Dwars | van roeping tot curatorium

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor Chaya » 12 apr 2019 11:46

jpvandenbrink schreef:Het is niet anders als met Paulus en Barnabas: Er ontstond dan een verbittering, alzo dat zij van elkander gescheiden zijn (Handelingen 15:39), want ze konden elkaar niet vinden.
Een ieder kere in zichzelf in.

U heeft het geprobeerd maar de kloof is te diep en onoverbrugbaar.
De toren van Babel is ook op dit forum gebouwd.
jpvandenbrink schreef:A Dieu.

Schud het stof maar van uw voeten.
Vaya Con Dios meneer van den Brink.
Laatst gewijzigd door Chaya op 12 apr 2019 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor naamloos » 12 apr 2019 12:31

Chaya schreef:U heeft het geprobeerd maar de kloof is te diep en onoverbrugbaar.
De toren van Babel is ook op dit forum gebouwd.
Als je de vergelijking van de toren van Babel wilt gebruiken: de ijverigste bouwers daarvan zijn, in mijn optiek, degenen die wiens theologie tot in de hemel rijkt.
Zij die precies weten hoe God werkt, wat 'echt' geloof is, wat oprechte bekering is, welke bevindingen noodzakelijk zijn .... en-zo-voort!
Dat zijn zij die niet verstrooit willen worden. De GerGem (en de rechts-georiënteerden) is de 'ware'): Kom, laten wij voor ons een stad bouwen, en een toren waarvan de top in de hemel reikt, en laten we voor ons een naam maken, anders worden wij over heel de aarde verspreid!
Chaya schreef:Schud het stof maar van uw voeten.
Ja, laten we dat maar doen. Er is geen 'ware' denominatie'.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor benefietdiner » 12 apr 2019 15:01

Chaya schreef:Ik ook en ik kom daarnaast wekelijks in het verpleeghuis.
En deze cijfers onderschrijf ik totaal niet.
Ik krijg de indruk dat jij het gesprek nogal stuurt. En niet in positieve zin.

Ja natuurlijk probeer ik het gesprek te sturen.

Niet blijven hangen in het och en ach dat het nog eens gebeuren mag en daar bekommerd over zijn. Die krijgsgevangenschap klinkt wel vroom maar is het niet, een derde weg bestaat niet.

Ik moet steeds het Evangelie van vrijen genade verdedigen als ik over Dé Verlosser Jezus begint die gekomen is voor alle mensen die hem niet afwijzen.

O o wat ben ik dan remonstrants in de ogen van die oudjes want…… eerst zonde kennen dát moet eerst anders kan het niet.

Eerst ellende dan verlossing en dan dankbaarheid staat er in de Catechismus, zo wordt ervoor mijn voeten gegooid in dat bejaardenhuis van de GG, en… de Dordtse Leerregels zeggen het toch ook.

En met deze argumenten blijven die oudjes in het donker leven en erg bezorgd / bekommerd. De drie formulieren van eeuwigheid is belangrijker dan wat de Bijbel zegt.

De Bijbel vertelt duidelijk over overwinning over de zonde. Een overwinningsleven is volledig mogelijk, en het is compleet onnodig om in zonde of een bekommerde staat te leven. Niemand hoeft een slaaf van de zonde te zijn.

Wat is eigenlijk de grootste zonde?

Zonde is datgene wat een scheiding brengt tussen de mens en God ongeloof, en het loon van de zonde is de dood.

Ja inderdaad wordt ik erg hartstochtelijk als zij over die bekommerde staat in hun leven bezorgt zijn. Het is een derde testament die onjuist is en de GG heeft de neiging om het goed te keuren als oude mensen er over praten.

Die de armen nog niet om Christus heen kunnen krijgen, maar wel alle kenmerken bezitten van wedergeboorte en waar dit enkel nog toegepast moet worden. Dat de vergeving der zonden niet direct een weldaad is, maar waar de schuld nog bedekt ligt. Daar moet juist voor gewaarschuwd worden! Een predikant mag geen rust geven voordat een mens door de Heere is overgezet en mijn ervaring van de GG is dat zij dat juist handhaven.

Een duidelijk bewijs bij de GG oudjes in dat bejaardenhuis.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor Chaya » 12 apr 2019 15:08

benefietdiner schreef:Ja natuurlijk probeer ik het gesprek te sturen.

Begin eens met luisteren!
benefietdiner schreef:Niet blijven hangen in het och en ach dat het nog eens gebeuren mag en daar bekommerd over zijn. Die krijgsgevangenschap klinkt wel vroom maar is het niet, een derde weg bestaat niet.

Dus jij bombardeert deze mensen met jouw waarheid? Vind je dat zelf pastoraal bewogen?
benefietdiner schreef:O o wat ben ik dan remonstrants in de ogen van die oudjes want…… eerst zonde kennen dát moet eerst anders kan het niet.

Dat is niet remonstrants, dat is bijbels.
benefietdiner schreef:Een duidelijk bewijs bij de GG oudjes in dat bejaardenhuis.

Gezien deze wijze waarop je over hen spreekt, is respect ver te zoeken bij jou. Bah. Hoe denigrerend.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor benefietdiner » 12 apr 2019 16:14

Chaya schreef:Begin eens met luisteren!
Dat is vanzelfsprekend eerst aan de orde geweest.
Chaya schreef:Dus jij bombardeert deze mensen met jouw waarheid? Vind je dat zelf pastoraal bewogen?
Het is niet ‘mijn waarheid het is ‘Dé Waarheid’ die onherroepelijk in liefde genoemd (geen bombarderen) moet worden en waar zij (die oudjes) zo ver vandaan blijven.
Chaya schreef:Dat is niet remonstrants, dat is bijbels.
Eens.
Chaya schreef:Gezien deze wijze waarop je over hen spreekt, is respect ver te zoeken bij jou. Bah. Hoe denigrerend.
Ik vraag mij steeds weer af bij jou ben je ook zo bekommert omdat je er vies van bent. Ik geef toe als het over Dé Weg Dé Waarheid en Hét Leven gaat ik niet zachtzinnig ben dat was Christus ook niet, Hij noemde ze zelfs adergebroed, voel je jezelf aangesproken?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor irmo » 12 apr 2019 21:49

Nou, als ik op zo'n manier met jou een gesprek moet voeren over dingen die mij dierbaar zijn @Benefietdiner, dan hou ik ook mijn mond.
Er klinkt niet veel respect voor een ander door in jouw postings.

Ik heb juist vorige week in mijn eigen kerk - ik was even in Nederland - een aantal hele mooie gesprekken mogen hebben. Ik ervaar dus echt totaal niet wat jij schrijft, en waar je schijnbaar zo'n moeite mee hebt.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor benefietdiner » 13 apr 2019 07:56

Nou dat valt allemaal wel mee hoor @irmo ik kan lekker babbelen daar bij de oudjes. Ik geef nogmaals toe dat ik hier op refo-web misschien wat hard ben in mijn reacties maar dat heeft toch niets te maken dat ik geen respect zou hebben voor anderen. Als jij in jou kerk mooie gesprekken hebt is dat prima en waarschijnlijk zit jij niet in een bejaardenhuis of kom jij in een GG denominatie (misschien vergis ik mij hierin) want niet alle GG zijn het zelfde.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor Chaya » 13 apr 2019 09:12

benefietdiner schreef:Dat is vanzelfsprekend eerst aan de orde geweest. Het is niet ‘mijn waarheid het is ‘Dé Waarheid’ die onherroepelijk in liefde genoemd (geen bombarderen) moet worden en waar zij (die oudjes) zo ver vandaan blijven.Eens.Ik vraag mij steeds weer af bij jou ben je ook zo bekommert omdat je er vies van bent. Ik geef toe als het over Dé Weg Dé Waarheid en Hét Leven gaat ik niet zachtzinnig ben dat was Christus ook niet, Hij noemde ze zelfs adergebroed, voel je jezelf aangesproken?

Jouw verhaal klopt gewoon niet. Als jij zo als een olifant door de porseleinkast dendert, zal de direktie van het tehuis je eruit gooien. Want dit is geen pastorale Z O R G, dit is mensen op de geestelijke pijnbank leggen!
Jij bent geen GGer dus waar bemoei je je dan mee?

irmo schreef:Er klinkt niet veel respect voor een ander door in jouw postings.

Als ik dochter van één deze "oudjes" zou zijn, zou ik een klacht indienen. Sterker nog, dit etentje zou ik persoonlijk in de kliko gooien.
benefietdiner schreef:ik kan lekker babbelen daar bij de oudjes.

Je verraadt jezelf weer, zo spreekt iemand niet over KWESTBARE oudere bewoners.

Het is gewoon haat jegens de GG die je hier ventileert. Is bepaald geen vrucht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor pindas83 » 13 apr 2019 09:13

irmo schreef:Nou, als ik op zo'n manier met jou een gesprek moet voeren over dingen die mij dierbaar zijn @Benefietdiner, dan hou ik ook mijn mond.
Er klinkt niet veel respect voor een ander door in jouw postings.

Ik heb juist vorige week in mijn eigen kerk - ik was even in Nederland - een aantal hele mooie gesprekken mogen hebben. Ik ervaar dus echt totaal niet wat jij schrijft, en waar je schijnbaar zo'n moeite mee hebt.


Dat zal geen GG geweest zijn, ze zien je aankomen met je groene haar.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor irmo » 13 apr 2019 15:47

benefietdiner schreef:Nou dat valt allemaal wel mee hoor @irmo ik kan lekker babbelen daar bij de oudjes. Ik geef nogmaals toe dat ik hier op refo-web misschien wat hard ben in mijn reacties maar dat heeft toch niets te maken dat ik geen respect zou hebben voor anderen. Als jij in jou kerk mooie gesprekken hebt is dat prima en waarschijnlijk zit jij niet in een bejaardenhuis of kom jij in een GG denominatie (misschien vergis ik mij hierin) want niet alle GG zijn het zelfde.


Ik zit in de ggin. Nog een slagje erger in jouw boekje. :wink: en als je zoiets bij mijn ouders had geprobeerd en ik kwam erachter had ik je er persoonlijk uitgegooid.

pindas83 schreef:Dat zal geen GG geweest zijn, ze zien je aankomen met je groene haar.


Nou heb ik op vanalles commentaar gehad dit weekend, behalve mijn haar.....ik denk dat ze dat wel ok vinden dan.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor MoesTuin » 13 apr 2019 15:49

jpvandenbrink schreef:Dank je wel, lieve @moestuin voor je mooie woorden; je kiest woorden die ik zelf zo niet zou gebruiken, maar ik waardeer ze wel. Je bent wars van regeltjes, maar je hebt wel je eigen grenzen. Iets voor jou om over na te denken: Je zegt:

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Maar mag ik je vragen: Heb je het voor jezelf ook wel eens zó verwoord en ingeleefd?:
Dit is nu zo het rijke werk van de Heilige Geest Gegeven aan iedere gelovige die zijn / haar hart van nature zo gesloten heeft voor de Heere? Waarom was het om mij te doen, Heere, want hoe vaak heb ik u in mijn leven niet tevergeefs laten roepen en nodigen? Maar ik zal dan eeuwig zingen van Uw goedertierenheden: Wat is het wonder toch groot: het is door U, door U alleen om het eeuwige welbehagen.
Het verschil tussen beide weergaven zit echt in meer dan alleen de weergave van de Naam des Heeren met twee of drie e’s! Over de vraag naar de Bijbelse argumenten van het Curatorium, raad ik je aan de zoekterm “Curatorium” eens in te vullen bij de Vragenrubriek. Je krijgt dan een groot aantal vragen en antwoorden. Hieruit zal je duidelijk worden waarom ik het onderwerp inmiddels wel wat uitgekauwd vind. Een Bijbelse motivatie vind je bij antwoorden van ds Driessen, vader en zoon Harinck, IA Kole en Ds Paul.


Dhr vd Brink
Dank voor uw reactie en ik blijf de waarde van het reageren van u inzien op dit forum ook, erg prettig.
De links mbt tot het curatorium moet ik nog even doorspitten.

de Heilige Geest van God gegeven werkt in mensenlevens.
Maar de 1 krijgt meer licht dan de ander.

Zelf vind ik het een lastig onderwerp de Heilige Geest.
Het is best ongrijpbaar en ik ervaar wel de werking (soms krijg ik een lied in me, toepasselijk bij iets wat ik lees of me bezig houdt en dan denk ik, Het is van God ingegeven, van Zijn Heilige Geest. en vervolgens dooft een mede christen dit gelijk met een opmerking oid. en denk ik; Huh?

Ik geloof in God, de Vader en de Zoon, de Heere Jezus Christus en de Heilige Geest
Maar ik vind het soms zo moeilijk om zeker te weten de weg die ik ga, of dat de juiste weg is, hoewel dat ook wel weer bevestigd wordt soms (door de Heilige Geest?)

Ik worstel er mee......(al hoewel mijn zekerheid in een Hoopvolle Toekomst en dat het uiteindelijk in Christus alleen door Geloof zeker goed komt en ik in Hem geborgen ben, Christus mijn Borg is)
En eens zal alles duidelijk zijn, en ik weet ervan, maar voor nu vind ik het zo lastig.

De Heilige Geest kan uitgeblust worden, bekering (keer op keer) is nodig
Zoek niet enkel in jezelf, in rede, in traditie, in.....naar de Heilige Geest want in jezelf of waar dan ook vindt je het niet. Uiteindelijk weet je niet dat je een kind van God bent omdat je in jezelf de Heilige Geest gevoeld hebt, maar enkel en alleen omdat je vertrouwd op de Heere Jezus en op Gods beloften in Zijn Woord.
Niemand kan zeggen, de Heere Jezus is mijn Heer en Heiland, dan enkel en alleen door de Heilige Geest van God.
Ja, als je Jezus belijdt als jou Heer, dan heb je de Heilige Geest ontvangen!
Iedere (waar) gelovige....de Geest woont diep in je hart... t vlammetje brand vurig en soms zwak (keer op keer bekering nodig)
Overigens is er veel schijn geloof. (herken dit ook door eerlijk zelfonderzoek)
Daar spreekt men niet graag over, maar dat mag nooit verzwegen worden, maar moet op gewezen worden, gewaarschuwd.
De Heilige Geest is onmisbaar in je Geloofsleven en ga jezelf ernstig te rade als je dit mist....strek je uit naar Christus.
Tenslotte is de Heilige Geest niet zichtbaar net als de wind niet zichtbaar is, maar wel voelbaar, zo is dit ook met de Heilige Geest die waait als de wind......de zekerheid is daarom absoluut....De Heilige Geest is Voelbaar, enkel in Geloof, Geloof in Christus alleen Hij is Heer.

Waai waai Heilige Geest van God, waai al die muren omver......
Ik geloof dat de Heilige Geest uiteindelijk Gods Woord ook overstijgt en veel verder gaat en we alles los moeten laten en ons moeten laten leiden door Zijn Geest omdat ons leven hier op aarde slechts voor korte tijd is en we alles los zullen moeten laten.
Gods Woord is onze basis en houvast, maar Zijn Heilige Geest overstijgt alles en neemt ons mee naar waar Hij ons leiden wilt, uiteindelijk hebben wilt.....
Waar dat is voor hier nu op aarde?
Dat is nu juist mijn zoektocht.
Ik kom op plekken waar ik zonder Hem nooit zou zijn gekomen
Ik kom met mensen in aanraking, die ik zonder Hem nooit zou zijn tegen gekomen.
Ik begeeft me niet specifiek onder gelijk denkenden, maar voel me geborgen in Christus thuis op plekken waar niet iedereen graag komt, maar waar het licht van Christus ook schijnen mag.
Ik geloof in God
Ik geloof in Eeuwig Leven
en ik weet dat ik er eigenlijk niets ervan weet hoe en wat precies dat zal gaan zijn en gebeuren
maar ik geloof in een soort Eeuwige Rust en Vrede in Hem waar alles goed zal zijn uiteindelijk.

Geest van God, leer mij te gaan over de golven,
in vertrouwen U te volgen,
te gaan waar U mij heen leidt.
Leid me verder dan mijn voeten kunnen dragen.
Ik vertrouw op Uw Genade,
want ik ben in Uw nabijheid.

O voor al die studenten die geleidt worden tot het Curatorium en voor hen die beoordelen hierin;



Leg maar stil je hand in Zijn handen,
zeg maar stil Amen op Zijn woord.
Laat Zijn licht in je hart zo branden
voor Hem, Die je ja heeft gehoord.

Leg maar stil je hand in Zijn handen,
zeg maar stil Amen op Zijn woord.
Op de weg naar hemelse landen,
naar de stad met gouden poort.

Kom maar steeds met moeilijke vragen,
tot de God, die het antwoord weet.
Hij die jouw lasten ook wil dragen,
is het, die je nimmer vergeet.

Leg maar stil je hand in Zijn handen, zeg maar stil Amen op Zijn woord.
Op de weg naar hemelse landen,
naar de stad met gouden poort.

Geef Hem maar je volste vertrouwen,
weet ook dat je Zijn kind mag zijn.
Je mag Zijn kerk mee helpen bouwen,
zing maar mee, heel zacht het refrein.

Leg maar stil je hand in Zijn handen, zeg maar stil Amen op Zijn woord.
Op de weg naar hemelse landen,
naar de stad met gouden poort.


jpvandenbrink schreef:Een laatste tip: doe allemaal ook eens wat anders dan discussies voeren op het forum. Waar denk ik aan? weduwen of mensen die eenzaam zijn in je gemeente bezoeken. Of lees een goed boek. Laat uw licht schijnen in de duisternis. Kom vanachter dat beeldscherm vandaan en praat met mensen van aangezicht tot aangezicht. Ik heb zelf in onze gemeente een paar mensen ook al heel lang niet gesproken. Ik ga daar mijn energie maar aan geven.
A Dieu.


Ik heb u link gelezen van de Gereformeerde Gemeente waar u deel uit maakt in Eindhoven.
een kleine gemeente, waar u tot zegen mag zijn voor de mensen en het Licht van de Heer mag verspreiden.
De wegen van mij zijn zo heel anders, en toch zijn we samen één in Christus in Geloof in Hem, daarin vinden we elkaar weer, wat zo ´n rijk wonder is.
Ik ben blij met u woorden en dit gesprek (wat op dit forum nogal eens lastig kan zijn)
Mijn werk in het geheel en mijn prive (hobby) ook gedeeltelijk staan in het teken van de medemens, met name hen die zo snel ondersneeuwen en niet gezien worden. Leer ik veel van, mensen die echt zijn, precies zeggen waar het om draait zonder na te denken.....men noemt in de volksmond de mensen met een beperking, maar het zijn mensen juist met veel talenten en ieder mens heeft echt wel één of meerdere beperkingen.
Maar ik geloof in de kracht van dit forum om velen te wijzen op de Heer Jezus Christus, de Redder, de Middelaar, Hem zij alleen de eer, Hij die geprezen wil worden, zo nu ook.......
Zo gaan onze wegen weer verder en uit elkaar, en ondanks dat we er allebei eigenlijk niets van snappen hoe of wat mogen we weten dat we enkel in gezamelijk Geloof en verbondenheid in Christus, elkaar Thuis zullen ontmoeten bij Hem die alles overwint, ja alles! Hem onze Heer en Heiland zij al de Glorie. O wat een Dag zal dat zijn voor altijd en Eeuwig te zingen bij de Heere......




U ZIJ DE GLORIE
U zij de glorie, opgestane Heer!
U zij de victorie, nu en immermeer.
Uit een blinkend stromen, daald’ een engel af,
heeft de steen genomen van ’t verwonnen graf:
U zij de glorie, opgestane Heer!
U zij de victorie, nu en immermeer.

Ziet Hem verschijnen, Jezus, onze Heer!
Hij brengt al de zijnen in zijn armen weer.
Weest dan, volk des Heren, blijd’ en welgezind,
en zegt telkenkere: ‘Christus overwint!’
U zij de glorie, opgestane Heer!
U zij de victorie, nu en immermeer.

Zou ik nog vrezen, nu Hij eeuwig leeft,
die mij heeft genezen, die mij vrede geeft?
In zijn godd’lijk wezen is mijn glorie groot,
niets heb ik te vrezen in leven en in dood.
U zij de glorie, opgestane Heer!
U zij de victorie, nu en immermeer.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor MoesTuin » 13 apr 2019 16:10

Chaya schreef:U heeft het geprobeerd maar de kloof is te diep en onoverbrugbaar.
De toren van Babel is ook op dit forum gebouwd.

Schud het stof maar van uw voeten.
Vaya Con Dios meneer van den Brink.


Nee nee nee
De kloof kan diep en onoverbrugbaar lijken
niet zijn (is uitzichtloos), maar lijken (hoopvol)
In Christus is de kloof juist overbrugbaar.
in verbondenheid.
In Geloof Hoop en Liefde, in Vertrouwen op en in de Heer!

"ja wij zijn meer dan Overwinnaars in Christus die ons heeft lief gehad nog voordat wij Hem lief hadden"

Goede Zondag ook zuster in gezamenlijk Geloof in de Heer
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor pindas83 » 13 apr 2019 16:12

irmo schreef:Ik zit in de ggin. Nog een slagje erger in jouw boekje. :wink: en als je zoiets bij mijn ouders had geprobeerd en ik kwam erachter had ik je er persoonlijk uitgegooid.

Nou heb ik op vanalles commentaar gehad dit weekend, behalve mijn haar.....ik denk dat ze dat wel ok vinden dan.


Misschien is het ze niet opgevallen. Groen is wel een natuurlijke kleur dus...

Ik heb ook familie van de GGin, misschien ken je ze zelfs wel, zijn hele aardige mensen.
Ook nooit veroordelend richting de lichtere kant van de familie. Mijn ouders zijn zelfs nog met hen op vakantie geweest! Nou en die laten zich geen regime (meer) opleggen. :mrgreen:
Over geloof heb ik het persoonlijk nooit met hen gehad, daar zal wel het een en ander aan verschil zitten maar men laat elkaar in hun waarden.

Verder zal dat curatorium wel niet helemaal sporen in hun beleid maar het is wel erg gemakkelijk om maar iedereen af te serveren die zich binnen die kerken begeven.
Er zitten gewoon ook heel normale mensen bij.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor Dorpeling » 13 apr 2019 18:30

benefietdiner schreef:
P.S.
Ik bezoek bejaardenhuizen van de Gereformeerde Gemeenten.
Één van deze bejaardenhuis heeft 150 appartementen die ik hoegenaamd allen bezocht hebt.
80 % (schat ik) van de bewoners zijn van de GG en 80 % van die GG-ers leeft in het donker. Zij weten niet geborgen in Christus te zijn. Als ik vraag hoe dat komt vallen sommige in huilen uit en weten het niet terwijl ze hun hele leven in de kerk van de GG gezeten hebben. als ik het gesprek probeert gaande te houden komen de bekende GG uitspraken er uit. Welke? De uitverkiezing, afwachten dat God nog eens hun hard bekeerd, je kunt het zelf niet doen, gestolen Jezus, enz enz.


benefietdiner schreef:O o wat ben ik dan remonstrants in de ogen van die oudjes want…… eerst zonde kennen dát moet eerst anders kan het niet.

Eerst ellende dan verlossing en dan dankbaarheid staat er in de Catechismus, zo wordt ervoor mijn voeten gegooid in dat bejaardenhuis van de GG, en… de Dordtse Leerregels zeggen het toch ook.


Gelukkig zijn die 'oudjes' blijkbaar nog zo bij de tijd dat er niets mis is met hun vermogen om als richtingaanwijzer te functioneren.

Misschien moet je in het vervolg dit bejaardentehuis maar gewoon voorbijfietsen. De 'oudjes' zijn er niet mee geholpen en het scheelt jou zo te horen een enorme ergernis.

En misschien kun je de uitkomst wel aan God overlaten. Zou Hij Zelf daar geen raad mee weten? Zou Hij dan loslaten die met alle macht aan de genadetroon blijven hangen, 'om geholpen te worden ter bekwamer tijd'? En daarnaast, is het je hele leven in het donker leven en aan het eind tóçh Het Licht te ontvangen (van Hem), niet ver te verkiezen boven hier leven in het vermeende licht en daarna een eeuwige nacht?

Zó neerbuigend spreken over dat bekommerde, afhankelijke leven, dát noem ik pas erg! Hoe kun je dat ooit verantwoorden?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Dwars | van roeping tot curatorium

Berichtdoor irmo » 13 apr 2019 19:44

pindas83 schreef:
Misschien is het ze niet opgevallen. Groen is wel een natuurlijke kleur dus...

Ik heb ook familie van de GGin, misschien ken je ze zelfs wel, zijn hele aardige mensen.
Ook nooit veroordelend richting de lichtere kant van de familie. Mijn ouders zijn zelfs nog met hen op vakantie geweest! Nou en die laten zich geen regime (meer) opleggen. :mrgreen:
Over geloof heb ik het persoonlijk nooit met hen gehad, daar zal wel het een en ander aan verschil zitten maar men laat elkaar in hun waarden.

Verder zal dat curatorium wel niet helemaal sporen in hun beleid maar het is wel erg gemakkelijk om maar iedereen af te serveren die zich binnen die kerken begeven.
Er zitten gewoon ook heel normale mensen bij.


Ik heb op het moment mijn haar knalpaars, dat is zeker geen natuurlijke kleur…;)

Zeker zitten er verschillen tussen de verschillende kerken maar dat betekent niet dat je er geen goed gesprek over kunt hebben. Ik heb aardig wat geleerd dit weekend en ik ben blij dat ik er was. Mooie preek ook, dus dat neem ik mee de week in.

Ik weet niet of ik ze ken, onze gemeente is met 4000 man wel erg groot onderhand, ik ken niet iedereen meer. Dat is wel jammer.

En wat zou er mis zijn met ons curatorium? Ik ben juist heel blij dat die mensen zo zorgvuldig hun werk doen!

Gelovigen, 't zijn net mensen ;) Ik ben liever bekommerd dan dat ik op de manier van Benefietdiner moet gaan spreken. Die heeft denk ik aardig wat afslagen gemist aan zn reactie oordelen….


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten