Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor pindas83 » 11 mar 2019 20:25

MoesTuin schreef:Fijn dat dit dan ook weer duidelijk is =D>
Dan wil ik tegelijk de oproep doen dat welke vorm van verdachtmaking van Forummers tegen andere Forummers of het in twijfel trekken van Moderators in welke vorm dan ook, openlijk op dit forum stopt en anders desbetreffende Forummers die hier toch mee doorgaan hierop aangesproken worden.

Het lijkt erop dat ik verdacht wordt van meerdere personen te zijn, wat niet het geval is.
Als er vragen zijn...stuur me een PB...
Daar kom je veel verder mee dan deze toestanden.

Wellicht ben ik ook weleens scherp, vergeef me, stuur me desnoods een PB hierover.

Tegelijk dank voor hen die mij via PB steunen!
Soms denk ik....als wij als Forummers elkaar eens in het echt zouden tegenkomen....wat zou dat mooi en wellicht anders en aardiger ook zijn :wink:

Hartelijke Groet van de enige ene en echte MoesTuin

viewtopic.php?f=16&t=27389&p=2095862#top

Slechts een pelgrim onder jullie allen....


Hmm.. jammer. Ik ben altijd wel gevoelig voor een goede conspiracy theorie en het idee dat jij een meervoudige persoonlijkheid zou hebben sprak mij enorm aan.
Ik ben hier niet zo blij mee.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 11 mar 2019 20:57

henkie schreef:De eerdere bewijzen waren niet best.
Wat overigens als je er toch naast mocht zitten? Je hebt inmiddels al diverse mensen meerdere keren beschuldigd.

Beschuldig me maar van leugens, ik weet wat de waarheid is.
henkie schreef:Dat heeft ze gedaan en we hebben het uitgebreid nagekeken. Zonder resultaat. Als een banneling terug is dan heb ik er alle belang bij om hem of haar er zo snel mogelijk weer uit te werken. Dus ik snap de verontwaardiging ook niet zo.

Op een dag zul je het wel snappen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby6 » 11 mar 2019 21:51

pindas83 schreef:Hmm.. jammer. Ik ben altijd wel gevoelig voor een goede conspiracy theorie en het idee dat jij een meervoudige persoonlijkheid zou hebben sprak mij enorm aan.
Ik ben hier niet zo blij mee.

Ik heb dat weleens op een ander forum gehad. Zo idioot. En ik vond ze allebei heel aardig

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 12 mar 2019 06:52

Race406 schreef:Dan zou ik Henkie de namen van die forummers doorgeven, dan kan hij e.e.a. checken en actie ondernemen. :wink:



Chaya schreef:Nee, ik heb er genoeg aan gedaan ( ..)



henkie schreef:Dat heeft ze gedaan en we hebben het uitgebreid nagekeken. Zonder resultaat. (...)




Chaya schreef:Beschuldig me maar van leugens, ik weet wat de waarheid is. (...)


... bovenstaande berichten getuigen niet echt van eerlijkheid


henkie schreef:De eerdere bewijzen waren niet best.
Wat overigens als je er toch naast mocht zitten? Je hebt inmiddels al diverse mensen meerdere keren beschuldigd.


Nou komt toch wel boven water dat er achter de schermen door Forummers een hele hetze plaats vond tegen zelfs meerdere andere Forummers.
in en in triest uiteraard.
Maar ik heb het vooral te doen met hen als je zo door het leven moet gaan met achterdocht en wantrouwen jegens mensen....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby6 » 12 mar 2019 14:09

MoesTuin schreef:... bovenstaande berichten getuigen niet echt van eerlijkheid




Nou komt toch wel boven water dat er achter de schermen door Forummers een hele hetze plaats vond tegen zelfs meerdere andere Forummers.
in en in triest uiteraard.
Maar ik heb het vooral te doen met hen als je zo door het leven moet gaan met achterdocht en wantrouwen jegens mensen....

Je kunt beter te doen hebben met naieve sukkels. Op forums kun je nooit weten wie wie is. Anonimiteit maakt dat je kunt trollen. Ik ben eigenlijk Chaya, maar niet verder vertellen hoor.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Veendam » 12 mar 2019 14:11

In het forum zie ik veel dingen staan, namelijk over houtbewerking, whisky en bier en grafsteenopschriften en zo.
Van veel zie ik het nut niet in maar ja dat kan aan mij liggen natuurlijk.

Aan de andere kant zie ik de laatste tijd steeds vaker dat berichten van meerdere gebruikers gewoon weggehaald worden zonder bericht wat er nu mis mee zou zijn. Ik kan mij dus ook niet aan de indruk onttrekken dat iedereen precies binnen de lintjes moet lopen en schrijven van wat de moderators hun leerstellige ideeën zijn. Zo ook het topic over volwassendoop / kinderdoop binnen de gereformeerde kerken, wat gaat over iemand die bijvoorbeeld zichzelf wil laten dopen als volwassene maar wel binnen de gereformeerde kerkelijke gemeenschap wil blijven en daar wil blijven functioneren. Dit zijn zaken die gewoon spelen binnen de gereformeerde kerken en ook binnen de refokerken.

Nu waren de bijdragen niet over het onderwerp of het nu volwassendoop of kinderdoop zou moeten zijn, maar over de houding van de kerken over hoe ze met dit soort dingen om gaan of zouden moeten gaan.
Het waren waardevolle bijdragen aan dat onderwerp en ze worden dus gewoon zonder meer weggehaald.
Ik vraag mij af waarom !
Zijn de moderatoren van mening dat er niet op een bepaalde manier gedacht mag worden en worden de bijdragen daarom weggehaald of is er bij de idee dat mensen op dit forum preventief beschermd moeten worden tegen andere meningen over bijvoorbeeld dit onderwerp ?
Is het de idee dat de lezers zelf niet kundig genoeg zijn om te onderscheiden wat wel of niet goed is bij de moderatoren ?

Men zou ook kunnen volstaan om de keuze te maken om de schrijver te verzoeken om ontopic te blijven als er van het onderwerp wordt afgeweken toch ??

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 12 mar 2019 20:25

Beste Veendam,

De vraag in het topic is vrij helder. Let ook vooral op de eerste zin:

"Zonder een nieuwe discussie te laten losbarsten over de geloofsdoop vs. kinderdoop ben ik benieuwd naar het volgende:

Zijn er bij jullie gevallen bekend dat ouders van pasgeborenen, binnen een gereformeerde kerk, ervoor gekozen hebben hun kind niet te laten dopen maar aangegeven hebben bij de K.R. dat zij van mening zijn dat de geloofs- of volwassendoop de ‘bedoeling’ is.

Zo ja, hoe is men daar dan mee om gegaan, er van uit gaande dat betreffende ouders zich wel verbonden weten met de gemeente en graag hiervan lid zouden willen blijven?"


Is het in strijd met de eerste zin dan wordt het verwijderd. Ik vind het bovendien erg verstandig om dat erbij te zetten want binnen de kortste keren verzanden we weer in de bekende discussies zonder aan de eigenlijk vraag toe te komen.

Een waarschuwing kost teveel tijd (je bent de enige niet) en ik ben ook bang dat het niet stimuleert om je bij het onderwerp te houden. Integendeel.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Veendam » 13 mar 2019 00:46

henkie schreef:Beste Veendam,

De vraag in het topic is vrij helder. Let ook vooral op de eerste zin:

"Zonder een nieuwe discussie te laten losbarsten over de geloofsdoop vs. kinderdoop ben ik benieuwd naar het volgende:

Zijn er bij jullie gevallen bekend dat ouders van pasgeborenen, binnen een gereformeerde kerk, ervoor gekozen hebben hun kind niet te laten dopen maar aangegeven hebben bij de K.R. dat zij van mening zijn dat de geloofs- of volwassendoop de ‘bedoeling’ is.

Zo ja, hoe is men daar dan mee om gegaan, er van uit gaande dat betreffende ouders zich wel verbonden weten met de gemeente en graag hiervan lid zouden willen blijven?"


Is het in strijd met de eerste zin dan wordt het verwijderd. Ik vind het bovendien erg verstandig om dat erbij te zetten want binnen de kortste keren verzanden we weer in de bekende discussies zonder aan de eigenlijk vraag toe te komen.

Een waarschuwing kost teveel tijd (je bent de enige niet) en ik ben ook bang dat het niet stimuleert om je bij het onderwerp te houden. Integendeel.


Mijn bijdrage was in het geheel niet in strijdmet het eerste, maar ja de bijdrage is al weggehaald.
Het was wel degelijk over hoe je er mee om zou kunnen gaan en wat ervaringen hiermee waren.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 13 mar 2019 09:23

@Veendam
langs elkaar heen praten:
Afbeelding

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 13 mar 2019 17:29

henkie schreef:
Een waarschuwing kost teveel tijd (je bent de enige niet) en ik ben ook bang dat het niet stimuleert om je bij het onderwerp te houden. Integendeel.



Als je geen tijd en zin hebt om er energie in te steken dan is een waarschuwing wel teveel ja.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby6 » 13 mar 2019 18:20

irmo schreef:Als je geen tijd en zin hebt om er energie in te steken dan is een waarschuwing wel teveel ja.

Lol. Op een ander forum is er allemaal gedoe om een topic en die mod is er dag in dag uit mee bezig en iedereen is boos. Ik zei: Ik ga naar Henkie. Die trekt tenminste geen partij en gooit gewoon het hele topic weg met alle berichten.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor hans0166 » 13 mar 2019 19:22

henkie schreef:Een waarschuwing kost teveel tijd (je bent de enige niet) en ik ben ook bang dat het niet stimuleert om je bij het onderwerp te houden. Integendeel.


en we weten echt zelf meestal wel dat we te ver gaan of off topic... de verwijdering is zelden een verrassing. ( tenminste dat is hoe ik het ervaar )

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 13 mar 2019 20:46

hans0166 schreef:en we weten echt zelf meestal wel dat we te ver gaan of off topic... de verwijdering is zelden een verrassing. ( tenminste dat is hoe ik het ervaar )

Ik heb soms best de indruk dat iets verwijderd zal worden.
Meestal gebeurt dat dan niet.

De meeste verwijderingen van mijn berichten verbazen me oprecht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2019 18:08

coby6 schreef:Lol. Op een ander forum is er allemaal gedoe om een topic en die mod is er dag in dag uit mee bezig en iedereen is boos. Ik zei: Ik ga naar Henkie. Die trekt tenminste geen partij en gooit gewoon het hele topic weg met alle berichten.

Dit had niks met het topic te maken, want de betreffende posters verklaarden beide dat het topic hen niet interesseerde.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby6 » 14 mar 2019 18:42

mohamed schreef:Dit had niks met het topic te maken, want de betreffende posters verklaarden beide dat het topic hen niet interesseerde.

Ja klopt.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten