Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 13:58

Mortlach schreef:Rond de 30(!) en dan nog steeds met dit soort vragen zitten? https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... opwinding/

Vast een goede voorlichting gehad.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 14:01

Is toch ook een vraag zeg, of je buitenshuis seks mag hebben.
Lijkt wel een CBR examen, "Mag dat?"

Lijkt me dat iedereen dat toch wel eens gedaan heeft zeker. Genoeg stukken natuur waar je niemand tegenkomt. Lekker met je billen in de brandnetels. :lol:
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2019 14:24

K80 schreef:Is toch ook een vraag zeg, of je buitenshuis seks mag hebben.
Lijkt wel een CBR examen, "Mag dat?"

Lijkt me dat iedereen dat toch wel eens gedaan heeft zeker. Genoeg stukken natuur waar je niemand tegenkomt. Lekker met je billen in de brandnetels. :lol:

Niet iedereen heeft dat wel eens gedaan.
Ondergetekende bijvoorbeeld nog nooit. En geen behoefte aan ook ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 14 apr 2019 11:46

Liegende tienerdochter. Alle reacties verwijderd. Je kinderen om een koek, die je in de la had verstopt om zelf op te kanen, 7 uur aan tafel te laten zitten totdat er 1 opbiecht wie de koek heeft opgesnoept. Het is 1 koek! riep mijn zoon verbijsterd uit. Bij ons is het tegenwoordig: Waar is m'n reep? Oh die heb ik opgekaand toen je bij je vader zat. Hij was lekker joh.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 14 apr 2019 12:06

coby6 schreef:Liegende tienerdochter. Alle reacties verwijderd. Je kinderen om een koek, die je in de la had verstopt om zelf op te kanen, 7 uur aan tafel te laten zitten totdat er 1 opbiecht wie de koek heeft opgesnoept. Het is 1 koek! riep mijn zoon verbijsterd uit. Bij ons is het tegenwoordig: Waar is m'n reep? Oh die heb ik opgekaand toen je bij je vader zat. Hij was lekker joh.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... erdochter/

Nou inderdaad....wat een rare gang van zaken in dat gezin.
En dan het antwoord " leg het maar bij de Heere neer"
Zo dat is makkelijk!
Ik zou zeggen, zelf eerst aan de slag, zelfonderzoek.
En wat komen de mama en papa dan tegen.
Dat ze zelf ook liegen!
Pa en Ma liegen tegen hun eigen kinderen.....
Als ik die kinderen was zou ik pa en ma ook aanklagen en een nacht op laten zitten....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 14 apr 2019 12:40

MoesTuin schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26757/liegende-puberdochter/

Nou inderdaad....wat een rare gang van zaken in dat gezin.
En dan het antwoord " leg het maar bij de Heere neer"
Zo dat is makkelijk!
Ik zou zeggen, zelf eerst aan de slag, zelfonderzoek.
En wat komen de mama en papa dan tegen.
Dat ze zelf ook liegen!
Pa en Ma liegen tegen hun eigen kinderen.....
Als ik die kinderen was zou ik pa en ma ook aanklagen en een nacht op laten zitten....



Raar antwoord en raar gezin. Je kinderen bespioneren met (fake) camera's en dan gaan zeuren dat je ze niet vertrouwen kan.... Probeer eerst eens in contact met je kinderen te komen!

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 15 apr 2019 11:27

Inderdaad raar ja, en dan alle reacties weghalen.
Wat ik echt niet snap dat die ouders gelijk denken dat het kind het slechte pad op gaat, stelen e.d. Dat verzin je toch niet.
Pubers liegen niet, ze vertellen alleen de waarheid niet, bang voor reacties. Wij vertelden ook niet wie alle koek op had, geen probleem zei ons ma, dan is er vanavond niets.
Stel je bent 15 en je hebt stiekem een peuk op en je ouders vragen erna. Dan zeggen 99 van de 100, neeeee echt niet waar hoor! Hoort bij puberen.

Ben benieuwt wat deze ouders voor straf verzinnen als ze dadelijk te laat thuis komen op zaterdagavond. Deur op slot en een jaar huisarrest denk ik.

Echt overdreven gedoe van die ouders hoor!
Vandaag is het gisteren van morgen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pannenkoek » 17 apr 2019 15:21

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... weigering/

Snap zo ie zo niet dat deze mensen zelf nog dooplid zijn. Waarom nog geen belijdenis gedaan? KOmt dat vaak voor bij de PKN dat doopleden laten dopen?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 17 apr 2019 16:02

pannenkoek schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26769/doopweigering/

Snap zo ie zo niet dat deze mensen zelf nog dooplid zijn. Waarom nog geen belijdenis gedaan? KOmt dat vaak voor bij de PKN dat doopleden laten dopen?

Waar lees jij dat dat ze geen belijdenis hebben gedaan? De vraag is toch of het 2e kind geweigerd kan worden?
Ja dat kan. Als ze na de doop van hun eerste niet meer naar de kerk kwamen bijvoorbeeld. Doop geeft ook verplichtingen, want je belooft je kinderen voor te leven en op te voeden in de voorzeide leer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pannenkoek » 17 apr 2019 17:19

Chaya schreef:Waar lees jij dat dat ze geen belijdenis hebben gedaan? De vraag is toch of het 2e kind geweigerd kan worden?
Ja dat kan. Als ze na de doop van hun eerste niet meer naar de kerk kwamen bijvoorbeeld. Doop geeft ook verplichtingen, want je belooft je kinderen voor te leven en op te voeden in de voorzeide leer.



Mag een Hervormde gemeente (PKN) doopleden weigeren om hun tweede kind te laten dopen?

er wordt hier gesproken over DOOPLEDEN. dat zijn mensen die nog geen belijdenis hebben gedaan, toch??
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor GDK » 17 apr 2019 21:24

Chaya schreef: De vraag is toch of het 2e kind geweigerd kan worden?
Ja dat kan. Als ze na de doop van hun eerste niet meer naar de kerk kwamen bijvoorbeeld. Doop geeft ook verplichtingen, want je belooft je kinderen voor te leven en op te voeden in de voorzeide leer.


Kinderen worden volgens mij niet gedoopt vanwege het goede leven van de ouders, maar omdat ze door geboorte tot de gemeente van Christus behoren. Kinderen mogen ook nooit de dupe worden van het falen van de ouders. Als de heiligheid van de ouders gaat meewegen, Wie kan dan nog zn kinderen laten dopen? In Israël moest ieder jongetje geboren werd besneden worden, wie dat naliet werd uitgeroeid.
Vooruit met de geit!

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor GDK » 17 apr 2019 21:27

GDK schreef:Kinderen worden volgens mij niet gedoopt vanwege het goede leven van de ouders, maar omdat ze door geboorte tot de gemeente van Christus behoren. Kinderen mogen ook nooit de dupe worden van het falen van de ouders. Als de heiligheid van de ouders gaat meewegen, Wie kan dan nog zn kinderen laten dopen? In Israël moest ieder jongetje dat geboren werd besneden worden, wie dat naliet werd uitgeroeid.
Vooruit met de geit!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 18 apr 2019 06:20

pannenkoek schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26769/doopweigering/

Snap zo ie zo niet dat deze mensen zelf nog dooplid zijn. Waarom nog geen belijdenis gedaan? KOmt dat vaak voor bij de PKN dat doopleden laten dopen?


Jazeker, De doop is het teken en zegel van het verbond. Het staan in een verbond met God is iets de Heere het kleine kind schenkt in de geslachtslijn als zodanig.
Een kind van gelovige ouders is een verbondskind. Een (overhaaste) doop voegt daar niets aan toe.

Chaya schreef:Waar lees jij dat dat ze geen belijdenis hebben gedaan? De vraag is toch of het 2e kind geweigerd kan worden?
Ja dat kan. Als ze na de doop van hun eerste niet meer naar de kerk kwamen bijvoorbeeld. Doop geeft ook verplichtingen, want je belooft je kinderen voor te leven en op te voeden in de voorzeide leer.


Waar lees jij dat de ouders niet meer naar de kerk kwamen?
En dan nog.....niets zeggend hoor....

pannenkoek schreef:Mag een Hervormde gemeente (PKN) doopleden weigeren om hun tweede kind te laten dopen?

er wordt hier gesproken over DOOPLEDEN. dat zijn mensen die nog geen belijdenis hebben gedaan, toch??


Precies, zo staat het er....


GDK schreef:Kinderen worden volgens mij niet gedoopt vanwege het goede leven van de ouders, maar omdat ze door geboorte tot de gemeente van Christus behoren. Kinderen mogen ook nooit de dupe worden van het falen van de ouders. Als de heiligheid van de ouders gaat meewegen, Wie kan dan nog zn kinderen laten dopen? In Israël moest ieder jongetje geboren werd besneden worden, wie dat naliet werd uitgeroeid.


Klopt....door de ouders wordt het kind uiteindelijk echt niet behouden of zal verloren gaan.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 18 apr 2019 06:22

pannenkoek schreef:Mag een Hervormde gemeente (PKN) doopleden weigeren om hun tweede kind te laten dopen?

er wordt hier gesproken over DOOPLEDEN. dat zijn mensen die nog geen belijdenis hebben gedaan, toch??


Ik ben gedoopt in de NHK wat nu PKN is terwijl mijn ouders geen belijdenis hadden gedaan. Heeft mijn moeder pas 8 jaar na mijn dopen gedaan.

Ik lees dat het eerste kind wel gedoopt mocht worden maar de tweede niet.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 18 apr 2019 06:27

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... oorbellen/

Hier heeft de beantwoorden ook niet goed gelezen. Het meisje gaat niet al twee jaar tegen haar ouders in met de gaatjes. Ze mag alleen geen twee gaatjes per oor.

Mijn zus had vanaf kleuter al twee gaatjes, op haar 16e twee per oor en later in de ene 3 en da andere 4.
Als ze naar de kerk ging, altijd maar 1 oorbel per oor.
Maar de jongens mochten absoluut geen oorbel! Vond ik toen wel leuk, nu blij dat dat dat toen niet mocht.

Waar ligt de grens? Benieuwt hoe andere dit zien.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast