Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 07 mei 2017 07:33

Ik heb een paar ouders gesproken van wie de kindeten 'moesten' trouwen, zij hebben hun kinderen niet gedwongen maar juist gewaarschuwd om zo overhaast te trouwen. Toch wilden hun kinderen dit zelf. Dat was ook zo bij mijn zus wat alweer zo'n 20 jaar geleden is. Ze kende hem nog maar een aantal maanden maar was niet te bewegen tot wachten met trouwen.
Het heet dus moeten trouwen maar in al deze gevallen was het écht wíllen trouwen!

Nina

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Nina » 07 mei 2017 07:36

Tja, die zal je er ook tussen hebben. Ik ken zelf een jongen die ging trouwen zodra bleek dat zijn vriendin zwanger was. Het lag voor de hand om te trouwen, vond het stel. Binnen twee jaar was het huwelijk stuk en zijn ze gescheiden. Zo triest..

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 07 mei 2017 12:37

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald......

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 08 mei 2017 12:02

Is het nodig om deze banale/trolvraag te plaatsen?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 08 mei 2017 16:01

drernie schreef:Is het nodig om deze banale/trolvraag te plaatsen?


ik snap werkelijk niet waarom zoiets geplaatst wordt..
Ik snap best dat de vragenrubriek een heleboel antwoorden wil geven en laagdrempelig.. maar dit gaat toch echt de perken te buiten. En ik ben echt geen verlegen jongetje..

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor mona » 08 mei 2017 19:57

hans0166 schreef:ik snap werkelijk niet waarom zoiets geplaatst wordt..
Ik snap best dat de vragenrubriek een heleboel antwoorden wil geven en laagdrempelig.. maar dit gaat toch echt de perken te buiten. En ik ben echt geen verlegen jongetje..


Ik snap het ook niet.
Trouwens 'anaal' staat dit keer zo 'gezellig' tussen een vraag over de Heilige Geest en de Bijbel... 8-[
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2017 20:51

Ach, het is goed dat het in ieder geval bespreekbaar wordt gehouden - of je er nu voorstander van bent of juist niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 09 mei 2017 10:51

Mortlach schreef:Ach, het is goed dat het in ieder geval bespreekbaar wordt gehouden - of je er nu voorstander van bent of juist niet.


Ja, leuk gespreksonderwerp bij de koffie.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 09 mei 2017 12:31

Wat mij betreft, bespreek het gewoon lekker met elkaar. Ik vind het sowieso al heel raar dat zulk soort dingen aan dominees gevraagd worden.
Alsof zij een andere bijbel hebben dan wij, waar wetten in staan aangaande deze zaken; of een speciaal lijntje met God ofzo. :roll:
kWeet best dat seks onder elkaar besproken wordt, voor mij een stoplicht om nergens verder in te gaan dan dat ik "wil" dat een ander weet.

Verder komt het op mij nogal manipulatief over, alsof je niet 'normaal' bent als je er niets aan vind.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2017 15:20

Er zijn twee manieren om hier tegenover te staan. De eerste manier is "zolang we het er maar niet over hebben, zullen ze het ook wel niet doen"; en het aantal tienerzwangerschappen geeft wel aan hoe effectief dat is over het algemeen. De andere manier is er gewoon ongedwongen over praten, bij de koffie als het moet. Zeker als het over iets gaat waar je wel een beetje moet weten wat je doet omdat het anders een nogal pijnlijke ervaring kan zijn.

Ik ben het er wel helemaal mee eens dat het niet de meest voor de hand liggende plek is om deze vraag te stellen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 09 mei 2017 15:40

Mortlach schreef:Er zijn twee manieren om hier tegenover te staan. De eerste manier is "zolang we het er maar niet over hebben, zullen ze het ook wel niet doen"; en het aantal tienerzwangerschappen geeft wel aan hoe effectief dat is over het algemeen.
Och, nou ja, hoe groot is de kans op zwangerschap bij anale seks?
Mortlach schreef:De andere manier is er gewoon ongedwongen over praten, bij de koffie als het moet. Zeker als het over iets gaat waar je wel een beetje moet weten wat je doet omdat het anders een nogal pijnlijke ervaring kan zijn.
Eens, zolang het een gesprek is waarvan beide partners het erover eens zijn wat ze met een ander van elkaar willen delen.
Voor de rest in de derde persoon enkelvoud graag.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2017 15:42

naamloos schreef:Och, nou ja, hoe groot is de kans op zwangerschap bij anale seks?


Groter dan je denkt, maar het was meer een algemeen van toepassing, want over normale seks wordt er soms ook niet gepraat.


Eens, zolang het een gesprek is waarvan beide partners het erover eens zijn wat ze met een ander van elkaar willen delen.
Voor de rest in de derde persoon enkelvoud graag.


Okee
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 09 mei 2017 18:00

naamloos schreef:
Och, nou ja, hoe groot is de kans op zwangerschap bij anale seks?


Mortlach schreef:Groter dan je denkt,



ehm ... denk toch dat er iemand tijdens de biologie niet opgelet heeft.. je kan niet zwanger raken via die kant.....

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 09 mei 2017 18:03

naamloos schreef:Och, nou ja, hoe groot is de kans op zwangerschap bij anale seks?


Alleen als je knoeit :)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 09 mei 2017 18:12

Ik heb niet helemaal geslapen tijdens bio hoor. Ik zou het risico niet nemen ALS ik zou instemmen met die vorm van seks. Zo wakker was ik nog wel, en anders was ik er zelf ook nog wel op gekomen gok ik! :lol:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten