Onvergeeflijke zonde

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 06 mar 2018 22:13

Hallo ik ven Jakob 27 jaar. Vorig jaar in zomer begon ik met de site te lezen van David sorenson! Ik heb bijna alles gelezen toen heb ik de basisbijbel gedownload en heb het stuk gelezen over jezus. Tussen de marteling en de kruisiging kwam er een lach in mij hoofd. Ik heb gevraagd en gebeden waarom gebeurd mij dit en dat god me wou vergeven wou en ik heb er zoveel over gepiekerd dat ik depressief was en gezegd dat ik verloren zou gaan. Elke dag was ik in mezelf bezig van waarom jezus het is helemaal niet grappig wat u meegemaakt hebt. En zo ging het dag in dag uit tot op een gegeven moment dat ik in mijn gedachten jezuz wou aanknuffelen en plots kwamen er 2 messen tevoorschijn. Die staken jezus en daar werd ik heel angstig van en maar piekeren en bidden en er kwamen steeds meer heftige beelden over jezus te gek om op te noemen. Ik ben oplaatst naar de dokter geweest ik kreeg medicatie en ben op de lijsg gezet van ggz. Ik ging op internet surven om te kijken of er meer mensen last van hadden. En toen kwam ik iets tegen over de onvergeeflijke zonde ik werd daar zo bang van dat ik op bed lach en maar rond draaien en maar zeggen nee nee nee laat me niet de onvergeeflijke zonde doen ik wou niet dat de naam heilige geest in mijn hoofd kwam. En de volgende dag was ik zo angstig ik heb wel 4 weken op de bank gezeten zodat ik de zonde niet zou doen er kwamen allerlijk rare woorden in mijn gedachten zoals vervloekt heb dat woord nog nooit gebruikt in mijn leven weet ook niet wat het betekend hoeft van mij ook niet!. Maar dat woord kwam dus in mijn gedachten. En toen begon de hel hele dagen aan het vechten in mijn gedachten dat woord vervloek kwam en ik zij vervloek satan. Tot dat het woord bij de heilige geest kwam werd zo angstig en ik schrok zo erg dat ik mezelf gepijnigd heb en geslagen gekrabt. En zo ging het gevecht nog maanden door had ook al besloten en tegen mezelf gezegd dat ik verloren was en naar de hel zou gaan.. ik ging weer zoeken op het internet als meer mensen er last van hadden en idd er waren heel veel mensen die er last van hadden. Ik kwam op een site van tammo en daar stond een heel verhaal over de onvergeeflijke zonde ik had het nog niet gedaan. Ik heb de site wel 10 x gelezen. In de tussentijd was mijn amgst weg kan door de medicatie komen. Maar toen las ik wat de zonde wel inhield wat de farizeers zeiden. En toen ging het weer mis hele dagen piekeren tegen mezelf praten soort dwanggedachten. Ik probeer wel ergens anders mijn aandacht aan te geven maardat gaat niet. Hele dagen tegen mezelf aan het praten jezus is een dienaar van god jezus is een dienaar van god en helaas ik heb al een paar x de fout gemaakt. Hopelijk heb ik de zonde niet begaan maar het rare is dat ik geen angst meer heb en zelfs wat ik allemaal gedacht heb dat ik dat leuk vind en dat deze strijd leuk is. Wat natuurlijk niet leuk is!! Nu heb ik het zeker opgegeven ik verdien jezus niet. Niet met zulke gedachtens dat het mooi is wat er zich allemaal afgespeeld heeft deze strijd. Mvg Jakob
Laatst gewijzigd door Jhv1991 op 06 mar 2018 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby5 » 06 mar 2018 22:24

Sja de duivel is een klier. Zeer herkenbaar. Had ik vroeger net zo, maar Jezus heeft me bevrijd van al die ellende.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Veendam » 06 mar 2018 22:26

Jhv1991 schreef:Hallo ik ven Jakob 27 jaar. Vorig jaar in zomer begon ik met de site te lezen van David sorenson! Ik heb bijna alles gelezen toen heb ik de basisbijbel gedownload en heb het stuk gelezen over jezus. Tussen de marteling en de kruisiging kwam er een lach in mij hoofd. Ik heb gevraagd en gebeden waarom gebeurd mij dit en dat god me wou vergeven wou en ik heb er zoveel over gepiekerd dat ik depressief was en gezegd dat ik verloren zou gaan. Elke dag was ik in mezelf bezig van waarom jezus het is helemaal niet grappig wat u meegemaakt hebt. En zo ging het dag in dag uit tot op een gegeven moment dat ik in mijn gedachten jezuz wou aanknuffelen en plots kwamen er 2 messen tevoorschijn. Die staken jezus en daar werd ik heel angstig van en maar piekeren en bidden en er kwamen steeds meer heftige beelden over jezus te gek om op te noemen. Ik ben oplaatst naar de dokter geweest ik kreeg medicatie en ben op de lijsg gezet van ggz. Ik ging op internet surven om te kijken of er meer mensen last van hadden. En toen kwam ik iets tegen over de onvergeeflijke zonde ik werd daar zo bang van dat ik op bed lach en maar rond draaien en maar zeggen nee nee nee laat me niet de onvergeeflijke zonde doen ik wou niet dat de naam heilige geest in mijn hoofd kwam. En de volgende dag was ik zo angstig ik heb wel 4 weken op de bank gezeten zodat ik de zonde niet zou doen er kwamen allerlijk rare woorden in mijn gedachten zoals vervloekt heb dat woord nog nooit gebruikt in mijn leven weet ook niet wat het betekend hoeft van mij ook niet!. Maar dat woord kwam dus in mijn gedachten. En toen begon de hel hele dagen aan het vechten in mijn gedachten dat woord vervloek kwam en ik zij vervloek satan. Tot dat het woord bij de heilige geest kwam werd zo angstig en ik schrok zo erg dat ik mezelf gepijnigd heb en geslagen gekrabt. En zo ging het gevecht nog maanden door had ook al besloten en tegen mezelf gezegd dat ik verloren was en naar de hel zou gaan.. ik ging weer zoeken op het internet als meer mensen er last van hadden en idd er waren heel veel mensen die er last van hadden. Ik kwam op een site van tammo en daar stond een heel verhaal over de onvergeeflijke zonde ik had het nog niet gedaan. Ik heb de site wel 10 x gelezen. In de tussentijd was mijn amgst weg kan door de medicatie komen. Maar toen las ik wat de zonde wel inhield wat de farizeers zeiden. En toen ging het weer mis hele dagen piekeren tegen mezelf praten soort dwanggedachten. Ik probeer wel ergens anders mijn aandacht aan te geven maardat gaat niet. Hele dagen tegen mezelf aan het praten jezus is een dienaar van god jezus is een dienaar van god en helaas ik heb al een paar x de fout gemaakt. Hopelijk heb ik de zonde niet begaan maar het rare is dat ik geen angst meer heb en zelfs wat ik allemaal gedacht heb dat ik dat leuk vind en dat deze strijd leuk is. Wat natuurlijk niet leuk is!! Nu heb ik het zeker opgegeven ik verdien jezus niet. Niet met zulke gedachtens dat het mooi is wat er zich allemaal afgespeeld heeft deze strijd. Mvg Jakob


Beste Jakob, NIEMAND heeft het verdiend dat Jezus voor hem of haar stierf. Door eigen werken kom je er namelijk niet.
Het is pure GENADE dat jij een kind van God mag zijn.
Wat er trouwens is met David Sorenson is dat hij zegt dat Jezus al terug gekomen is, wat helemaal niet waar is.
Zijn leringen zijn niet Bijbels, maar demonisch.
Zei paulus niet in 1 van zijn brieven dat mensen die leren dat Jezus al is teruggekomen demonische leringen leren ?
Laat je dus niet in met de leringen van deze man.

Die dingen in je gedachten dat herken ik wel, ik ken veel meer mensen die dit soort gedachten hebben gehad, maar daar kan je wel vanaf komen hoor, maar dan zou ik je moeten doorverwijzen voor persoonlijke begeleiding.
Ik weet echter niet in welke plaats jij woonachtig bent en of je daar voor open staat.
Mocht je daarvoor open staan stuur mij dan even een persoonlijk berichtje.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 06 mar 2018 23:36

coby5 schreef:Sja de duivel is een klier. Zeer herkenbaar. Had ik vroeger net zo, maar Jezus heeft me bevrijd van al die ellende.
ik maak me alleen zorgen dat ik geen angst meer heb. En dat er door mijn hoofd gaat dat het leuk is deze strijd en dat het mooi is wat ik gezegd heb tegen de heilige geest. Ben bang dat ik te laat ben voordat ik hulp zocht

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby5 » 07 mar 2018 00:14

Jhv1991 schreef:ik maak me alleen zorgen dat ik geen angst meer heb. En dat er door mijn hoofd gaat dat het leuk is deze strijd en dat het mooi is wat ik gezegd heb tegen de heilige geest. Ben bang dat ik te laat ben voordat ik hulp zocht

Nee joh. God neemt je dat niet kwalijk. Hij is niet gevoelig voor aanklachten en leugens van de duivel tegen Zijn geliefde. De duivel spreekt in de ik-vorm. Dan denk je dat dat jouw gedachten zijn. Dat zijn niet eens je eigen gedachten. Ik zal voor je bidden. Jezus heeft mij bevrijd en wil jou ook bevrijden. Ik heb vroeger een keer de Heilige Geest voor duivel uitgemaakt expres, omdat ik dood wou en zelfs dat heeft Hij me vergeven.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 07 mar 2018 01:16

coby5 schreef:Nee joh. God neemt je dat niet kwalijk. Hij is niet gevoelig voor aanklachten en leugens van de duivel tegen Zijn geliefde. De duivel spreekt in de ik-vorm. Dan denk je dat dat jouw gedachten zijn. Dat zijn niet eens je eigen gedachten. Ik zal voor je bidden. Jezus heeft mij bevrijd en wil jou ook bevrijden. Ik heb vroeger een keer de Heilige Geest voor duivel uitgemaakt expres, omdat ik dood wou en zelfs dat heeft Hij me vergeven.

Hoelang heb jij die gedachtens gehad?. Ik heb zelfs gebedsgeners op bezoek gehad ik zou me laten dopen. Maar heb het niet gedaan omdat ik wist dat ik niet meer te redden was. Ik ben een gevoelige jonge met een beperking ik had liever deze strijd nooit gehad en prate je ook veel tegen jezelf?ik praat alleen maar tegen mezelf een soort dwang want als ik me op andere dingen probeer te focussen dan lukt het me niet!. Lief dat je voor me wil bidden dankjewel

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby5 » 07 mar 2018 07:47

Jhv1991 schreef:Hoelang heb jij die gedachtens gehad?. Ik heb zelfs gebedsgeners op bezoek gehad ik zou me laten dopen. Maar heb het niet gedaan omdat ik wist dat ik niet meer te redden was. Ik ben een gevoelige jonge met een beperking ik had liever deze strijd nooit gehad en prate je ook veel tegen jezelf?ik praat alleen maar tegen mezelf een soort dwang want als ik me op andere dingen probeer te focussen dan lukt het me niet!. Lief dat je voor me wil bidden dankjewel

Het was toen ik net bekeerd was, een jaar of 2 denk ik.
Ik praatte de hele dag door in mezelf of elke verkeerde gedachte 'wegdoen'. Ik mummelde niet al te hard, zodat mensen het niet door hadden. Dat heb ik ook een aantal jaar gehad. Natuurlijk ben je wel te redden. Heb je Jezus al gevraagd in je hart te komen en je zonden te vergeven? Dan ben je al gered. Eerste wat je moet weten is 1 Johannes: ik schrijf u kinderkens, want de zonden zijn u vergeven. En als je zondigt, belijd je zonden en Hij is getrouw en rechtvaardig om je te vergeven, 1 Johannes 1:9.
De duivel liegt, dus als je een gedachte krijgt dat je niet te redden bent of tegen de Geest hebt gezondigt, dan kun je weten dat het tegenovergestelde waar is.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 07 mar 2018 11:53

coby5 schreef:Het was toen ik net bekeerd was, een jaar of 2 denk ik.
Ik praatte de hele dag door in mezelf of elke verkeerde gedachte 'wegdoen'. Ik mummelde niet al te hard, zodat mensen het niet door hadden. Dat heb ik ook een aantal jaar gehad. Natuurlijk ben je wel te redden. Heb je Jezus al gevraagd in je hart te komen en je zonden te vergeven? Dan ben je al gered. Eerste wat je moet weten is 1 Johannes: ik schrijf u kinderkens, want de zonden zijn u vergeven. En als je zondigt, belijd je zonden en Hij is getrouw en rechtvaardig om je te vergeven, 1 Johannes 1:9.
De duivel liegt, dus als je een gedachte krijgt dat je niet te redden bent of tegen de Geest hebt gezondigt, dan kun je weten dat het tegenovergestelde waar is.
zo dat is een hele poos dat is ook geen leven elke dag met jezelf aan het praten. Het hoort misschien raar maar het begint wel een soort levenstijl te worden. Liever had ik deze strijd nooit gehad. Ook zoiets in de begin fase van deze strijd kwam het woord vervloek tegen de heilige geest. Het woord kwam zomaar in mijn hoofd heb het woord nog nooit gebruikt!. En vandaag de dag ben ik altijd met mezelf aan het discuseren van ik vervloek niet waarom zou ik dat doen ik heb geen reden omdat te doen en hij heeft me niks verkeerds gedaan. En soms komt zoon gevoel van jaaa je hebt dat gezegd net alsof je het leuk vind. Ja dan geef ik de strijd op.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Johan100 » 07 mar 2018 12:52

Jhv1991 schreef:Hallo ik ven Jakob 27 jaar.

Hallo Jakob, ik heb je een pb gestuurd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby5 » 07 mar 2018 14:01

Jhv1991 schreef:zo dat is een hele poos dat is ook geen leven elke dag met jezelf aan het praten. Het hoort misschien raar maar het begint wel een soort levenstijl te worden. Liever had ik deze strijd nooit gehad. Ook zoiets in de begin fase van deze strijd kwam het woord vervloek tegen de heilige geest. Het woord kwam zomaar in mijn hoofd heb het woord nog nooit gebruikt!. En vandaag de dag ben ik altijd met mezelf aan het discuseren van ik vervloek niet waarom zou ik dat doen ik heb geen reden omdat te doen en hij heeft me niks verkeerds gedaan. En soms komt zoon gevoel van jaaa je hebt dat gezegd net alsof je het leuk vind. Ja dan geef ik de strijd op.

Ja zwaar. Je hebt anderen nodig die voor je gaan strijden en je ondersteunen.
Ik had heel lang continu dwanggedachten. Werd er knetter van. Toen ging ik naar de voorganger. Die bestrafte allemaal demonen en daarna was het geen snars beter. Laten dopen. Hielp ook niet. Er was een man die mensen persoonlijke woorden en profetieen gaf en m'n moeder ging daar altijd heen en ze vroeg of ie een Woord van God voor me had. Hij schreef het op een brief. God zei: Ik verklaar je vrij in Mijn liefde. En dat Hij niet gevoelig was voor aanklachten en leugens van de duivel.
Ik geloofde dat en het was in 1 klap weg. Nooit meer last van gehad. Zijn Woord maakt vij.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Chaya » 07 mar 2018 15:47

Beste Jakob,
Ga met al je twijfels en vragen naar God. Er is geen onvergeeflijke zonde, dat zegt de duivel.

In 1 Johannes 1 staat: Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, dat Hij ons de zonden vergeve, en ons reinige van alle ongerechtigheid.

De Heilige Geest overtuigt ons van de zonde. Dus dat is juist positief, nu je zegt dat je er onder lijdt.
Een hard en onbekeerd mens voelt geen berouw over zijn zonden.
Dus ga op je knieën jongen en vertel alles wat in je hart leeft tegen de Heere.
Hij kent jou en jouw zwakheden!
Veel sterkte toegebeden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 07 mar 2018 16:06

Chaya schreef:Beste Jakob,
Ga met al je twijfels en vragen naar God. Er is geen onvergeeflijke zonde, dat zegt de duivel.

In 1 Johannes 1 staat: Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, dat Hij ons de zonden vergeve, en ons reinige van alle ongerechtigheid.

De Heilige Geest overtuigt ons van de zonde. Dus dat is juist positief, nu je zegt dat je er onder lijdt.
Een hard en onbekeerd mens voelt geen berouw over zijn zonden.
Dus ga op je knieën jongen en vertel alles wat in je hart leeft tegen de Heere.
Hij kent jou en jouw zwakheden!
Veel sterkte toegebeden.
toen de strijd begon had ik heel veel angst en zat ik er heel erg mee. Toen er rare woorden kwam tegen de heilige geest heb ik tegen mezelf gezegd dat ik verloren ging en de strijd opgegeven. En de laatste weken is mij angst ook weg en nu vecht ik tegen mezelf. En nu voelt het net alsof het allemaal maar leuk is wat ik heb gezegd en deze strijd. Mijn gevoel moet berouw tonen inplaats het tegen over gestelde. Opgegeven heb ik het allang. Ben nog wel dagelijks bezig van heilige geest verloek jou niet! Waarom zou ik dat doen. En wat de farizeers gezegd hadden tegen jezus hele dagen gaat het door in mezelf praten jezus is een dienaar van god..

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Chaya » 07 mar 2018 16:23

Jhv1991 schreef:toen de strijd begon had ik heel veel angst en zat ik er heel erg mee. Toen er rare woorden kwam tegen de heilige geest heb ik tegen mezelf gezegd dat ik verloren ging en de strijd opgegeven. En de laatste weken is mij angst ook weg en nu vecht ik tegen mezelf. En nu voelt het net alsof het allemaal maar leuk is wat ik heb gezegd en deze strijd. Mijn gevoel moet berouw tonen inplaats het tegen over gestelde. Opgegeven heb ik het allang. Ben nog wel dagelijks bezig van heilige geest verloek jou niet! Waarom zou ik dat doen. En wat de farizeers gezegd hadden tegen jezus hele dagen gaat het door in mezelf praten jezus is een dienaar van god..

Nee Jakob, je gevoel moet geen berouw tonen, want dat is geen ware bekering!

Lees eens dit antwoord,

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/736 ... nd-dat-hee

Met name het laatste stukje:
Mijn vriend of vriendin, laat de duivelen bulderen, maar wend je oog af van alles van jezelf en zie op Hem, met twee ogen en zeg; Heere Jezus liever aan Uw voeten sterven dan zonder U verder te leven. Hij is bereid om al onze ongerechtigheden te dragen en weg te dragen om niet. Werp die lastige zonde die je meedraagt aan de voet van het kruis. Ik verzeker je dat het bloed van het Lam ook deze zondig wegneemt om niet.

Er is momenteel een strijd in je binnenste gaande en die kun je in je eentje niet winnen. Daarom zei ik: breng het bij God!
Lees in de Bijbel en vraag aan de Heilige Geest of Hij je wil leiden daarin. Dan is de Bijbel een troostboek. Echt waar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 07 mar 2018 16:45

Chaya schreef:Nee Jakob, je gevoel moet geen berouw tonen, want dat is geen ware bekering!

Lees eens dit antwoord,

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/736 ... nd-dat-hee

Met name het laatste stukje:
Mijn vriend of vriendin, laat de duivelen bulderen, maar wend je oog af van alles van jezelf en zie op Hem, met twee ogen en zeg; Heere Jezus liever aan Uw voeten sterven dan zonder U verder te leven. Hij is bereid om al onze ongerechtigheden te dragen en weg te dragen om niet. Werp die lastige zonde die je meedraagt aan de voet van het kruis. Ik verzeker je dat het bloed van het Lam ook deze zondig wegneemt om niet.

Er is momenteel een strijd in je binnenste gaande en die kun je in je eentje niet winnen. Daarom zei ik: breng het bij God!
Lees in de Bijbel en vraag aan de Heilige Geest of Hij je wil leiden daarin. Dan is de Bijbel een troostboek. Echt waar.
bedankt voor je tip chaya. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik steeds verder afdwaal want toen de strijd begon heb ik geen bijbel meer gelezen dat ging niet. Het was een strijd in de bijbel te lezen als de naam de heilige geest.jezus of god voorbij kwam. Kwamen er gelijk weer lelijke woorden. Dus daar ben ik maar mee gestopt

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 16 dec 2018 20:34

Ik heb ook een paar x gebedsgenezers uitgenodigd en zelfs toen ging het niet weg. Ik weet zeker dat ik verloren ga want anders was ik toch wel genezen


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten