Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor pindas83 » 23 nov 2019 09:53

Aha. Bedankt Origenes.

Yoshi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Yoshi » 23 nov 2019 10:12

Als henkie het zo had verwoord was er geen enkel probleem geweest.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 23 nov 2019 14:09

Origenes schreef:Fatima is een plaats in Portugal. In 1917 is daar volgens de overlevering de heilige maagd Maria zes keer verschenen aan drie herderskinderen.

M.J. Paul is tamelijk terughoudend in zijn beoordeling. Ik denk dat de meeste reformatorische christenen het verhaal zonder meer verwijzen naar het rijk der fabelen. Paul betwijfelt het waarheidsgehalte: als het waar is dan hoort het tot het domein van de valse profetie. Voor Rooms Katholieke gelovigen natuurlijk genoeg reden om het niet met Paul eens te zijn.

Misschien iets om te bespreken onder 'wat geloven de Katholieken'?



Denk je dat Henkie zo'n serieuze bespreking overleeft?

Ik vond het antwoord van ds. Paul helemaal prima overigens. Netjes, goed zn bronnen gelezen en een prima conclusie. Dat hij een andere conclusie heeft dan ik,zo erg is dat niet. Hij redeneert prima, en wat mij betreft kan ik met zijn terughoudendheid prima leven. Zijn opmerking om alles aan het Woord te toetsen is toch prima in zowel de katholieke als protestantse traditie? Het antwoord op "Maria altijd Maagd" daarentegen was domme onzin, en het antwoord van de redactie op de recente vraag maakt het wel erg bont, dat was - excuseer me de formulering - echt te achterlijk voor wooren. Feitelijk onjuist, dom want ze hadden het kunnen weten als ze uberhaupt onderzoek hadden gedaan en vol minachting naar andere geloven. Ik kan daar niet enthousiast van worden eigenlijk. En dan ook nog de redactiemogeijkheid weghalen en hier op het forum de reacties wissen omdat ze bang zijn voor tegenspraak. Een christen onwaardig, mijn inziens.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Origenes » 23 nov 2019 15:56

irmo schreef:Denk je dat Henkie zo'n serieuze bespreking overleeft?

kritiek wordt op refoweb over het algemeen gepareerd met cynisme. Ook een overlevingsstrategie.
irmo schreef:Ik vond het antwoord van ds. Paul helemaal prima overigens. Netjes, goed zn bronnen gelezen en een prima conclusie. Dat hij een andere conclusie heeft dan ik,zo erg is dat niet. Hij redeneert prima, en wat mij betreft kan ik met zijn terughoudendheid prima leven. Zijn opmerking om alles aan het Woord te toetsen is toch prima in zowel de katholieke als protestantse traditie?

Ik heb ook geen problemen met het antwoord van ds. Paul. Hij verwoordt het prima. Het is inderdaad ook een goed doordacht antwoord. Met een conclusie die goed past bij zijn manier van denken. Hoewel het wat mij betreft niet het ultieme protestantse antwoord is.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 23 nov 2019 16:20

Origenes schreef:kritiek wordt op refoweb over het algemeen gepareerd met cynisme. Ook een overlevingsstrategie.

Maar niet christelijk!
Bovendien is het altijd een ongelijke strijd.
Een moderator/beheerder heeft altijd de macht.
Dus hoezo is dan een overlevingsstrategie nodig?
Als een forummer weg moet, is dat binnen 1 minuut gebeurd.
Geen haan die er naar kraait, want je weet in de regel niet wie het is en hoe je hem/haar nog kunt bereiken daarna.
irmo schreef:En dan ook nog de redactiemogeijkheid weghalen en hier op het forum de reacties wissen omdat ze bang zijn voor tegenspraak.

Ik heb iets gemist kennelijk. 8-[
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 23 nov 2019 17:04

Origenes schreef:kritiek wordt op refoweb over het algemeen gepareerd met cynisme. Ook een overlevingsstrategie.


Als jij er een stelling over opent, dan wil ik best met je discussieren hoor. Of je vragen beantwoorden, ook goed. Ik heb alleen wel een beetje moeite met de vooringenomenheid die protestanten naar katholieken hebben. Ik is goed en zij zijn fout.

Origenes schreef:Ik heb ook geen problemen met het antwoord van ds. Paul. Hij verwoordt het prima. Het is inderdaad ook een goed doordacht antwoord. Met een conclusie die goed past bij zijn manier van denken. Hoewel het wat mij betreft niet het ultieme protestantse antwoord is.


Ik kan met het antwoord van ds. Paul een stuk beter leven dan met de antwoorden van de redactie. Helder, goed geformuleerd, en netjes protestant. Psies zoals ik hem ken.

Chaya schreef:Ik heb iets gemist kennelijk. 8-[


Nogal. Maar als je mee wil doen in de Mariadiscussie, van harte welkom hoor :)

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Origenes » 23 nov 2019 18:11

irmo schreef:Als jij er een stelling over opent, dan wil ik best met je discussieren hoor. Of je vragen beantwoorden, ook goed. Ik heb alleen wel een beetje moeite met de vooringenomenheid die protestanten naar katholieken hebben. Ik is goed en zij zijn fout.

Ik heb er wel een opvatting over. In die zin dat er werkelijk iets bovennatuurlijks heeft plaatsgevonden in Fatima. Anders dus dan gangbaar is bij protestanten. Ik wil wel nadenken over een formulering.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Origenes » 23 nov 2019 18:15

Chaya schreef:Een moderator/beheerder heeft altijd de macht.
Dus hoezo is dan een overlevingsstrategie nodig?

Altijd de macht hebben is niet hetzelfde als altijd gelijk hebben. Maar zo wordt het wel altijd gespeeld en tsja, dat kan natuurlijk niet zonder behulp van een dosis cynisme. Ik zou zeggen: let er eens op.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 28 nov 2019 18:41

Prima moderatie de afgelopen week in oa de topic preek bespreking, complimenten! d:)b
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Yoshi » 24 jan 2020 13:15

viewtopic.php?f=2&t=31969&p=2107919#p2107919
@Henkie
1) je overschat je eigen redelijke ingevoerd zijn
2) je liegt
3) je bent hypocriet

Ik ga voor mijn eigen gemoedsrust maar uit van 1.

Hoe dan ook, ik heb het wel gezien bij deze freakshow. Ben toch al een tijdje voortvarend aan het snijden en prioriteren van internetbesteding. Hef mijn account maar op. Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Prisma23 » 27 jan 2020 00:05

Yoshi schreef:https://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=2&t=31969&p=2107919#p2107919
@Henkie
1) je overschat je eigen redelijke ingevoerd zijn
2) je liegt
3) je bent hypocriet

Ik ga voor mijn eigen gemoedsrust maar uit van 1.

Hoe dan ook, ik heb het wel gezien bij deze freakshow. Ben toch al een tijdje voortvarend aan het snijden en prioriteren van internetbesteding. Hef mijn account maar op. Bij voorbaat dank.


Wat een karakteristieke SJW reactie!

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 27 jan 2020 01:10

Kinders,kinders,kinders…...doe es een bietjuh lief tegen mekaar aub.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2020 02:17

Is een trap na geven nu echt nodig?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 27 jan 2020 17:06

Prisma23 schreef:Wat een karakteristieke SJW reactie!

Ondertussen is meneer Yoshi nog gewoon aktief.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Yoshi » 27 jan 2020 18:27

Chaya schreef:Ondertussen is meneer Yoshi nog gewoon aktief.

Regel deactivatie. Bvd. :)


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten