Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 24 aug 2021 21:55

Marnix schreef:Hm ja, in ben alleen benieuwd of er dan wel zoveel was overgebleven. Forummen is tegenwoordig wat minder in trek en ik vraag me af of er nog genoeg animo was geweest als het gesloten deel was beperkt tot de gereformeerden (wat natuurlijk best een poos het geval is geweest)

Ik kan je wel naar een ander forum verwijzen waar ik te licht volr ben bevonden ;-)


Persoonlijk geloof ik dat exclusiviteit, wint van de massa "diversiteit" want dat kom je overal tegen ('n hint naar de moderatie)
Bedankt voor je verwijzing naar 'n ander fora maar voorlopig blijf ik hier en struin ik maar wat tussen de berichten door wetende met wie ik wel of niet in gesprek wil gaan op het speciale gedeelte van het forum! vrijheid blijheid, dus met andere woorden ik stel mijn eigen regels vast als ik nog reageer op het besloten gedeelte en verder wens ik alle 'n goede nachtrust toe.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 24 aug 2021 22:21

Lydia63 schreef:Persoonlijk geloof ik dat exclusiviteit, wint van de massa "diversiteit" want dat kom je overal tegen ('n hint naar de moderatie)
Bedankt voor je verwijzing naar 'n ander fora maar voorlopig blijf ik hier en struin ik maar wat tussen de berichten door wetende met wie ik wel of niet in gesprek wil gaan op het speciale gedeelte van het forum! vrijheid blijheid, dus met andere woorden ik stel mijn eigen regels vast als ik nog reageer op het besloten gedeelte en verder wens ik alle 'n goede nachtrust toe.

Laten we inderdaad met deze wijze woorden besluiten en een goede nachtrust ook.
Er is hierbij ook een lied dat ons allen verbindt ondanks al die pietluttige verschillen die een enkeling wel eens onder het vergrootglas wil leggen.
Het is het geloof in de Heer die ons allen in Geloof verbind want allen zijn we ten diepste geen haar verschillend alleen al maar om het feit dat we allemaal fan van Henkie zijn en we straks ook allemaal heerlijk gaan slapen omdat we zo moe zijn en mogen weten dat de Heer over ons de wacht houdt. Zijn oog is op ons en Zijn Eeuwige armen onder ons....

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2021 13:09

Marnix schreef: Henkie geeft aan dat hij wil dat er ruimte is voor het eerste, Chaya wil dat niet en zegt dat Henkie vast wat anders bedoelt. Dus daar ging ik even op in.

Ho even, ik kan voor mezelf praten.
Toen ik hier in 2009 me aanmeldde, waren er veel mensen afkomstig uit de rechterflank. Wie topics opgraaft uit de krochten, ziet zelf dat discussies veel dieper gingen. Nu moet alles gladgestreken worden.
Er was een OPEN religieforum, waar alles gezegd mocht worden. Zo hebben we aanhangers gehad va de holle aarde theorie, aluhoedjes en nog veel meer, waarvan ik het bestaan soms niet eens wist.
Ik werd gevraagd om me aan te melden in het besloten gedeelte, alwaar de moderatie ook - terecht - strenger was.
Inmiddels mag je van alles beweren, ik druk allang allang niet meer op de meldknop.
Dat suggereert iemand hier wel, maar dat is helemaal niet zo.

Maar ik kan me wel opwinden als iemand hier binnen komt rollen en meteen een topic opent in de trant van: jongens, ik heb het Licht gezien, en zo is het. Maar je mag er wel op reageren hoor.
En al helemaal als Gods Woord naar de eigen hand wordt gezet.
Marnix schreef: Forummen is tegenwoordig wat minder in trek en ik vraag me af of er nog genoeg animo was geweest als het gesloten deel was beperkt tot de gereformeerden (wat natuurlijk best een poos het geval is geweest)

Het is toch algemeen bekend dat men teleurgesteld is vertrokken. Althans, de meesten.
Ik mis sommige forummers heel erg. Zeker als er een oud topic naar boven wordt gehaald.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 26 aug 2021 16:18

Chaya schreef:Ho even, ik kan voor mezelf praten.
Toen ik hier in 2009 me aanmeldde, waren er veel mensen afkomstig uit de rechterflank. Wie topics opgraaft uit de krochten, ziet zelf dat discussies veel dieper gingen. Nu moet alles gladgestreken worden.
Er was een OPEN religieforum, waar alles gezegd mocht worden. Zo hebben we aanhangers gehad va de holle aarde theorie, aluhoedjes en nog veel meer, waarvan ik het bestaan soms niet eens wist.
Ik werd gevraagd om me aan te melden in het besloten gedeelte, alwaar de moderatie ook - terecht - strenger was.
Inmiddels mag je van alles beweren, ik druk allang allang niet meer op de meldknop.
Dat suggereert iemand hier wel, maar dat is helemaal niet zo.

Maar ik kan me wel opwinden als iemand hier binnen komt rollen en meteen een topic opent in de trant van: jongens, ik heb het Licht gezien, en zo is het. Maar je mag er wel op reageren hoor.
En al helemaal als Gods Woord naar de eigen hand wordt gezet.

Het is toch algemeen bekend dat men teleurgesteld is vertrokken. Althans, de meesten.
Ik mis sommige forummers heel erg. Zeker als er een oud topic naar boven wordt gehaald.


Ik weet hoe het zit want ik volg je ook al wel sinds die tijd, ik denk zelfs langer ;-) Nou weet ik niet of ze anders wel waren gebleven want mensen zijn ouder en drukker geworden, hebben vaak wat meer tijd voor hun baan en gezin nodig. De meeste niet-orthodoxe zijn ook wel vertrokken. Hoe het ook is, je kan dat ook niet omdraaien want dan hou je helemaal niets over. En jonge mensen hebben andere communicatiekanalen en dan forums dus er komt ook niet veel bij.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 26 aug 2021 16:52

Chaya schreef:Ho even, ik kan voor mezelf praten.
Toen ik hier in 2009 me aanmeldde, waren er veel mensen afkomstig uit de rechterflank. Wie topics opgraaft uit de krochten, ziet zelf dat discussies veel dieper gingen. Nu moet alles gladgestreken worden.
Er was een OPEN religieforum, waar alles gezegd mocht worden. Zo hebben we aanhangers gehad va de holle aarde theorie, aluhoedjes en nog veel meer, waarvan ik het bestaan soms niet eens wist.
Ik werd gevraagd om me aan te melden in het besloten gedeelte, alwaar de moderatie ook - terecht - strenger was.
Inmiddels mag je van alles beweren, ik druk allang allang niet meer op de meldknop.
Dat suggereert iemand hier wel, maar dat is helemaal niet zo.

Maar ik kan me wel opwinden als iemand hier binnen komt rollen en meteen een topic opent in de trant van: jongens, ik heb het Licht gezien, en zo is het. Maar je mag er wel op reageren hoor.
En al helemaal als Gods Woord naar de eigen hand wordt gezet.

Het is toch algemeen bekend dat men teleurgesteld is vertrokken. Althans, de meesten.
Ik mis sommige forummers heel erg. Zeker als er een oud topic naar boven wordt gehaald.


Je lijkt wel een grijsgedraaide langspeelplaat, Chaya. 8 jaar geleden liet je al dezelfde klachten horen en je laat geen moment onbenut om die weer te ventileren. Hier bijvoorbeeld onder je oude naam: viewtopic.php?f=6&t=26344
Prima hoor, maar het is wel erg lastig om het serieus te nemen.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 26 aug 2021 18:31

Lydia63 schreef:Persoonlijk geloof ik dat exclusiviteit, wint van de massa "diversiteit" want dat kom je overal tegen ('n hint naar de moderatie)
Bedankt voor je verwijzing naar 'n ander fora maar voorlopig blijf ik hier en struin ik maar wat tussen de berichten door wetende met wie ik wel of niet in gesprek wil gaan op het speciale gedeelte van het forum! vrijheid blijheid, dus met andere woorden ik stel mijn eigen regels vast als ik nog reageer op het besloten gedeelte en verder wens ik alle 'n goede nachtrust toe.


Ik hintte jou al eerder ;-)
Iets duidelijker: met jouw opvatting over de Drie-eenheid zou je buiten die exclusiviteit vallen. Dat is namelijk een van de fundamentele principes van het christendom.

En laten we gewoon eerlijk zijn. De hoogtijdagen van een forum zijn al lang vervlogen. Het worden hele kleine topics als we heel streng gaan zijn.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2021 19:36

henkie schreef:Je lijkt wel een grijsgedraaide langspeelplaat, Chaya. 8 jaar geleden liet je al dezelfde klachten horen en je laat geen moment onbenut om die weer te ventileren. Hier bijvoorbeeld onder je oude naam: viewtopic.php?f=6&t=26344
Prima hoor, maar het is wel erg lastig om het serieus te nemen.

Je link werkt niet, maar dat geeft niet.
Ik weet precies wat ik gezegd, ook onder mijn vorige nickname, ik heb een andere naam aangenomen omdat jullie mij niet beschermden tegen voortdurende bashers.
Het irriteert je kennelijk, want je weet zelf heel goed dat ik gelijk heb.
Maar als jij happy bent met je forum zoals het nu gaat, prima voor jou.
Maar vraag je eens serieus af waarom iedereen vertrok, of lees eens oude pb's, als je die nog hebt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 26 aug 2021 20:25

Als enige (semi-)actieve jongere van het forum zal ik dan ook maar even een duit in het zakje doen. Als algemene lijn denk ik dat hetgeen Marnix en Henkie stellen klopt:
Marnix schreef:En jonge mensen hebben andere communicatiekanalen en dan forums dus er komt ook niet veel bij.
Henkie schreef:En laten we gewoon eerlijk zijn. De hoogtijdagen van een forum zijn al lang vervlogen.
Voor mij zelf geldt dat ik inmiddels minder vrije tijd heb en dan ook merk dat ik die tijd liever anders besteed. De meeste onderwerpen die ik interessant vind/vond heb ik ook wel besproken. Refoweb heb ik wel altijd een plezierige plek gevonden om een gesprek of de discussie aan te gaan en verdieping te zoeken.

Wat Refoweb betreft: het is natuurlijk altijd al een komen en gaan van forummers geweest. Wat mij betreft is er wel een specifiek moment waarop er een omslag is geweest, en wel de extremistische rondgang van Jan - de soldaat, wie weet het nog? - die het zo bont maakte dat er járenlang aanwezige en doorgewinterde Refowebbers vertrokken. Maar de échte Refowebhoogtijdagen waren toen al voorbij, denk ik. Dat was voor mijn tijd. ;-)

Chaya schreef:Je link werkt niet, maar dat geeft niet.
Bij mij werkt de link gewoon, hoor. Ik citeer je wel even:
Schelpje3 schreef:Ik merk bij mezelf en aan vele anderen ook, dat ze forummoe worden. Je kunt vaak nog beter discussiëren of in gesprek gaan met een atheïst, dan een remonstrant/nieuwlichter.
Het heet hier wel refoweb, maar echt refo vind ik het niet, aangezien sommige reacties en topics mogen blijven staan onder het mom van....open forum of omdat het niet spottend bedoeld zou zijn.
Maar dan moet wel eerst duidelijk gemaakt zijn wat er precies bedoeld wordt met een refo.
Lid van een rechts reformatorisch kerkverband, met alle uiterlijke kenmerken van dien?
Dan pas ik eigenlijk niet eens in het plaatje 8-[
Schelpje3 schreef:Ja en op het open forum mag je beledigd worden als je tegen de stroom ingaat. Helaas ben ik de enige tot nu toe, wat de rest overtuigt van het gelijk aan hun zijde en gaat het beledigen gewoon door.
Prima, ik kijk dus niet meer, maar voor andere lezers is het duidelijk dat je zo met elkaar omgaat, als christenen en ga je Bijbelteksten misbruiken. Niet zo vreemd dat er dan velen afhaken.
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 27 aug 2021 09:14

Pcrtje schreef:
Bij mij werkt de link gewoon, hoor. Ik citeer je wel even:

Dank je :D

Ik heb meteen het hele topic doorgelezen. Wat ik nu nog steeds (als een grijsgedraaide plaat, aldus henkie) zeg, werd in 2013 door velen gezegd.
Ik citeer Kvinna:
"Het is een reformatorisch forum, maar het gros van de mensen die regelmatig reageert is niet reformatorisch. Het is alsof je een vegetarisch forum hebt, en de slager en de visser en de vleeseters vullen een groot deel van de postings. En de vegetariërs die wel reageren zijn voor een deel weirdo's met extreme opvattingen."

Voor de nieuwkomers: klik de link aan en lees het topic door.
De moderatie heeft het niet ter harte genomen en de verontrusten gewoon laten vertrekken.
Misschien is dat inderdaad het beste.

Ik kwam nog een posting tegen van Rozijn, ooit een zeer gewaardeerd forumlid:

*duikt even op* Ach mensen, ga toch weg! Het bevalt mij prima, een leven zonder refowebforum. Ik raad het iedereen aan. Alleen als ik mij verveel en wat vermaak zoek, lees ik dit topic en het topic "reacties op de vragenrubriek". ;) Dan weet ik ook weer waarom ik hier verder nooit meer rea...

En de moderatie reageerde niet....
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor gravo » 27 aug 2021 10:03

Om ook nog even aan te haken.
Wat Refoweb voor mij minder interessant maakt is het wegvloeien van gezonde spanning die altijd in en onder gelovigen heerst (iets met: wel in de wereld, maar niet van de wereld).

Die spanning kan weglopen vanuit de wens om heel strikt reformatorisch te zijn. Maar al gauw vervallen we dan in de Hollandse ziekte op kerkelijk niveau: dat de één nog reformatorischer wil zijn dan de ander. En geloof me, er is bij een andere altijd iets te vinden dat niet helemaal deugt op dat gebied. Ergo, de spiraal van de orthodoxie omknelt ons vervolgens allemaal, omdat het altijd nog een graadje orthodoxer kan. Er ontstaan dan wel steeds spanningen, maar die vind ik ongezond. Als je alle energie moet leggen in kleinste details waarin je van elkaar verschilt.....nee.

Aan de andere kant worden spanningen ongezond wanneer zich niet reformatorische deelnemers aandienen, die met dezelfde zelotische ijver blijven hameren op standpunten die in de refo-hoek niet bekend, niet gewenst zijn of niet belangrijk worden gevonden. Het gaat dan niet om een open gesprek, maar om repetitievuur van one-issue posters (gelovig of niet) die een overvaltactiek hanteren. Ook dit is een vorm van "orthodoxie" waarin vreemde bronnen (complot-sites, eigen kronkels of niet-reformatorische geloofsvisies) de hoofdrol opeisen.
Ook hier: "veel geschreeuw en weinig wol, zei de duivel, en hij schoor zijn varken."

Ik neem liever deel aan gesprekken op het refo-erf, waarin actuele spanningen in het geloofsleven aan de orde komen. Dat kan gaan om de spanning in leerstukken (verbond, verkiezing) of om maatschappelijke spanningen: secularisatie, ethiek, seksualiteit, politiek. Als hier goede gesprekken over gevoerd worden blijkt dat de kring helemaal niet zo eng en klein hoeft te zijn. Ik heb geen moeite om met andere dan reformatorische christenen hierover te spreken. In deze tijd lijkt me dat zelfs zeer wenselijk.

Maar de ridders van het eigen gelijk, daar heb ik soms niet zoveel energie meer voor.
Gewoon omdat het niet meer spannend is, maar juist heel erg voorspelbaar.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 27 aug 2021 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Prisma23 » 27 aug 2021 10:39

gravo schreef:Om ook nog even aan te haken.
Wat Refoweb voor mij minder interessant maakt is het wegvloeien van gezonde spanning die altijd in en onder gelovigen heerst (iets met: wel in de wereld, maar niet van de wereld).

Die spanning kan weglopen vanuit de wens om strikt reformatorisch te zijn. Maar al gauw vervallen we dan in de Hollandse ziekte op kerkelijk niveau: dat de één nog reformatorischer wil zijn dan de ander en geloof me, er is bij een andere altijd iets te vinden dat niet helemaal deugt op dat gebied. Ergo, de spiraal van de orthodoxie omknelt ons allemaal, omdat het altijd nog een graadje orthodoxer kan. Er ontstaan dan wel steeds spanningen, maar die vind ik ongezond. Als je alle energie moet leggen in kleinste details waarin je van elkaar verschilt.....nee.

Aan de andere kant worden spanningen ongezond wanneer zich niet reformatorische deelnemers aandienen, die met dezelfde zelotische ijver blijven hameren op standpunten die in de refo-hoek niet bekend, niet gewenst of niet belangrijk worden gevonden. Het gaat dan niet om een open gesprek, maar om repetitievuur van one-issue posters (gelovig of niet) die een overvaltactiek hanteren. Ook dit is een vorm van "orthodoxie" waarin vreemde bronnen (complot-sites, eigen kronkels of niet-reformatorische geloofsvisies) de hoofdrol opeisen.
Ook hier: "veel geschreeuw en weinig wol, zei de duivel, en hij schoor zijn varken."

Ik neem liever deel aan gesprekken op het refo-erf, waarin actuele spanningen in het geloofsleven aan de orde komen. Dat kan gaan om de spanning in leerstukken (verbond, verkiezing) of om maatschappelijke spanningen: secularisatie, ethiek, seksualiteit, ethiek, politiek. Als hier goede gesprekken over gevoerd worden blijkt dat de kring helemaal niet zo eng en klein hoeft te zijn. Ik heb geen moeite om met andere dan reformatorische christenen hierover te spreken. In deze tijd lijkt me dat zelfs zeer wenselijk.

Maar de ridders van het eigen gelijk, daar heb ik soms niet zoveel energie meer voor.
Gewoon omdat het ook niet meer spannend is, maar juist heel erg voorspelbaar.

gravo


Mooi gezegd gravo over die "gezonde spanning" maar ik zie steeds meer het zoeken van "rust in eigen bubble".
Voorbeeld van vandaag: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... gio-gouda/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2021 12:14

Chaya schreef:Dank je :D

Ik heb meteen het hele topic doorgelezen. Wat ik nu nog steeds (als een grijsgedraaide plaat, aldus henkie) zeg, werd in 2013 door velen gezegd.
Ik citeer Kvinna:
"Het is een reformatorisch forum, maar het gros van de mensen die regelmatig reageert is niet reformatorisch. Het is alsof je een vegetarisch forum hebt, en de slager en de visser en de vleeseters vullen een groot deel van de postings. En de vegetariërs die wel reageren zijn voor een deel weirdo's met extreme opvattingen."

Voor de nieuwkomers: klik de link aan en lees het topic door.
De moderatie heeft het niet ter harte genomen en de verontrusten gewoon laten vertrekken.
Misschien is dat inderdaad het beste.

Ik kwam nog een posting tegen van Rozijn, ooit een zeer gewaardeerd forumlid:

*duikt even op* Ach mensen, ga toch weg! Het bevalt mij prima, een leven zonder refowebforum. Ik raad het iedereen aan. Alleen als ik mij verveel en wat vermaak zoek, lees ik dit topic en het topic "reacties op de vragenrubriek". ;) Dan weet ik ook weer waarom ik hier verder nooit meer rea...

En de moderatie reageerde niet....


Nee want de moderators (die ook wat minder tijd hebben dan vroeger) hebben als taak om in te grijpen als men zich niet normaal gedraagt. Niet om voor portier te spelen.

Overigens moet ik smakelijk lachen om de vergelijking van vegetariers en de slager want misschien gaat het daar al wel mis. Die vergelijking is namelijk absurd. Een vegetarier en de slager zijn een soort van extreme tegenpolen. Mensen die lijnrecht tegenover elkaar staan. Terwijl het hier ging om reformatorische christenen versus iets gematigder christenen. Nog steeds allemaal christenen dus. Veganisten versus vegatariers misschien maar die op grote lijnen het zelfde willen en geloven. maar die polarisatie werd wel graag gedaan vanuit, orthodoxe hoek, dat anders-gelovigen een soort slagers onder de vegetariers zijn. En dan kon je nog zo met de Bijbel in de hand argumenteren, als je tegen bepaalde orthodoxe gewoonten inging had je eigenlijk geen recht van spreken, zelfs niet als je de Bijbel liet spreken. Zo doen we dat en als jij er anders over denkt ben je fout, probeer je recht te praten wat krom is enzovoorts. Ik ben wel blij dat die tijd voorbij is en er doorgaans wat meer wederzijds repect is voor verschillende vormen / manieren en uitgangspunten. En een eenheidsworst-forum is leuk als ne bevestiging zoekt maar of je er ook het meeste van leert vraag ik me af.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 27 aug 2021 14:12

Chaya schreef:
Voor de nieuwkomers: klik de link aan en lees het topic door.




Ik begrijp jou Chaya toch wel, ik begrijp jou mening en wens omdat ik vroeger ook zo was, toen ik verkeerde op 'n fora voor 'n speciale doelgroep, tijden lang ging dat ook goed tot dat er vreemde eenden werden toegelaten, die totaal niet voldeden aan de eerste eisen die deze doelgroep had, dan raak je overstuur, je begrijpt dat gewoonweg niet, en gaat het opnemen voor alle die je dierbaar waren in de oude setting, want je wil graag vast houden aan die groep voor waar 'n fora zoals dit, betreft bedoelt is/was en die je herkent door hen schrijven mij lijkt jou reactie heel natuurlijk maar omdat ik al wat meer ervaring heb op internet en geloofs groepen weet ik dat het toch vaak meer om kwantiteit gaat dan om kwaliteit, oftewel 'n forum moet blijven bestaan, trek het je niet persoonlijk aan het is dweilen met de kraan open :wink:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 27 aug 2021 16:18

Marnix schreef:Nee want de moderators (die ook wat minder tijd hebben dan vroeger) hebben als taak om in te grijpen als men zich niet normaal gedraagt. Niet om voor portier te spelen.


Een moderator (vrij vertaald uit het Engels: aanpasser) dient een gesprek, discussie in goede banen te leiden, bijvoorbeeld bij een verkiezingsdebat. Hij/zij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie. Het is dan synoniem van gespreksleider.
Oftewel: een bemiddelaar.

Lydia63 schreef:Ik begrijp jou Chaya toch wel,

Niet helemaal. :D
Ik heb nooit gezegd dat er alleen maar gelijkgestemden op een forum mogen komen.
Ik ben bijvoorbeeld dikke vriendjes met Mortlach, terwijl wij het op inhoud totaal niet eens zijn.

Ik ben serieus bezig met het forum en verwacht dat anderen dat ook zijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor hans0166 » 27 aug 2021 16:46

Chaya schreef:
En de moderatie reageerde niet....


Ik denk dat de moderatie wél reageerde. Het toelaten van een, respectvolle, bredere discussie werd toegelaten. Dat is niet de keuze die oa door jou gewenst was, maar wel een keus.
Voor een zo een gewenst forum is denk ik geen plaats meer, als het er al ooit geweest is, navelstaren levert namelijk geen inzichten op.
Zonder deze, en alleen kennis van Bijbel of geloofsbelijdenissen/formulieren, en vooral emotionele opvattingen levert geen inzicht op, maar blijft als een circel om zichzelf heendraaien. Zoals we helaas zo vaak zien bij de stormachtige entrees van nieuwelingen.

Ik zou voorstellen, een nieuwe sectie, voor refo, van refo deelnemers, verder niemand. Geen controverses, geen afwijkende visies op God en leven, geen speculaties en schrifkritiek.( of één van de huidige secties specifieker maken.) Jij modereert.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten