populariteit Forum RefoWeb

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor mona » 04 mar 2019 17:50

Chaya schreef:
Waar is Mona?


Hier ben ik.


Ik heb een aantal redenen waarom ik hier zo weinig meer kom:
Met stip op
1) de hoge zuurgraad waarmee er hier gediscussieerd wordt. Ik ben daar echt moe van, en als ik weer zo'n azijn-reactie lees, haak ik direct af.
In het verleden heb ik zoooooooooo vaak gevraagd of men ook op een normale toon kon praten, maar het lukt maar niet. Er wordt op de toon ook niet gemodereerd, maar voor mij maakt het veel verschil uit om met plezier te kunnen discussiëren.
2) De onderwerpen spreken me ook niet meer zo aan. Ook in de vragen rubriek mag je niet meer op de onderwerpen reageren, die mij juist interesseren.
3) het is persoonlijk dat weet ik wel, maar iemand op dit forum heeft mij echt heel akelig op mijn ziel getrapt (niet op mijn tenen), en weigerde hiervoor excuses te maken.
Sindsdien is mijn plezier om hier een bijdrage te leveren, eigenlijk zo goed als voorbij.

Groeten van Mona.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor coby6 » 04 mar 2019 21:15

StillAwake schreef:De vragen zijn wellicht niet altijd even intelligent, maar de antwoorden zakken de laatste tijd nog veel harder door het ijs.

Ik vind het machtig mooi dat je hier kunt vragen wat je maar wilt en nog een antwoord krijgt ook.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... ge-laptop/

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor MoesTuin » 04 mar 2019 22:22

coby6 schreef:Ik vind het machtig mooi dat je hier kunt vragen wat je maar wilt en nog een antwoord krijgt ook.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... ge-laptop/

Je kan inderdaad zeggen wat je maar zeggen wilt maar die vragen rubriek is absoluut nog populair gezien al die vragen, ook lekker breed gesteld :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor naamloos » 05 mar 2019 14:55

Ik heb even een paar stappen terug gedaan en van een afstandje naar r.w. gekeken.
Het staat allemaal zo ver af van wat en hoe ik geloof dat ik (momenteel) weinig zin meer heb in r.w.
Al die bekrompenheid en dat zwart-wit denken (uiteraard voor wie de schoen past), sorry hoor, maar het staat me meer en meer tegen.
Het 'gevaar' van iets in leer of leven dat niet in de eigen richting geleerd wordt, al dan niet gepaard met een 'nederige' belijdenis dat we van nature niet beter zijn, gevolgd door 'ootmoedige dankbaarheid' dat God zorg heeft gedragen dat de énige échte waarheid in onze splinter-groepering wél gevonden wordt terwijl de rest -gelovig of niet-gelovig- in het schemer of duister tast.
Die gevaarlijke opwekkingsliederen, popliedjes, zondagsinvulling, kerstvieringen, The Passion, cafés, games ... ect ect.
Je bent geen echte christen als je aan dergelijke dingen meedoet, net zo min als wanneer je overtuiging niet klopt met ''onze énige échte waarheid''. Wie de Bijbel niet letterlijk gelooft, schrift- en tekstkritiek serieus neemt, vragen heeft bij het ontstaan van de Bijbel, de wetenschap en werkelijkheid gewoon accepteert ook al leert of komt die niet overeen met de Bijbel of 'de' theologie ... hup, afvoeren die hap.
En dan is er natuurlijk nog de weerzinwekkende discriminatie m.b.t LGBT-ers en vrouwen.
Het valt me steeds moeilijker om begrip en respect te hebben voor mensen met dergelijk gedachtegoed.
Wil ik daar bij horen, bij mensen die anderen discrimineren? :neeschudden: (bijv. door het tekenen van de Nashville-verklaring of het stemmen tegen vrouwen) Wil ik horen bij mensen die op bovenstaande dingen anderen (ver)oordelen op straffe van eeuwige verdoemenis? :neeschudden:
Gelukkig zijn er op r.w. ook andere geluiden te horen, al doorstaan die het refo-oordeel niet.
Verder zijn er weinig interessante topics, en weinig mensen die wat interessants te melden hebben (naar mijn mening dan).
Al met al verdient r.w. geen plaats in mijn top 10. Maar goed, ik ben dan ook geen refo.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor irmo » 05 mar 2019 14:59

Pcrtje schreef:Ik heb al een tijdje dezelfde gedachte en ik ben ook wel benieuwd of er statistieken hiervan zijn. (Natuurlijk zijn die er, maar de beheerders zullen die nooit met ons delen. ;-) )

Mijns inziens was een van de keerpunten het moment waarop forumsoldaat Jan langskwam en een aantal doorgewinterde forummers die hier al járen zaten heeft verjaagd.

Wat mijn inactiviteit betreft: ik heb tegenwoordig minder tijd dan voorheen en ik vind de onderwerpen die thans besproken worden minder interessant dan die van voorheen. Een andere reden dat ik minder reageer is - en daarin ben ik het eens met Hans:



Moesten wij niet nog een discussie voeren? Of had je geen zin meer? :D

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Chaya » 05 mar 2019 15:55

mona schreef:Ik heb een aantal redenen waarom ik hier zo weinig meer kom:
Met stip op
1) de hoge zuurgraad waarmee er hier gediscussieerd wordt. Ik ben daar echt moe van, en als ik weer zo'n azijn-reactie lees, haak ik direct af.

Zelfs dit topic blijft er niet vrij van.
mona schreef:het is persoonlijk dat weet ik wel, maar iemand op dit forum heeft mij echt heel akelig op mijn ziel getrapt (niet op mijn tenen), en weigerde hiervoor excuses te maken.

Ow?
En diegene is nog steeds actief hier?
mona schreef:Sindsdien is mijn plezier om hier een bijdrage te leveren, eigenlijk zo goed als voorbij.

Ik begrijp het helemaal.

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich stoort aan bepaalde personen en schrijfsels.
Als de mods dus hun medewerking zouden willen verlenen, wordt het hier misschien toch weer drukker.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Pcrtje » 05 mar 2019 22:30

irmo schreef:Moesten wij niet nog een discussie voeren? Of had je geen zin meer? :D
Waarover ook alweer? Vaccinaties of orgaandonaties?
"Een libelle zweeft over het water..."

mohamed

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor mohamed » 06 mar 2019 00:45

Ik zit tegenwoordig meer op Geloofsgesprek, daar kun je nog eens onderwerpen bespreken zonder dat je een paar refo's in de haren strijkt waardoor het gesprek niet meer mogelijk is.

Dat Fora op hun einde zouden zijn merk ik niks van. Ze bestaan al sinds de oudheid, alleen de vorm verandert.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor irmo » 06 mar 2019 17:05

Pcrtje schreef:Waarover ook alweer? Vaccinaties of orgaandonaties?



Gezondheidszorg in het algemeen zou een mooie zijn. :D

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor MoesTuin » 07 mar 2019 21:44

naamloos schreef:Ik heb even een paar stappen terug gedaan en van een afstandje naar r.w. gekeken.
Het staat allemaal zo ver af van wat en hoe ik geloof dat ik (momenteel) weinig zin meer heb in r.w.
Al die bekrompenheid en dat zwart-wit denken (uiteraard voor wie de schoen past), sorry hoor, maar het staat me meer en meer tegen.
Het 'gevaar' van iets in leer of leven dat niet in de eigen richting geleerd wordt, al dan niet gepaard met een 'nederige' belijdenis dat we van nature niet beter zijn, gevolgd door 'ootmoedige dankbaarheid' dat God zorg heeft gedragen dat de énige échte waarheid in onze splinter-groepering wél gevonden wordt terwijl de rest -gelovig of niet-gelovig- in het schemer of duister tast.
Die gevaarlijke opwekkingsliederen, popliedjes, zondagsinvulling, kerstvieringen, The Passion, cafés, games ... ect ect.
Je bent geen echte christen als je aan dergelijke dingen meedoet, net zo min als wanneer je overtuiging niet klopt met ''onze énige échte waarheid''. Wie de Bijbel niet letterlijk gelooft, schrift- en tekstkritiek serieus neemt, vragen heeft bij het ontstaan van de Bijbel, de wetenschap en werkelijkheid gewoon accepteert ook al leert of komt die niet overeen met de Bijbel of 'de' theologie ... hup, afvoeren die hap.
En dan is er natuurlijk nog de weerzinwekkende discriminatie m.b.t LGBT-ers en vrouwen.
Het valt me steeds moeilijker om begrip en respect te hebben voor mensen met dergelijk gedachtegoed.
Wil ik daar bij horen, bij mensen die anderen discrimineren? :neeschudden: (bijv. door het tekenen van de Nashville-verklaring of het stemmen tegen vrouwen) Wil ik horen bij mensen die op bovenstaande dingen anderen (ver)oordelen op straffe van eeuwige verdoemenis? :neeschudden:
Gelukkig zijn er op r.w. ook andere geluiden te horen, al doorstaan die het refo-oordeel niet.
Verder zijn er weinig interessante topics, en weinig mensen die wat interessants te melden hebben (naar mijn mening dan).
Al met al verdient r.w. geen plaats in mijn top 10. Maar goed, ik ben dan ook geen refo.


Herkenbaar al die zaken die je aangeeft Naamloos.
Je postings daar heb ik veel aan gehad, veel geleerd, ogen die open gingen...heerlijk helder en nuchter en waar !:)
Maar gelukkig is er meer dan r.w. en een pauze kan nooit geen kwaad.
Maar ik hoop snel weer van je te lezen want dat is een verademing keer op keer.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor hans0166 » 08 mar 2019 07:42

naamloos schreef:Het staat allemaal zo ver af van wat en hoe ik geloof dat ik (momenteel) weinig zin meer heb in r.w.
Al die bekrompenheid en dat zwart-wit denken uiteraard voor wie de schoen past), sorry hoor, maar het staat me meer en meer tegen.
................. ik ben dan ook geen refo.


kijk eens even goed hoe dit forum heet... en wat de signatuur is.
Klagen over de inhoud is dus eigenlijk een beetje raar, en je gaat voorbij aan de doelgroep. Het is hier niet bedoeld om een thuis te zijn voor alle andere christelijke denominaties.
"wij" "anders gelovende" zijn hier gasten, die hun zegje mogen doen, maar moeten kunnen incasseren dat sommige uitlatingen niet toegestaan zijn, of tegengas krijgen.

MoesTuin schreef: ik hoop snel weer van je te lezen want dat is een verademing keer op keer.


dat kan zo zijn Moestuin, en je echt een verademing opleveren, maar als je daarna zoekt moet je denk ik niet op RW zijn, dit forum ligt duidelijk niet op jouw golflengte.
Als je als refo op een evangelissh forum je visie uitdraagt wordt je harder afgeserveerd dan ieder ander idee wat hier geplaatst wordt, zo slecht is het niet hier.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor MoesTuin » 08 mar 2019 08:15

Dat begrijp ik Hans.
Laat ik het zo zeggen
De Toon maakt de muziek :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor StillAwake » 08 mar 2019 09:06

hans0166 schreef:kijk eens even goed hoe dit forum heet... en wat de signatuur is.
Klagen over de inhoud is dus eigenlijk een beetje raar, en je gaat voorbij aan de doelgroep. Het is hier niet bedoeld om een thuis te zijn voor alle andere christelijke denominaties.
"wij" "anders gelovende" zijn hier gasten, die hun zegje mogen doen, maar moeten kunnen incasseren dat sommige uitlatingen niet toegestaan zijn, of tegengas krijgen.

Ik zie mezelf wel als refo (Christen die de Bijbel op 1 zet, en deze interpreteert zoals in een aantal belijdenissen is vastgelegd).
Toch heeft Naamloos hier zeker wel een punt.
Er is hier best een groot aantal mensen (hoewel dat vaak personen zijn die lid worden volgens het kokmeeuw-principe (binnenvliegen, de boel bevuilen, en weer wegvliegen), en zelden langer blijven) wat (en dat zie je ook in de vragenrubriek) dingen vindt en roept zonder er over te hebben nagedacht.
Ik heb al een aantal keer met stijgende verbazing in de vragenrubriek vragen gezien met:
“ik ben tegen …. Kunt u mij vertellen met welke Bijbelteksten ik dat zou kunnen onderbouwen”
“Mijn partner vindt …. Met welke argumenten kan ik hem mijn mening opdringen”
“Vrienden luisteren naar …. Hoe kan ik ze duidelijk maken dat alleen mijn muziekkeuze verantwoord is”

Hoewel je dit op het forum iets minder tegenkomt is de gedachte dat iets goed of fout is omdat de traditie dat nu eenmaal voorschrijft of dat dominee X daar ooit iets over heeft gezegd ook niet helemaal weg te denken van dit forum.

Als je vanuit je jeugd (zoals ondergetekende) niets van dergelijke vooroordelen snapt, en vraagt waar dat vandaan komt is het antwoord al snel: “je weet dat ik gelijk heb, maar wilt er gewoon niet aan”.
Ook op dit forum.


hans0166 schreef:dat kan zo zijn Moestuin, en je echt een verademing opleveren, maar als je daarna zoekt moet je denk ik niet op RW zijn, dit forum ligt duidelijk niet op jouw golflengte.
Als je als refo op een evangelissh forum je visie uitdraagt wordt je harder afgeserveerd dan ieder ander idee wat hier geplaatst wordt, zo slecht is het niet hier.

Dat laatste weet ik nog niet zo zeker. Wel ben ik met je eens dat je als je over Ajax wilt praten, je beter niet op een Feyenoord-forum kunt gaan zitten, al zijn de spelregels voor beide clubs identiek.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor StillAwake » 08 mar 2019 09:17

naamloos schreef:Ik heb even een paar stappen terug gedaan en van een afstandje naar r.w. gekeken.
Het staat allemaal zo ver af van wat en hoe ik geloof dat ik (momenteel) weinig zin meer heb in r.w.
Al die bekrompenheid en dat zwart-wit denken (uiteraard voor wie de schoen past), sorry hoor, maar het staat me meer en meer tegen.
Het 'gevaar' van iets in leer of leven dat niet in de eigen richting geleerd wordt, al dan niet gepaard met een 'nederige' belijdenis dat we van nature niet beter zijn, gevolgd door 'ootmoedige dankbaarheid' dat God zorg heeft gedragen dat de énige échte waarheid in onze splinter-groepering wél gevonden wordt terwijl de rest -gelovig of niet-gelovig- in het schemer of duister tast.
Die gevaarlijke opwekkingsliederen, popliedjes, zondagsinvulling, kerstvieringen, The Passion, cafés, games ... ect ect.
Je bent geen echte christen als je aan dergelijke dingen meedoet, net zo min als wanneer je overtuiging niet klopt met ''onze énige échte waarheid''.

Tot hiertoe ben ik het 100% met je eens, het voelt haast alsof ik het zelf geschreven heb.
naamloos schreef:Wie de Bijbel niet letterlijk gelooft, schrift- en tekstkritiek serieus neemt, vragen heeft bij het ontstaan van de Bijbel, de wetenschap en werkelijkheid gewoon accepteert ook al leert of komt die niet overeen met de Bijbel of 'de' theologie ... hup, afvoeren die hap.
En dan is er natuurlijk nog de weerzinwekkende discriminatie m.b.t LGBT-ers en vrouwen.
Het valt me steeds moeilijker om begrip en respect te hebben voor mensen met dergelijk gedachtegoed.
Wil ik daar bij horen, bij mensen die anderen discrimineren? :neeschudden: (bijv. door het tekenen van de Nashville-verklaring of het stemmen tegen vrouwen) Wil ik horen bij mensen die op bovenstaande dingen anderen (ver)oordelen op straffe van eeuwige verdoemenis? :neeschudden:
Gelukkig zijn er op r.w. ook andere geluiden te horen, al doorstaan die het refo-oordeel niet.
Verder zijn er weinig interessante topics, en weinig mensen die wat interessants te melden hebben (naar mijn mening dan).
Al met al verdient r.w. geen plaats in mijn top 10. Maar goed, ik ben dan ook geen refo.

In dit deel van je post verval je ongeveer in de fout die je in het eerste deel van je post veroordeelde.

Veel refo's staan ook niet achter Nashville, en zien de persoon achter de LGBT-er.

Veel refo's hebben ook een universitaire studie, waarin wetenschap wel serieus genomen wordt.

Ik ken niet 1 refo die ooit tegen vrouwen gestemd heeft (al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik ook niemand ken die ooit voor de keuze heeft gestaan tegen het bestaan van vrouwen te mogen stemmen).
Ik vermoed dat je hier doelt op de openstelling van de ambten voor vrouwen. Maar wat dat nu precies met discriminatie te maken heeft is mij een raadsel. Ik weet dat jij vrij feministisch van insteek bent, maar de feministen die ik ken (en dat kan bij jou anders liggen) zijn vaak wel voorstander van meer vrouwen in de top van bedrijven, maar klimmen nooit op de barricades voor meer vrouwelijke metselaars, lassers, brandweerlieden, automonteurs, vuilnisophalers of matrozen.
Wellicht speelt in jouw gedachten iets dergelijks mee?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor coby6 » 08 mar 2019 09:26

hans0166 schreef:Als je als refo op een evangelisch forum je visie uitdraagt

Bestaan die dan? Evangelische fora?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten