Dankzegging en Getuigenissen (broeder Jan v Dooijeweert)

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Dankzegging en Getuigenissen (broeder Jan v Dooijeweert)

Berichtdoor MoesTuin » 26 okt 2019 23:46

Laatst gewijzigd door MoesTuin op 31 okt 2019 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: Gebed gevraagd

Berichtdoor Yoshi » 27 okt 2019 09:57

Wat vervelend. hoop dat de operatie slaagt en hij er snel weer bovenop komt.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gebed gevraagd

Berichtdoor benefietdiner » 27 okt 2019 10:56

MoesTuin schreef:https://www.refoweb.nl/nieuws/1605/spoedoperatie-jan-van-dooijeweert/

Heer wees nabij...

'Het leven is een damp de dood wenkt ieder uur', zo zong ik vanmorgen in de kerk.
Dit geld voor Jan en Nellie en voor iedereen (ook voor mij) natuurlijk maar het komt extra op je af als je dit leest. Stekte in deze en zullen voor jullie bidden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gebed gevraagd

Berichtdoor MoesTuin » 28 okt 2019 10:24

benefietdiner schreef:'Het leven is een damp de dood wenkt ieder uur', zo zong ik vanmorgen in de kerk.
Dit geld voor Jan en Nellie en voor iedereen (ook voor mij) natuurlijk maar het komt extra op je af als je dit leest. Stekte in deze en zullen voor jullie bidden.

Zeker Benefietdiner....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gebed gevraagd

Berichtdoor MoesTuin » 28 okt 2019 10:25

De situatie blijft zorgelijk.....
Wees hen nabij o Heer
"Vader wat U doet is goed"

Update 28-10:



Lieve mensen.

Jan opnieuw opgenomen in het ziekenhuis. Hij kon niet meer lopen en op zijn benen staan. Er is door de grote val op zijn hoofd, tussen de schedel en hersenvlies een bloeding ontstaan, die deze uitval tot gevolg heeft.

Maandag wordt hij naar het Westeinde ziekenhuis vervoerd en geopereerd. In eerste instantie wilden ze hier in het ziekenhuis dat hij gelijk zou geopereerd worden maar dat kon niet in in den Haag.

We weten hoe diep ingrijpend deze operatie is en vragen gebed voor hem. In 1996 heeft hij deze operatie ook ondergaan. I.v.m de bloedverdunners is het ook een beetje een moeilijke operatie.

In de wetenschap dat de Heere boven alles staat en geen ding onmogelijk is, geeft het ons moed en kracht om deze weg te gaan.

Hartelijke groeten, Nellie

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gebed gevraagd (broeder Jan v Dooijeweert)

Berichtdoor MoesTuin » 29 okt 2019 10:25

Looft den Heer, want Hij is goed!

.Update 29-10

Vanmorgen kwam het operatie team bij Jan zijn bed.De arts die hem zou opereren, werd aan hem voor gesteld. Jonge man. Maar het was erg druk en waarschijnlijk zou de operatie pas morgen gebeuren. Natuurlijk moest Jan nuchter blijven voor het geval dat..

Onze jongste dochter vond dat zo erg en wilde dat ik naar hem toe ging. Maar bezoek mag pas om half 4 komen. Zij naar het ziekenhuis gebeld en ik mocht naar hem toe. Om 11 uur was ik daar en toen ik op zaal kwam was zijn bed weg. Ja, zei een mevr, die tegen over hem lag, hij is al een kwartier in de O K, want er werd ineens urgent op een papier gezet . Een verpleegster bevestigde dat. Er waren al 2 jonge artsen voor gesteld die hem zouden opereren. Maar eenmaal in de O K zeiden ze, nee, u krijgt een ervaren chirurg. Het was een heel prettige oudere man. De operatie was zonder narcose. Wel werd de schedel verdoofd, en dat deed ontzettend veel pijn. Jan kon alles volgen en heeft heel veel pijn gehad. Vooral toen ze het hersenvlies werd losgehaald om bij de bloeding te komen. De bloeding was hevig. Hersenoperaties zonder narcose zijn voor na de operatie veel positiever. Ze zijn steeds aanspreekbaar, het hele genezingsproces verloopt beter. Maar is echt heftig. Toen Jan op zaal kwam was het voor ons beiden een wonder! En na verloop van tijd zag ik dat hij zijn benen bewoog en op kon trekken.

Hij is erg moe, maar goedsmoeds. Toen Jezus het wonder aan die lamme man gedaan had, zeiden de mensen, "Wij hebben heden ongelooflijke dingen gezien".

We keken elkaar aan, en zeiden wij hebben vandaag ook ongelooflijke dingen gezien!! Want het is een wonder dat deze operatie weer zo gezegend is dat hij weer zo goed is. Looft de Heere mijn ziel, en vergeet geen van Zijn weldadigheden.

Hartelijke groet, Nellie
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gebed gevraagd (broeder Jan v Dooijeweert)

Berichtdoor MoesTuin » 31 okt 2019 18:39

Wat een Getuigenis, Dankbaarheid.
Dank U Wel Heer!

Update 30-10

Lieve mensen.

Een wonder!! Begin de middag belde Jan dat ik hem mocht komen halen.,
De fysio vond dat hij weg kon, het ging allemaal voorspoedig. De dokter die de drains er uit haalde was heel tevreden.
Wat een blijdschap en verwondering.
Wat zal ik met Gods gunsten overlaan,
Die trouwe Heer voor Zijn gena vergelden...
Het was even zoeken hoe ik in de Haag kon komen, de stakingen maken alles maar ingewikkeld... maar dat is goed gelukt.
En dan zit je thuis weer aan een kopje koffie...samen...Ik kon het niet 1,2, 3 allemaal klein krijgen.
Toen we zaterdag in het ziekenhuis waren was de situatie ernstig en waren er de zorgen.
Nu is er vreugde. Samen weer aan tafel. Volgens Jan smaakt het toch nergens zo goed als thuis.Al was het daar ook goed hoor en lekker.

Wat hem heel erg heeft aan gegrepen was de absolute onkunde bij het personeel over de Heere, niet één die iets over God wist, ja eentje wist dat de moeder van haar oma christen was. Maar wat dat inhield wist het arme kind niet en niemand.
En meneer, is er in andere landen dan religie? Wat houd dat in?
Jezus?? Nooit van gehoord. Diep, diep triest...laat het eens op je inwerken wat dat voor de toekomst inhoud en laten we in ons spreken en leven iets van Jezus zien. Vertel de mensen van MIJ.

Opmerkelijk, gisteravond kwam een zuster afscheid nemen. Met haar was er geen klein gesprekje over "religie" geweest.
Ze wist van niets, maar Jan merkte een zoeken...en het werd een bijzonder gesprekje. Ze miste iets in haar leven.
Jan zei, maar de wereld heeft zoveel feesten en blijdschap, toch?
Nee meneer zei ze, het is zo leeg, ik ga daar nooit heen...en waar je komt of bent, alles, alles draait alleen maar om seks.
Heerlijk dat je dan op de Heere Jezus mag wijzen. Hem aanprijzen.
Hij heeft haar in de handen van de Heere Jezus gelegd.

Lieve mensen allemaal, broeders en zusters...Heel veel dank voor alle betrokkenheid en mee leven, maar meer nog voor de vele gebeden die opgezonden zijn.
Jullie liefde heeft ons zo goed gedaan.'

Hartelijke groet. Nellie en ook van Jan.

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten