Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 10 nov 2014 13:39

mealybug schreef:Ik vind dat meer een uittdaging om de schrijver van zoiets erop aan te spreken.
De Moderator telkens roepen komt een beetje over als ''mammie ze pesten me''.
Nee, het gaat me hier om het feit dat dit in het besloten gedeelte plaatsvind.
In het open gedeelte mag iedereen zijn mening geven.
Daar zit toch verschil in? In het gesloten gedeelte moet je voldoen aan bepaalde regels, en dan kan je niet tegen de forummers zeggen: zoek het zelf maar uit. Dan kan je de regels ook gewoon achterwege laten, want wat hebben die dan voor nut?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Boerin » 10 nov 2014 13:59

mona schreef:Nee, het gaat me hier om het feit dat dit in het besloten gedeelte plaatsvind.
In het open gedeelte mag iedereen zijn mening geven.
Daar zit toch verschil in? In het gesloten gedeelte moet je voldoen aan bepaalde regels, en dan kan je niet tegen de forummers zeggen: zoek het zelf maar uit. Dan kan je de regels ook gewoon achterwege laten, want wat hebben die dan voor nut?

Zo'n topic moet ook niet in het besloten gedeelte. Dat kan niet op zo'n forum als dit waar je weet dat er homo's zitten, da's net zoiets als een topic aanmaken in een 'alleen dames' gedeelte en dan met elkaar gaan klagen wat mannen toch een slechte invloed hebben op de maatschappij, maar die mogen er dan niet op reageren.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 10 nov 2014 16:37

Jan schreef:Maar waarom dan iets van reformatorisch in de naam?


Omdat het een forum is voor mensen met een reformatorische achtergrond door mensen met zo'n achtergrond.

Mona schreef:Ja, Henkie, en jij bent moderator om een beetje aansturing te geven niet? En dat het probleem al in 2001 bestaat, en nu nog steeds bestaat (en in omvang toeneemt), zegt volgens mij genoeg dat je duidelijker grenzen aan moet geven. Als een probleem na 13 jaar niet is opgelost door de forummers zelf, wordt het tijd dat jij je er mee gaat bemoeien, lijkt me.

Bovendien, vind ik het echt niet kunnen dat in het besloten religie gedeelte, de bijbel als een 'mooi boek' wordt weggezet. Als dat het 'refo-gehalte' van dit forum is, dan mag je mijn portie aan fikkie geven.


Het probleem blijft niet bestaan, maar blijft komen en gaan. Forummers komen en gaan namelijk. Soms gaan ze met lichte aandrang van ons. Dat zullen er honderden zijn inmiddels. Op een enkeling na zijn alle forummers die veel weerstand oproepen verdwenen. Als je dat voor ogen houdt, kun je wellicht wat beter relativeren.

Dat voorbeeld van 'mooi boek' gaat om 1 persoon neem ik aan? Als daar je oordeel op gebaseerd is, moet ik wel wat moeite doen om dat serieus te nemen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 10 nov 2014 17:25

Eerst maar weer even relativeren.
Elk forum bestaat bij de gratie van de leden die mee doen aan de discussie.
Een beheerder faciliteert slechts een podium.

Discussieren is moeilijk. Het is het uitwisselen van meningen, elkaar aanscherpen, argumenten aandragen om datgene duidelijk te maken waar je in gelooft.
In een duscussie hoef je het zeker niet met elkaar eens te zijn.
Maar je respecteert elkaars mening wel, zelfs als je die verfoeit.
Dan roep je niet "jij bent gek", maar "ik ben het niet met je eens omdat..." of desnoods "ik vind jouw visie gek omdat..."
Het blijft een visie, zelfs als je die staaft met bijbelteksten.

Maar nu is Jan gekomen en in zijn kielzog nog een paar andere forumkapers.
Jan gaat nooit in discussie.
Iedereen die andere mening heeft dan Jan, wordt weggezet als hoer, als heiden, als goddeloze, als onbekeerde. Je bent allen te redden op de manier van Jan.

Jan presteert het zelfs om de aangeboren geaardheid van homoseksualiteit weg te zetten als “Een kanker in het mannendom en Christendom en samenleving in het algemeen”.
Dit kan niet, mag niet en maakt een forum kapot.
Ik ga verder: de duivel kan ook de gedaante van een ‘vroom christen’ aannemen.

Forumdiscussies zouden opbouwend moeten zijn, versterkend, soms vermanend, maar dan met de liefde die Christus had’.

Als Jan en zijn kompanen zijn gang kunnen gaan, heb je dit forum snel omver. Ten opzicht van een heel lichaam is een gezwel vaak maar heel klein. Maar het doodt het hele lichaam.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 10 nov 2014 17:46

henkie schreef:
Het probleem blijft niet bestaan, maar blijft komen en gaan. Forummers komen en gaan namelijk. Soms gaan ze met lichte aandrang van ons. Dat zullen er honderden zijn inmiddels. Op een enkeling na zijn alle forummers die veel weerstand oproepen verdwenen. Als je dat voor ogen houdt, kun je wellicht wat beter relativeren.


Wat ontzettend fijn dat ik dit frum dan op standje `alleen lezen´ heb gezet. NIet alleen de manier waarop er met andersdenkenden wordt omgegaan, maar vooral ook de manier waarop jullie met elkaar omgaan heeft me erg verbaast. Ik ben blij dat ik de discussie die ik hier ooit begonnen ben, nu ergens anders voortzet. Met christenen die wel respectvol zijn. Die wel tegen een andere mening kunnen en zelfs, ze kunnen ook nog antwoord geven op mijn vragen. Ik ben erg blij met de contactgegevens die ik aan deze site heb overgehouden, maar dat is dan ook het enige.

Veel vooroordelen zijn bevestigd. Je hebt me zeker niet dichterbij god gebracht in mijn zoektocht. Als dat jouw bedoeling is met dit waardeloze beleid, vind ik het prima. Maar ik vind het vrij triest, dat hier veel mensen zijn gaan lopen, het is erg jammer.

Dit forum is niet reformatorisch.
Dit forum is niet eens christelijk, althans ik kan het niet zo noemen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 10 nov 2014 18:00

JeeWee schreef:Eerst maar weer even relativeren.
Elk forum bestaat bij de gratie van de leden die mee doen aan de discussie.
Een beheerder faciliteert slechts een podium.

Discussieren is moeilijk. Het is het uitwisselen van meningen, elkaar aanscherpen, argumenten aandragen om datgene duidelijk te maken waar je in gelooft.
In een duscussie hoef je het zeker niet met elkaar eens te zijn.
Maar je respecteert elkaars mening wel, zelfs als je die verfoeit.
Dan roep je niet "jij bent gek", maar "ik ben het niet met je eens omdat..." of desnoods "ik vind jouw visie gek omdat..."
Het blijft een visie, zelfs als je die staaft met bijbelteksten.

Maar nu is Jan gekomen en in zijn kielzog nog een paar andere forumkapers.
Jan gaat nooit in discussie.
Iedereen die andere mening heeft dan Jan, wordt weggezet als hoer, als heiden, als goddeloze, als onbekeerde. Je bent allen te redden op de manier van Jan.

Jan presteert het zelfs om de aangeboren geaardheid van homoseksualiteit weg te zetten als “Een kanker in het mannendom en Christendom en samenleving in het algemeen”.
Dit kan niet, mag niet en maakt een forum kapot.
Ik ga verder: de duivel kan ook de gedaante van een ‘vroom christen’ aannemen.

Forumdiscussies zouden opbouwend moeten zijn, versterkend, soms vermanend, maar dan met de liefde die Christus had’.

Als Jan en zijn kompanen zijn gang kunnen gaan, heb je dit forum snel omver. Ten opzicht van een heel lichaam is een gezwel vaak maar heel klein. Maar het doodt het hele lichaam.


Hou toch eens op met je vrome praatjes, jij bent (net als de anderen en ondergetekende) geen haar beter. Vroom praten, maar meerdere malen zijn hier mensen die een compleet andere visie op homifilie hebben dan jou, compleet afgezeken en in de hoek gezet alsof ze geen verstand hebben.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 10 nov 2014 18:20

henkie schreef:Omdat het een forum is voor mensen met een reformatorische achtergrond door mensen met zo'n achtergrond.
:-k Waar zijn die mensen dan?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 10 nov 2014 19:20

Speedy schreef:Hou toch eens op met je vrome praatjes, jij bent (net als de anderen en ondergetekende) geen haar beter. Vroom praten, maar meerdere malen zijn hier mensen die een compleet andere visie op homifilie hebben dan jou, compleet afgezeken en in de hoek gezet alsof ze geen verstand hebben.


Nope Speedy, je verhaal klopt niet.
Allereerst hoor je me nergens zeggen dat ik een haar beter ben. Ik probeer echter wel steeds inhoudelijk te reageren. En ja, omdat ik aan verschillende onderwerpen mensen kapot heb zien gaan, van hele dichtbij, kan ik wel eens wat feller reageren.

Ik 'zeik' geen mensen af omdat ze een andere visie hebben. Hooguit kan ik de verleiding wel eens niet weerstaan om op het eindeloze en inhoudsloze gehak van Mealybug te fel te reageren.

In heel veel reacties geef ik aan dat andere visies respecteer.
Wat ik dan wel doe, is argumenten aandragen, uit de praktijk en uit de Bijbel die ik als het Woord van God zie en volledig betrouwbaar.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mealybug » 11 nov 2014 06:40

Over modereerbeleid gesproken, ik vind het gewoon totaal NIET kunnen om iemand uit te schelden en al helemaal niet met vulgaire schuttingtaal.
Ik snap dan ook niet dat dergelijk gedrag (het is niet de eerste keer) en aantoonbaar valse beschudigingen, waar bij herhaling niet voor wordt verontschuldigd, en het noemen van iemands prive naam en plaats waar hij zich bevindt (niet dat het mij kan schelen, maar het hoort niet) getolereerd wordt.
Scheldwoorden intypen geeft je ook nog eens genoeg tijd tot bezinning voordat je op de bevestig-knop drukt.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 11 nov 2014 09:02

irmo schreef:
Wat ontzettend fijn dat ik dit forum dan op standje `alleen lezen´ heb gezet. NIet alleen de manier waarop er met andersdenkenden wordt omgegaan, maar vooral ook de manier waarop jullie met elkaar omgaan heeft me erg verbaast. Ik ben blij dat ik de discussie die ik hier ooit begonnen ben, nu ergens anders voortzet. Met christenen die wel respectvol zijn. Die wel tegen een andere mening kunnen en zelfs, ze kunnen ook nog antwoord geven op mijn vragen. Ik ben erg blij met de contactgegevens die ik aan deze site heb overgehouden, maar dat is dan ook het enige.

Veel vooroordelen zijn bevestigd. Je hebt me zeker niet dichterbij god gebracht in mijn zoektocht. Als dat jouw bedoeling is met dit waardeloze beleid, vind ik het prima. Maar ik vind het vrij triest, dat hier veel mensen zijn gaan lopen, het is erg jammer.


Volgens mij had jij hier je mening al klaar bij aankomst. Hier je tweede post hier: viewtopic.php?f=10&t=26090&p=1871169#p1871169
Je krijgt gewoon niet de reacties die je graag wilt. Een buitengewoon pastoraal antwoord van ds. Paul over je geknuffel met het occulte doe je af als 'geen antwoord'. Dan ben je hier inderdaad niet op je plaats, denk ik.

Mona schreef:Waar zijn die mensen dan?

Dit forum wordt door tienduizenden mensen bezocht per maand. Er zullen er wel een paar tussen zitten, niet?

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 11 nov 2014 09:13

irmo schreef:
Wat ontzettend fijn dat ik dit forum dan op standje `alleen lezen´ heb gezet. NIet alleen de manier waarop er met andersdenkenden wordt omgegaan, maar vooral ook de manier waarop jullie met elkaar omgaan heeft me erg verbaast. Ik ben blij dat ik de discussie die ik hier ooit begonnen ben, nu ergens anders voortzet. Met christenen die wel respectvol zijn. Die wel tegen een andere mening kunnen en zelfs, ze kunnen ook nog antwoord geven op mijn vragen. Ik ben erg blij met de contactgegevens die ik aan deze site heb overgehouden, maar dat is dan ook het enige.

Veel vooroordelen zijn bevestigd. Je hebt me zeker niet dichterbij god gebracht in mijn zoektocht. Als dat jouw bedoeling is met dit waardeloze beleid, vind ik het prima. Maar ik vind het vrij triest, dat hier veel mensen zijn gaan lopen, het is erg jammer.


Volgens mij had jij hier je mening al klaar bij aankomst. Hier je tweede post hier: viewtopic.php?f=10&t=26090&p=1871169#p1871169
Je krijgt gewoon niet de reacties die je graag wilt. Een buitengewoon pastoraal antwoord van ds. Paul over je geknuffel met het occulte doe je af als 'geen antwoord'. Dan ben je hier inderdaad niet op je plaats, denk ik.

Mona schreef:Waar zijn die mensen dan?

Dit forum wordt door tienduizenden mensen bezocht per maand. Er zullen er wel een paar tussen zitten, niet?

Misschien ook iets om over na te denken. Nico van der Voet signaleert op de CHE dat veel reformatorische christenstudenten in hun schulp kruipen. http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_861222 Zou dat hier ook kunnen meespelen?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 11 nov 2014 09:18

henkie schreef:Dit forum wordt door tienduizenden mensen bezocht per maand. Er zullen er wel een paar tussen zitten, niet?

Misschien ook iets om over na te denken. Nico van der Voet signaleert op de CHE dat veel reformatorische christenstudenten in hun schulp kruipen. http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_861222 Zou dat hier ook kunnen meespelen?


Kan je dan specifieker zijn of het forum door tienduizenden wordt bezocht of de vraag/antwoord rubriek, want dat is het enige nog wat echt goed functioneert.

T.a.v. het laatste dat speelt hier niet. De mensen die hier actief waren als student, zijn weggegaan omdat er niet meer op een normale manier met elkaar gediscussieerd wordt. Daarnaast hebben ze hun eigen omgeving, waar ze hun eigen discussies hebben. Ze hebben dit echt niet nodig.

Daarnaast heeft het forum nog een hele goede functie en dat is als object voor de psychologische sector. Door het analyseren van gesprekken kom je er achter dat er achter de posters er nog heel wat schuil kan gaan en ondanks anonimiteit geeft de gemiddelde poster heel wat van zich bloot.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 11 nov 2014 22:18

Ik ga Refoweb ook maar op een 'alleen-lezen-stand' zetten. Als na meerdere personen die meerdere malen melding hebben gedaan van grensoverschrijdend gedrag er nog geen gehoor wordt gegeven is Refoweb echt te diep gezonken. =;

Wordt dit allemaal getolereerd? Belachelijk! Op niet-christelijke fora als Freethinker is het tien malen beter te vertoeven. :^o
"Een libelle zweeft over het water..."

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Katlheen » 11 nov 2014 22:24

Tja, zolang je zoiets roept met een Bijbeltekst in de hand, moet het kunnen....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mealybug » 11 nov 2014 23:28

Pcrtje schreef:

Wordt dit allemaal getolereerd? Belachelijk! Op niet-christelijke fora als Freethinker is het tien malen beter te vertoeven. :^o


Ja gezellig daar :

http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... &t=39#p298


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten