

Berichtdoor MoesTuin » 02 aug 2018 21:06

coby6 schreef:Ik heb een knot! Ik ben ook refo!!!

Ik niet, maar heb wel een statenvertaling bijbel.....en een rol pepermunt in huis....
en mogelijk voldoe ik aan nog meer voorwaarden....
En zeker niet als allerlaatse, heb ik de Heere Jezus Lief en mag ik er van verzekerd zijn in en uit Geloof en Genade alleen dat Hij in mij Leeft (maar dat mag ik niet zeggen als echte Refo, want dat kan toch niet, veel te gemakkelijk joh!)

Maar het is zo vaak niks zeggend....want wat heb je eraan als je aan alle uiterlijke (schijn) voorwaarden voldoet (maar je mist Hét belangrijkste)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Suggesties

Berichtdoor Chaya » 02 aug 2018 21:39

Johan100 schreef:Dat zijn ook maar artikelen Chaya. Niemand van de refo's is exact hetzelfde. Tis niet zoals jij eerder schetste. Je noemde bijvoorbeeld de GB (Gereformeerde Bond binnen de Hervormde kerk) niet, maar die zijn ook reformatorisch. Maar jij hebt een beetje m.i. een benepen criteria lijstje in je hoofd boven die blote nek. :wink: Vind ik dan! Maar ja, wie ben ik.

Daarom, je bent nu zo aan het zeuren.
coby6 schreef:Ik heb een knot! Ik ben ook refo!!!
::)) :schaterlach:
Kom er maar bij, kom er maar bij.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Suggesties

Berichtdoor Geytenbeekje » 03 aug 2018 08:08

Chaya schreef:Lid zijn van een rechts reformatorische kerk, GG, GGiN, OGG, CGK BhP., HHK.
Voldoen aan bepaalde uiterlijke kenmerken.
Geen tv bezit, gefilterd internet, enz.
Maar verder, what's in a name? :wink:


Jij bent toch van de GG ?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Suggesties

Berichtdoor Chaya » 03 aug 2018 08:58

Geytenbeekje schreef:Jij bent toch van de GG ?

:neeschudden:
Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik een CGKse ben. En wel van een zogenoemde middengemeente, die naar links dreigt op te schuiven.
Sowieso is het kennelijk onduidelijker geworden wat er nu precies onder het begrip refo valt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 03 aug 2018 09:37

MoesTuin schreef:
Het begrip Refo is net zo achterhaald reeds.....
Het begrip Refo vind ik een soort scheldnaam, het verschuilen achter een groep.

MoesTuin schreef:
Refo Forum is voor de echte Refo s
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten