populariteit Forum RefoWeb

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Prisma23 » 02 mar 2019 16:56

Chaya schreef:Je bent slim genoeg om dit zelf te ontdekken Yoshi. :wink:

Maar vermoedelijk heeft een (anoniem) forum de langste tijd wel gehad. In andere topics die wel gezellig blijven, is het ook doodstil. Blijkbaar houden de dames met elkaar contact via FB. En daar kun je iemand die je probeert te stalken blokkeren.
Maar het ook zomaar zijn dat het weer op gaat leven.
Ik vind het in principe nog steeds leuk, anders was ik hier wel vertrokken.
Maar dit zijn voor mij echt grote irritatiepunten en getuige het vertrek van veel andere forummers kennelijk ook.
En het zou verboden moeten worden om ellenlange geknipte en geplakte schrijfsels en YT liedjes+gehele tekst te plaatsen, midden in een discussie.
Een citaat of een deel daarvan kan nuttig zijn, of een verwijzing naar, d.m.v. link.
Maar we worden hier bedolven door dezelfde voorganger steeds, afgewisseld met een vaste andere.

Waar is Mona? Nina? deDwaler? Mortlach? Ignotus? Race406? Johan100? Learsi? Rozijn? Elburger? Speedy? Irmo? Tulp? Dalethvav? Origenes?
Zelfs naamloos is stil. :D



Door dit soort complot theorie van Chaya wordt het vanzelf stil op een forum. Ben benieuwd of de glazen bol van Chaya ook kan voorspellen hoe ik op andere fora heet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor coby6 » 02 mar 2019 19:04

gravo schreef:Als regelmatige bezoeker van het Forum op Refoweb weet ik dat de belangstelling nogal fluctueert. Soms wordt er veel gepost, dan weer wat minder. Hangt ook van de actualiteit af, merk ik. En ook sommige markante onderwerpen kunnen opeens veel mensen naar de digitale pen doen grijpen. Waarna het ook weer stil kan vallen.

Maar toch krijg ik de indruk dat het algehele bezoek aan en het gebruik van het Forum op Refoweb behoorlijk terugloopt.
Zijn hier recente statistieken van en klopt mijn vermoeden?

Zo ja, heeft iemand (en/of de moderatoren) een idee hoe dat komt?
Loopt men elders te hoop?
Zijn er concurrenten, orthodoxere of liberalere fora dan die van Refoweb?
Heeft het met de gemiddelde leeftijd te maken (als die hoog is zal het aantal deelnemers langs natuurlijke weg verminderen).
Of zijn er geen debat-onderwerpen meer, eenvoudigweg omdat alle vragen afdoende beantwoord zijn?

Ben er gewoon benieuwd naar.

gravo

Er zijn weinig discussies of nieuwe topics meer en weinig mensen schrijven nog wat. Ik kan alleen reageren met 1 telefoon. Op een pc of andere telefoon kan ik niet eens inloggen. Meestal leuter ik nu op geloofsgesprek of bored panda, maar daar zit de rest volgens mij niet.
Een klein forum loopt alleen als je er minstens 2 hebt die de hele dag door kleppen.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor henkie » 02 mar 2019 19:40

Vanaf november lijkt het inderdaad een stuk rustiger en dat zal alles te maken hebben met het feit dat men zich sinds die tijd niet meer kan registreren. Door de stortvloed aan spam hebben we dat afgesloten totdat de programmeur het heeft verholpen. Dat duurt helaas al een tijdje maar we wachten het rustig af.

Verder spelen alle mogelijke oorzaken die genoemd worden al sinds de oprichting van het forum in 2002. Dus zal het dus niet zijn. We denken zelf dat een forum gewoon niet meer zo hip is. En met niet meer bedoel ik misschien al wel 10 jaar :mrgreen:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor pindas83 » 02 mar 2019 22:03

henkie schreef:Vanaf november lijkt het inderdaad een stuk rustiger en dat zal alles te maken hebben met het feit dat men zich sinds die tijd niet meer kan registreren. Door de stortvloed aan spam hebben we dat afgesloten totdat de programmeur het heeft verholpen. Dat duurt helaas al een tijdje maar we wachten het rustig af.

Verder spelen alle mogelijke oorzaken die genoemd worden al sinds de oprichting van het forum in 2002. Dus zal het dus niet zijn. We denken zelf dat een forum gewoon niet meer zo hip is. En met niet meer bedoel ik misschien al wel 10 jaar :mrgreen:


Lekker dan. Ik vond mezelf al een halve IT-er toen ik toetrad tot dit gezelschap :)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor pindas83 » 02 mar 2019 22:09

Chaya schreef:Al 10 jaar lang stalkt hij mij op verschillende fora. Op 1 forum (inmiddels ter ziele) kwam hij niet op omdat de beheerder daar alleen traceerbare IPadressen en een normaal e mail adres accepteerde.
Hij is zo slim dat vrijwel niemand mij gelooft.

Ik heb het eerder verteld en StillAwake merkte het ook wel, dat vaak dezelfde forummers kort na elkaar op elkaar positief reageerden.
En anderen, die inmiddels vertrokken zijn, zagen het ook.

Ik heb er een antenne voor gekregen, maar als je scherp oplet zie je precies wat fake is.
Ik erger me echt niet aan andersdenkende forummers, dat heeft die persoon laten geloven. Je kunt nl heel sturend en manipulerend bezig zijn!


Ok dat moet Moestuin zijn dan.
Ik weet het fijne er niet van maar vind wel dat het afgelopen moet zijn met het posten van niet-ritmische liederen. Dat zou voor mij als moderator al genoeg reden zijn iemand te royeren.

Yoshi

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Yoshi » 02 mar 2019 22:34

Betreft het dan de 2 aanhangers van Ab Klein Haneveld? Met die twee heb ik regelmatig in de clinch gelegen op een ander forum. Iets met holle aarde en dergelijke....

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Pcrtje » 03 mar 2019 08:14

henkie schreef:Vanaf november lijkt het inderdaad een stuk rustiger en dat zal alles te maken hebben met het feit dat men zich sinds die tijd niet meer kan registreren. Door de stortvloed aan spam hebben we dat afgesloten totdat de programmeur het heeft verholpen. Dat duurt helaas al een tijdje maar we wachten het rustig af.

Verder spelen alle mogelijke oorzaken die genoemd worden al sinds de oprichting van het forum in 2002. Dus zal het dus niet zijn. We denken zelf dat een forum gewoon niet meer zo hip is. En met niet meer bedoel ik misschien al wel 10 jaar :mrgreen:
Ah, ik wist niet dat er een regristratiestop was. Dat lijkt mij de beste verklaring voor de populariteitsafname. ;-) Maar wat ik me dan afvraag Henkie: zijn jullie dan niet bang dat Refoweb straks geen nieuwe forumleden meer aantrekt omdat het te lang een registratiestop gehad zal hebben?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor MoesTuin » 03 mar 2019 08:48

pindas83 schreef:Ok dat moet Moestuin zijn dan.
Ik weet het fijne er niet van maar vind wel dat het afgelopen moet zijn met het posten van niet-ritmische liederen. Dat zou voor mij als moderator al genoeg reden zijn iemand te royeren.

Nou....die 10 jaar red ik niet.....hooguit 6 jaar... :D
Zal het zo goed maken met je Pindaatje in de muziek topic :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor pindas83 » 03 mar 2019 09:00

MoesTuin schreef:Nou....die 10 jaar red ik niet.....hooguit 6 jaar... :D
Zal het zo goed maken met je Pindaatje in de muziek topic :lol:


Graag :D

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor pindas83 » 03 mar 2019 09:02

Yoshi schreef:Betreft het dan de 2 aanhangers van Ab Klein Haneveld? Met die twee heb ik regelmatig in de clinch gelegen op een ander forum. Iets met holle aarde en dergelijke....


Tja een platte aarde kan ook moeilijk hol zijn toch? Rare lui die holle aarde gekkies!

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor irmo » 03 mar 2019 14:34

Chaya schreef:
Waar is Mona? Nina? deDwaler? Mortlach? Ignotus? Race406? Johan100? Learsi? Rozijn? Elburger? Speedy? Irmo? Tulp? Dalethvav? Origenes?
Zelfs naamloos is stil. :D



Chaya, had je me gemist? :D
Ik ben even behoorlijk druk met de inwijdingen die eraan komen, dus ik had andere prioriteiten.

Daarnaast, zo spannend is het hier niet. Als iedereen het met elkaar eens is is het een beetje saai.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor gravo » 03 mar 2019 19:34

irmo schreef:(...)Ik ben even behoorlijk druk met de inwijdingen die eraan komen(...)

Hûh?...inwijdingen?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2019 23:18

henkie schreef:Vanaf november lijkt het inderdaad een stuk rustiger en dat zal alles te maken hebben met het feit dat men zich sinds die tijd niet meer kan registreren. Door de stortvloed aan spam hebben we dat afgesloten totdat de programmeur het heeft verholpen. Dat duurt helaas al een tijdje maar we wachten het rustig af.

Verder spelen alle mogelijke oorzaken die genoemd worden al sinds de oprichting van het forum in 2002. Dus zal het dus niet zijn. We denken zelf dat een forum gewoon niet meer zo hip is. En met niet meer bedoel ik misschien al wel 10 jaar :mrgreen:

Ik denk dat je in hoofdlijnen gelijk hebt.
Al moet ik zeggen dat ik zelf af te en toe een pauze in las omdat de moderatie me trgen staat.
Bepaalde onderwerpen worden al snel afgesloten en gemodereerd op off-topic reacties,
Soms worden topics meteen gesloten omdat het geen discussievraag is, terwijl bijvoorbeeld een beroepingswerktopic nooit een vorm van discussie kent maar wel kan blijven bestaan.

Met andere woorden: ik ben het niet met Chaya eens dat de moderatie te traag is, het is vooral asymmetrisch wat er gebeurt.
En dat levert soms inderdaad trage moderatie op.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Chaya » 04 mar 2019 12:07

henkie schreef:Vanaf november lijkt het inderdaad een stuk rustiger en dat zal alles te maken hebben met het feit dat men zich sinds die tijd niet meer kan registreren.

Dat kan niet de reden zijn, omdat er heel veel leden nooit enige reactie geven. Hun aantal postings blijft op 0 staan.
Ook zie ik dat er regelmatig wel veel bezoekers/meelezers zijn, vorige week steeg dat nog uit boven de 90!
Maar er is geen animo om mee te doen in een discussie.
henkie schreef:Verder spelen alle mogelijke oorzaken die genoemd worden al sinds de oprichting van het forum in 2002. Dus zal het dus niet zijn.

Er is regelmatig door diverse leden van de eerste lichting aangegeven dat hier nauwelijks of geen fijne gesprekken meer zijn en dat er van alles gezegd mag worden, ook al gaat dit regelrecht in tegen de 3FvE.
En dat laatste begrijp ik dus echt niet.
Ik snap dat in het open religieforum wel een afwijkende mening getolereerd wordt, maar waar is het toelatingsbeleid voor het besloten gedeelte gebleven???
StillAwake schreef:Met andere woorden: ik ben het niet met Chaya eens dat de moderatie te traag is, het is vooral asymmetrisch wat er gebeurt.

Kennelijk stoort het jou minder of niet dat er een meditatie wordt geplaatst wordt die tegen de besloten forumregels indruist. En dan wordt dit niet een keer per ongeluk gedaan, maar stelselmatig, meestal door dezelfde persoon.
Of dat er op een venijnige manier een predikant wordt beledigd.
Daar zou direkt op ingegrepen moeten worden, maar dan zie je dat er achter de schermen blijkbaar eindeloos over vergaderd moet worden of zo.
En zo schuift steeds die grens een stukje verder op.
irmo schreef:Chaya, had je me gemist?

Ik heb jou zeker gemist! ;/
Dan vroeg ik me weleens af, zou het wel goed met haar zijn?
Leuk om je weer eens te zien hier en hopelijk, tot snel weer. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2019 12:33

Chaya schreef:Kennelijk stoort het jou minder of niet dat er een meditatie wordt geplaatst wordt die tegen de besloten forumregels indruist. En dan wordt dit niet een keer per ongeluk gedaan, maar stelselmatig, meestal door dezelfde persoon.
Of dat er op een venijnige manier een predikant wordt beledigd.
Daar zou direkt op ingegrepen moeten worden, maar dan zie je dat er achter de schermen blijkbaar eindeloos over vergaderd moet worden of zo.
En zo schuift steeds die grens een stukje verder op.

Dat stoort me ook wel (al denk ik dat de forumregels voor meererlei interpretatie vatbaar zijn), maar het feit dat dergelijke zaken lang kunnen blijven staan, terwijl op sommige onderwerpen gemodereerd wordt als een bok op de haverkist vindt ik gekker.
Klaarblijkelijk beschouwen (sommige?) moderatoren hun eigen waarheid als de enige waarheid, en onderwerpen die tegen hun mening ingaan worden gewoon per definitie gesnoeid.
Er is een aantal topics geweest rond homosexualiteit, er zijn wat topics over rock/metal muziek geweest, allemaal afgesloten en/of verwijderd.
Soms zelfs onder het motto: het is geen discussieonderwerp.
Terwijl een wielrentopic (waarin niks besproken wordt) zelfs vaak posts van moderatoren bevat...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten