Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 31 jul 2018 11:36

hans0166 schreef:indien het de signatuur dient te behouden "christelijke community op reformatorische grondslag"

met gewoon Christelijk krijg je vast nog meer van "ons" "anderen" te horen.

Hier kan ik niets van maken. U bedoelt?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Suggesties

Berichtdoor hans0166 » 31 jul 2018 12:42

Johan100 schreef:Hier kan ik niets van maken. U bedoelt?


je kunt nu de meningen van andere denominaties al niet velen, laat staan als RW gewoon christelijk wordt,dan mag iedereen gewoon alles neerpennen.
Nu duidelijk?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 31 jul 2018 12:45

hans0166 schreef:je kunt nu de meningen van andere denominaties al niet velen, laat staan als RW gewoon christelijk wordt,dan mag iedereen gewoon alles neerpennen.
Nu duidelijk?

Dat is jouw mening. Als iets regelrecht tegen de Bijbel ingaat zeg ik er iets van.
Ik pleit alleen voor het veranderen van jongerencommunity in community, maar de naam refoweb wel behouden.
Nu duidelijk?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Suggesties

Berichtdoor Chaya » 31 jul 2018 13:08

Johan100 schreef:Echt wel. Jij bent misschien geen refo, maar ik wel.

Voor deze benaming moet je aan bepaalde criteria voldoen en dat doe jij niet.
Ik dus ook niet. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 31 jul 2018 13:10

Chaya schreef:Voor deze benaming moet je aan bepaalde criteria voldoen en dat doe jij niet.
Ik dus ook niet. :wink:

Ik ben echt heel benieuwd welke criteria dat zijn. Kun je me dat uitleggen?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Suggesties

Berichtdoor Chaya » 31 jul 2018 13:16

Johan100 schreef:Ik ben echt heel benieuwd welke criteria dat zijn. Kun je me dat uitleggen?

Lid zijn van een rechts reformatorische kerk, GG, GGiN, OGG, CGK BhP., HHK.
Voldoen aan bepaalde uiterlijke kenmerken.
Geen tv bezit, gefilterd internet, enz.
Maar verder, what's in a name? :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 31 jul 2018 13:21

Chaya schreef:Lid zijn van een rechts reformatorische kerk, GG, GGiN, OGG, CGK BhP., HHK.

Weet jij van welke kerk ik lid ben dan? En waarom is 'links' reformatorisch geen refo?
Voldoen aan bepaalde uiterlijke kenmerken.

Weet jij hoe ik er uit zie?
Geen tv bezit, gefilterd internet, enz.

Wie zeg er dat ik tv heb en geen gefilterd internet?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Suggesties

Berichtdoor Chaya » 31 jul 2018 13:35

Johan100 schreef:Weet jij van welke kerk ik lid ben dan? En waarom is 'links' reformatorisch geen refo?

Weet jij hoe ik er uit zie?

Wie zeg er dat ik tv heb en geen gefilterd internet?

Laat verder maar, ik heb geen zin in dat uitrafelen.
Als je een voorbeeld van een refo-webber wilt hebben, dat is Lekkerbek bijvoorbeeld.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 31 jul 2018 13:39

Chaya schreef:Laat verder maar, ik heb geen zin in dat uitrafelen.
Als je een voorbeeld van een refo-webber wilt hebben, dat is Lekkerbek bijvoorbeeld.

Uitrafelen? Jouw opmerkelijke posts roepen vragen op. Begin er dan niet over.

Haha. Oh toch nog eentje. Eerst was er geen één en nu tenminste één.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Suggesties

Berichtdoor Chaya » 31 jul 2018 13:48

Johan100 schreef:Haha. Oh toch nog eentje. Eerst was er geen één en nu tenminste één.

Op 6 juni was haar laatste posting!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 31 jul 2018 13:49

Chaya schreef:Op 6 juni was haar laatste posting!

Zucht! Nou Chaya, ik ga weer wat nuttigs doen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Suggesties

Berichtdoor mona » 31 jul 2018 15:28

Johan100 schreef:Ik pleit alleen voor het veranderen van jongerencommunity in community, maar de naam refoweb wel behouden.


Waarom behouden? Ik vind het geen recht doen aan het forum. Wel aan de vragenrubriek.

Er brokkelen veel steentjes af van de refozuil. Dat vind ik niet erg. We zijn niet bedoelt een zuil te zijn, alhoewel er ook goede zaken uit de zuil zijn voortgekomen (bv stevig christelijk onderwijs).
In de vragenrubriek mag je op de meeste vragen niet meer reageren, men is waarschijnlijk bang dat de dominee, die de vraag beantwoord heeft, de reacties leest (denk ik). En als die niet aan sluiten op het antwoord, of het onderwerp is 'gevaarlijk', dan wordt de reactiemogelijkheid afgesloten.

Ik denk dat veel refo's bij RF posten.
Als ik heel eerlijk ben, weet ik niet of ik hier pas. Maar op RF pas ik ook niet. En ik weet niet waar dan wel.
Dus zit ik in een "forum-identiteitscrisis" :D
Vroeger had je ook nog een ander forum, daar ben ik even de naam van kwijt (Rehoboth-forum? Wie weet het nog?)
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 31 jul 2018 19:15

mona schreef:Waarom behouden? Ik vind het geen recht doen aan het forum. Wel aan de vragenrubriek.

Er brokkelen veel steentjes af van de refozuil. Dat vind ik niet erg. We zijn niet bedoelt een zuil te zijn, alhoewel er ook goede zaken uit de zuil zijn voortgekomen (bv stevig christelijk onderwijs).
In de vragenrubriek mag je op de meeste vragen niet meer reageren, men is waarschijnlijk bang dat de dominee, die de vraag beantwoord heeft, de reacties leest (denk ik). En als die niet aan sluiten op het antwoord, of het onderwerp is 'gevaarlijk', dan wordt de reactiemogelijkheid afgesloten.

Ik denk dat veel refo's bij RF posten.
Als ik heel eerlijk ben, weet ik niet of ik hier pas. Maar op RF pas ik ook niet. En ik weet niet waar dan wel.
Dus zit ik in een "forum-identiteitscrisis" :D
Vroeger had je ook nog een ander forum, daar ben ik even de naam van kwijt (Rehoboth-forum? Wie weet het nog?)

Zie pb, mona.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Suggesties

Berichtdoor coby6 » 01 aug 2018 23:57

Johan100 schreef:Echt wel. Jij bent misschien geen refo, maar ik wel.

Lol nou snap ik er helemaal geen hout meer van. Johan100 en Chaya leken me nou echte refo's.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor Johan100 » 02 aug 2018 13:20

coby6 schreef:Lol nou snap ik er helemaal geen hout meer van. Johan100 en Chaya leken me nou echte refo's.

Ben ik ook, een echte refo. Lid van de SGP en het blad ter bevordering van de zondagsrust krijg ik ook. Ik woon in de biblebelt, in Dordrecht, de stad van onze vaderen. Ik heb een bril op, scheiding in de midden, driedelig kostuum en ik verdedig de Dordtse leerregels met verve.
Verder heb ik geen t.v. (echt niet) en een filter op mijn internet, ben ik lid van een rechts reformatorische kerk (het lijkt wel of we in het politieke spectrum beland zijn) en ben ik zeer behouden in mijn opvattingen. Op zondag praat ik niet over Christus op refoweb, maar zit ik een goed boek te lezen. Verder ga ik lopend naar de kerk. Voldoe ik niet? Oh ja, en ik ben zaterdags voor 24.00u binnen en geen minuut later.

Dit was natuurlijk onzin. Behoudend maar ook behouden? Zijn we door het bloed van Christus gereinigd en delen we in Zijn lieve Geest?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten