Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 27 aug 2021 16:54

Chaya schreef:

Niet helemaal. :D
Ik heb nooit gezegd dat er alleen maar gelijkgestemden op een forum mogen komen.
Ik ben bijvoorbeeld dikke vriendjes met Mortlach, terwijl wij het op inhoud totaal niet eens zijn.

Ik ben serieus bezig met het forum en verwacht dat anderen dat ook zijn.


Dan snap ik eerlijk gezegd er niks meer van, ik heb op aanraden van jou als nieuweling het des betreffende topic gelezen 8) ik wilde je bijstaan in je uitingen, waar ik begrip voor wilde hebben maar wat is nu dan je werkelijk probleem? is! is mij niet helder, maar dat geeft niks want ik ben hier nieuw, ik kan uiteraard niet begrijpen wat jij dan precies bedoelt? maar ik vind het hier best leuk/Interessant als vreemde eend in de bijt, dus als nooit gewezen Revo :wink: trek ik me maar wijselijk terug, wellicht had ik van meet af aan beter mijn mond dicht kunnen houden.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2021 17:27

Chaya schreef:Een moderator (vrij vertaald uit het Engels: aanpasser) dient een gesprek, discussie in goede banen te leiden, bijvoorbeeld bij een verkiezingsdebat. Hij/zij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie. Het is dan synoniem van gespreksleider.
Oftewel: een bemiddelaar.


Precies. Die als het nodig is het gesprek terug naar het onderwerp brengt of mensen uit elkaar haalt als ze elkaar in de haren vliegen. Het is niet echt vergelijkbaar met een tv-debat waar hij/zij vaak ook zelf vragen stelt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Gtn » 27 aug 2021 18:54

hans0166 schreef:
Ik zou voorstellen, een nieuwe sectie, voor refo, van refo deelnemers, verder niemand. Geen controverses, geen afwijkende visies op God en leven, geen speculaties en schrifkritiek.( of één van de huidige secties specifieker maken.) Jij modereert.


Zo een forum bestaat al, en geloof me, dat is niet prettig. Dan kom je echt op terrein waarop gezeverd wordt op de vierkante millimeter.

Al moet ik wel zeggen dat ik Chaya wel begrijp. Ik ben het niet altijd in alles met haar eens geweest, maar inmiddels bevind ik me ook onder de meelezers en reageer niet veel meer.

Dat brengt me weer op een andere vraag: degenen die discussiëren in de reactie mogelijkheid onder de vragen, waarom zitten die hier niet op het forum?

Daar komen namelijk best wel goede discussies langs, waarom hier dan niet met dezelfde deelnemers?

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Erik1960 » 27 aug 2021 19:12

Gtn schreef:Dat brengt me weer op een andere vraag: degenen die discussiëren in de reactie mogelijkheid onder de vragen, waarom zitten die hier niet op het forum? Daar komen namelijk best wel goede discussies langs, waarom hier dan niet met dezelfde deelnemers?

Ik zie Mortlach daar regelmatig meepraten. Wellicht dat anderen dat ook doen, maar dan onder een andere naam? Zelf heb ik ook wel eens een poging ondernomen, maar de moderatoren zijn daar wel scherp op de regel dat wat je schrijft niet tegen het advies van ‘de deskundige’ in mag gaan. Dit om de vragenstellers niet in nog grotere verwarring te brengen. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Erik1960 » 27 aug 2021 19:28

Chaya schreef:Niet helemaal. :D
Ik heb nooit gezegd dat er alleen maar gelijkgestemden op een forum mogen komen.
Ik ben bijvoorbeeld dikke vriendjes met Mortlach, terwijl wij het op inhoud totaal niet eens zijn.
Ik ben serieus bezig met het forum en verwacht dat anderen dat ook zijn.

Wanneer ik jouw bijdragen (via dat linkje, maar ook in recentere tijden) voor de geest haal die over dit aspect gaan, dan maak jij je -zoals ik het begrijp- vooral zorgen over de manier waarop er op elkaar gereageerd wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar ook wel over verbaasd heb in de relatieve korte tijd dat ik lid van dit forum ben. Heb om die reden ook al eens op de ‘modknop’ gedrukt. Voor mij zijn er twee categorieën: er zijn mensen die vanuit hun eigen bubble schrijven en (soms niet) lezen. En ik zie reacties waar de ‘geschiedenis’ vanaf druipt, van deelnemers die al lang op dit forum meedoen en blijkbaar al de nodige ervaringen aan elkaar opgedaan hebben.
Inhoudelijk voel ik me niet zo verwant met je, maar ik heb respect en waardering voor je oprechtheid en je stabiliteit. Met dat inhoudelijke verschil kan ik prima uit de voeten, zolang ik het gevoel heb dat mij niet iets ‘door de strot geduwd wordt’. En dat mag omgekeerd ook van mij verwacht worden.

Een ander ding waar ik tegenaan loop: er gaat nu bijvoorbeeld een gesprek over de vraag of de dagen van het Scheppingsverhaal als dagen van 24 uur beschouwd moeten worden. Wat ik daarin mis, is de vraag wat nu de betekenis van het Scheppingsverhaal is.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 27 aug 2021 23:01

Al lezende :-k met wat grinnekmomenten :D
Volgens mij is het gewoon de hoogste tijd voor een meeting :mrgreen:
Dan kan alles weer juist bijgesteld worden real life in het echie en dat praat ook wat makkelijker zonder misverstanden :wink:
Henkie achter de piano voor de muziek erbij 8)
Allemaal blij....
Het werd al eerder gezegd, hier, maar er zijn inderdaad meer overeenkomsten dan tegenstellingen onder ons naar mijn idee....
Allemaal kinderen van Één Vader.
Laten we dat onderstrepen telken male weer juist die overeenkomsten....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 28 aug 2021 08:10

MoesTuin schreef:Allemaal kinderen van Één Vader.
Laten we dat onderstrepen telken male weer juist die overeenkomsten....

Tja….. dat is het nu juist hé. Kinderen van één Vader zijn we dus niet allemaal.
Wij zijn of kinderen van de vader der leugenaar of kinderen van de Vader der Waarheid.
En dat is Chaya oftewel de gereformeerde kwestie. De gereformeerde dus die onder de reformatorische vlag resulteren. :shock:

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Gtn » 28 aug 2021 08:19

benefietdiner schreef:Tja….. dat is het nu juist hé. Kinderen van één Vader zijn we dus niet allemaal.
Wij zijn of kinderen van de vader der leugenaar of kinderen van de Vader der Waarheid.
En dat is Chaya oftewel de gereformeerde kwestie. De gereformeerde dus die onder de reformatorische vlag resulteren. :shock:



Maar of iemand wel of niet een kind van God is, daar moeten wij afblijven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2021 08:25

benefietdiner schreef:Tja….. dat is het nu juist hé. Kinderen van één Vader zijn we dus niet allemaal.
Wij zijn of kinderen van de vader der leugenaar of kinderen van de Vader der Waarheid.
En dat is Chaya oftewel de gereformeerde kwestie. De gereformeerde dus die onder de reformatorische vlag resulteren. :shock:


Nou ja dan ben ik extra blij dat er een en ander veranderd is hier. :mrgreen: De houding die er soms was (als je niet gelooft en doet wat wij doen ben je een schijnchristen) mis is als kiespijn en als er iets dodelijk is voor een forum waar je met elkaar kan discussieren of wat voor debat dan ook dan is het wel zo’n houding. Goed dat dat tegenwoordig wat anders gaat dus.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 28 aug 2021 09:19

Erik1960 schreef:Wanneer ik jouw bijdragen (via dat linkje, maar ook in recentere tijden) voor de geest haal die over dit aspect gaan, dan maak jij je -zoals ik het begrijp- vooral zorgen over de manier waarop er op elkaar gereageerd wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar ook wel over verbaasd heb in de relatieve korte tijd dat ik lid van dit forum ben. Heb om die reden ook al eens op de ‘modknop’ gedrukt. Voor mij zijn er twee categorieën: er zijn mensen die vanuit hun eigen bubble schrijven en (soms niet) lezen. En ik zie reacties waar de ‘geschiedenis’ vanaf druipt, van deelnemers die al lang op dit forum meedoen en blijkbaar al de nodige ervaringen aan elkaar opgedaan hebben.
Inhoudelijk voel ik me niet zo verwant met je, maar ik heb respect en waardering voor je oprechtheid en je stabiliteit. Met dat inhoudelijke verschil kan ik prima uit de voeten, zolang ik het gevoel heb dat mij niet iets ‘door de strot geduwd wordt’. En dat mag omgekeerd ook van mij verwacht worden.

Een ander ding waar ik tegenaan loop: er gaat nu bijvoorbeeld een gesprek over de vraag of de dagen van het Scheppingsverhaal als dagen van 24 uur beschouwd moeten worden. Wat ik daarin mis, is de vraag wat nu de betekenis van het Scheppingsverhaal is.

Ik heb al meerdere malen gezegd, dat wat mij betreft, iedereen van harte welkom is hier, of ze nu een christelijke achtergrond hebben of niet.
Maar het gaat mij om het niet-authentieke, vaak trollengedrag!
Ik heb er een antenne voor en destijds waren er meer forummers die dit ook hadden.

Ik ben een kattenliefhebster, maar ik meld me aan bij het hondenforum. Vervolgens ga ik daar allerlei dingen w.b. hondengedrag, ziektes, training, e.d. bekritiseren. Ik weet zeker dat ik dan binnen korte tijd een mail krijg van de beheerder, wat ik nu eigenlijk kom doen? En als ik niet ophoud, word ik verwijderd d.m.v. een ban, want ik verziek de sfeer.
Logisch toch?

Er zijn hier forummers aktief (geweest) onder meerdere namen tegelijk. Die op elkaar reageerden en elkaar versterkten. En daar kan ik dus heel slecht tegen. In feite overtreed je dan het 9e gebod.
Je hebt het over stabiliteit en oprechtheid. Dat komt omdat ik post zoals ik leef en ben. Dat zie ik bij Marnix ook, er is geen dubbele bodem.
Bij Mortlach ook niet. Ze geven geen gemene steken onder water, die de anderen niet opmerken en alleen jij.
Of toch, een enkeling wel. Die ook narcistisch gedrag herkennen. Ik ben hier sinds 2009 (eerst onder een andere naam) dus ik heb alles wel voorbij zien komen.

Ik zou graag zien dat het forum een plek is waar het goed toeven is. Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat er buitenstaanders meelezen. En worden zij dan getrokken? Dan moet ik tot mijn eigen schaamte zeggen, dat dat ook niet altijd door mij komt dan.
Dat ik verontwaardigd was en dat ook liet blijken.
In het dagelijks leven is het ook heel moeilijk. Ik geef een voorbeeld:
Ik werk bij ouderen, die vrijwel allen niet geloven. Sommigen weten nog iets uit hun jeugd, maar verder is het hen onbekend. Maar toch komen er soms vragen, heel subtiel. Maar als je te evangeliserend te werk gaat, klappen ze de deur dicht, dat voelt kennelijk bedreigend.
Een oude mevrouw die haar zoon had verloren, was zo verdrietig en ik vroeg of ik voor haar mocht bidden. Ze schrok en zei: o nee, dat wil ik helemaal niet! Ze maakte een wegwerp handgebaar. Een week later was ik weer bij haar en toen zei ze: heb je nog voor me gebeden? Ik knikte ja. Ik schrok zo, zei ze, want ik dacht dat je met me wilde bidden en ik was zo boos, dat ik dat echt niet kon en wilde.
Maar dat begrijp ik heel goed, zei ik tegen haar. O ja? Maar jullie bidden toch altijd als het moeilijk is?
Nee, soms kan ik ook niet bidden. Dan weet ik geen woorden, omdat ik zo verdrietig of boos ben.
Dan kan ik alleen maar zuchten. Maar de Heere ziet in ons hart, waar die boosheid of dat verdriet ligt.
Toen zei ze: ik snap het niet, maar ik vind het wel mooi.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 28 aug 2021 09:23

benefietdiner schreef:Tja….. dat is het nu juist hé. Kinderen van één Vader zijn we dus niet allemaal.
Wij zijn of kinderen van de vader der leugenaar of kinderen van de Vader der Waarheid.
En dat is Chaya oftewel de gereformeerde kwestie. De gereformeerde dus die onder de reformatorische vlag resulteren. :shock:

Wat bedoel je met deze dikgemaakte zin?
hans0166 schreef:k denk dat de moderatie wél reageerde. Het toelaten van een, respectvolle, bredere discussie werd toegelaten. Dat is niet de keuze die oa door jou gewenst was, maar wel een keus.

Geloof me, Rozijn was een zeer gewaardeerde forummer.
Als hij dit zo zegt, zou ik het me als beheerder of moderator erg aantrekken.
Daarom ben ik niet geschikt om als moderator op te treden. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor hans0166 » 28 aug 2021 09:31

benefietdiner schreef:Tja….. dat is het nu juist hé. Kinderen van één Vader zijn we dus niet allemaal.
Wij zijn of kinderen van de vader der leugenaar of kinderen van de Vader der Waarheid.
En dat is Chaya oftewel de gereformeerde kwestie. De gereformeerde dus die onder de reformatorische vlag resulteren. :shock:


kom op .. geef eens voorbeelden waar Chaya gezegd heeft dat anderen kinderen van de leugenaar zijn?

Ik vind dit zo ondertussen meer een topic van Chaya'tje bashen.
Was dat eigenlijk alleen gewend van de halleluia tuinman, maar blijkbaar hebben er meer die onzalige noodzaak.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 28 aug 2021 11:46

Dit topic heet "Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3" c|:)

Nou....je kan het beter "Centraal: mede forumleden-ter-verantwoording-roep-topic" noemen... :muhahaha:

t is duidelijk....tijd voor een meeting.... :)~] <|:) :0~ d:)b 8>) !:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 28 aug 2021 11:52

Marnix schreef:Nou ja dan ben ik extra blij dat er een en ander veranderd is hier. :mrgreen: De houding die er soms was (als je niet gelooft en doet wat wij doen ben je een schijnchristen) mis is als kiespijn en als er iets dodelijk is voor een forum waar je met elkaar kan discussieren of wat voor debat dan ook dan is het wel zo’n houding. Goed dat dat tegenwoordig wat anders gaat dus.

De Gereformeerden onder de reformatorische noemer hebben best wel een punt hoor.

Het was Jezus zelf die het aanhaalde Mattheüs 7 ‘Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Nu kun je dat weg wuiven natuurlijk en zeggen we zijn allemaal kinderen van een Vader maar Jezus deed dat niet.
Separeren noemen ze dat. https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25 ... an-paulus/

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 28 aug 2021 12:27

Nog even mbt het feit dat het als problematisch wordt gezien mbt wat ik eerder schreef dat we allen Kinderen van de Vader zijn.
Ik dacht dat het wel begrepen zou worden daar ik dit geregeld elders uitgebreider omschreef (ben ik kort van stof....weer niet goed :D )

Zal wat ik bedoelde verduidelijken hieronder...

De Heere God wil en vraagt juist van Zijn Kinderen Eenheid in Hem (Geloof Hoop Liefde)
Kinderen van één Vader door het Geloof...en dan gaat Zijn Geest voluit werken....
En worden je ogen geopend....

En dan pas zal het worden



Kind’ren van één Vader
reikt elkaar de hand
waar we mogen wonen
in welk streek of land
hoe we mogen spreken
in welk tong of taal
kind’ren van één Vader
zijn wij allemaal
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten