Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 12 mar 2019 18:38

Er wordt alleen gezegd dat er wedstrijden worden gekeken en dat zoonlief op voetbal zit. En er is wat kleding m.b.t. de favoriete club gekocht. Staat nergens dat er daardoor kerkdiensten worden overgeslagen of dat alles om voetbal draait. Ze vinden het erg leuk.
Volgens mij wil die vrouw 0.0 voetbal in huis.

Zelf vind ik voetbal ook vreselijk, ik kijk het nooit.
Maar tijdens de Tour volg ik dat toernooi wel helemaal.
Ieder zijn sport/hobby
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2019 18:40

K80 schreef:Ik snap wat je bedoeld.
Net dat je weleens hier leest dat kleine kinderen bang zijn om dood te gaan omdat ze toch niet verkozen zijn of zo iets dergelijks.


En dat ze zich de blaren op de tong bidden, maar dan bang zijn dat ze alleen maar bidden uit angst voor de ondergang en dan daar weer vergeving voor nodig hebben, etc, etc.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2019 18:43

K80 schreef:Er wordt alleen gezegd dat er wedstrijden worden gekeken en dat zoonlief op voetbal zit. En er is wat kleding m.b.t. de favoriete club gekocht. Staat nergens dat er daardoor kerkdiensten worden overgeslagen of dat alles om voetbal draait. Ze vinden het erg leuk.
Volgens mij wil die vrouw 0.0 voetbal in huis.

Zelf vind ik voetbal ook vreselijk, ik kijk het nooit.
Maar tijdens de Tour volg ik dat toernooi wel helemaal.
Ieder zijn sport/hobby


Ik vind afgodsaanbidding erbij trekken altijd wel een beetje overdreven, moet ik zeggen. Alsof kinderen tot Danny Blind (voetbalt die nog? Ik volg het niet zo) bidden voor een goed proefwerkpunt of iets dergelijks.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 12 mar 2019 19:04

ik heb er nog een; de vraagstelling :'Avontuurtjes van vriend'. met het antwoord van mevrouw Rots.
Het zal niet in mijn voordeel zijn, onze cultuur in aanmerking nemende, maar toch meng ik mij hier even in:
ik haal niets af van het antwoord van mw. Rots, zo kan het ook, daar heb je recht op.
Maar ik durf toch ook een andere weg als mogelijkheid te stellen. Dat komt door de grote griezel in al de eerste zin: bijna 10 jaar verkering !! Onmogelijk, m.i.
Als 'jongetje' weet ik, - jammer voor onze cultuur - wetenschappelijk is aangetoond dat 90% van de mannen polygaam is, qua aanleg. En die paar die dat ontkennen zouden daar dan om liegen. Daarom kom je in de Bijbel ook alleen tegen dat ambtsdragers met één (of een?) vrouw getrouwd moeten zijn.
Het viel mij ook ooit op dat de Heere God Nathan op David afstuurde, na zijn avontuur met Bathseba, welke o.a. zei namens God:
"Alles wat van Saul was, heb Ik aan jou gegeven. Ook zijn vrouwen mocht je hebben. Je mocht heersen over Israël en Juda. En als je dat te weinig vindt, kan ik je nog wel meer geven. Waarom heb je dan zoiets slechts gedaan? "enz. (2 Sam.12)

M.i. had de verkering nóóit bijna 10 jaar mogen duren, waarmee ik alle schade in verband breng. Vanaf anderhalf jaar lijkt mij keurig. Méér, legt te veel menselijke zwakheden bloot. Daarom mag je in een huwelijk elkaar ook niet de gemeenschap onthouden.
Uit de praktijk weet ik dat herstel na overspel ook mogelijk is. Dat kán een goed huwelijk opleveren, juist mede door de ervaren vergeving.
Ja, dan moet je als vrouw wel beginnen met de minste te zijn, daar moet je met je Schepper over spreken!

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 12 mar 2019 19:12

10 jaar een relatie zonder seks houd niemand vol inderdaad. Maar wel een l*l dat je dan allemaal vreemd gaat. Stop de relatie en ga op zoek naar een ander waar je wel het bed mee kan delen.
Vreemd gaan is nooit goed te praten!
Maar bij iemand blijven die elke keer vreemd blijft gaan is
ook niet wijs, dan snap je het ook niet helemaal. Hoogste tijd om te vertrekken en op zoek naar een ander te gaan.
Laatst gewijzigd door K80 op 12 mar 2019 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 12 mar 2019 19:27

K80 schreef:10 jaar een relatie zonder seks houd niemand vol inderdaad. Maar wel een l*l dat je dan allemaal vreemd gaat. Stop de relatie en ga op zoek naar een ander waar je wel het bed mee kan delen.
Vreemd gaan is nooit goed te praten!

Of niemand het volhoudt durf ik niet te stellen, maar dat het een uitermate ongezonde situatie is lijkt me duidelijk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 12 mar 2019 19:33

Mortlach schreef:Ik vind afgodsaanbidding erbij trekken altijd wel een beetje overdreven, moet ik zeggen. Alsof kinderen tot Danny Blind (voetbalt die nog? Ik volg het niet zo) bidden voor een goed proefwerkpunt of iets dergelijks.

Ik moet dan altijd denken aan een pagina in het RD.
Tijdens een WK (of EK) voetbal was er een hele dubbele pagina gewijd aan de verdwazing rond de sport en de bijbehorende persoonsverheerlijking.
Goed artikel, onderbouwd en doordacht.

1 pagina omslaan bood echter een eveneens dubbele pagina waarin de verdwazing rond en persoonsverheerlijking van een dochter van Willem Alexander wél alle ruimte kreeg (vraag me niet welke...).

De fouten in de sportverdwazing maken velen in de refohoek zelf ook.
Op andere vlakken, maar principieel ontgaat het verschil me.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 12 mar 2019 20:45

StillAwake schreef: (vraag me niet welke...).

Die blonde?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 12 mar 2019 20:56

K80 schreef:Toch bijzonder huwelijk dan, zij heeft er een probleem mee, maar toch zit die jongen op een voetbalclub. Neem aan dat papa dan het tenue wast?

Gelukkig voor die jongen dat pa zich er geen fluit van aantrekt. Is toch sneu. Kan ie leuk wat met z'n pa doen. Nee dat mag niet.
Ik was zo blij dat ik van dat ergerlijke voetbal van m'n ex verlost was en die nabeschouwingen.. pffffffffff. And guess what? Zoontjes nemen de liefde over. Belt ie op zodat zoon de wedstrijd niet vergeet en dan bij een doelpunt belt ie weer. Lachen. Ik ging eens met ze naar het Ajax stadion voor een rondleiding. Die man zei: ach joh, laat je moeder maar hier. Het interesseert haar toch geen fluit. Kreeg ie een pen van Marc Overmars en hij zei: ik werk hier, dus ik dacht dat ie daar kassamedewerker was, maar gelukkig herkende mijn zoon hem wel.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 12 mar 2019 21:04

ben db bd schreef:Als 'jongetje' weet ik, - jammer voor onze cultuur - wetenschappelijk is aangetoond dat 90% van de mannen polygaam is, qua aanleg. En die paar die dat ontkennen zouden daar dan om liegen.

He bah. Misschien hebben ze gewoon een nieuwe natuur of zijn ze gewoon normaal.
En de vrouw moet maar de minste zijn en vergeven. Welja. Hou het lekker in stand ook nog. Ben je er mede schuldig aan, omdat je het toeliet.
Ieewww. Opzouten met die onbekeerlijke sociopaten.

https://m.youtube.com/watch?v=lVL-zZnD3VU

Hier. Deze liegt niet. No way.

https://www.google.com/amp/s/www.christ ... 3/%3famp=1

Macx
Well-Known Member
Not all Christian men will cheat. I haven't. My father hasn't. My best friends, are all faithful to their wives. While I know it is a sin that God can forgive just like all the others, it just so goes against my value system, I'd probably have a hard time staying friends with someone if I knew they were cheating on their spouse. I put cheating on spouse right up their with molesting children and torturing animals as things I just can't abide. I think there are alot of guys out there like my friends and family, the cheaters get more attention, squeaky wheel & all that. Lots of us are out here loving and being faithful to our wives & quite happy in that.
Laatst gewijzigd door coby6 op 12 mar 2019 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 12 mar 2019 21:13

-

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 13 mar 2019 08:39

coby6 schreef:Die blonde?

Die ja, maar hoe ze allemaal heten weet ik niet uit het hoofd ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 13 mar 2019 08:42

ben db bd schreef:Als 'jongetje' weet ik, - jammer voor onze cultuur - wetenschappelijk is aangetoond dat 90% van de mannen polygaam is, qua aanleg. En die paar die dat ontkennen zouden daar dan om liegen.

Heb je een bron van dat onderzoek?
Ik geloof er namelijk niet veel van. Wel als je de "moderne" term serieel monogaam (monogaam zolang de relatie duurt) als polygaam uitlegt, maar dan geldt exact hetzelfde voor de dames.
Ik ben monogaam, maar in jouw optiek lieg ik dus?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2019 10:21

StillAwake schreef:Die ja, maar hoe ze allemaal heten weet ik niet uit het hoofd ;-)


Amazon Alexa, Arachne en Antiestablishmentarianism?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Nina

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Nina » 13 mar 2019 10:53

Mortlach schreef:Ik kreeg ook voornamelijk het gevoel dat ze het niet wil omdat de kerk zegt dat het niet mag.


Ze is het er niet mee eens, maar of de dominee dat even wil onderbouwen. Waar baseert ze haar mening dan op? Op wat 'men' er van vindt in haar kerk?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten