Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor schaapje » 01 sep 2013 23:15

Dat is zo Anonymous. :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Bambi » 01 sep 2013 23:17

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor schaapje » 01 sep 2013 23:22

Ik zat vanmorgen in zo een wolk :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor coby » 01 sep 2013 23:27

Anonymous_1 schreef:De wolk die daar genoemd wordt.
Zijn dat niet de mede-gelovigen om je heen?
Lees de rest van de tekst maar.

Eerst gaat hoofdstuk 11 over die geloofsgetuigen uit het O.T. en dan zegt hij direct daarom dan, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben.
En later staat er in hoofdstuk 12
Maar gij zijt genaderd tot de berg Sion, tot de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en tot tienduizendtallen van engelen, 23 en tot een feestelijke en plechtige vergadering van eerstgeborenen, die ingeschreven zijn in de hemelen, en tot God, de Rechter over allen, en tot de geesten der rechtvaardigen, die de voleinding bereikt hebben, 24 en tot Jezus, de middelaar van een nieuw verbond, en tot het bloed der besprenging, dat krachtiger spreekt dan Abel.

Zal er wel mee te maken hebben dat we geestelijk gezien met Hem gezeten zijn in de hemelse gewesten, niet dat ze als een wolk letterlijk op aarde om hen heen waren.

en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus” (Efeziërs 2:5-6).
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor schaapje » 01 sep 2013 23:30

De HSV heeft het woord "wolk" vertaald in menigte van getuigen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Anonymous_1 » 01 sep 2013 23:36

schaapje schreef:De HSV heeft het woord "wolk" vertaald in menigte van getuigen.


Je haalt de woorden uit m'n mond.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Teus » 06 okt 2013 15:46

Anonymous_1 schreef:Waarom mag ik niet tegen het antwoord van een 'deskundige' ingaan?

Er zijn behoorlijk wat antwoorden van hen die nergens bijbels onderbouwd worden?

Het zou toch logisch zijn als je mensen de ruimte geeft om iemand terecht te wijzen?

Bijvoorbeeld over het onderwerp 'Apple producten'.
Het is toch echt veel te ver gezocht om dit met de verboden vrucht te vergelijken?
Mag je dan ook geen appel meer eten?


Ook een ander voorbeeld is bijvoorbeeld het avondmaal vieren met een oma van 92.
Dit vond de kerkenraad of dominee niet goed.
Waar staat in de bijbel dat je de kerkelijke regels moet naleven?
Er staat in de bijbel maar één zin wat het belangrijkste is; 'Een ieder beproeve zichzelf'..

Zo kan ik nog veel meer dingen noemen, maar ik wil niet negatief overkomen.
Waar het om gaat is, waarom zijn er zoveel regels?
Waarom mag ik bijvoorbeeld niet de zegen aan het einde van de dienst uitspreken en mogen alleen voorgangers die universitair geschoold zijn een toga dragen?

Schep je zo geen verdeeldheid?
Ik heb MBO gedaan, ben ik nou per definitie niet geschikt om een keer te preken?
De discipelen waren immers ook maar 'gewoon' vissers..

Hier helemaal boven geeft het mij de indruk dat de "deskundige" altijd gelijk heeft.

Regels regels en nog eens regels.
Je wordt er niet goed van zoveel regels en de puinhoop wordt steeds groter en duivel lacht zich drie keer in de rondte. Kerkscheuringen ontstaan erdoor, gezinnen en huwelijken maakt het kapot. Mijn beste vrienden hebben me verlaten maar heb de Allerbeste ervoor terug gekregen.
De Allerhoogste in de Hemel heeft regels gemaakt moeten wij die niet navolgen? Nee hoor in Dordrecht maken we nog wat correcties, wat God wil moeten we iets wijzigen. In Heidelberg doen we ook nog wat rectificaties en o ja, alleen voor Nederland hebben we nog een belijdenis. Het bedachte doopformulier druist recht tegen de zelfbedachte verkiezingsleer in. Calvijn en zijn kornuiten hebben er een geweldige puinhoop van gemaakt en we doen er nog steeds aan mee.

Waar is het leven in afhankelijkheid met God?
Allerlei vragen komen in de vragenrubriek voorbij en worden gesteld aan mensen, is God dan niet belangrijk meer? Is Hij niet de Beste Onderwijzer, Geneesheer en Geestelijke Vader?
Waarom willen we niet afhankelijk zijn, hebben we de mooiste en grootste betogingen zonder dat God er bij betrokken wordt. Zelf als die gasten van de SGP b.v. een betoog van 10 minuten op tv houden komt God niet een keer op hun lippen. Hebben we God dan niet meer nodig, lossen we het zelf wel op? Vaak krijg God ook nog de schuld als iets niet lukt of goed komt.

Beste Anonymous,
Als het aan je hart ligt Gods zegen toe te brengen in afhankelijkheid van God, dat jij je zusje, je vader, moeder of wie dan ook wil zegenen in de naam van de Vader, Zoon en Heilige Geest dan moet je dat doen. Als je het oprecht doet zal het God verheugen en zal je blijdschap terug geven.
God heeft een speciale bedeling voor je als in afhankelijkheid leeft, als je beseft dat je niet zonder Hem kan brengt het alleen maar dichter bij Hem, de nabijheid wordt groter en al de zegeningen die Hij je toebedeeld heeft zal je opmerken en Hem Groot Maken, Loven en Prijzen voor alles wat Hij voor je gedaan heeft, voor je doet en je voorbereidt heeft. Dan wordt je behoefte alleen maar groter om over Hem te spreken, Hij zal je vullen met de Heilige Geest, dan roep je het uit “Mijn verlosser Leeft!!”

Wat is er nu mooier om in relatie met de Heere Jezus avondmaal te vieren met je oma van 92. Ik heb een klein avondmaal setje staan, je mag hem lenen, als je geen waarde aan die toga hecht.
Ik zeg het toch maar weer eens dat ik op het forum ook nog steeds die afhankelijkheid weinig tegenkom. Waarom nu eens niet Groot spreken van die Grote Koning, leeft het nou niet, hoe komt het toch, schamen we ons dan? Ik word er altijd zo blij van waarom jullie niet?
Als de Heere Jezus je allerliefste is kun je toch niet laten om over Hem te spreken? Waarom vertellen we niet eens wat over ons leven met God? Veelal Bijbelteksten, mooi, maar als we iets uit beleving delen kan elke lezer God de eer geven, toch?
Ik blijf hopen en bidden dat er meer over God en Zijn Grootheid verteld wordt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor alexander91 » 06 okt 2013 16:18

Klinkt behoorlijk zwartgallig, negatief en afhankelijk van de eigen negatieve gevoelens mbt een bepaalde groep christenen... :? Ik vraag me af wat je nu wilt bereiken met deze post.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Teus » 06 okt 2013 19:03

Een goed verstaander heeft een half woord nodig.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Bambi » 06 okt 2013 21:15

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Teus » 07 okt 2013 21:06

Bambi schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens. Zie:
viewtopic.php?f=14&t=26755&p=1907353#p1907353

Ik zou niet meer anders kunnen leven dan, in afhankelijkheid van God.


Zeker Bambi en als je in afhankelijkheid leeft dan kun je toch niet anders dan over Hem praten en kun je niet hebben dat ze God voorbij lopen, ook niet op dit forum.
Super uitgebreide beredeneringen, er moet van alles bijgehaald worden maar wat God wil wordt vaak aan voorbij gegaan. De beleving is er niet, er kan weinig uit ervaring verteld worden, tenminste....het is niet te merken. Ik vraag me wel eens af wie komt er nu op de voorgrond op dit forum, God of de schrijver op een topic. Zijn we hier voor eigen belang, een beetje gelijk proberen te krijgen? Ik dacht dat een christen de behoefte had om tot Gods eer te handelen. Gevaarlijk hoor, wat niet van God is, is van de duivel.

Ik bekeek net nog even het topic over wonderen en was werkelijk verbijsterd, er is er bijna niet een die het wonder van een wonder ziet.
Bijna iedereen vind het gebeuren zo bijzonder, dat is ook zo maar dat het jou of mij treft is een wonder, het is een wonder dat God iets voor me doet als ik het vraag dat Hij naar me omziet, speciaal naar mij, dat De Allerhoogste, Heilige Koning in de Hemel mij ten dienste wil zijn, dat is een wonder.

Je mag best weten, ik bid zo vaak voor mensen op dit forum, niet in het algemeen maar ik breng ze met naam bij God. Ook al weet ik alleen de nickname, God weet precies wie en wat ik bedoel.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Arco » 07 nov 2013 10:43

Mag ik vragen: wordt de deskundige geacht om de reacties op zijn/haar antwoord te bekijken ter aanvulling?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Rozijn » 07 nov 2013 14:07

Dat hoop ik maar van niet, als je ziet wat er soms onder gezet wordt...

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor henkie » 07 nov 2013 14:13

Arco schreef:Mag ik vragen: wordt de deskundige geacht om de reacties op zijn/haar antwoord te bekijken ter aanvulling?


We zijn al blij dat ze tijd hebben om een vraag te beantwoorden! :D
Het is wel zo dat diverse panelleden de site goed in de gaten houden...

Misschien een vervolgvraag stellen via het vragenformulier of vragen@refoweb.nl?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor mealybug » 07 nov 2013 14:58

Arco schreef:Mag ik vragen: wordt de deskundige geacht om de reacties op zijn/haar antwoord te bekijken ter aanvulling?

Interactie is niet de sterkste kant van de gezindte .
Vandaar dat er ook zoveel vragen zijn.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten