Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor schaapje » 15 sep 2016 12:45

Wat heb ik hier toch moeite mee..... "laat in nederigheid de een de ander voortreffelijker achten dan zichzelf"
En zo te zien ben ik niet de enige.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 15 sep 2016 14:13

Boanerges schreef:Dat zal in reformatorische kring wel even wennen zijn. Voorgangers en andere deskundigen hebben daar vaak nog een ongenaakbare status die er regelmatig toe leid dat kromme (ant)woorden uit hun mond worden verward met het Woord van God.

Wat een beledigende uitspraak zeg.
Als jij niet in refokringen wenst te verkeren, wat doe je dan hier op dit forum?
schaapje schreef:Wat heb ik hier toch moeite mee..... "laat in nederigheid de een de ander voortreffelijker achten dan zichzelf"
En zo te zien ben ik niet de enige.

Ik vind het ronduit stuitend hoe over ambtsdragers wordt geschreven hier.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 15 sep 2016 14:24

henkie schreef:Je weet van geen ophouden he. Nog 1 keer voor zinloos&co.: ik plaats een hooggeleerde niet op een voetstuk, ik zeg alleen dat jullie direct uit de schaduw van zo'n iemand moeten want daar kan je geen seconde in staan, met je huis-tuin-en-keuken-exegese.

Wat een valse reactie. Wanneer je het niet met je tegenstrever eens bent verander je gewoon zijn naam (ook al heet hij Naamloos) en veeg je zijn medestanders direct onder dezelfde noemer? Niet netjes beste Henk!
Op deze manier reageer je precies zo als dr. v/d Sluijs. Ook voor jou geldt dat jouw woord niet het einde van alle tegenspraak is omdat je hier beheerder bent. Trouwens ik heb helemaal geen schaduw nodig, ik ben al in het Licht gezet. :wink:

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 15 sep 2016 14:26

Chaya schreef:Wat een beledigende uitspraak zeg. ........ Ik vind het ronduit stuitend hoe over ambtsdragers wordt geschreven hier.

Ach ja, Chaya, hier zullen we het altijd wel oneens over blijven. Voor mij is een ambtsdrager niets meer dan een ander gemeentelid. Dat is geen belediging maar een verschil van inzicht.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 15 sep 2016 14:32

Boanerges schreef:Ach ja, Chaya, hier zullen we het altijd wel oneens over blijven. Voor mij is een ambtsdrager niets meer dan een ander gemeentelid. Dat is geen belediging maar een verschil van inzicht.

De Bijbel gebiedt het ons!
1 Tim. 5: Dat de ouderlingen, die wel regeren, dubbele eer waardig geacht worden, voornamelijk die arbeiden in het Woord en de leer.
Want de Schrift zegt: Een dorsenden os zult gij niet muilbanden; en: De arbeider is zijn loon waardig.
Neem tegen een ouderling geen beschuldiging aan, anders dan onder twee of drie getuigen.

1 Kor. 12:
En God heeft er sommigen in de Gemeente gesteld, ten eerste apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraars, daarna krachten, daarna gaven der gezondmakingen, behulpsels, regeringen, menigerlei talen.
Zijn zij allen apostelen? Zijn zij allen profeten? Zijn zij allen leraars? Zijn zij allen krachten?
Hebben zij allen gaven der gezondmakingen? Spreken zij allen met menigerlei talen? Zijn zij allen uitleggers?
Doch ijvert naar de beste gaven; en ik wijs u een weg, die nog uitnemender is.

Jouw verschil van inzicht staat dus haaks op hetgeen de Bijbel ons zegt!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 15 sep 2016 15:00

Chaya schreef:Jouw verschil van inzicht staat dus haaks op hetgeen de Bijbel ons zegt!

Ach joh, zullen we erover ophouden? Het gaat ons niet lukken om dichter bij elkaar te komen. Ikzelf ben ook ambtsdrager en voel mij niet meer dan enig ander. Lijkt mij afschuwelijk wanneer er tegen mij wordt opgekeken. Dan heb ik liever dat mensen mij zo benaderen als jij :lol:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 15 sep 2016 15:08

Boanerges schreef:Ikzelf ben ook ambtsdrager en voel mij niet meer dan enig ander.

:shock: :ddd
Boanerges schreef:Lijkt mij afschuwelijk wanneer er tegen mij wordt opgekeken. Dan heb ik liever dat mensen mij zo benaderen als jij

:-#
Soms zeggen smileys even meer dan woorden...
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 15 sep 2016 15:26

Chaya schreef:Soms zeggen smileys even meer dan woorden...

:lol: ::))

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor rotterdam » 15 sep 2016 17:15

naamloos schreef:ik noem het een retorische vraag.


Je kunt het zo noemen maar het is het niet.
Het is "iemand uit de tent lokken".
Het is daarom heel goed dat deze dominee al die, zoals Henkie dat keurig verwoord, huis-tuin-en-keuken-uitleggers, een flinke draai om de oren geeft.

Trouwens, hij is gisteren 74 geworden (nog gefeliciteerd dominee) en je weet toch dat Paulus schrijft "Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig.
En zo'n Bijbelvast iemand als jij weet toch ook dat Klaagliederen 4 vers 16 zegt "Des HEEREN aangezicht heeft ze verdeeld. Hij zal ze voortaan niet meer aanzien; zij hebben het aangezicht der priesteren niet geëerd, zij hebben den ouden geen genade bewezen".

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Speedy » 15 sep 2016 17:25

Boanerges schreef:Wat een valse reactie. Wanneer je het niet met je tegenstrever eens bent verander je gewoon zijn naam (ook al heet hij Naamloos) en veeg je zijn medestanders direct onder dezelfde noemer? Niet netjes beste Henk!
Op deze manier reageer je precies zo als dr. v/d Sluijs. Ook voor jou geldt dat jouw woord niet het einde van alle tegenspraak is omdat je hier beheerder bent. Trouwens ik heb helemaal geen schaduw nodig, ik ben al in het Licht gezet. :wink:

Wat een kwalificatie 'valse reactie' wat jullie (jij en naamloos) verwijten doen jullie exact zo volgens eigen kwalificaties door nu een reactie vals te noemen en eerder de reactie van Vd Sluis leugenachtig.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 15 sep 2016 20:28

henkie schreef:Je weet van geen ophouden he. Nog 1 keer voor zinloos&co.: ik plaats een hooggeleerde niet op een voetstuk, ik zeg alleen dat jullie direct uit de schaduw van zo'n iemand moeten want daar kan je geen seconde in staan, met je huis-tuin-en-keuk-exegese. Have a nice day. 8)
Jaja! Als je iemand van grootheidswaanzin beschuldigd omdat hij het niet eens is met een willekeurige doctor, dan heb je die wel heel hoog staan.
Of anders heb je een bijzondere laatdunkende houding over gewone huis-tuin-en-keuken mensen. Of een combinatie van.
Trouwens, misschien is Boanerges ook wel een hooggeleerde. Wat weet jij daar van?
En je bevel om uit de schaduw van v.d. Sluijs te gaan is geheel overbodig. (niet dat ik een bevel van jou zou aannemen).
Ik loop liever een blokje voor zo'n figuur om, mijn type niet.
Toedels!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 15 sep 2016 20:52

rotterdam schreef:Je kunt het zo noemen maar het is het niet.
Het is "iemand uit de tent lokken".
Het is daarom heel goed dat deze dominee al die, zoals Henkie dat keurig verwoord, huis-tuin-en-keuken-uitleggers, een flinke draai om de oren geeft.

Trouwens, hij is gisteren 74 geworden (nog gefeliciteerd dominee) en je weet toch dat Paulus schrijft "Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig.
En zo'n Bijbelvast iemand als jij weet toch ook dat Klaagliederen 4 vers 16 zegt "Des HEEREN aangezicht heeft ze verdeeld. Hij zal ze voortaan niet meer aanzien; zij hebben het aangezicht der priesteren niet geëerd, zij hebben den ouden geen genade bewezen".
Dat is jouw mening, en van mij krijgt hij een flinke draai om zn oren terug, geheel terecht!!!
Wat Henkie beweert zal mij een worst wezen. Daar heb ik net zoveel boodschap aan als aan de jouwe, zoals jullie dat aan de mijne niet hebben.

74 jaar! Ach ja, een mens is nooit te oud om te leren. En dat ge-hip-hop door de Bijbel, daar doe ik niet aan mee want daar is die niet voor bedoelt. Overigens wens ik hem, heel genadig, een goede levensavond toe.

Toch nog, ik ben alleen iemand 'ongehoorzaam' als die tegen Gods woord in gaat. Tja, en daar zijn een heleboel meningen over. Die heb jij, en ik , en Henkie, Boanerges en iedereen. Dus zit nou maar niet braaf vroom te doen, je bent maar 1 van de velen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 15 sep 2016 21:02

Chaya schreef:De Bijbel gebiedt het ons!
1 Tim. 5: Dat de ouderlingen, die wel regeren, dubbele eer waardig geacht worden, voornamelijk die arbeiden in het Woord en de leer.
Want de Schrift zegt: Een dorsenden os zult gij niet muilbanden; en: De arbeider is zijn loon waardig.
Neem tegen een ouderling geen beschuldiging aan, anders dan onder twee of drie getuigen.

1 Kor. 12:
En God heeft er sommigen in de Gemeente gesteld, ten eerste apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraars, daarna krachten, daarna gaven der gezondmakingen, behulpsels, regeringen, menigerlei talen.
Zijn zij allen apostelen? Zijn zij allen profeten? Zijn zij allen leraars? Zijn zij allen krachten?
Hebben zij allen gaven der gezondmakingen? Spreken zij allen met menigerlei talen? Zijn zij allen uitleggers?
Doch ijvert naar de beste gaven; en ik wijs u een weg, die nog uitnemender is.

Jouw verschil van inzicht staat dus haaks op hetgeen de Bijbel ons zegt!


Om e.e.a. in balans te brengen is het handig als jij eens 1 Tim. 3:1-7 leest en misschien ook eens Titus 1:6-9 en Hand. 14:26,27.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 15 sep 2016 21:04

Speedy schreef:Wat een kwalificatie 'valse reactie' wat jullie (jij en naamloos) verwijten doen jullie exact zo volgens eigen kwalificaties door nu een reactie vals te noemen en eerder de reactie van Vd Sluis leugenachtig.
Joh, z'n 'antwoord' is gewoon gebaseerd op zn eigen ideeen die hij voor andere mensen invult. Nou, dan moet hij in de harten van anderen kunnen kijken, maar daar moet je God voor zijn, en toevallig is hij dat niet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 15 sep 2016 21:12

rotterdam schreef:Het is daarom heel goed dat deze dominee al die, zoals Henkie dat keurig verwoord, huis-tuin-en-keuken-uitleggers, een flinke draai om de oren geeft.


Volgens mij draait de hele discussie en de beantwoording op een vraag om een exegese, toegedicht aan dr. Paul Visser. Zowel Henkie als jij durven vast niet te beweren dat dr. Paul Visser zomaar een uitlegger is.

Van der Sluis is zoals zo vaak nogal onbehouwen en weinig genuanceerd in zijn beantwoording, maar dat is blijkbaar geen probleem voor jou en Henkie.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten