Onvergeeflijke zonde

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor tulp » 07 mar 2019 15:50

Hoi jhv1991,

Neem eens contact op met Eleos.
God straft je niet met dwanggedachten, net zoals God ook niet straft met een hernia.
Met een hernia ga je naar een fysiotherapeut en met dwanggedachten ga je naar een psycholoog.

Je draait steeds vaster in denkfouten en daar word je niet gelukkiger van.
Het is naar om dwanggedachten te hebben en het is ook naar om geen gedachten of gevoelens te hebben.
Ga eens praten met iemand bij Eleos (of een andere psycholoog), hier is echt wel uit te komen met behulp van iemand die verstand van zaken heeft.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 07 mar 2019 15:58

Dankjewel voor je reactie. Ik ben dus negatief over god maar dat komt omdat ik altijd pech heb ik had dwanggedachten was onrustig.bang en altijd angstig! Maar sinds 19 december ben ik gevoelloos. Nu ben ik bang dat god me gaat straffen en dat hij mij de rug toekeert heeft. Snap echt niet wat ik verkeerd heb gedaan. Maar bedankt voor je tip ik zit al bij eleos maar doordat ik denk dat ik toch binnenkort dood ga vind ik dat het geen zin meer heeft.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor tulp » 07 mar 2019 17:03

Dat is echt een akelige angst waar je last van hebt joh.
Ik hoop dat je alles wat je hier zegt, ook tegen je hulpverlener zegt en dat jullie samen kunnen uitzoeken waar al die angst en nare gedachten vandaan komen.
Sterkte!

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 07 mar 2019 17:25

Dat maakt me juist wat onrustig ik kan geen emoties meer niet bang.angst.onrust. maar ik snap het niet god heeft nooit geholpen in dat jaar ik heb het gevoel dat hij me juist straft!. Ik zie geen hoop meer

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Veendam » 07 mar 2019 18:45

Jhv1991 schreef:Dat maakt me juist wat onrustig ik kan geen emoties meer niet bang.angst.onrust. maar ik snap het niet god heeft nooit geholpen in dat jaar ik heb het gevoel dat hij me juist straft!. Ik zie geen hoop meer


Dit hangt samen met het feit dat God door veel mensen wordt voorgeschilderd als een God die straft, maar God wil helemaal niet mensen straffen.
Hij wil juist dat mensen tot Hem komen door Jezus zodat ze juist geen straf krijgen omdat Jezus al onze straf heeft gedragen.
Jezus wil jouw hoop zijn, Hij wil jouw onrust wegnemen doordat je Zijn rust leert kennen, dat je jouw angst in wilt ruilen voor vertrouwen in Hem.
Hier hoort een verandering van je denken bij wat hieraan ten grondslag ligt, door de eigenschappen van God die in de Bijbel staan hardop uit te spreken telkens weer. En het geloof is door het horen.
Doordat je het ook zelf hoort elke keer als je het uit gaat spreken vernaderd je denken meer en meer.
God talmt niet met het vervullen van Zijn beloften.
God liegt nooit.
Hij wil jouw God zijn, niet van veraf, maar van dichtbij.
Hij wil jouw God zijn, die er IS.
De Heilige Geest is niet voor niks de TROOSTER, die jou troosten wil.

God zit er helemaal niet op te wachten dat je dood zou gaan, Jezus is juist gekomen zodat ook jij LEVEN ZOU HEBBEN en overvloed.
Wandelen met God, dat doen levenden en niet de doden. Jij bent geroepen om met God te wandelen dus je bent geroepen om te LEVEN.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 07 mar 2019 20:04

Toen ik god en jezus net ontdekte toen zag ik ze ook als liefde hoor. Maar toen ik ernstige dwanggedachten kreeg waar ik tegen strijde. Toen ging ik anders denken! En vooral toen ik geen gevoel meer had toen dacht ik zie nu wel god heeft me niet lief

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Veendam » 09 mar 2019 15:32

Jhv1991 schreef:Toen ik god en jezus net ontdekte toen zag ik ze ook als liefde hoor. Maar toen ik ernstige dwanggedachten kreeg waar ik tegen strijde. Toen ging ik anders denken! En vooral toen ik geen gevoel meer had toen dacht ik zie nu wel god heeft me niet lief


Je denken staat niet op de eerste plek, maar het Woord van God staat op de eerste plek.
Je gedachten moet je dus toetsen aan het Woord van God.
Waar je denken afwijkt van het Woord van God moet je je denken vernieuwen, door juist hardop te beleiden wat God zegt in Zijn Woord.
Gewoon dagelijks doen keer op keer.
Doordat je dat dan ook hoort ga je dat zelf ook meer en meer geloven en verander je dus je denken

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Chaya » 09 mar 2019 15:40

Jhv1991 schreef:Toen ik god en jezus net ontdekte toen zag ik ze ook als liefde hoor. Maar toen ik ernstige dwanggedachten kreeg waar ik tegen strijde. Toen ging ik anders denken! En vooral toen ik geen gevoel meer had toen dacht ik zie nu wel god heeft me niet lief

Je kunt niet in je eentje vechten tegen dwanggedachten, want ze worden juist sterker en nemen toe naarmate je er meer tegen vecht.
En je zit niet alleen in een spiraal van dwanggedachten, ook van negatieve, die je vervolgens ook weer laat bevestigen.
Zie je wel dat......o nu heb ik geen gevoel meer, dus....

Laat dat nu eens volledig los en richt je op God! Het is trouwens raadzaam om eerst psych. hulp te zoeken bij de behandeling en begeleiding van je dwanggedachten.
Leg het eerlijk voor de Heere neer, belijdt dat je onmachtig bent en dat je steeds die nare gedachten voelt die je niet wilt.
Geloof is niet denken en voelen, maar vertrouwen op de beloften van de Heere! Ook al is het donker, ook al zie je Hem niet, ook al merk je niet dat God je hoort.
Maar dan wel dagelijks lezen in de Bijbel. En bidden. Houd aan, geef niet op!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor MoesTuin » 09 mar 2019 16:08

Jhv 1991

In aanvulling op bovenstaande schrijvers...
Voor jou ook deze bemoediging




Ik hoop dat je met behulp van de juiste mensen om je heen uiteindelijk bij de Heer Jezus uitkomt.
Zijn Liefde en Vrede zeker juist ook voor jou!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 09 mar 2019 21:56

Bedankt voor jullie tips. Ik vind het prachtig dat god in jullie leven is. Ik ben een negatieve man en ik worstel gewoon echt met de onvergeeflijke zonde! Ik heb met mn domme kop op internet zoveel dingen opgezocht waarvan ik wist wat een onzin maar als je dat ander half jaar hele dag door moet herhalen dan word je gek!. We weten allemaal dat jezus gods zoon is en wonderen uit gods kracht!. Maar wat komt er steeds in mn gedachten duivel.satan.demonnen ik weet het mensen het is verschrikkelijk ik zeg het dan ook niet maar als het is mn hoofd komt zeg ik wat een onzin jezus heeft gods kracht maar het begon ander half jaar gelezen met het woord vervloek en dat ging steeds de heilige geest in en oplaatst had ik de hele dag dit gevecht en toen las ik wat de farizeers tegen jezus zeiden. Dus ik daar mee worstelen julie begrijpen wel dat ik niet echt meer geloof in redding van jezus ook al wil ik dat wel en vooral om dat ik gevoelloos ben geworden denk ik dat het te laat is. Het voelt echt net als ik weer pech heb iedereen word geholpen behalve ik

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor MoesTuin » 10 mar 2019 08:22

Jhv1991,
Zoals eerder is gezegd.
Zoek hulp van de juiste mensen om je heen.
Ga niet zoeken op internet.
En zeker niet als laatste
De Heer Jezus houdt zeker ook van jou
Juist van jou
Juist van hen die Hem zo nodig hebben
Vertel dan ook alles wat je deelt hier met ons aan Jezus de Koning der Koningen vol Liefde voor jou

De Heer zegt "mijn juk is zacht en mijn last is licht"

moede kom ik arm en naakt tot die God die zaligmaakt!

Komt...komt allen die zo vermoeid en belast zijn met van alles en nog wat en Ik zegt de Heer zal u rust geven

Dat laatste is zo mooi hè...
Ik (God) u (Dat ben jij en ik die dit leest nu)
Het gaat alleen tussen God en jou.
Relatie
Persoonlijk
In het hart
Dank U Heer

En probeer de volgende woorden in geloof mee te zeggen, te zingen.....





ontroerend mooi en waar, zo is het.


Zijn liefde zocht mij teder,
Hij riep mij dag en nacht.
Hij vond en trok mij weder
uit ‘s duivel zonde macht.
Hij legde m’op Zijn schouders neer
en bracht mij op de kudde weer.

Refrein:

Ja, Zijn liefde zocht mij
en Zijn bloed, dat kocht mij;
door genade ben ‘k een kind van God,
door genade ben ‘k een kind van God.

Hij reinigde mijn wonden,
Hij stilde al mijn pijn,
zodat nu al mijn zonden
door Hem gewassen zijn.
‘k Heb vreed’ en blijdschap in mijn hart,
want Jezus droeg voor mij de smart.

Om voor mijn schuld te boeten,
verdroeg Hij smaad en hoon,
verwond aan hand en voeten,
op ‘t hooft een doornenkroon.
En Hij die mij het leven gaf,
droeg ook voor mij de zonde straf.

Nu is Hij weer verrezen
en zit aan ‘s Vaders zij.
Zijn Naam zij lof geprezen,
daar bidt Hij thans voor mij;
van waar nog steeds de kracht van ‘t bloed,
mij voor des satans macht behoedt.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Veendam » 12 mar 2019 15:05

Jhv1991 schreef:Bedankt voor jullie tips. Ik vind het prachtig dat god in jullie leven is. Ik ben een negatieve man en ik worstel gewoon echt met de onvergeeflijke zonde! Ik heb met mn domme kop op internet zoveel dingen opgezocht waarvan ik wist wat een onzin maar als je dat ander half jaar hele dag door moet herhalen dan word je gek!. We weten allemaal dat jezus gods zoon is en wonderen uit gods kracht!. Maar wat komt er steeds in mn gedachten duivel.satan.demonnen ik weet het mensen het is verschrikkelijk ik zeg het dan ook niet maar als het is mn hoofd komt zeg ik wat een onzin jezus heeft gods kracht maar het begon ander half jaar gelezen met het woord vervloek en dat ging steeds de heilige geest in en oplaatst had ik de hele dag dit gevecht en toen las ik wat de farizeers tegen jezus zeiden. Dus ik daar mee worstelen julie begrijpen wel dat ik niet echt meer geloof in redding van jezus ook al wil ik dat wel en vooral om dat ik gevoelloos ben geworden denk ik dat het te laat is. Het voelt echt net als ik weer pech heb iedereen word geholpen behalve ik


Nu even heel erg kort door de bocht: God zegt dat wanneer wij onze zonde(n) belijden Hij GETROUW IS EN ONZE ZONDE(N) VERGEEFT !!
ALLE ZONDE waar je berouw van hebt kan je gewoon belijden aan God dan IS HET WEG !!!!
Alle beleden zonde IS NIET ONVERGEEFLIJK, MAAR VERGEVEN !!
God heeft het gegooid in het diepste van de zee.

Het helpt niks om te lezen wat Farizeeërs zeiden tegen Jezus, het gaat er om wat Jezus ZELF zegt !
Het steeds voelen dat je pech zou hebben en dat iedereen geholpen zou worden behalve jij is het zelfde als de zonde die God in het diepste der zee heeft geworpen weer terug uit de zee gaan hengelen.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 28 mar 2019 18:34

Bedankt iedereen!. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen wat begon als dwanggedachten werd een jaar later gevoelloosheid en de laatste weken lijkt het wel of het grappig is lachen om een zonde terwijl dat helemaal niet grappig is! Ik wil dat niet het lijkt wel of ik word bespeeld!! 1st ben je bang voor de zonde daarna ben je gevoelloos(verhard) en dan lijkt het allemaal wel leuk te zijn hoe hard ik ook vecht het lukt me niet en vooral niet als je weet dat je worstelt met de zonde. Ik heb zo gevochten om de onvergeeflijke zonde niet te doen en in mijn ogen word ik daar voor gestraft als ik dan verhard word. Ja dan verlies ik elke tekst wat heeft gezegd ik wil wel positief denken maar hoe dan??. Ik wil niet aandacht of zielig doen maar ik zie dit echt alsof ik pech heb dat dit mij overkomt!ik zie niet in wat ik verkeerd heb gedaan. En daarom geloof ik ook dat god mij haat want elk verhaal wat ik lees die mensen worden bevrijd of geholpen. Ik heb via hier gehoord dat ik naar elios moest dat heb ik gedaan ik kreeg medicijnen dat hielp 1st tot dat het weer terug kwam en toen ik gevoelloos(verhard) werd werkte de medicijnen niet meer. Dus ik ben er maar mee gestopt en mn gevoel komt na maanden niet terug. Nou ja dan trek je de conclusie wel dat je verhard bent. En dinsdag ben ik weer maar elios geweest we hadden een opname aan gevraagd omdat ik alleen maar in mn hoofd zit en aan het strijden ben. Ik was niet een gevaar voor mezelf dus dat kon niet doorgaan. En elios zij we kunnen je niet verder helpen omdat ik een laag iq heb. Dus na ander half jaar ben ik nog nergens!. En dan is het moeilijk om positief te denken!. Ik zie het nu zo ik word gestraft voor mn ziekte of waarmee ik worstel! Sorry dat ik zo negatief ben maar wat moet ik anders moet ik nu nog steeds denken god helpt me wel?. Ik vind jullie berichtjes te gek echt waar ik wou dat ik een leven had met god! Maar nu denk ik toch serieus dat ik de zonde gedaan heb en binnenkort dood ga.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor coby6 » 29 mar 2019 10:34

Jhv1991 schreef:Bedankt voor jullie tips. Ik vind het prachtig dat god in jullie leven is. Ik ben een negatieve man en ik worstel gewoon echt met de onvergeeflijke zonde! Ik heb met mn domme kop op internet zoveel dingen opgezocht waarvan ik wist wat een onzin maar als je dat ander half jaar hele dag door moet herhalen dan word je gek!. We weten allemaal dat jezus gods zoon is en wonderen uit gods kracht!. Maar wat komt er steeds in mn gedachten duivel.satan.demonnen ik weet het mensen het is verschrikkelijk ik zeg het dan ook niet maar als het is mn hoofd komt zeg ik wat een onzin jezus heeft gods kracht maar het begon ander half jaar gelezen met het woord vervloek en dat ging steeds de heilige geest in en oplaatst had ik de hele dag dit gevecht en toen las ik wat de farizeers tegen jezus zeiden. Dus ik daar mee worstelen julie begrijpen wel dat ik niet echt meer geloof in redding van jezus ook al wil ik dat wel en vooral om dat ik gevoelloos ben geworden denk ik dat het te laat is. Het voelt echt net als ik weer pech heb iedereen word geholpen behalve ik

De duivel zit je gewoon te sarren. Ik heb dat vroeger ook gehad. Dat ben jij niet. Dat zijn niet jouw gedachten. God is ook niet boos op je. Die rotduivel vuurt een pijl af naar je met zulk soort gedachten. Ik heb exact dat gehad vroeger toen ik net geloofde. Dan denk je dat jij dat denkt, hij spreekt ook vaak in de ik-vorm. Dan ben je bang dat je hebt gezondigd en dat God je haat en de duivelmaar lachen, die etter.
Dwanggedachten zijn het. Die had ik vroeger aan de lopende band. Ik was aangerand als kind endandacht ik dus ook nog als er een wildvreemde op straat liep: ik wil met jou seks. Dat wou ik niet, want ik haatte seks, maar dat moest ik denken en dan dacht ik dat iedereen helderziend was en mijn gedachten kon lezen, dus dan kreeg ik die gedachte en dan ging ik direct denken (want zogenaamd verstonden die mensen mijn gedachten): nee dat wil ikniet, dat denk ik niet, maar ik moet dat denken. En dat had ik dan ook met die Heilige Geest zonden. Dat waren helemaal niet mijn gedachten. Dat was een sargeest. Ik liet de voorganger demonen eruit gooien en het hielp geen fluit. Ik was de hele dag bang en dan blijf je doorgaan in die cirkel. En toen ging mijn moeder naar Rinke van der Meer, die persoonlijke Woorden van God geeft en ze vroeg of ie iets had voor mij en hij schreef het in een brief en stuurde het op.
Er stond dat God zei: Ik ben niet gevoelig voor leugens en aanklachten die de duivel tegen Mijn geliefde inbrengt. Ik verklaar je vrij in Mijn Liefde.
Ik geloofde dat. De angst voor God was weg en dat Hij het niet begreep en ik was gewoon vrij door het Woord. Nooit meer last van gehad. Hij zond Zijn Woord, Hij genas hen en deed hen aan de groeve ontkomen. Je moet Gods Woord gaan uitspreken over jezelf en dat je vrij bent, al merk je het niet.
Mijn zoon had dwanggedachten. Zijn vader bracht hem naar een psycholoog. Die wilde hem aan de pillen hebben. Hij kreeg gebed voor bevrijding. Gedachten waren er nog steeds. Ik zei: Zeg tegen je vader dat je vrij bent. Ja maar dan lieg ik. Nee Gods Woord zegt wie de Zoon vrijmaakt, die zal werkelijk vrij zijn. Geloof dat gewoon. Hij deed het. Z'n pa geloofde er geen klap van. Binnen een week was het weg. Nooit meer last van gehad. Je moet weten dat God van je houdt en je niet veroordeelt en je vrij kan zetten.

Jhv1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2017 21:01

Re: Onvergeeflijke zonde

Berichtdoor Jhv1991 » 29 mar 2019 12:00

Heej volgens mij zij je dat al een x ik had tot dat ook hoor. Tot dat ik gevoelloos werd toen dacht ik ben verhard maar ik wist niet wat ik verkeerd had gedaan. En ik strijd nog elke dag misschien gaat het nu ook wel automatische. In mijn ogen ist oneerlijk ik snap er niks van


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten