Lekker: die achtergrondreclame

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor hans0166 » 06 nov 2016 10:41

ik gebruik op één laptop adblocker en op de andere pas ik de hostfile aan, beiden werken prima

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor benefietdiner » 06 nov 2016 14:21

JeeWee schreef:Laten we elkaar geen mietje noemen: Refoweb is gewoon een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen. En dat gaat al lang niet meer over 'kostendekking'
Laat Henk daar gewoon helder over zijn: het is zijn inkomstenbron, z'n baan.
Daar heb je reclame voor nodig.
Het RD is net zo'n zaak, maar dan in het groot.
Het grote verschil tussen Refoweb en het RD is echter, behalve de omvang, dat de laatste veel selectiever is met het toelaten van reclame.
Op Refoweb schijnt alles te kunnen...

effe vragen:
Afbeelding
aan Ger Jansen.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor henkie » 07 nov 2016 09:43

Albert Verlinde schreef:Laten we elkaar geen mietje noemen: Refoweb is gewoon een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen. En dat gaat al lang niet meer over 'kostendekking'
Laat Henk daar gewoon helder over zijn: het is zijn inkomstenbron, z'n baan.
Daar heb je reclame voor nodig.
Het RD is net zo'n zaak, maar dan in het groot.
Het grote verschil tussen Refoweb en het RD is echter, behalve de omvang, dat de laatste veel selectiever is met het toelaten van reclame.
Op Refoweb schijnt alles te kunnen...


Je begint je echt te ontpoppen als de Albert Verlinde van Refoweb, ouwe roddelkont. Mocht je het moedwillig doen dan past 'jokkebrok' beter overigens.

Cathy schreef:Yeah.....ik lees nu alleen nog maar mee op mijn telefoon want op de computer word ik knotsgek van de pop-ups.
Na elke muisklik komt er een :(


Het is de afgelopen maand inderdaad wat meer dan gebruikelijk. Er draaien enkele grote campagnes. In december voorzie ik dat ook nog wel.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor JeeWee » 07 nov 2016 11:56

henkie schreef:Je begint je echt te ontpoppen als de Albert Verlinde van Refoweb, ouwe roddelkont. Mocht je het moedwillig doen dan past 'jokkebrok' beter overigens.

Maar Henk, er is niet mis met een commercieel bedrijf.
Maar ga er dan niet schimmig over doen.
Nog niet zo lang geleden werd op 'De Correspondent' nog melding gemaakt van het feit dat Refoweb gewoon de email-adressen verkoopt.
Voor een mailing naar de de adressen van Refoweb moet gewoon worden betaald.
Je schrijft zelf op de subpagina 'adverteren':
Refoweb schreef:U kunt uzelf onder de aandacht brengen middels 4 verschillende soorten banners op de site. Tevens hebben we de beschikking over een unieke database met mailadressen van ruim 8000 geregistreerde leden. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan contact op via info@refoweb.nl


Nogmaals: daar is niks mis mee. Via Refoweb gebeuren heel veel goeie dingen.
En veel dingen kosten ook gewoon geld. Ook jouw salaris, of laat ik het keurig 'vergoeding' noemen.
Maar wees daar dan in je antwoorden open over en kom niet met kinderachtige verwijzingen aan naar Albert Verlinde.
De pop-ups, banners en achtergrondreclame slaan vaak de plank mis en passen niet bij Refoweb.
En ik ben genoeg ingevoerd om tracking door zoekgedrag te kunnen scheiden van gewone advertenties
Zelfs voor tracking kun je aangeven welke bedrijven je uitsluit.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor henkie » 07 nov 2016 13:17

Ook een medium jokkebrokt weleens, Albert.
Zie verder https://twitter.com/refoweb/status/654278936604618753 en viewtopic.php?p=317143#p317143 uit 2005 (De mailadressen blijven alleen in het bezit van RefoWeb en worden niet aan derden verkocht of gegeven.)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor irmo » 07 nov 2016 16:24

Maar Henkie, doet het jou dan niets dat verschillende mensen aangeven dat ze erg veel last hebben van die reclames? Ik vind een beetje reclame helemaal niet erg, ik begrijp dat je geld moet verdienen om je website te kunnen hosten, maar de laatste 3 a 4 maanden heb ik er echt heel veel last van. Zoveel zelfs dat ik niet meer per computer op refoweb kom, en dat ik op mijn ipad adblocker heb geinstalleerd juist voor de aggressieve reclames op de website hier. Daarnaast maken de vele reclameblokken de website ook erg traag en lastig te laden. Ik heb weleens mijn computer opnieuw op moeten starten omdat die vastgelopen was door de hoop aan reclamerotzooi die er is.

Ontzettend vervelend. En dat is niet van de laatste weken zo, maar dat is iets van het laatste halfjaar ofzo.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor henkie » 07 nov 2016 23:12

Als die last echt zo ernstig is dan is dat zeker 15 euro per jaar waard, toch?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor JeeWee » 07 nov 2016 23:47

henkie schreef:Als die last echt zo ernstig is dan is dat zeker 15 euro per jaar waard, toch?

Stel dat de aangegeven 5476 gebruikers van het forum dat zouden doen, is dat toch € 82.140,00 per jaar...
Of zoals in de eigen adverteerderswerving aangegeven ruim 8.000 emailadressen zelfs € 120.000,00...
Niet slecht...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor irmo » 08 nov 2016 01:41

Eerlijk gezegd is daarvoor de content niet goed genoeg.....

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor benefietdiner » 08 nov 2016 09:13

henkie schreef:Als die last echt zo ernstig is dan is dat zeker 15 euro per jaar waard, toch?

JeeWee schreef:Stel dat de aangegeven 5476 gebruikers van het forum dat zouden doen, is dat toch € 82.140,00 per jaar...
Of zoals in de eigen adverteerderswerving aangegeven ruim 8.000 emailadressen zelfs € 120.000,00...
Niet slecht...
Das wel super makkelijk verdient achter je pc. :mrgreen:
Afbeelding

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor Chaya » 08 nov 2016 09:59

benefietdiner schreef:Das wel super makkelijk verdient achter je pc. :mrgreen:

Hoe kom jij aan al die achtergrondinfo?
Als het je bedoeling is om henkie aan een soort digitale schandpaal te nagelen, zou hij dat ook bij jou kunnen doen.
Als je tenminste geen proxy IP adres gebruikt.
Ik zou die 15 euro per jaar best willen betalen, maar zolang er hier bepaalde figuren hun vuiligheid kunnen deponeren - ook in het besloten religie gedeelte - heb ik dat er niet voor over.
Het wordt dan wel op verzoek verwijderd maar het staat er toch wel, 24 uur of langer soms.
En krijgt zo'n persoon wel eens een modwaarschuwing? Want het blijft maar doorgaan soms.
JeeWee schreef:Stel dat de aangegeven 5476 gebruikers van het forum dat zouden doen

Er zijn niet zoveel aktieve gebruikers. Het zal mij niets verbazen als er achter sommige namen gewoon dezelfde persoon schuilgaat.
JeeWee schreef:De pop-ups, banners en achtergrondreclame slaan vaak de plank mis en passen niet bij Refoweb.

Dat ben ik met je eens. Ik stel geregeld de ad block in, omdat ik sommige advertenties echt niet wil zien.
Maar van die blocker word je op den duur ook tureluurs. :roll:
W.b. de mailadressenverkoop, ach, er gebeurt zoveel op internet waar je totaal geen grip op hebt, kunt hebben.
Wie appelen vaart, wie appelen eet, denk ik dan maar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor JeeWee » 08 nov 2016 10:21

Chaya schreef:Als het je bedoeling is om henkie aan een soort digitale schandpaal te nagelen, zou hij dat ook bij jou kunnen doen.
Wie appelen vaart, wie appelen eet, denk ik dan maar.


Ik zou niet weten wie dat zou willen.
Ik zeker niet, ondanks de vaak denigrerende reacties van Henkie.
Er is niets mis mee om een bedrijf op te zetten en daar geld aan te verdienen.
Maar al te vaak wordt, zeker in christelijke kringen gedacht, dat alles maar pro Deo moet en kan.

Maar laten we wel zijn, en ik heb het nu even over het forum alleen: dat bestaat bij de gratie van de leden: die vullen (en soms vervuilen) het.
Dat kost ook nauwelijks iets.
Ik denk dat veel bezoekers hier minder of niet meer komen vanwege de grote 'oppoppende' hoeveelheden reclame, maar zeker ook om de inhoud van enkele reclames...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor Chaya » 08 nov 2016 10:28

JeeWee schreef:Ik zou niet weten wie dat zou willen.

O, jij hebt niet gezien dat onze goededoeleneter 2 foto's heeft geplaatst?
JeeWee schreef:Maar al te vaak wordt, zeker in christelijke kringen gedacht, dat alles maar pro Deo moet en kan.

Nou juist niet! :lol: Ik betaal in een so called winkeltje meer voor mijn kleding dan in een 'gewone'.
Ik heb het idee dat het juist andersom is, kennelijk zijn de advertenties in refobladen erg duur.
JeeWee schreef:Maar laten we wel zijn, en ik heb het nu even over het forum alleen: dat bestaat bij de gratie van de leden: die vullen (en soms vervuilen) het.
Dat kost ook nauwelijks iets.

Gratis is het niet, weet ik. Sommige fora worden in stand gehouden door een patiëntenvereniging, of zijn commercieel (dierenvoer) aantrekkelijk.
Dan krijg je ook wel reclame, maar veel subtieler.
Ik weiger echter om te betalen om beledigd of gekwetst te worden.
JeeWee schreef:Ik denk dat veel bezoekers hier minder of niet meer komen vanwege de grote 'oppoppende' hoeveelheden reclame

Ik denk dat dit is vanwege bepaalde figuren die hier veel mogen uitbraken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor benefietdiner » 08 nov 2016 10:37

Chaya schreef:Hoe kom jij aan al die achtergrondinfo?
Lees jij nooit op CIP: http://www.cip.nl/nieuws/november-2011/ ... gdrempelig
Chaya schreef:Als het je bedoeling is om henkie aan een soort digitale schandpaal te nagelen, zou hij dat ook bij jou kunnen doen.
Dat is een interpretatie van jou.
Chaya schreef:Ik zou die 15 euro per jaar best willen betalen, maar zolang er hier bepaalde figuren hun vuiligheid kunnen deponeren - ook in het besloten religie gedeelte - heb ik dat er niet voor over.
Het wordt dan wel op verzoek verwijderd maar het staat er toch wel, 24 uur of langer soms.
En krijgt zo'n persoon wel eens een modwaarschuwing? Want het blijft maar doorgaan soms.
Een eigen refowebpie of iets dergelijks beginnen denk. :mrgreen:

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor henkie » 08 nov 2016 13:53

Klinkt erg goed, die bedragen! Nu de praktijk nog.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten