populariteit Forum RefoWeb

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor gravo » 01 mar 2019 15:37

Als regelmatige bezoeker van het Forum op Refoweb weet ik dat de belangstelling nogal fluctueert. Soms wordt er veel gepost, dan weer wat minder. Hangt ook van de actualiteit af, merk ik. En ook sommige markante onderwerpen kunnen opeens veel mensen naar de digitale pen doen grijpen. Waarna het ook weer stil kan vallen.

Maar toch krijg ik de indruk dat het algehele bezoek aan en het gebruik van het Forum op Refoweb behoorlijk terugloopt.
Zijn hier recente statistieken van en klopt mijn vermoeden?

Zo ja, heeft iemand (en/of de moderatoren) een idee hoe dat komt?
Loopt men elders te hoop?
Zijn er concurrenten, orthodoxere of liberalere fora dan die van Refoweb?
Heeft het met de gemiddelde leeftijd te maken (als die hoog is zal het aantal deelnemers langs natuurlijke weg verminderen).
Of zijn er geen debat-onderwerpen meer, eenvoudigweg omdat alle vragen afdoende beantwoord zijn?

Ben er gewoon benieuwd naar.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Chaya » 01 mar 2019 16:31

O ja, ben jij zo benieuwd? Ik zal je geheugen even opfrissen.
Dat jij een GG predikant dusdanig belachelijk maakt en hem zelfs als leugenaar afschildert, zodat ik genoodzaakt was om het artikel te verwijderen.
En dat je daar nog snerend overheen komt met de opmerking: het is winst dat Chaya geen artikelen meer gaat plaatsen.
Dit lazen andere mensen ook!
Ergo, jij kan daar weleens een medeoorzaak van zijn, want opmerkelijk genoeg is het sedertdien stil hier geworden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor hans0166 » 01 mar 2019 17:12

Chaya schreef:O ja, ben jij zo benieuwd? Ik zal je geheugen even opfrissen.
... zodat ik genoodzaakt was om het artikel te verwijderen.


ah nieuw voor mij, jij bent dus een mod. Vind je je reactie daar niet een beetje te impulsief voor?.. lees je post anders even rustig door, en werp wat minder voor iemands voeten. De OP is volkomen normaal in zijn vraagstelling. Die aanval is nergens goed voor.

Wat vooral mede bijdraagt aan een stiller refoweb is volgens mij het kapen van bijna alle interessante onderwerpen me de ellenlange eindeloze posts van niet nader te noemen maar enigzins excentrieke medeforummers. Er valt met die mensen niet normaal te discussieren.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor MoesTuin » 01 mar 2019 20:14

gravo schreef:Als regelmatige bezoeker van het Forum op Refoweb weet ik dat de belangstelling nogal fluctueert. Soms wordt er veel gepost, dan weer wat minder. Hangt ook van de actualiteit af, merk ik. En ook sommige markante onderwerpen kunnen opeens veel mensen naar de digitale pen doen grijpen. Waarna het ook weer stil kan vallen.

Maar toch krijg ik de indruk dat het algehele bezoek aan en het gebruik van het Forum op Refoweb behoorlijk terugloopt.
Zijn hier recente statistieken van en klopt mijn vermoeden?

Zo ja, heeft iemand (en/of de moderatoren) een idee hoe dat komt?
Loopt men elders te hoop?
Zijn er concurrenten, orthodoxere of liberalere fora dan die van Refoweb?
Heeft het met de gemiddelde leeftijd te maken (als die hoog is zal het aantal deelnemers langs natuurlijke weg verminderen).
Of zijn er geen debat-onderwerpen meer, eenvoudigweg omdat alle vragen afdoende beantwoord zijn?

Ben er gewoon benieuwd naar.

gravo



Ik denk dat het komt door o.a het volgende;

=> zie reactie 1 <<BAM>>
=> Refoweb heet JongerenCommunity, wat is jong? => verander de naam, vernieuw de site, begin opnieuw, zoveel leden onderin, meer dan 90 procent is er niet meer.......
=> Iedereen heeft het druk tegenwoordig, een forum wordt misschien "ouderwets" , er is zoveel te meer in "social media land"

Een voordeel is wel dat het overzichtelijk nu is, je zal niet snel "iets" missen.

En als laatste, als we allemaal een beetje liever tegen elkaar zijn scheelt dat ook wellicht een ietsje pietsje [:]|
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Chaya » 01 mar 2019 22:38

hans0166 schreef:ah nieuw voor mij, jij bent dus een mod.

Nee. Ook als gewone forummer kun je nog een tijdje na plaatsing een posting van jezelf verwijderen.

Hans0166 schreef:
Wat vooral mede bijdraagt aan een stiller refoweb is volgens mij het kapen van bijna alle interessante onderwerpen me de ellenlange eindeloze posts van niet nader te noemen maar enigzins excentrieke medeforummers. Er valt met die mensen niet normaal te discussieren.

Helemaal eens! Dat is waarschijnlijk ook een reden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor hans0166 » 02 mar 2019 07:39

Chaya schreef:Nee. Ook als gewone forummer kun je nog een tijdje na plaatsing een posting van jezelf verwijderen.


ah ok ja, dankje voor het verduidelijken, dacht dat je posts geplaatst door een ander bedoelde

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Pcrtje » 02 mar 2019 09:20

gravo schreef:Maar toch krijg ik de indruk dat het algehele bezoek aan en het gebruik van het Forum op Refoweb behoorlijk terugloopt.
Zijn hier recente statistieken van en klopt mijn vermoeden?
Ik heb al een tijdje dezelfde gedachte en ik ben ook wel benieuwd of er statistieken hiervan zijn. (Natuurlijk zijn die er, maar de beheerders zullen die nooit met ons delen. ;-) )

Mijns inziens was een van de keerpunten het moment waarop forumsoldaat Jan langskwam en een aantal doorgewinterde forummers die hier al járen zaten heeft verjaagd.

Wat mijn inactiviteit betreft: ik heb tegenwoordig minder tijd dan voorheen en ik vind de onderwerpen die thans besproken worden minder interessant dan die van voorheen. Een andere reden dat ik minder reageer is - en daarin ben ik het eens met Hans:
hans0166 schreef:Wat vooral mede bijdraagt aan een stiller refoweb is volgens mij het kapen van bijna alle interessante onderwerpen me de ellenlange eindeloze posts van niet nader te noemen maar enigzins excentrieke medeforummer
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Chaya » 02 mar 2019 10:46

hans0166 schreef:ah ok ja, dankje voor het verduidelijken, dacht dat je posts geplaatst door een ander bedoelde

Nee ik het het door mij geplaatste artikel verwijderd, om te voorkomen dat er nog meer vuil en gif zou worden gestort.
hans0166 schreef:bijna alle interessante onderwerpen me de ellenlange eindeloze posts van niet nader te noemen maar enigzins excentrieke medeforummers. Er valt met die mensen niet normaal te discussieren.

En ondanks opmerkingen en waarschuwingen blijft hij daar gewoon mee doorgaan. Heel veel stukken worden dan nog verwijderd he!
Dan heb je toch een enorme blok beton voor je hoofd. :roll:

In het verleden zaten hier best wel forummers die eigenlijk niet in het profiel pasten, maar toch vermakelijk waren. Of heel veel wisten van een bepaald onderwerp. Of op een grappige manier dwars tegen de draad waren.
Maar ook mensen uit de rechterflank van de gereformeerde gezindte en die zijn stelselmatig weggejaagd. Ze konden er niet meer tegen om te lezen hoe het forum verging tot een vergaarbak van winden van leer.

En het dieptepunt was wel toen een predikant van de GG een leugenaar en aandachtstrekker werd genoemd. Daar had meteen op ingegrepen moeten worden door de mods. Het heeft er veel te lang gestaan en heb ik zelf dat bewuste artikel verwijderd, om nog meer spot en hoon te voorkomen.

Soms duurt het 4 dagen vooraleer een gemelde posting verwijderd is, terwijl ik wel een mod ingelogd zie staan en zelfs actief zie posten.
En ik druk vaak niet eens als eerste op de meldknop hoor, want iemand is me dan al voor geweest.
Dan krijg je het gevoel dat je als serieuze forummer niet gehoord wordt.

En mijn grootste ergernis is als mensen onder meerdere nicknames actief zijn, zichzelf bijvallen. Dat heet trollen en dat dit mogelijk is, begrijp ik echt niet. (Ja ik weet dat je via proxy kunt inloggen, maar de regel zou moeten zijn: een gangbaar e mailadres + traceerbaar IPadres) daarmee voorkom je dit grotendeels, want dan moet iemand veel meer moeite doen.

Hij houdt zich onnozel, maar hij weet dat ik het weet en daarom haat hij mij.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor pindas83 » 02 mar 2019 11:24

Chaya schreef:
En mijn grootste ergernis is als mensen onder meerdere nicknames actief zijn, zichzelf bijvallen. Dat heet trollen en dat dit mogelijk is, begrijp ik echt niet. (Ja ik weet dat je via proxy kunt inloggen, maar de regel zou moeten zijn: een gangbaar e mailadres + traceerbaar IPadres) daarmee voorkom je dit grotendeels, want dan moet iemand veel meer moeite doen.

Hij houdt zich onnozel, maar hij weet dat ik het weet en daarom haat hij mij.


Mag ik vragen hoe je dat zo zeker weet?
Of is het een sterk vermoeden?
En als het echt zo is dan is het ook goed om het ons allemaal te vertellen.

Yoshi

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Yoshi » 02 mar 2019 11:50

gravo schreef:Als regelmatige bezoeker van het Forum op Refoweb weet ik dat de belangstelling nogal fluctueert. Soms wordt er veel gepost, dan weer wat minder. Hangt ook van de actualiteit af, merk ik. En ook sommige markante onderwerpen kunnen opeens veel mensen naar de digitale pen doen grijpen. Waarna het ook weer stil kan vallen.

Maar toch krijg ik de indruk dat het algehele bezoek aan en het gebruik van het Forum op Refoweb behoorlijk terugloopt.
Zijn hier recente statistieken van en klopt mijn vermoeden?

Statistieken om dat vermoeden te staven zou wel wenselijk zijn. Ik heb overigens hetzelfde vermoeden. De daling in activiteit merk ik ook op op andere (christelijke) fora. In het verleden kon je dat toeschrijven aan de populariteit van Facebook wat mensen dan als discussieplatform gebruikten. De populariteit van Facebook neemt echter ook behoorlijk af

Zelf heb ik Facebook vaarwel gezegd en ook enkele fora. Ik heb gewoon wat minder behoefte aan discussie en buiten dat hebben discussies vaak een negatief aspect waar ik ook nog maar weinig behoefte aan heb.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Chaya » 02 mar 2019 12:05

pindas83 schreef:Mag ik vragen hoe je dat zo zeker weet?

Al 10 jaar lang stalkt hij mij op verschillende fora. Op 1 forum (inmiddels ter ziele) kwam hij niet op omdat de beheerder daar alleen traceerbare IPadressen en een normaal e mail adres accepteerde.
Hij is zo slim dat vrijwel niemand mij gelooft.
pindas83 schreef:En als het echt zo is dan is het ook goed om het ons allemaal te vertellen.

Ik heb het eerder verteld en StillAwake merkte het ook wel, dat vaak dezelfde forummers kort na elkaar op elkaar positief reageerden.
En anderen, die inmiddels vertrokken zijn, zagen het ook.

Ik heb er een antenne voor gekregen, maar als je scherp oplet zie je precies wat fake is.
Ik erger me echt niet aan andersdenkende forummers, dat heeft die persoon laten geloven. Je kunt nl heel sturend en manipulerend bezig zijn!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Yoshi » 02 mar 2019 12:29

En wie verdenk je allemaal van een en dezelfde user te zijn?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Chaya » 02 mar 2019 13:11

Yoshi schreef:En wie verdenk je allemaal van een en dezelfde user te zijn?

Je bent slim genoeg om dit zelf te ontdekken Yoshi. :wink:

Maar vermoedelijk heeft een (anoniem) forum de langste tijd wel gehad. In andere topics die wel gezellig blijven, is het ook doodstil. Blijkbaar houden de dames met elkaar contact via FB. En daar kun je iemand die je probeert te stalken blokkeren.
Maar het ook zomaar zijn dat het weer op gaat leven.
Ik vind het in principe nog steeds leuk, anders was ik hier wel vertrokken.
Maar dit zijn voor mij echt grote irritatiepunten en getuige het vertrek van veel andere forummers kennelijk ook.
En het zou verboden moeten worden om ellenlange geknipte en geplakte schrijfsels en YT liedjes+gehele tekst te plaatsen, midden in een discussie.
Een citaat of een deel daarvan kan nuttig zijn, of een verwijzing naar, d.m.v. link.
Maar we worden hier bedolven door dezelfde voorganger steeds, afgewisseld met een vaste andere.

Waar is Mona? Nina? deDwaler? Mortlach? Ignotus? Race406? Johan100? Learsi? Rozijn? Elburger? Speedy? Irmo? Tulp? Dalethvav? Origenes?
Zelfs naamloos is stil. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor tulp » 02 mar 2019 14:43

Chaya schreef:Waar is ...Tulp...?

Present! :D

Eerlijk gezegd ben ik meer een meelezer en ik vind het ook jammer dat het stiller wordt.
Ook ik kan me vinden in Hans' reactie: interessante topics worden al heel snel gekaapt.
Bij de forummer die overal en te onpas in gezang uitbarst, haak ik gewoon af, dat is een kwestie van doorscrollen.
Jammer dat er best een hoop mensen zijn vertrokken. Bij een forum hoort nu eenmaal dat er altijd zuigers en kapers zijn, je kunt er ook een leermoment van maken om je niet omver te laten blazen.
Nou Chaya...wat dat betreft ben je voor mij de koningin van Refoweb! |:)| :lol:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: populariteit Forum RefoWeb

Berichtdoor Race406 » 02 mar 2019 15:05

Chaya schreef:Waar is Race406?
Race leest mee. Af en toe reageert hij nog. Druk druk druk druk... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten