Onvergeeflijke zonde

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 29 mar 2019 12:45

Jhv1991 schreef:Heej volgens mij zij je dat al een x ik had tot dat ook hoor. Tot dat ik gevoelloos werd toen dacht ik ben verhard maar ik wist niet wat ik verkeerd had gedaan. En ik strijd nog elke dag misschien gaat het nu ook wel automatische. In mijn ogen ist oneerlijk ik snap er niks van

Dat is niet verhard, zoals de Bijbel zegt. Je wordt er helemaal gaar van natuurlijk of door medicijnen kan dat ook wel komen. Iemand moet gewoon eens voor je bidden tot het gewoon afgelopen is en je moet ook goed onderwijs krijgen, zodat je weet wie je bent in Christus. In Johannes staat: Ik schrijf u kinderen, want de zonden zijn u vergeven. Dat is het eerste wat je moet weten. God veroordeelt je niet. God heeft je vergeven. En als die duivel dan komt liegen van: jij bent verhard, God vergeeft je niet bla bla bla, dan weet je gewoon dat ie liegt en boeit het niet meer en houdt ie wel op.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 29 mar 2019 12:54

Dat hoop ik echt als dat zo is want nogmaals ik zie het als ik word gestraft voor mn ziekte!. Gevoelloosheid niet meer bang.angst.onrust is dat niet verhard?. Ik heb wel eens vaker gelezen over een meisje die werd ineens verhard die kon niet meer bang zijn blij niet en dat heb ik ook dus ja mijn conclusie was ik ben verhard ja en toen ik werd ik boos van waarom ik? Iedereen word geholpen behalve ik. Ik kan er niets aan doen dat ik er mee worstel of gedachten steeds terug komen!. Dus jij denkt niet dat ik verhard ben?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Veendam » 29 mar 2019 13:07

Jhv1991 schreef:Dat hoop ik echt als dat zo is want nogmaals ik zie het als ik word gestraft voor mn ziekte!. Gevoelloosheid niet meer bang.angst.onrust is dat niet verhard?. Ik heb wel eens vaker gelezen over een meisje die werd ineens verhard die kon niet meer bang zijn blij niet en dat heb ik ook dus ja mijn conclusie was ik ben verhard ja en toen ik werd ik boos van waarom ik? Iedereen word geholpen behalve ik. Ik kan er niets aan doen dat ik er mee worstel of gedachten steeds terug komen!. Dus jij denkt niet dat ik verhard ben?


Het is niet de bedoeling van God om te straffen. Dat past namelijk niet bij het karakter van God en dat wordt bevestigd door het feit dat juist omdat het niet Gods bedoeling is om mensen te straffen Jezus kwam die alle straf op Zich heeft genomen zodat ieder mens niet gestraft gaat worden.
Er is wel een voorwaarde om vrij te kunnen zijn van straf, namelijk dat ieder mens een Kind van God moet worden.

Ziekte is niet het goede van van God. Je wordt dus ook niet gestraft voor gevolgen van ziekte.
Verkeerde gedachten over wie je bent worden vaak een bolwerk in je denken.
Die gedachten blijven dan maar rondmalen in je denken.
Maar die gedachten zijn niet Gods gedachten over jou.
Jij bent goed, omdat God goed is.
Jij bent rechtvaardig, omdat je ZIJN RECHTVAARDIGHEID hebt aangedaan toen je bekleed werd met Christus.
Wat je moet leren is gaan staan op de beloften die God gedaan heeft, namelijk dat Hij het goede met Zijn Kinderen voor heeft.
Ik verklaar daarom vrijheid over jouw leven in de naam van Jezus. Vrijheid in je denken en je gevoelsleven.
Dit kan je zelf ook elke dag doen en zeggen dat jij een kind van God bent en dat God het beste met jou voor heeft.
Dat je vrijgemaakt bent door de Zoon van God, en wie door de Zoon bevrijdt is, is waarlijk vrij.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 29 mar 2019 13:40

Jhv1991 schreef:Dat hoop ik echt als dat zo is want nogmaals ik zie het als ik word gestraft voor mn ziekte!. Gevoelloosheid niet meer bang.angst.onrust is dat niet verhard?. Ik heb wel eens vaker gelezen over een meisje die werd ineens verhard die kon niet meer bang zijn blij niet en dat heb ik ook dus ja mijn conclusie was ik ben verhard ja en toen ik werd ik boos van waarom ik? Iedereen word geholpen behalve ik. Ik kan er niets aan doen dat ik er mee worstel of gedachten steeds terug komen!. Dus jij denkt niet dat ik verhard ben?

Dat is niet verhard. Emoties worden dan murw. Logisch. Je kunt niet continu bang blijven. Dat is niet uit te houden. God straft helemaal niet. Hij houdt van je en Hij is gekomen om gebondenen vrij te zetten en Leven te geven en overvloed. Als je verhard was, dan zat je hier niet. Ik ken wel iemand die verhard is. Die liegt, hij licht mensen op aan de lopende band en manipuleert. De farizeeen waren verhard. Expres zondigen en dan geloven ze ook nog dat ze geweldig zijn en zondeloos en veroordelen anderen. Jij moet gewoon genezen in je emoties en Gods liefde voor je en Zijn vrijheid ervaren.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 29 mar 2019 13:54

Oke dat is een hele gerustelling! Ik heb het nooit gewild het overkwam me en en het ergste is je komt niet uit je gedachten je zit opgesloten!. Ik heb geen hekel aan de 3eenheid maar ik word wel een beetje moedeloos van al dat gevecht

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Mortlach » 29 mar 2019 14:28

Je klinkt behoorlijk depressief. Misschien kun je je eens door de huisarts laten doorverwijzen naar een psychologische hulpverlener en dan niet per se Elios.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 29 mar 2019 14:39

Ik heb dit nu ander half jaar!. Ik zit gevangen in mn hoofd en daar word ik ziek van echt waar. Elios is voorbij die konden me niet verder helpen omdat ik een laag iq heb. Nu gaan we verder met ggz misschien kunnen die me helpen. En ben ook in de war lachen om mn fouten dat vind ik wel erg!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Chaya » 29 mar 2019 15:11

Waarom zeg je dat je verhard bent, terwijl je het heel erg vindt dat je om je fouten lacht?
Iemand die echt verhard is, boeit het totaal niet. Die vindt het wel prima zo en gaat weer verder met leven.
Maar jij worstelt maar en worstelt maar, net als een zwemmer die tegen de stroom in, de kust tracht te bereiken.
Misschien moet je je eens mee laten drijven met de stroom.
Stop eens met worstelen. Het feit dat je zo moe wordt en ons om hulp vraagt, getuigt ervan dat het een psychisch probleem is en geen geloofsprobleem!
Het is niet waar dat Gods kinderen altijd blij en opgewekt zijn en nooit een slechte gedachte hebben.
Het is niet waar dat gelovigen nooit bang zijn, van iets, of van zichzelf.
De discipelen meenden dat ze een spook zagen toen ze op de zee in de storm terecht kwamen en riepen Jezus die lag te slapen.

Als je been gebroken is, ziet iedereen dat en weten mensen hoe ze je moeten helpen.
Als je een psychisch probleem hebt, zoals jij, kan dat eenzaam maken, want hoe haal je nu die vervelende gedachten uit te hoofd?
Daar zijn behandelingen voor. Soms moet je daarom een paar keer veranderen van psychische behandelaars.
Sterkte!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 29 mar 2019 17:35

Ja dat is ook zo! Ik zit gewoon over mn gevoel in dat ik geen emoties meer heb. Toen dat gebeurde was ik boos op god van wat heb ik verkeerd gedaan?? En ja als je dan op internet surft dan kom je de gekste dingen tegen dus ik las iets en dacht ben verhard dus ik heb mezelf helrmaal opgegeven! Maar misschien kan dit ook forum.fok.nl/topic/1615610

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Veendam » 29 mar 2019 23:16

Jhv1991 schreef:Ja dat is ook zo! Ik zit gewoon over mn gevoel in dat ik geen emoties meer heb. Toen dat gebeurde was ik boos op god van wat heb ik verkeerd gedaan?? En ja als je dan op internet surft dan kom je de gekste dingen tegen dus ik las iets en dacht ben verhard dus ik heb mezelf helrmaal opgegeven! Maar misschien kan dit ook forum.fok.nl/topic/1615610


Dat forum is niet echt geschikt om je te laten weten hoe God jou ziet.
Daarvoor kan je gewoon de Bijbel lezen, met name in de brieven van Paulus in het Nieuwe Testament.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 29 mar 2019 23:28

Oke bedankt ik zal het doen!

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 10 apr 2019 15:29

Sorry! Ik ben zo wanhopig ik weet niet wat ik moet
In september 2017 ging ik op ontdekkingstocht opzoek naar god. ik ging de site lezen van ontdek god en zo kwam ik er achter wie jezus en god was ik vond het zo mooi dat ik elke dag de website las om steeds dichter bij ze te komen ik had de hele site gelezen ik was mn leven aan het veranderen. En op een gegeven moment ging ik de basis bijbel downloaden ik het nieuwe testament lezen toen ik bij de marteling/kruisiging was kwam er in eens een lachje in mn hoofd ik vond dat zo erg dat ik steeds naar god bidde dat het niet leuk was wat jezus overkwam ik steeds het stuk over lezen en dat lachje kwam steeds terug ik vond het zo erg toen dacht ik al ik ga verloren. En het werd steeds heftiger!. Ik wou in mijn gedachten jezus aanknuffelen en ineens kwamen er 2 messen tevoorschijn die begonnen jezus te steken ik werd zo angstig en bang!! En dat ging maar door en door steeds rare beelden over jezus ik probeerde het steeds weg te duwen maar het wou niet!. Ik op internet zoeken met mn domme kop en ik stuite op de onvergeeflijke zonde ik werd zo bang ik ging op bed en maar draaien draaien zo bang ook al wist ik nog niet wat het inhield. En op een gegeven moment kreeg ik stemmen van vervloek heilige geest en dat ging zo de hele tijd door ik wist niet wat me overkwam!. Ik weer op internet surven en daar kwam ik op veel sites die dat ook hadden ik met mensen praten en ze wezen me naar elios. Maar ik ging tegen elke gedachten vechten en steeds weer op internet kijken allemaal informatie gekregen wat onvergeeflijk is. En daar zit je dan opgesloten in je hoofd vast in een cirkel ik kwam er niet uit en hele dagen vechten. Ook heb ik wel eens gehoord dat je gewoon door lezen moet ik heb het geprobeerd maar het lukte niet. En na een jaar was ik er wel klaar mee en steeds denken god haat mij ik ben geboren omgestraft te worden. Want ik heb wel hulp gezocht heb mensen zoals ronald plat op visite gehad mensen uit drachten. Ben naar elios geweest maar die konden niets voor me doen omdat ik een laag iq had en het niet op kon brengen. Ik heb echt alles gedaan steeds bidden dat het mocht stoppen dat god in mn leven wou komen maar niets holp. En op 18 december kwam het ergste mijn gevoel/emoties waren verdwenen ik had geen onrust meer geen angst niet meer bang. Ik weer op internet opzoeken en daar kwam ik op verharding uit ik heb het uitgeroepen naar god ik zij wat heb ik verkeerd gezegd?? Wat heb ik gedaan ik heb me kapot gevochten om de zonde niet te doen! Toen zij ik van zie je nu wel god haat me ik ben de enigste die niet gered word en de rest wel. Ik kan een meisje die heeft met opzet gelasterd en zelfs zij werd vergeven. Dus toen ik gevoelloos was had ik al besloten ik ga binnenkort dood! Ik heb alleen maar op de bank gezeten waar ik vroeger al bang voor was dat komt uit. En toch strijd ik nog steeds ik weet niet als het dwanggedachtens zijn of automatische gaat maar vaak is er wel een stem. Als ik bijv zeg heilige geest vervloek u niet en dan komt er in mn hoofd ja/jawel. Ik ben echt kapot geestelijk ik vecht nog steeds maar een toekomst heb ik niet meer en denk echt dat god me haat want ik snap niet waarom dit mij overkomt! Waarom heeft god mij verhard wat heb ik verkeerd gedaan. Ieder geval ik strijd nog dagelijks alleen zonder emoties en sinds een paar weken is er weer wat verandert alles wat ik fout heb gezegd of fout doe lijkt grappig te zijn soms moet ik ineens lachen om een fout of komt in mn hoofd yes.eindelijk.heerlijk. jaa ik weet het ook niet meer ik doe zo mn best maar het lijkt alsof ik niet bij god mag horen of dat god me niet wil helpen! Het past dan ook wel in mn leven ik heb vaak pech en als zelfs god me het geluk niet gunt ja dan houd het op. En het ergste is mensen hebben een keus ik heb wel eens gelezen gelovige mensen die verlaten het geloof. Ik zou dat ook graag willen maar dat kan niet want ik zit vast in mn hoofd en als ik niet geholpen word dan wil ik liever nog genieten van mijn leven maar het lijkt wel niet te mogen!

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 14 jun 2019 17:56

Ik heb ander half jaar echt gevocten voor mn leven. Het begon als dwanggedachten en ik leefde in mijn hoofd nu nog!. Alles wat onvergeeflijk is zoals wat de rot farizeers tegen jezus zeiden en nog veel meer spookt steeds door mn hoofd. Ik heb ander half jaar echt mn leven gegeven om de o.zonde niet te doen en als ik fouten maakte of gedachtens werd ik heel bang en kon ik wel huilen. Ik was zover heen dat ik bijna opgenomen moest worden ik vocht echt de hele dag door ik kon niet meer praten met anderen want was alleen maar met strijd bezig. En ongeveer 4 maand geleden is er wat veranderd in een negatieve zin. Ik werd wakker en toen voelde ik het al dat er wat veranderd was soort kwade energie. Want ineens was alles leuk alles wat de gedachten zeiden of elke fout is ineens leuk??! En het is zelfs zo dat ik of iemand in me de zonde nu zelfs opzoekt! Ik vecht er nog steeds tegen alleen ik vraag me nu wel af ben ik nu veranderd in een lasteraar? Ik heb het nooit gewild maar hier is niet tegen de vechten. Ik denk sinds de strijd begonnen is altijd al van zou god me haten? Is dit zijn pad voor mn leven?. Heb ik dan werkelijk altijd pech? En nu geloof ik echt dat god me haat want waarom iedere christen die dwanggedachten heeft of een andere strijd die word genezen of bevrijd. En ik word veranderd in een lasteraar. Ook al strijd ik nog steeds tegen al dat laster . Ik wil god niet in kwaad daglicht zetten maar ik weet niet hoe ik god nu moet zien? Ik heb met veel christen contacht gehad en ze zijn allemaal gered/bevrijd!. Bedankt voor alle tips en blij dat jullie allemaal zijn gered. Het gaat jullie goed. Mvg

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2019 18:31

Misschien was opgenomen worden niet zo'n slecht idee. Serieus. Het lijkt alsof je ontzettend worstelt met een geestesziekte en dan is jezelf in een situatie brengen waar mensen je serieus kunnen helpen best een goed idee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yada
Mineur
Mineur
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:37

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Yada » 15 jun 2019 22:50

Jhv1991 schreef:Ik heb ander half jaar echt gevocten voor mn leven. Het begon als dwanggedachten en ik leefde in mijn hoofd nu nog!. Alles wat onvergeeflijk is zoals wat de rot farizeers tegen jezus zeiden en nog veel meer spookt steeds door mn hoofd. Ik heb ander half jaar echt mn leven gegeven om de o.zonde niet te doen en als ik fouten maakte of gedachtens werd ik heel bang en kon ik wel huilen. Ik was zover heen dat ik bijna opgenomen moest worden ik vocht echt de hele dag door ik kon niet meer praten met anderen want was alleen maar met strijd bezig. En ongeveer 4 maand geleden is er wat veranderd in een negatieve zin. Ik werd wakker en toen voelde ik het al dat er wat veranderd was soort kwade energie. Want ineens was alles leuk alles wat de gedachten zeiden of elke fout is ineens leuk??! En het is zelfs zo dat ik of iemand in me de zonde nu zelfs opzoekt! Ik vecht er nog steeds tegen alleen ik vraag me nu wel af ben ik nu veranderd in een lasteraar? Ik heb het nooit gewild maar hier is niet tegen de vechten. Ik denk sinds de strijd begonnen is altijd al van zou god me haten? Is dit zijn pad voor mn leven?. Heb ik dan werkelijk altijd pech? En nu geloof ik echt dat god me haat want waarom iedere christen die dwanggedachten heeft of een andere strijd die word genezen of bevrijd. En ik word veranderd in een lasteraar. Ook al strijd ik nog steeds tegen al dat laster . Ik wil god niet in kwaad daglicht zetten maar ik weet niet hoe ik god nu moet zien? Ik heb met veel christen contacht gehad en ze zijn allemaal gered/bevrijd!. Bedankt voor alle tips en blij dat jullie allemaal zijn gered. Het gaat jullie goed. Mvg

Zijn Naam is IK ZAL.
Genesis 3:15 / STV schreef:15 ‭‭En Ik zal‭²⁵‭ vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad‭²⁶‭ en tussen haar zaad;‭²⁷‭ datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het‭²⁸‭ de verzenen vermorzelen.‭
Jesaja 42:5-8 / STV schreef:5 ‭‭Alzo zegt God, de HEERE, Die de hemelen geschapen, en dezelve‭¹⁸‭ uitgebreid heeft, Die de aarde uitgespannen heeft,‭¹⁹‭ en wat daaruit‭²⁰‭ voortkomt; Die den volke, ‭dat‭ daarop is, den adem geeft, en den geest dengenen,‭²¹‭ die daarop wandelen:‭ 6 ‭‭Ik, de HEERE, heb u‭²²‭ geroepen‭²³‭ in gerechtigheid,‭²⁴‭ en Ik zal ‭u‭‭²⁵‭ bij uw hand grijpen; en Ik zal u behoeden,‭²⁶‭ en Ik zal u geven tot een Verbond‭²⁷‭ des volks, tot een Licht‭²⁸‭ der heidenen.‭ 7 ‭‭Om te openen‭²⁹‭ de blinde ogen,‭³⁰‭ om de gebondenen uit te voeren‭³¹‭ uit de gevangenis, ‭en‭ uit het gevangenhuis, die in duisternis‭³²‭ zitten.‭ 8 ‭‭Ik ben de HEERE,‭³³‭ dat is Mijn Naam; en Mijn eer zal Ik geen anderen geven, noch Mijn lof den gesneden beelden.‭
Lukas 4:14-21 / STV schreef:14 ‭‭En Jezus keerde wederom, door de kracht des Geestes,‭¹⁰‭ naar Galiléa; en het gerucht van Hem ging uit door het gehele omliggende land.‭ 15 ‭‭En Hij leerde in hun synagogen, en werd van allen geprezen.‭¹¹‭‭ 16 ‭‭En Hij kwam te Nazareth, daar Hij opgevoed was, en ging, naar Zijn gewoonte, op den dag des sabbats in de synagoge;‭¹²‭ en stond op om te lezen.‭ 17 ‭‭En Hem werd gegeven het boek van den profeet Jesaja;‭¹³‭ en als Hij het boek opengedaan had,‭¹⁴‭ vond Hij de plaats, daar geschreven was:‭¹⁵‭‭ 18 ‭‭De Geest des Heeren ‭is‭ op Mij, daarom heeft Hij Mij gezalfd; Hij heeft Mij gezonden, om den armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen, die gebroken zijn van hart;‭ 19 ‭‭Om den ‭gevangenen‭ te prediken loslating, en den blinden het gezicht,‭¹⁶‭ om de verslagenen heen te zenden‭¹⁷‭ in vrijheid;‭¹⁸‭ om te prediken het aangename jaar des Heeren.‭¹⁹‭‭ 20 ‭‭En als Hij het boek toegedaan en den dienaar wedergegeven had,‭²⁰‭ zat Hij neder; en de ogen van allen in de synagoge waren op Hem geslagen.‭ 21 ‭‭En Hij begon tot hen te zeggen: Heden is deze Schrift in uw oren vervuld.‭²¹‭‭
Handelingen 2:36-38 / STV schreef:36 ‭‭Zo wete dan zekerlijk het ganse huis Israëls,‭⁷⁰‭ dat God Hem tot een Heere en‭⁷¹‭ Christus‭⁷²‭ gemaakt heeft,‭⁷³‭ ‭namelijk‭ dezen Jezus, Dien ‭gij‭ gekruist hebt.‭ 37 ‭‭En als zij ‭dit‭ hoorden, werden zij verslagen in‭⁷⁴‭ het hart, en zeiden tot Petrus en de andere apostelen: Wat zullen wij doen mannen broeders?‭⁷⁵‭‭ 38 ‭‭En Petrus zeide tot hen: Bekeert u,‭⁷⁶‭ en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam‭⁷⁷‭ van Jezus Christus, tot vergeving‭⁷⁸‭ der zonden; en gij zult de gave des‭⁷⁹‭ Heiligen Geestes ontvangen.‭
Efeziërs 4:8-10 / STV schreef:8 ‭‭Daarom zegt Hij: Als‭¹⁶‭ Hij opgevaren is‭¹⁷‭ in de hoogte,‭¹⁸‭ heeft Hij de gevangenis‭¹⁹‭ gevangen genomen, en heeft den mensen gaven gegeven.‭²⁰‭‭ 9 ‭‭Nu dit: Hij is opgevaren; wat is het,‭²¹‭ dan dat Hij ook eerst is nedergedaald‭²²‭ in de nederste‭²³‭ delen der aarde?‭ 10 ‭‭Die nedergedaald is, is Dezelfde ook,‭²⁴‭ Die opgevaren is verre boven al de hemelen, opdat Hij alle dingen vervullen‭²⁵‭ zou.‭
Welke mensen?
Psalmen 68:18 / STV schreef:18 ‭‭(68–19) Gij‭⁴¹‭ zijt opgevaren in de hoogte; Gij hebt de gevangenis‭⁴²‭ gevankelijk gevoerd; Gij hebt gaven genomen ‭om‭ ‭uit‭‭⁴³‭ ‭te‭ ‭delen‭ onder de mensen; ja, ook de wederhorigen‭⁴⁴‭ om ‭bij‭ ‭U‭‭⁴⁵‭ te wonen, o HEERE God!‭
Kantekening zegt: 44) wederhorigen,‭ Dat is, ‭ongelovigen.‭ Versta, hebt Gij gevangen genomen onder uwe gehoorzaamheid. Verg. ‭‭{#2Co 10:5}‭‭. Of, ‭onder‭ ‭de wederhorigen; ‭te weten, ‭deelt Gij gaven uit.‭


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten