Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 04 aug 2017 21:10

terwijl er toch in de Bijbel echt alleen maar staat dat de kleding van de vrouw onderscheiden moet zijn van de man ...( en uit één stof... maar dat schijnt niet meer te gelden om één of andere reden)

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 04 aug 2017 21:19

irmo schreef:Ik erger me eerlijk gezegd behoorlijk aan het antwoord van Ds. Vergunst. Zo'n intelligente man, zo'n dom antwoord.


Ik was in eerste instantie al afgehaakt bij het lezen van de vraag, maar het antwoord is idd nog tenenkrommender. Eigenljk is een nikab de beste oplossing om sommige mannen het hoofd niet op hol te laten brengen.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 04 aug 2017 22:17

Ik vind het nogal wat om zo te reageren als iemand zich kwetsbaar opstelt!
Ook ik vind dat kleding zeer uitdagen gedragen wordt, zelf draag ik zomers lange zomerrokken of jurken (en echt niet uit grootmoeders tijd) omdat ik t gewoon niet netjes vindt om kortere rokken te dragen met blote benen. Als ik vriendinnen zie als ze komen dan denk ik: lengte valt op zich wel mee, maar zodra ze gaan zitten kruipt hun rok op en als ze met hun benen over elkaar zitten dan hebben ze niet door dat er teveel te zien is wat ik niet wil zien. Poosje gelden kwam iemand, ze had een pany aan onder een korte rok, ze boog zich zijwaarts naar haar kind die naast haar stoel zat en je zag gewoon het inzetstuk van de panty, was geen gezicht. Ook wijde korte rokjes lijken op t 1e gezicht een prima lengte te hebben als het op de knie of net boven de knie valt, tot ze gaan bukken en ze gewoon in hun onderbroek staan, dat heb je dan weer niet met strakke rokken.
Ik wil me netjes kunnen bewegen en kunnen bukken dus houd me verre van de korte rokjes.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 04 aug 2017 22:30

Het is niet normaal en eng waarop bepaalde gedachtengangen worden beschreven.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 04 aug 2017 22:33

Dat obsessieve gedoe altijd over rokjes en dergelijke, ik word daar niet goed van.
Wat je in de hand gaat werken is dat meisjes die zich van geen kwaad zijn bewust en er gewoon prima bij lopen zich schuldig gaan voelen omdat ze misschien wel een man tot aanstoot zouden zijn. ](*,) Ik dacht hier onlangs nog een vraag over te hebben gelezen!

Ikzelf probeer zoveel als mogelijk korte broeken te dragen inclusief vertoon van mijn 'lijnen' omdat ik van Chaya heb vernomen dat harige mannenbenen een gruwel zijn en daarom zal ik niet snel het hoofd van een (andere) vrouw op hol brengen.

Nina

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Nina » 04 aug 2017 22:41

drernie schreef:Wat ik nooit heb begrepen is het feit dat het dragen van een legging onder een rok geen probleem is maar het dragen van een broek wel.


Waarom zou een legging een probleem zijn? Het is gewoon een maillot met afgeknipte sokken. Je kan een legging niet met een broek vergelijken.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 04 aug 2017 22:48

Een legging is een soort broek, maar dan nog een graadje erger.

Nina

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Nina » 04 aug 2017 22:51

Nee, je zit er toch echt naast. De legging heeft geen rits, geen zakken enz, net als een maillot. Het heeft alleen geen sokken. Waarom een legging 'erg' is, of zelfs 'erger' dan een broek, begrijp ik niet. Wat is er erg aan een broek?

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 04 aug 2017 22:55

Moet een broek een rits of zakken hebben? Kijk maar naar een jagging.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 05 aug 2017 10:54

Het is eigenlijk te krom voor woorden. Het gaat over de kledingkeuze van vrouwen. Het antwoord: mannen dit, mannen dat, we zijn zo gemaakt; we kunnen er niks aan doen; vrouwen moeten ons mannen tegen onszelf beschermen.

Weet je, op een bepaalde leeftijd kun je een jute zak aantrekken en dan raken mannen nog opgewonden. Maar dan nog, de meeste mensen weten zich gewoon te gedragen. Ik krijg altijd jeuk als ik als man weer eens beschreven wordt als bonk hormomen die op alles springt wat enkels heeft.

En je bril afzetten wanneer je over het vliegveld loopt doet me denken aan een artikeltje dat ik eens las over Joods-Orthodoxe mannen die speciale brillen hebben zodat ze juist niets zien. "Het is vaak een hele strijd die mannen vaak in het verborgen strijden;" Ga toch weg, man, "strijd"...

Weet je wat ik als ideaal zie? Dat vrouwen gewoon aantrekken waar ze zin in hebben, waar zij zich goed in voelen, wat hen het gevoel geeft capabel te zijn, en ja, sexy als ze zich zo voelen; dit allemaal zonder dat ze zich continu onzichtbaar moeten maken voor 49% van de wereldbevolking want o, o, o, er zou eens een halve erectie optreden of een vunzige gedachte.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 05 aug 2017 13:30

Dit soort vragen
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/251 ... valt-tegen

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/251 ... k-moeilijk

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/250 ... oortleven/

vind ik altijd authentiek en leerzaam. Gewoon eerlijk bekennen dat je jezelf vaak zo tegenvalt. Het goede willen doen, maar juist toch het kwade opzoekt. En dan vastlopen in jezelf, met jezelf.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Jesaja40 » 05 aug 2017 18:49

Ik begrijp dat er een zeker raffinement in zit in de lijn van de kleding, daar heeft pastor Vergunst wel een klein puntje benoemd. Ik denk dat hij ook praktisch had moet antwoorden, we leven immers niet in de middeleeuwen.

Er is voldoende modieuze kleding voor de jonge vrouw waarin zij zich prettig beweegt en voelt. Als een vrouw zich wil wapenen voor onbescheiden blikken van mannen heeft zij daar groot gelijk in. Dat het net even anders is dan dat bepaalde gezindten haar zo graag willen opleggen.

Het beste kledingadvies voor de vrouw is: wat staat mij het beste en waar beweeg ik mij het beste in zonder oubollig over te komen.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 05 aug 2017 20:06

Mannen moeten zich niet bemoeien met de kleding van vrouwen, en andersom. Dit geldt ook voor dominees.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 05 aug 2017 22:19

Prisma23 schreef:Mannen moeten zich niet bemoeien met de kleding van vrouwen, en andersom. Dit geldt ook voor dominees.


Of bijv de lengte van het haar....

Happy One
Sergeant
Sergeant
Berichten: 347
Lid geworden op: 02 aug 2004 18:22
Locatie: Midden Nederland

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Happy One » 06 aug 2017 12:31

irmo schreef:Ik erger me eerlijk gezegd behoorlijk aan het antwoord van Ds. Vergunst. Zo'n intelligente man, zo'n dom antwoord.


Ik kijk anders naar het antwoord van Ds. Vergunst. Zelf vind ik het heel moedig en mooi dat hij heel persoonlijk zijn worsteling weergeeft. Zo kwetsbaar zie je een dominee niet snel, en dat waardeer ik erg in het antwoord. Ik vind het dan ook jammer dat sommigen dat kennelijk niet willen zien.

Iets anders is of hij de strijd op de goede manier voert. Zelf heb ik veel artikelen op deze site gelezen:

http://mychainsaregone.org/start-here/# ... TBOjL.dpbs

En dus vraag ik mij af of de veronderstellingen van ds Vergunst wel kloppen en of hij en vele andere niet bezig zijn met een tevergeefse strijd.
Want:

The great enemy of the truth is very often not the lie—
deliberate, contrived and dishonest—
but the myth—persistent, persuasive and unrealistic.
— John F. Kennedy —
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten