Spookt het hier?

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Spookt het hier?

Berichtdoor Erik1960 » 07 jan 2021 19:27

Als kersvers deelnemer aan dit forum bekruipt mij het gevoel dat het hier spookt.

Er worden reacties gewist (ala, dat mopje van mij over Mozes was misschien niet heel geslaagd (u hoeft er niet meer naar te zoeken, de hele moppenrubriek is foetsie).
Maar ook serieuze bijdragen (o.a. In geloofskwesties over de deelnemer die zich afvroeg of hij zich zou moeten bekeren) zijn opeens verdwenen. Als ik iets fout doe, dan word ik daar graag op aangesproken.

Maar het dieptepunt vind ik eigenlijk wel het verdwenen bericht waarin Marijn meldde dat hij vertrekt van dit forum. Hij beschreef daarbij de sfeer op dit forum en was daar niet lovend over. Als kersverse deelnemer herken ik mij in wat hij schreef en dat heb ik dan ook geuit.

Wanneer het niet is toegestaan om vraagtekens te plaatsen bij de sfeer op dit forum, dan wil ik daarvan graag op de hoogte gesteld worden. In de voorwaarden die mij gepresenteerd zijn voordat ik me aanmeldde heb ik daar niets over gelezen, Mijn fout?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Spookt het hier?

Berichtdoor Prisma23 » 07 jan 2021 19:49

Hoi Erik, jij maakt geen fouten hoor, zo werkt dat op ieder forum. Een forum heeft één of meerdere "bazen" /moderatoren. Deze moderatoren kunnen berichten niet zij niet vinden passen binnen het forum gewoon verwijderen. Moderatoren hoeven zich niet verantwoorden. Een forum hoort dan ook niet bij het vrije en open internet. Als je meer ruimte zoekt moet je eigen plaatsje op internet maken. Maar dan is wel moeilijker om bezoekers te trekken.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Spookt het hier?

Berichtdoor Erik1960 » 07 jan 2021 20:20

Prisma23 schreef:Hoi Erik, jij maakt geen fouten hoor, zo werkt dat op ieder forum. Een forum heeft één of meerdere "bazen" /moderatoren. Deze moderatoren kunnen berichten niet zij niet vinden passen binnen het forum gewoon verwijderen. Moderatoren hoeven zich niet verantwoorden. Een forum hoort dan ook niet bij het vrije en open internet. Als je meer ruimte zoekt moet je eigen plaatsje op internet maken. Maar dan is wel moeilijker om bezoekers te trekken.


Maak je geen zorgen over mijn ruimte, die is gelukkig optimaal.
Hoe het op fora doorgaans geregeld is met moderatoren is mij bekend. Ik ben de mensen die daar hun vrije tijd in steken zeer erkentelijk.
Maar begrijp ik je nu goed dat je veronderstelt dat bijdragen waarin kanttekeningen bij of vragen over de sfeer in dit forum gesteld worden niet zouden passen binnen dit forum?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Spookt het hier?

Berichtdoor Prisma23 » 07 jan 2021 20:36

Erik1960 schreef:Maak je geen zorgen over mijn ruimte, die is gelukkig optimaal.
Hoe het op fora doorgaans geregeld is met moderatoren is mij bekend. Ik ben de mensen die daar hun vrije tijd in steken zeer erkentelijk.
Maar begrijp ik je nu goed dat je veronderstelt dat bijdragen waarin kanttekeningen bij of vragen over de sfeer in dit forum gesteld worden niet zouden passen binnen dit forum?


Ik heb verder niet naar jouw bijdragen gekeken maar ik heb zelf ook de ervaring dat er op dit forum zo nu en dan bijdragen verdwijnen. Ik neem aan dat de moderatoren dit doen, of zou het toch spoken hier :)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Spookt het hier?

Berichtdoor Erik1960 » 07 jan 2021 20:53

Prisma23 schreef:Ik heb verder niet naar jouw bijdragen gekeken maar ik heb zelf ook de ervaring dat er op dit forum zo nu en dan bijdragen verdwijnen. Ik neem aan dat de moderatoren dit doen, of zou het toch spoken hier :)


:D [-X
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Spookt het hier?

Berichtdoor Pcrtje » 07 jan 2021 21:46

Erik1960 schreef:Er worden reacties gewist (...) Maar ook serieuze bijdragen (o.a. In geloofskwesties over de deelnemer die zich afvroeg of hij zich zou moeten bekeren) zijn opeens verdwenen. Als ik iets fout doe, dan word ik daar graag op aangesproken.
De moderatoren verwijderen regelmatig het een en ander. Meestal is dat wegens: off topique-smile . Soms ook bij andere zaken.

Erik1960 schreef:Maar het dieptepunt vind ik eigenlijk wel het verdwenen bericht waarin Marijn meldde dat hij vertrekt van dit forum. Hij beschreef daarbij de sfeer op dit forum en was daar niet lovend over. Als kersverse deelnemer herken ik mij in wat hij schreef en dat heb ik dan ook geuit.
Ik kan me herinneren dat daar jaren geleden al eens over gediscussierd was. Het is inderdaad beleid dat afscheidsberichten - zeker als het aparte draadjes zijn - worden verwijderd. Ik weet niet meer wat daar de achterliggende reden voor is.

Erik1960 schreef:Wanneer het niet is toegestaan om vraagtekens te plaatsen bij de sfeer op dit forum, dan wil ik daarvan graag op de hoogte gesteld worden.
Oh, dat mag wel, hoor. Daarvoor moet je even een ouder draadje opduikelen of met een nieuwe aanvangen. Ik wil dan eventueel ook nog wel een toelichting geven op mijn reactie die ik bij MarijnV plaatste.
"Een libelle zweeft over het water..."

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Spookt het hier?

Berichtdoor Erik1960 » 07 jan 2021 22:17

Pcrtje schreef:De moderatoren verwijderen regelmatig het een en ander. Meestal is dat wegens: off topique-smile . Soms ook bij andere zaken.


Dat is ook de rol van de moderator; geen probleem mee. En of iets off of on is, daarover kun je van mening verschillen.

Pcrtje schreef: Ik kan me herinneren dat daar jaren geleden al eens over gediscussierd was. Het is inderdaad beleid dat afscheidsberichten - zeker als het aparte draadjes zijn - worden verwijderd. Ik weet niet meer wat daar de achterliggende reden voor is.


Ik las het minder als een afscheidsbericht (daarvoor ben ik niet lang genoeg hier), maar de sfeertekening trof me en ik had me dat eerlijk gezegd anders voorgesteld.

Pcrtje schreef: Oh, dat mag wel, hoor. Daarvoor moet je even een ouder draadje opduikelen of met een nieuwe aanvangen. Ik wil dan eventueel ook nog wel een toelichting geven op mijn reactie die ik bij MarijnV plaatste.


Ik kijk het gewoon nog een tijdje aan. En die toelichting... ik weet het niet. Voor hetzelfde geld wordt dat wrijven in een inktvlek en daar schieten we niet iets mee op.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Spookt het hier?

Berichtdoor Pcrtje » 08 jan 2021 12:56

Erik1960 schreef:Dat is ook de rol van de moderator; geen probleem mee. En of iets off of on is, daarover kun je van mening verschillen.
Dat is zeker zo. Soms ben ik het er ook wel eens mee oneens, maar ja, het is zoals het is. Meestal is het op dit forum zo dat berichten niet zo snel verwijderd worden als de sfeer gewoon prettig en gemoedelijk blijft. (Maar bij sommige onderwerpen is dat helaas niet zo goed mogelijk.)

Erik1960 schreef:Ik las het minder als een afscheidsbericht (daarvoor ben ik niet lang genoeg hier), maar de sfeertekening trof me en ik had me dat eerlijk gezegd anders voorgesteld.
Ja, dat snap ik. Maar och, op andere fora wordt ook genoeg gekibbeld, hoor. En hier ook regelmatig, vooral als het onderwerpen betreft die mensen erg na aan het hart liggen. MarijnV verwijst onder andere naar een discussie (hier) die naar aanleiding van de BLM-beweging geopend werd en naar een reactie van Kruipolie daarop (hier). Hij wilde dat stuk laten verwijderen (hier). Tja, dat is natuurlijk een sterk beladen onderwerp en als je hard roept dat je A wilt, roepen anderen weer hard terug dat ze niet-A willen. Ik denk dat de hele breedte van het Nederlandse politieke spectrum op dit forum vertegenwoordigd is. ;-) In andere draadjes kan het gelukkig ook best gezellig zijn.

Erik1960 schreef:Ik kijk het gewoon nog een tijdje aan.
Laat je niet te snel uit het veld slaan. Evenals in het echte leven moet je sommigen hier iets beter leren kennen voordat je hen kunt waarderen. ;-)

Erik1960 schreef:En die toelichting... ik weet het niet. Voor hetzelfde geld wordt dat wrijven in een inktvlek en daar schieten we niet iets mee op.
Ach, ik vond het gewoon een soort slachtofferhouding en karikatuurschetsing. Ik vond dat hij de mensen waar hij het niet eens was, niet op een manier afschilderde die recht doet aan hun werkelijke overtuigingen.
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten