Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 24 jun 2021 18:29

Chaya schreef:Dat krijg je te lezen als je toevallig op het moment wil antwoorden en de moderator is ermee bezig.
Dus die betreffende reactie waar jij op wilde reageren, is dan inderdaad verwijderd.


Wat vreemd, dat was volgens mij een hele beschaafde discussie van een tiental posts. Waarom is dat verwijderd?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 25 jun 2021 13:27

BladeStraight schreef:Wat vreemd, dat was volgens mij een hele beschaafde discussie van een tiental posts. Waarom is dat verwijderd?

Daar kan ik geen antwoord op geven. Misschien henkie wel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 30 jun 2021 14:28

Moderators, wat zijn nu de richtlijnen op dit forum? Een kort gesprek van mij met wat anderen wordt verwijderd, maar belachelijke complottheorieën en constante aanvallen op het gereformeerde gedachtegoed vanuit Katholieke zijde zijn aan de orde van de dag, en maken de sfeer hier er niet beter op. Ik zou een verduidelijking op prijs stellen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 18:08

BladeStraight schreef:Moderators, wat zijn nu de richtlijnen op dit forum? Een kort gesprek van mij met wat anderen wordt verwijderd, maar belachelijke complottheorieën en constante aanvallen op het gereformeerde gedachtegoed vanuit Katholieke zijde zijn aan de orde van de dag, en maken de sfeer hier er niet beter op. Ik zou een verduidelijking op prijs stellen.

Het gaat er vooral om of een moderator iets off-topic vindt (waarbij het niet noodzakelijk off-topic behoeft te zijn...).
Er wordt nu in het israel-palestijnen-topic bijvoorbeeld gedreigd met modereren omdat de religieuze duiding van Israel ineens off-topic is (terwijl het toch een redelijk belangrijk onderdeel is, als je weet hoe iemand Israël ziet in het licht van de Bijbel is het eenvoudiger te begrijpen welke denklijnen er achter meningen schuilgaan).
Dat een Chrislam-topic nog steeds open is is me ook een raadsel, maar blijkbaar mag dat inderdaad wel...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 30 jun 2021 18:32

StillAwake schreef:Dat een Chrislam-topic nog steeds open is is me ook een raadsel, maar blijkbaar mag dat inderdaad wel...


Als ik als reformaties gelovige, de "Chrislam" wat wil zeggen de connectie tussen de RKK en de Islam, en helaas al in andere christelijke stromingen niet mag posten?
En dus buiten de pot pies op dit forum heb ik er geen enkel bezwaar tegen als de moderatie dat topic weg haalt.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 18:37

Lydia63 schreef:Als ik als reformaties gelovige, de "Chrislam" wat wil zeggen de connectie tussen de RKK en de Islam, en helaas al in andere christelijke stromingen niet mag posten?
En dus buiten de pot pies op dit forum heb ik er geen enkel bezwaar tegen als de moderatie dat topic weg haalt.

Chrislam is jouw visie op de connectie tussen RKK en Islam.
Verder heb ik niet echt de indruk dat je jezelf ziet als een reformatorisch gelovige, jer draagt het in elk geval niet uit.

Van mij mag je het blijven posten (maar ik ben dan ook geen moderator), maar hou er wel rekening mee dat weinig mensen alle filmpjes die je als "bewijs" ophoest gaan zitten kijken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 30 jun 2021 18:46

Ik citeer jou StillAwake

Dat een Chrislam-topic nog steeds open is is me ook een raadsel, maar blijkbaar mag dat inderdaad wel...

En daar reageer ik op.
Wat het modereer beleid hier is ga ik mee akkoord.
En ik weet van zovele hier niet welke achtergrond ze hebben.
Al lees ik humanisten, atheïsten, evolutionisten, en kerkelijke uit diverse stromingen.

Ik wens de moderatie hierbij Gods zegen in hen taak.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Haaibaai » 30 jun 2021 19:41

Chrislam is jouw visie op de connectie tussen RKK en Islam.



Alleen die is er NIET.
En hen die de essentie van het Christendom kennen weten dat.


En wat is er mis met het modereebeleid,ze doen gewoon hun werk en voorals nog niets op aan te merken.

Wij zijn zelf jaren lang moderator geweest van een forum wat jammer genoeg niet meer bestaat daar de eigenaar mee op hield.

Alleen het ter verantwoording roepen is al belachelijk, het is hier geen rechtbank,voort is iedereen hier vrijwillig en bevalt het niet kan men zo weer weg.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 30 jun 2021 20:50

Haaibaai schreef:Alleen het ter verantwoording roepen is al belachelijk, het is hier geen rechtbank,voort is iedereen hier vrijwillig en bevalt het niet kan men zo weer weg.


Het heet refoforum en jij (of is het jullie?) toont overduidelijk aan geen affiniteit te hebben met het gereformeerde gedachtegoed, en dus is je plaats op dit forum discutabel.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 09:06

Ik vind het wel wat opmerkelijk dat de volgende opmerking gewoon is blijven staan op dit forum, ik zou toch zeggen dat dit niet in overeenstemming is met de forumregels:

De oorzaak hiervan is naar mijn conclusie de Islamitische cultuur en die heeft een narcistische stoornis. Hierdoor zijn Islamieten en/of Moslims gewoon te dom voor een normaal gesprek.

Het lijkt me niet goed dat hier, zonder enige nuance, ruimte is voor dit soort haatzaaiende uitspraken die gericht zijn tegen een complete bevolkingsgroep.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor gravo » 18 aug 2021 09:21

Marnix schreef:Ik vind het wel wat opmerkelijk dat de volgende opmerking gewoon is blijven staan op dit forum, ik zou toch zeggen dat dit niet in overeenstemming is met de forumregels:

De oorzaak hiervan is naar mijn conclusie de Islamitische cultuur en die heeft een narcistische stoornis. Hierdoor zijn Islamieten en/of Moslims gewoon te dom voor een normaal gesprek.

Het lijkt me niet goed dat hier, zonder enige nuance, ruimte is voor dit soort haatzaaiende uitspraken die gericht zijn tegen een complete bevolkingsgroep.

Ik ben het hier wel mee eens. Dit lijkt heel sterk op de situatie bij sommige social-media, waarin men bewust de prijs wil betalen voor het geven van een absolute vrijheid. Dat kan een keuze zijn en ik ben ook heel allergisch voor censuur, maar Refoweb dient naar mijn mening toch een filter te hanteren, wanneer grenzen van gedrag op het forum worden overschreden. Meer nog misschien dan een inhoudelijk filter.
Hier worden collectief gelovigen zwart gemaakt. Dit ongepaste en ongenuanceerde gedrag moet gevoelig liggen bij christenen. Al was het maar op grond van de gouden regel waarmee wij zijn opgevoed en die de kern van het christelijk geloof raakt.
Ik zie graag eerst een nette waarschuwing, zodat er ook nog teruggekeerd kan worden van deze onverkwikkelijke bijdragen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 10:01

gravo schreef:Ik ben het hier wel mee eens. Dit lijkt heel sterk op de situatie bij sommige social-media, waarin men bewust de prijs wil betalen voor het geven van een absolute vrijheid. Dat kan een keuze zijn en ik ben ook heel allergisch voor censuur, maar Refoweb dient naar mijn mening toch een filter te hanteren, wanneer grenzen van gedrag op het forum worden overschreden. Meer nog misschien dan een inhoudelijk filter.
Hier worden collectief gelovigen zwart gemaakt. Dit ongepaste en ongenuanceerde gedrag moet gevoelig liggen bij christenen. Al was het maar op grond van de gouden regel waarmee wij zijn opgevoed en die de kern van het christelijk geloof raakt.
Ik zie graag eerst een nette waarschuwing, zodat er ook nog teruggekeerd kan worden van deze onverkwikkelijke bijdragen.

gravo


Ja ik ben ook geen voorstander van veel censuur maar er zijn volgens mij wat regels dat berichten niet haatdragend / racistisch mogen zijn. Een beetje de lijn van de grondwet hanteren waarbij er vrijheid van meningsuiting is maar niet ten koste van alles lijkt me hier ook wel gewenst. Als iemand hier had geschreven: "Alle Joden zijn gewoon te dom voor een normaal gesprek" was dat al lang verwijderd. Dus lijkt het me in het kader van het gelijkheidsbeginsel verstandig om het hier ook te doen.

(NB dit gaat puur om de inhoud en is geen oproep tot een ban van de persoon trouwens)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 18 aug 2021 10:22

Ik geef zonder meer toe dat de uitspraak zeer scherp is maar nochtans waar. Ik had misschien het woord ‘stoornis’ beter achterwegen kunnen laten. Onder stoornis verstaat ik een afwezigheid van een functie bij de islamitisch bevolking. Een psychische aspect waardoor de normale gang van zaken in een gesprek wordt bemoeilijkt zelf onmogelijk is. Daar komt bij dat narcisme een geboren karaktereigenschap is onder de islamitische bevolking het is dus geen ziekte! Nog maar enkele jaren geleden spraken we ook over homoseksualiteit als een ziekte. Dat is ook niet zo. Homoseksualiteit is aangeboren dat kun je niet maken en zo is het ook onder de islamitische bevolking ze zijn als narcist geboren en dat is niet als schelde bedoeld! en dat geld uiteraard niet voor alle islamieten maar het overheerst wel degelijk. Kijk nu naar war er gebeurd in Afghanistan dan zie je dat ik niet heb overdreven.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Erik1960 » 18 aug 2021 10:56

benefietdiner schreef:Ik geef zonder meer toe dat de uitspraak zeer scherp is maar nochtans waar. Ik had misschien het woord ‘stoornis’ beter achterwegen kunnen laten. Onder stoornis verstaat ik een afwezigheid van een functie bij de islamitisch bevolking. Een psychische aspect waardoor de normale gang van zaken in een gesprek wordt bemoeilijkt zelf onmogelijk is. Daar komt bij dat narcisme een geboren karaktereigenschap is onder de islamitische bevolking het is dus geen ziekte! Nog maar enkele jaren geleden spraken we ook over homoseksualiteit als een ziekte. Dat is ook niet zo. Homoseksualiteit is aangeboren dat kun je niet maken en zo is het ook onder de islamitische bevolking ze zijn als narcist geboren en dat is niet als schelde bedoeld! en dat geld uiteraard niet voor alle islamieten maar het overheerst wel degelijk. Kijk nu naar war er gebeurd in Afghanistan dan zie je dat ik niet heb overdreven.


Je had beter alles achterwege kunnen laten. Al was het maar omdat je je eigen stelling in deze reactie zelf ontkracht.
Verder is je oorspronkelijke stelling niet alleen racistisch en beledigend tegen de islam en moslims, maar ook tegen mensen die daadwerkelijk lijden aan of onder deze stoornis.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 11:00

benefietdiner schreef:Ik geef zonder meer toe dat de uitspraak zeer scherp is maar nochtans waar. Ik had misschien het woord ‘stoornis’ beter achterwegen kunnen laten. Onder stoornis verstaat ik een afwezigheid van een functie bij de islamitisch bevolking. Een psychische aspect waardoor de normale gang van zaken in een gesprek wordt bemoeilijkt zelf onmogelijk is. Daar komt bij dat narcisme een geboren karaktereigenschap is onder de islamitische bevolking het is dus geen ziekte! Nog maar enkele jaren geleden spraken we ook over homoseksualiteit als een ziekte. Dat is ook niet zo. Homoseksualiteit is aangeboren dat kun je niet maken en zo is het ook onder de islamitische bevolking ze zijn als narcist geboren en dat is niet als schelde bedoeld! en dat geld uiteraard niet voor alle islamieten maar het overheerst wel degelijk. Kijk nu naar war er gebeurd in Afghanistan dan zie je dat ik niet heb overdreven.


In Afganistan worden de gematigde moslims net zo hard vervolgd door de Taliban waarmee je ongelijk al bewezen is. En daaarom passen dit soort uitspraken niet omdat je een bevolkingsgroep / religie over één kam scheert en geen enkel onderscheid maakt tussen extremisten en gematigde moslims. Daarom noemde ik het ook fascisme omdat je het structureel een hele groep / religie verwijt terwijl er ontzettend veel verschil zit tussen de gematigde tak en de orthodoxe en / of extremistische tak. En verwijt je anderen dat waar je jezelf aan schuldig maakt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten