Onvergeeflijke zonde

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 03 jul 2019 14:59

Jhv1991 schreef:Mensen bedankt voor al jullie tips. Ik ben jaloers op jullie allemaal! Ik heb gevochten voor mn leven ma sinds god of wie dan ook me een later geest heeft gegeven gaat het helemaal verkeerd!! Ik ga gewoon geloven dat ik niet bij god mag horen want waarom overkomt me dit anders!! Sorry dat ik zo negatief ben ma ik kan het alleen maar zo zien wat ik mee maak is oneerlijk. Ik hoop dat jullie in de hemel nog eens aan me denken. Groetjes

Volgens mij geloof je dat al een beetje, dat je niet bij God mag horen. Dat is angst en daarom kan die duivel ook maar door blijven zeuren tegen je, want je denkt dat ie gelijk heeft. Als de duivel zegt dat je niet bij God mag horen en dat je niet vrij zult zijn van zijn gezeur of een onvergevelijke zonde hebt begaan en slecht bent, bedenk dan dat ie gewoon altijd liegt. Hij spreekt ook in de ik-vorm. Dan denk je dat jij dat denkt, maar hij zeurt. Hij heeft de onvergevelijke zonde begaan. Hij is niet geliefd. Hij mag er niet bij horen. Hij zal nooit vrij zijn. Jij wel.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 03 jul 2019 15:18

Ik schakel wel even een groep voorbidders voor je in.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 03 jul 2019 16:48

Weetje wat het is coby. Net zoals de meesten hebben ook jullie dwanggedachten. Ander half jaar alles gegeven ik was zo raar en gek in mn hoofd. Bang.angstig. en hier zit ik mee ik werd wakker. En ineens alles wat de gedachten zeggen of me verspreek is het een blij gevoel en dan komt er yes of you dit it. Het is helemaal omgedraaid van angst naar blij. Jaa dan ga ik wel denken. Iedereen word gered behalve ik weer!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 03 jul 2019 17:40

Jhv1991 schreef:Weetje wat het is coby. Net zoals de meesten hebben ook jullie dwanggedachten. Ander half jaar alles gegeven ik was zo raar en gek in mn hoofd. Bang.angstig. en hier zit ik mee ik werd wakker. En ineens alles wat de gedachten zeggen of me verspreek is het een blij gevoel en dan komt er yes of you dit it. Het is helemaal omgedraaid van angst naar blij. Jaa dan ga ik wel denken. Iedereen word gered behalve ik weer!

Gered? Jezus wil je vrij zetten hiervan door het Woord.
Maar gered ben je toch al. Als je Jezus hebt gevraagd om je zonden te vergeven en in je hart te komen, ben je gered.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 03 jul 2019 17:45

Dat heb ik 2 jaar geleden gedaan coby. Ma het is al 2jaar strijd . Soms weet ik het echt niet meer hoor. En maak steeds meer fouten

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor MoesTuin » 03 jul 2019 21:02

coby6 schreef:Ik schakel wel even een groep voorbidders voor je in.


Ik doe mee en mijn bede is dat vele meelezers voor je krachtig in gebed gaan, dat satan in Jezus naam je los laat.
Als je belijdt dat je gelooft in de Heer Jezus, dan ben je reeds behouden.
Vergeet dit nooit.
God kent jou, satan wil je het tegendeel laten geloven en voelen, maar houdt je blik op de Heer Jezus....

Geloof dan volledig voor de volle 100% in de Heer Jezus Christus en je zult eeuwig leven (nooit stoppend)
Wist je dat satan allergisch is voor zingen, voor de lofprijzing voor de Allerhoogste Heer die Eeuwig Leeft!
Laten we zingen zodat satan het nakijken heeft, alle eer voor Lord Jesus!



Door de kracht, door de kracht van de Heilige Geest
Door de kracht, door de kracht van de God die geneest
Die er is, die zal zijn en die is geweest
Vieren we feest met elkaar

We zingen: halleluja en prijzen de Heer (3x)
Hij is het waard

Door de kracht...

Als ik zing: halleluja, dan prijs ik de heer (3x)
Hij is het waard

Door de kracht... (2x)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor MoesTuin » 03 jul 2019 21:37

en Jhv1991

Spreek ook deze woorden gewoon eerlijk uit naar de Heer, een gebed, een kreet om hulp vanuit diepe nood.
Dat mag, de Heer is een hoorder van gebeden van een mens in nood!



Deuteronomium 33:27. “De eeuwige God zij u een Woning, en van onder eeuwige armen.”

Hij de Heer draagt ons dag aan dag, Hij draagt ook jou dag aan dag met Zijn Eeuwige armen onder jou.......
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 08 jul 2019 14:05

Dank jullie wel hoor! Ik ga daar niet meer in geloven dat ik ooit word geholpen in dat ander half jaar toen ik zo zwaar leed en vocht toen ben ik niet geholpen of dat het beter ging. Nee ik word veranderd in een lasteraar! Ik kan niet denken dat god van me houd want anders zou me dit nooit overkomen! Dit is gewoon mn pad. Iedereen word geholpen behalve ik:(.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Memmem » 08 jul 2019 22:43

Jhv, ik kan je alleen maar aanraden, zoek een goede psychiater of hulpverlener op. Zoek hulp, echt er zijn mensen die je kunnen helpen.

Ik kan nu veel over bidden helpt schrijven maar dat doe ik niet, de vorige posters hebben dat al gedaan.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Johan100 » 08 jul 2019 23:36

Memmem schreef:Jhv, ik kan je alleen maar aanraden, zoek een goede psychiater of hulpverlener op. Zoek hulp, echt er zijn mensen die je kunnen helpen.

Ik kan nu veel over bidden helpt schrijven maar dat doe ik niet, de vorige posters hebben dat al gedaan.

Hij heeft al een tijd een psychiater, Memmem. Daarnaast heb ik net contact voor hem gelegd met een deskundige.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 09 jul 2019 12:00

Hallo Memmen. Vandaag heb ik een gesprek gehad bij psychiater. Ze denken dat therapie te zwaar voor me is. Ik moet eerst weer een dagbesteding/werk zoeken en weer met medicijnen starten. En er volgen weer heel wat gesprekken bij ggz!

Marinus1102
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2021 10:29

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Marinus1102 » 22 aug 2021 10:54

coby5 schreef:Het was toen ik net bekeerd was, een jaar of 2 denk ik.
Ik praatte de hele dag door in mezelf of elke verkeerde gedachte 'wegdoen'. Ik mummelde niet al te hard, zodat mensen het niet door hadden. Dat heb ik ook een aantal jaar gehad. Natuurlijk ben je wel te redden. Heb je Jezus al gevraagd in je hart te komen en je zonden te vergeven? Dan ben je al gered. Eerste wat je moet weten is 1 Johannes: ik schrijf u kinderkens, want de zonden zijn u vergeven. En als je zondigt, belijd je zonden en Hij is getrouw en rechtvaardig om je te vergeven, 1 Johannes 1:9.
De duivel liegt, dus als je een gedachte krijgt dat je niet te redden bent of tegen de Geest hebt gezondigt, dan kun je weten dat het tegenovergestelde waar is.




Ga de geschriften lezen uit de oudheden daar zul je veel antwoorden vinden, de dode zee scrollen het boek van Enoch bijvoorbeeld Enoch heeft met God gelopen als enige en Enoch zij dat zelfs de onwetende rust zullen kennen!
Zolang je geen godslaster pleeg zullen al uw zonden vergeven worden als gei zoek en vraag!
Zoek God in je zelf en daar buiten iedereen is geboren uit de geest

Mattheüs was ook en zondaar en toch nodigde Jezus hem uit Jezus zijn volgeling te worden!

Zo ook het evangelie van Markus

Mark 4

9En hij zei: ‘Wie oren heeft om te horen, moet goed luisteren!’
10Toen hij weer alleen was met zijn volgelingen en met de twaalf, stelden ze hem vragen over de gelijkenissen.
11Hij zei tegen hen: ‘Aan jullie is het geheim van het koninkrijk van God onthuld; maar zij die buiten blijven staan, krijgen alles te horen in gelijkenissen,
12“opdat ze scherp zien, maar geen inzicht hebben, opdat ze goed horen, maar niets begrijpen, anders zouden ze zich bekeren en vergeving krijgen.”’
13Hij zei tegen hen: ‘Begrijpen jullie deze gelijkenis niet? Hoe zullen jullie alle andere gelijkenissen dan begrijpen?
14De zaaier zaait het woord.
15Sommigen zijn als het zaad dat op de weg valt: het woord wordt wel gezaaid, maar wanneer ze het gehoord hebben, komt meteen Satan om het woord weg te graaien dat in hen gezaaid is.
16Anderen zijn als het zaad dat op rotsgrond is gezaaid: wanneer zij het woord hebben gehoord, nemen ze het meteen met vreugde in zich op,
17maar in hen schiet het geen wortel, ze zijn te oppervlakkig, en als ze vanwege het woord worden beproefd of vervolgd, houden ze geen ogenblik stand.
18Weer anderen zijn als het zaad dat tussen de distels is gezaaid: ze hebben het woord wel gehoord,
19maar de zorgen om het dagelijks bestaan en de verleiding van de rijkdom en hun verlangens naar allerlei andere dingen komen ertussen en verstikken het woord, zodat het zonder vrucht blijft.
20Maar er zijn ook mensen die zijn als het zaad dat op goede grond is gezaaid: zij horen het woord en aanvaarden het en dragen vrucht, sommigen dertigvoudig, anderen zestigvoudig en weer anderen honderdvoudig.’

Wij moeten het van de vergelijkingen hebben dus lees en zorg dat je kennis opdoet!

Lees en lees meer

Je tweestrijd ken ik maar al te goed, ik heb er ook hele zware dagen bij zitten maar als ik vraag voel ik me vaak weer rustig worden

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Erik1960 » 22 aug 2021 11:53

Marinus1102 schreef:Ga de geschriften lezen uit de oudheden daar zul je veel antwoorden vinden

We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder, wellicht heeft ze haar antwoorden al gevonden.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marinus1102
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2021 10:29

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Marinus1102 » 22 aug 2021 12:19

Erik1960 schreef:We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder, wellicht heeft ze haar antwoorden al gevonden.


Aha ik heb niet naar de datum gekeken, ik herkende mezelf in die tweestrijd.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Lydia63 » 22 aug 2021 15:46

Marinus1102 schreef:Aha ik heb niet naar de datum gekeken


Welkom Marinus, en ik ben hier ook nog niet zolang en ik heb meer geblunderd dan enkel naar 'n datum te kijken van 'n vraagstuk :wink:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten