Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 14 dec 2016 20:14

pindas83 schreef:

Mee eens, je velt je oordeel en vervolgens zeg je dat je geen oordeel wilt vellen :-k . Het ergste is echter, dat als je door de regels heen leest, je dan proeft dat de vraag wordt gesteld door iemand die zelf absoluut geen paardrijdt. En misschien jaloers/afgunstig is naar een andere persoon toe?
Hier een hartgrondige hekel aan heeft en zeker als dit door vrouwen wordt beoefend.
Vervolgens een vraag stelt aan een GER-GEM dominee (hogere slagingskans?) en een antwoord krijgt wat goed uitkomt en waarmee hij of zij diegene(n) die graag die sport beoefenen en uitdragen christen te zijn om de oren mee kan slaan en te veroordelen.
Hierbij komt ook dat het ronduit gênant is om steeds een ds. te vragen wat nu wel of niet mag. Ga nu eens zelf eens nadenken en een mening vormen, denk ik dan.

Dit dacht ik ook! Niet dat het veel toevoegt, maar dat je het maar weet. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 14 dec 2016 20:23

Aan een dominee van de gergem. :roll:

En zo'n dominee wordt maar mooi voor het blok gezet, met zulke vragen.
Dat zijn ook maar mensen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 14 dec 2016 20:24

Johan100 schreef:Dit dacht ik ook! Niet dat het veel toevoegt, maar dat je het maar weet. :wink:


Ondanks dat ik me (bijna) altijd verzekerd weet van jouw goedkeuring t.a.v. mijn posts, schep ik desalniettemin veel genoegdoening aan de bevestiging hiervan. Dank hiervoor :mrgreen:

Ik zie alleen net dat er al een compleet topic was geopend voor dit gebeuren. En ik maar denken dat mijn gedachten en conclusies zo uniek waren #-o ](*,)
Beetje over het paard getild :oops:

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 14 dec 2016 20:29

* Johan moet lachen om pindas83 opmerking.*

Bedankt voor je waardering ;) Je kijkt het gegeven paard niet in de bek i.i.g.

Zijn dit soort vragen niet een beetje typerend voor de refogezindte? Of wed ik nu op het verkeerde paard?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 14 dec 2016 20:37

Johan100 schreef:
Of wed ik nu op het verkeerde paard?


[-X

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Mag iemand die wederomgeboren is wel paardrijden?

Berichtdoor pindas83 » 14 dec 2016 20:41

Prisma23 schreef:Bij de vragenrubriek kan je niet reageren op de reactie van ds. H. Paul op de vraag over paardrijden, dus maar even hier.
Maar ik vind zijn reactie wel erg op zijn plaats en heel bijbels.
Doet mij denken aan ps 20 vers 8. "Dezen vermelden van wagens, en die van paarden; maar wij zullen vermelden van den Naam des HEEREN, onzes Gods."


Je vindt zijn reactie heel Bijbels en omdat kracht bij te zetten kom je met deze tekst?
Wil je dit echt gaan herleiden op paardrijden?? ](*,)
Wonderlijk hoe mensen teksten naar hun hand kunnen zetten.
Maar dan ook geen wagens bereiden (auto 's, aanhangers, zeepkisten of skelter?) of stap je morgen zelf wel weer in de auto of bus of weet ik veel?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Mag iemand die wederomgeboren is wel paardrijden?

Berichtdoor pindas83 » 14 dec 2016 20:51

[quote="Chaya"
Waarschijnlijk bedoelde ds Paul het meedoen met concours, wedstrijden en weddenschappen(?)
Het concours hippique is altijd een hele happening en onteert dan de zondag, in dat licht bezien.[/quote]

Waarschijnlijk niet want dan had ds Paul zijn antwoord wel genuanceerd, althans dat mag je wel aannemen van een proffesioneel vragenbeantwoorder.
Maar beter had deze vraag als spam behandeld kunnen worden want het is zoals jij zegt dat de vragensteller geen goed in de zin heeft en enkel een medestander zoekt om vervolgens iemand anders ' de oren te wassen [-X .

Bambi

Re: Mag iemand die wederomgeboren is wel paardrijden?

Berichtdoor Bambi » 14 dec 2016 20:58

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 14 dec 2016 21:04

Johan100 schreef:* Johan moet lachen om pindas83 opmerking.*

Bedankt voor je waardering ;) Je kijkt het gegeven paard niet in de bek i.i.g.

Zijn dit soort vragen niet een beetje typerend voor de refogezindte? Of wed ik nu op het verkeerde paard?


Nee ik ben dr. Pol niet, alsjeblieft zeg :mrgreen:

We zijn nu zo lekker bezig, ik geef em gewoon weet terug:
Ja Johan100, dit is zeker typerend, scherp waargenomen, ik verbaas me elke keer weer over jouw vermogen de zaken naar waarde in te schatten. Chapeau :wink:

Ik kom zelf natuurlijk ook uit deze gezindte en heb de ultra conservatieve kant ook van dichtbij meegemaakt, denk aan familie en school.
Mag dit, mag dat? Foei, jij zus en jij zo [-X
Dat schijnt toch belangrijker te zijn dan Jezus te zoeken en volgen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 14 dec 2016 21:22

Tja, we hebben al een reformatorisch fitnesscentrum las ik, dus kan er misschien ook wel een reformatorische manege komen met refo paarden?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 14 dec 2016 21:44

naamloos schreef:Tja, we hebben al een reformatorisch fitnesscentrum las ik, dus kan er misschien ook wel een reformatorische manege komen met refo paarden?


"Manege Het briesend paard" naar Ps. 33:9 een goede naam wellicht of meer iets voor een paardencrematorium? :wink:

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 14 dec 2016 22:01

Weet je, in wezen kunnen we niet oordelen over de reden van vraagsteller. Het is allemaal maar speculatief en subjectief.
Misschien stelt hij/zij de vraag wel voor haar-/zichzelf.

God weet de diepste schuilhoeken van ons hart en er is niets voor Hem verborgen. Laten we niet oordelen.
Ik was ook te rap van tong.
Jakobus vergelijkt de tong met de werking van een vuurtje. Het is maar een klein orgaan, maar met verkeerd gebruik ervan kan het vernietigende gevolgen hebben.
David vraagt om een wacht voor zijn mond en een bewaking over de deuren van zijn lippen.
De tong kan geen enkel mens temmen, ze is een onberekenbaar kwaad vol dodelijk venijn.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Mag iemand die wederomgeboren is wel paardrijden?

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2016 23:15

Wat is er nou fijn met dan op zo'n door God geschapen dier door de door Hem geschapen natuur te rijden, even weg uit de drukte... dan kom je juist dichter bij Hem en geef je Hem de eer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor mona » 15 dec 2016 00:45

naamloos schreef:we hebben al een reformatorisch fitnesscentrum las ik
Geweldig! Ik hoop dat het hier ook komt.
En ik schaam me er niet voor om ronduit te zeggen dat ik het een prachtig initiatief vind!
Het had voor mij niet perse refo hoeven zijn, maar de mogelijkheid om zonder muziek, en grote tv schermen te sporten vind ik erg fijn.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 15 dec 2016 10:14

De ds. haalt maar een een klein gedeelte uit de tekst aan ''doodt dan uw leden die op aarde zijn'' en probeert zo de indruk te wekken dat geen paardrijden onder levensheiliging valt, terwijl het gaat over ontucht, onreinheid, hartstocht, kwade begeerte, en de hebzucht, die afgoderij is.
En dat staat in de grotere context wat gaat over mensen die eigen bedenksels en geboden aan anderen willen opleggen.
M.i. geeft hij daar zelf een uitstekend voorbeeld van.

Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien. Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging. Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met hem, in luister verschijnen.
Het nieuwe leven. Laat dus wat aards in u is afsterven: ontucht, zedeloosheid, hartstocht, lage begeerten en ook hebzucht – hebzucht is afgoderij –, want om deze dingen treft Gods toorn degenen die hem ongehoorzaam zijn.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten