Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4622
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor Spreeuw » 08 dec 2014 22:16

Ik zie dat het homohuwelijk-topic gesloten is! Ik heb dit topic op 11 maart van dit jaar geopend. Toen kon ik niet vermoeden dat dit topic zou uitgroeien tot honderden pagina's. Zelf heb ik veel geleerd van de discussie, dus vind ik het wel een beetje jammer dat we nu niet meer kunnen discussiëren over dit onderwerp.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor mona » 08 dec 2014 22:28

Spreeuw schreef:Zelf heb ik veel geleerd van de discussie
Ik weet niet of ik er veel van geleerd heb. Mij blijft voornamelijk de 'ophang-en kruisigingsfoto's' bij, en de 'prettige' manier waarop er verbaal met modder werd gesmeten. Wat mij betreft was daardoor het topic al tientallen pagina's eerder om zeep geholpen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor Bambi » 08 dec 2014 22:47

Ik heb niks geleerd van het topic, alleen maar bevestiging gekregen van wat ik allang wist, nl:
wij kunnen mensen niet veranderen, dat kan alleen God.
Al heb je de mooiste verhalen of de beste Bijbelteksten, of de hardste woorden, het maakt niets uit.
De mens die blind is, kan alleen door God ziende gemaakt worden.

En dat Henkie het topic nu rigoureus sluit, is alleen maar goed.
Het was geen discussie-topic meer, maar een strijdtopic, waarin alles al lang en breed gezegd is.
Henkie handelt meestal op aanwijzing van God, is mij vaker opgevallen.

En hoe vervelend wij het ook vinden dat enkelen alles maar konden zeggen tot in het extreme toe (sommige dingen waren voor mij ook niet te verteren, vooral het wegpoetsen van waar het Evangelie om draait en de liefde van God), zelfs God geeft keuze vrijheid in het hebben van een eigen mening, hoe erg wij die mening ook vinden.

We kunnen er wel uit leren dat, waar onze woorden geen grond hebben om in te vallen, het gebed wonderen kan verrichten.
Want ik (en ik denk velen met mij), heb gebeden of God iemand de mond wilde snoeren met zijn gespot over het Evangelie en de liefde van Christus.
En dat is nu gebeurd.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor gravo » 09 dec 2014 00:36

Het is natuurlijk heel begrijpelijk dat discussies die oververhit raken, gestaakt moeten worden.
In een live-discussie zorg je er zo voor dat er geen stoelen en asbakken door de ruimte vliegen.

Maar met het sluiten van het topic "homoseksualiteit" is het thema "homoseksualiteit" nog niet gesloten.

T.z.t. zal het wel weer opduiken. Want een topic dat zo snel zo sterk uitdijt, is een signaal dat dit onderwerp de Refowereld meer dan gemiddeld bezig houdt.

*Deel verwijderd door moderator. Hier geen discussie over homoseksualiteit*

Ik denk dan ook niet dat het sluiten van een topic dit onderwerp definitief van tafel zal halen.
Nee, hier gaan we nog meer van horen. Dikjes of dunnetjes. Hopelijk in alle redelijkheid.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor mealybug » 09 dec 2014 06:03

JeeWee schreef:Wat verwacht je van een 'hetero' die vrijwel uitsluitend post in topics over homoseksualiteit?


Niet eerder heb ik zoveel polarisatie en discriminatie van hetero's gezien als in deze onderwerpen die nu gesloten ziijn.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor JeeWee » 09 dec 2014 07:41

Dit gaat even over de makkelijke weg die RefoWeb heeft gekozen om het onderwerp homoseksualiteit gewoon van de gesprekslijst te halen omdat zij, als verantwoordelijke de boel niet in de hand konden houden.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor xsidd » 09 dec 2014 07:55

@Jeewee

Begin citaat"Dit gaat even over de makkelijke weg die RefoWeb heeft gekozen om het onderwerp homoseksualiteit gewoon van de gesprekslijst te halen omdat zij, als verantwoordelijke de boel niet in de hand konden houden."Einde citaat.

Wat zeg je nu over dat Refoweb, een makkelijke weg koos? Er zijn drie topics geweest over homofilie. Op 1 topic, zijn er meer dan 230 pagina's aan gewijd. Zie je dat deze mening van je, heel schril afsteekt , tegen de feiten die op tafel liggen? Dus niks "gewoon" zoals je beweert. En niks geen "makkelijke"weg.

Dat men hier niet normaal met elkaar kon omgaan, heeft naar mijn weten Henk doen besluiten, de topics te sluiten.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor StillAwake » 09 dec 2014 09:24

mannetje1977 schreef:Ik vind het totaal sluiten van de 'homotopic' helemaal niet zo'n goede beslissing.

Blijkbaar weet het moderatieteam niet hoe men met als moderators ervoor kan zorgen dat de discussie zinvol en binnen de regels van het forum verloopt, of men heeft geen zin om actief in te grijpen.

Het moderatieteam heeft gewoon gezegd: "Jullie moeten er zelf maar uitkomen."

En nu dat dus niet lukt, zoals dat reeds door verschillende personen is aangegeven kiest men
voor de meest rigoreuze oplossing: het hele topic sluiten.

Ik vind het niet de best mogelijke beslissing (één forumlid verstierde de hele discussie), maar aangezien de toon van de discussie dermate verziekt was waren deze beide topics "klaar".
Natuurlijk is hiermee de discussie niet voorbij, omdat het onderwerp blijft bestaan, maar zodra mensen zichzelf boven de ander gaan plaatsen is er géén discussie meer...
En dat gebeurde in beide topics.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor Speedy » 09 dec 2014 09:36

StillAwake schreef:Ik vind het niet de best mogelijke beslissing (één forumlid verstierde de hele discussie), maar aangezien de toon van de discussie dermate verziekt was waren deze beide topics "klaar".
Natuurlijk is hiermee de discussie niet voorbij, omdat het onderwerp blijft bestaan, maar zodra mensen zichzelf boven de ander gaan plaatsen is er géén discussie meer...
En dat gebeurde in beide topics.


Het is er niet één, het zijn er meerderen die op de persoon spelen
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor StillAwake » 09 dec 2014 09:38

StillAwake schreef:Ik vind het niet de best mogelijke beslissing (één forumlid verstierde de hele discussie), maar aangezien de toon van de discussie dermate verziekt was waren deze beide topics "klaar".
Natuurlijk is hiermee de discussie niet voorbij, omdat het onderwerp blijft bestaan, maar zodra mensen zichzelf boven de ander gaan plaatsen is er géén discussie meer...
En dat gebeurde in beide topics.

Speedy schreef:Het is er niet één, het zijn er meerderen die op de persoon spelen

Daar heb je deels gelijk in: Eén persoon speelde zo op de persoon dat er sprake was van uitlokking...
En niet iedereen is goed omgegaan met deze uitlokking.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor mealybug » 09 dec 2014 09:48

JeeWee schreef:Dit gaat even over de makkelijke weg die RefoWeb heeft gekozen om het onderwerp homoseksualiteit gewoon van de gesprekslijst te halen omdat zij, als verantwoordelijke de boel niet in de hand konden houden.
Hun verantwoordelijkheid begint pas waar volwassenen zoals jij gaan polariseren, beschuldigen en schelden en het kleinste zijpaadje van iemand met een andere mening al een stokpaardje noemen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 dec 2014 23:06

Na alles wat er de afgelopen dagen aan moderator-acties is ondernomen, vraag ik me af hoe de Mods vinden dat het verder moet gaan.

Er is aangegeven dat er voorlopig geen topic open mag over homoseksualiteit. Hoe lang is voorlopig?
Daarnaast is doorgaan op de manier zoals het de laatste tijd ging niet zo zinvol. Hoe denken de mods dat er weer een gesprek kan ontstaan over dit onderwerp?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor elbert » 12 dec 2014 08:31

JeeWee schreef:Dit gaat even over de makkelijke weg die RefoWeb heeft gekozen om het onderwerp homoseksualiteit gewoon van de gesprekslijst te halen omdat zij, als verantwoordelijke de boel niet in de hand konden houden.
Het zijn de forummers zelf geweest die zichzelf niet in de hand konden houden. Vandaar ook dat er ingegrepen is. Als moderators hebben we nu mensen van de rotonde moeten plukken die ze al 100 keer rond zijn geweest en waarbij ze onderweg de nodige ongelukken hebben veroorzaakt doordat ze meerdere malen over elkaar heen zijn gereden. En nog steeds zijn er dan mensen die nog een keer 100 rondjes willen. Nou, voorlopig even niet dus. We willen sommige mensen tegen zichzelf en anderen beschermen.
Tante Pollewop schreef:Er is aangegeven dat er voorlopig geen topic open mag over homoseksualiteit. Hoe lang is voorlopig?
Daarnaast is doorgaan op de manier zoals het de laatste tijd ging niet zo zinvol. Hoe denken de mods dat er weer een gesprek kan ontstaan over dit onderwerp?
Dat zijn goede vragen, waar we nog over nadenken. Het lijkt me dat voorlopig het het beste is als er rust is op dit front en dat als we weer verder gaan, dat dit dan op een andere manier moet dan voorheen. Tenminste, dat is mijn mening.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 12 dec 2014 11:06

Mee eens en volgens mij is na honderd topics over homo's nagenoeg alles wel een keer gezegd.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3397
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Cicero » 12 dec 2014 12:07

elbert schreef:Dat zijn goede vragen, waar we nog over nadenken. Het lijkt me dat voorlopig het het beste is als er rust is op dit front en dat als we weer verder gaan, dat dit dan op een andere manier moet dan voorheen. Tenminste, dat is mijn mening.


Wat mij (en anderen) opvalt is dat dezelfde argumenten 1000x herhaald worden, en als er weer een nieuwe participant langskomt het hele riedeltje weer opnieuw wordt afgedraaid. Misschien is het handig dat bijvoorbeeld de topicopening alvast een overzicht geeft over de standpunten en de argumenten daarvoor en weerleggingen van vaak gehoorde argumenten, zodat er alleen eventjes een link geplaatst hoeft te worden naar de openingspost voor het geval dat zo'n vaak gehoord argument weer langs komt.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten