Onvergeeflijke zonde

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 28 jun 2019 17:23

Coby ik heb precies het zelfde als jou meegemaakt ik heb ander half jaar ook zo gevochten er tegen! Ik kon bijna niet meer ik zou ook opgenomen worden maar omdat ik geen gevaar voor mezelf was kon het niet!. En ik word op een dag wakker en alles wat de gedachtens zeiden of als ik me versprak dan is het allemaal leuk! Van haha.yes of you do it!. Ik voel me gewoon zwaar bezodemietert ik doe zo mn best maar het lijkt wel als een macht van me een lasteraar heeft gemaakt of idd dat god een hekel aan me heeft!!! Ik snap gewoon niet wat mij overkomt en natuurlijk ben je dan boos op god!. Ik zeg zovaak god gooi me er dan in als u dat zo graag wilt. U kon me ook helpen maar nee u maakt een lasteraar van me:(. Ik vecht nog dagelijks hoor maar denk nu wel waarom doe ik dit nog??

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 28 jun 2019 17:29

Jhv1991 schreef:Coby ik heb precies het zelfde als jou meegemaakt ik heb ander half jaar ook zo gevochten er tegen! Ik kon bijna niet meer ik zou ook opgenomen worden maar omdat ik geen gevaar voor mezelf was kon het niet!. En ik word op een dag wakker en alles wat de gedachtens zeiden of als ik me versprak dan is het allemaal leuk! Van haha.yes of you do it!. Ik voel me gewoon zwaar bezodemietert ik doe zo mn best maar het lijkt wel als een macht van me een lasteraar heeft gemaakt of idd dat god een hekel aan me heeft!!! Ik snap gewoon niet wat mij overkomt en natuurlijk ben je dan boos op god!. Ik zeg zovaak god gooi me er dan in als u dat zo graag wilt. U kon me ook helpen maar nee u maakt een lasteraar van me:(. Ik vecht nog dagelijks hoor maar denk nu wel waarom doe ik dit nog??

Ja dat heb ik ook vaak gezegd, maar God kan vaak niks doen. Iemand moet gewoon die macht binden in Jezus' Naam en gelasten te zwijgen en los te laten en continu voor je bidden als het nodig is. Ik had het geluk dat ik een goeie kerk had, waar je dat had. Elke zondag naar voren voor gebed. De duivel valt me lastig. Wegwezen in Jezus' Naam! Ik zal het ook nog ff voor je doen.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 28 jun 2019 17:46

Hoezo kan god niks doen dan?? Ik ben nog nooit naar de kerk geweest maar dat bedoel ik dus inplaatst dat het beter word. Wordt het eigenlijk alleen maar oneerlijker net als ik een lasteraar ben nou dat vind ik niet eerlijk!de hele dagen met jezelf in gevecht

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 28 jun 2019 18:13

Jhv1991 schreef:Hoezo kan god niks doen dan?? Ik ben nog nooit naar de kerk geweest maar dat bedoel ik dus inplaatst dat het beter word. Wordt het eigenlijk alleen maar oneerlijker net als ik een lasteraar ben nou dat vind ik niet eerlijk!de hele dagen met jezelf in gevecht

Als jij alleen zit en je gelooft pas net, ben je een heel makkelijke prooi voor de duivel. God kan heel veel doen, maar niet zomaar hoep vanuit de hemel, ja soms wel, maar normaal gesproken werkt Hij door mensen en leiders die Hij aan de gemeente geeft om je op te bouwen. Als ik een pink van m'n lichaam af hak, gaat ie dood. Dus je moet in het Lichaam van Christus zijn, samen komen met andere gelovigen in een kerk, die je kunnen helpen en les geven en voor je bidden. Toen ik zo in de ellende zat, was ook toen ik geen kerk meer had.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 28 jun 2019 18:17

Ja klopt 2 jaar geleden kwam ik tot geloof en toen begon de ellende. Oke dus ik heb al verloren?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 28 jun 2019 18:21

Jhv1991 schreef:Ja klopt 2 jaar geleden kwam ik tot geloof en toen begon de ellende. Oke dus ik heb al verloren?

Nee natuurlijk niet. In Jezus ben je meer dan overwinnaar. Je komt tot geloof, wordt wedergeboren, dan ben je net als een baby die hulp nodig heeft. Je moet een goeie kerk zoeken. Ik ken er ook weinig. Misschien die van Bottenbleij. Wel ergens waar ze goed onderwijs geven en bidden voor je.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 28 jun 2019 18:23

Je gaat nu door een hoop rotellende, maar als je hulp krijgt en sterk wordt, kun je op een gegeven moment zelf mensen gaan helpen die er zo bij zitten. Vroeger dorst ik geen demoon te binden. Help. Altijd naar de voorganger rennen. Nu jaag ik 'm gewoon zelf weg in Jezus' Naam.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 28 jun 2019 18:24

Oke dankje coby. Dan moet ik maar eens een kerk uitzoeken

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor MoesTuin » 29 jun 2019 07:02

Jhv1991 schreef:Oke dankje coby. Dan moet ik maar eens een kerk uitzoeken

Mooie bijdrages van Coby en ik hoop dat je een toegankelijke gemeente vind met de juiste mensen.
Heb je ook andere hulp inmiddels?
Sterkte gewenst....

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Memmem » 29 jun 2019 07:42

coby6 schreef:Ja dat heb ik ook vaak gezegd, maar God kan vaak niks doen. Iemand moet gewoon die macht binden in Jezus' Naam en gelasten te zwijgen en los te laten en continu voor je bidden als het nodig is. Ik had het geluk dat ik een goeie kerk had, waar je dat had. Elke zondag naar voren voor gebed. De duivel valt me lastig. Wegwezen in Jezus' Naam! Ik zal het ook nog ff voor je doen.

Oei, wat denk je nu klein van God, Hij is echt geen mensen nodig om te genezen. Echt, Hij kan het zonder maar 1 mens te gebruiken. Wel is het zo dat God vaak door en met mensen werkt.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 29 jun 2019 08:44

Memmem schreef:Oei, wat denk je nu klein van God, Hij is echt geen mensen nodig om te genezen. Echt, Hij kan het zonder maar 1 mens te gebruiken. Wel is het zo dat God vaak door en met mensen werkt.

Ja dat is zo. Maar dit probleem komt omdat hij geen goed onderwijs heeft gehad. Als je denkt dat God zomaar even alles oplost en het dan niet doet en bij een ander wel en dan denkt dat God dit dus wil en je dus haat, dat kan gewoon getackled worden door onderwijs uit het Woord. Hij zond Zijn Woord, Hij genas hen en deed hen aan de groeve ontkomen.
Laatst gewijzigd door coby6 op 01 jul 2019 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Chaya » 29 jun 2019 10:25

coby6 schreef:Als je denkt dat God zomaar even alles oplost en het dan niet doet en bij een ander wel en dan denkt dat God dit dus wil en je dus haat, dat kan gewoon getackled worden door onderwijs uit het Woord. Hij zond Zijn Woord, Hij genas hen en deed hen aan de groeve ontkomen.

Dat heet een Wondergeloof Coby.
Dat zijn mensen die aan God gaan denken als ze in de narigheid zitten, bidden om uitredding of genezing. En dan gebeurt het niet en raken ze boos en verbitterd. Als er een God is dan.... ze roepen Hem ter verantwoording.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Johan100 » 01 jul 2019 20:18

coby6 schreef:Nee natuurlijk niet. In Jezus ben je meer dan overwinnaar. Je komt tot geloof, wordt wedergeboren, dan ben je net als een baby die hulp nodig heeft. Je moet een goeie kerk zoeken. Ik ken er ook weinig. Misschien die van Bottenbleij. Wel ergens waar ze goed onderwijs geven en bidden voor je.

Lieve Coby,

Er staat in de Bijbel:
Als Hij deze dingen sprak, geloofden velen in Hem.
Jezus dan zeide tot de Joden, die in Hem geloofden: Indien gijlieden in Mijn woord blijft, zo zijt gij waarlijk Mijn discipelen;
En zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.
Zij antwoordden Hem: Wij zijn Abrahams zaad, en hebben nooit iemand gediend; hoe zegt Gij dan: Gij zult vrij worden?
Jezus antwoordde hun: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een iegelijk, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde.
En de dienstknecht blijft niet eeuwiglijk in het huis, de zoon blijft er eeuwiglijk.
Indien dan de Zoon u zal vrijgemaakt hebben, zo zult gij waarlijk vrij zijn.

Johannes 8:30-36
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 01 jul 2019 23:40

Johan100 schreef:Lieve Coby,

Er staat in de Bijbel:
Johannes 8:30-36

Ja Amen!

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 03 jul 2019 12:40

Mensen bedankt voor al jullie tips. Ik ben jaloers op jullie allemaal! Ik heb gevochten voor mn leven ma sinds god of wie dan ook me een later geest heeft gegeven gaat het helemaal verkeerd!! Ik ga gewoon geloven dat ik niet bij god mag horen want waarom overkomt me dit anders!! Sorry dat ik zo negatief ben ma ik kan het alleen maar zo zien wat ik mee maak is oneerlijk. Ik hoop dat jullie in de hemel nog eens aan me denken. Groetjes


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten